جاباما
۸۲۵۳۶۱
۳ نظر
۵۰۱۰
۳ نظر
۵۰۱۰
پ

۴ بازیگری که باسریال‌های انقلابی تلویزیون معروف شد

تاکنون سریال‌های مختلفی با موضوع انقلاب اسلامی ساخته شده و روایت‌هایی از روز‌های پرشور انقلاب و وقایع مربوط به آن دوران را نمایش داده‌اند. این سریال‌ها علاوه بر پرداختن به موضوع مهم انقلاب، زمینه‌ای را فراهم کرده‌اند که بازیگران خوبی به عرصه سینما معرفی شوند.

روزنامه خراسان: تاکنون سریال‌های مختلفی با موضوع انقلاب اسلامی ساخته شده و روایت‌هایی از روزهای پرشور انقلاب و وقایع مربوط به آن دوران را نمایش داده‌اند. این سریال‌ها علاوه بر پرداختن به موضوع مهم انقلاب، زمینه‌ای را فراهم کرده‌اند که بازیگران خوبی به عرصه سینما معرفی شوند یا باعث شده‌اند استعداد و توانایی یک بازیگر دیده شود. در ادامه نگاهی انداخته‌ایم به کارنامه چهار بازیگری که با سریال‌هایی در حوزه انقلاب فعالیت هنری‌شان را شروع کردند یا با این آثار دیده شدند.

سارا بهرامی، پروانه

۴ بازیگری که باسریال‌های انقلابی تلویزیون معروف شد

سارا بهرامی اولین بار سال 92، با ایفای نقش در سریال تلویزیونی «پروانه»، به کارگردانی جلیل سامان به عنوان یک چهره جدید به مخاطبان معرفی شد. البته او پیش از این تجربه بازی در تئاتر، یک فیلم سینمایی و یک سریال به نام «مثل یک کابوس» را داشت، اما تا پیش از «پروانه» شناخته نشده بود. او در این مجموعه که موضوع آن فعالیت‌های سازمان منافقین بود، در کنار حامد کمیلی نقش «پروانه» یکی از شخصیت‌های اصلی سریال را بازی می‌کرد. دو سال بعد، او پا به سینما گذاشت و تجربه موفق خود از حضور در تلویزیون را با سریال «پرده نشین» ادامه داد. بعد از آن یعنی سال 94 به طور رسمی فعالیتش را در سینما آغاز کرد و نقش‌های مهمی در فیلم‌های «خانه‌ای در خیابان چهل‌ویکم»، «ایتالیا ایتالیا»، «هزارپا» و «دارکوب» بازی کرد و برای آخری، سیمرغ هم گرفت. او امسال نیز با فیلم «جمشیدیه» در جشنواره فجر حاضر است.

امیرعلی دانایی، کلاه پهلوی

۴ بازیگری که باسریال‌های انقلابی تلویزیون معروف شد

امیرعلی دانایی اولین‌ فعالیت جدی‌اش در عرصه بازیگری را با دومین سریال تاریخی مرحوم ضیاءالدین دری یعنی «کلاه پهلوی» در تلویزیون تجربه کرد. هرچند که دانایی سال ۸۹ در فیلم سینمایی «سه درجه تب» بازی کرده بود اما این فیلم اثر مهمی در کارنامه او به حساب نمی‌آید و بعد از سریال «کلاه پهلوی» بود که نام این بازیگر بر سر زبان‌ها افتاد. او این شانس را داشت که در اولین تجربه جدی‌اش، نقش اصلی سریال را بازی کند و مسیر حرفه‌ای خود را بسیار خوب شروع کرد. دانایی در این سریال با بازیگران مطرحی مانند امین حیایی، مریلا زارعی، محمدرضا شریفی‌نیا و بهاره کیان‌افشار همبازی شد و بعد از این شروع قوی مسیرش را در سینما ادامه داد و در چند فیلم مانند «این سیب هم برای تو»، «انزوا» و «آپاندیس» بازی کرد. «بی‌وزنی» جدیدترین فیلمی ا‌ست که او بازی کرده و منتظر اکران آن است.

لیلا زارع، ارمغان تاریکی

۴ بازیگری که باسریال‌های انقلابی تلویزیون معروف شد

لیلا زارع پیش از بازی در سریال «ارمغان تاریکی»، در چند فیلم سینمایی مانند «خواب لیلا»، «پستچی سه بار در نمی‌زند» و «کارناوال مرگ» بازی کرده بود و «ارمغان تاریکی» اولین تجربه او نبود، اما او با ایفای نقش در این سریال حسابی دیده و به مخاطب عام معرفی شد. در واقع مخاطبان تلویزیون لیلا زارع را با شخصیت «سارا» در سریال «ارمغان تاریکی» می‌شناسند. او سال 92 برای بازی در این سریال جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را از جشنواره جام جم دریافت کرد. زارع بعد از این سریال در مجموعه «سرزمین کهن» ساخته کمال تبریزی هم بازی کرد که هنوز پخش نشده است. او بعد از هفت سال دوری از تلویزیون، سال 96 با سریال «محکومین» به تلویزیون برگشت. لیلا زارع در جدیدترین فعالیت سینمایی خود، فیلم «جن زیبا» را آماده اکران دارد و با فیلم «معکوس» در جشنواره فجر پیش رو حضور خواهد داشت.

ساناز سعیدی، نفس

۴ بازیگری که باسریال‌های انقلابی تلویزیون معروف شد

ساناز سعیدی هم جزو بازیگرانی است که با ایفای نقش در سریال جلیل سامان فعالیت هنری‌اش را آغاز کرد و با سریال «نفس» شناخته شد. او در این سریال که ماه رمضان سال ۹۶ از شبکه ۳ روی آنتن رفت و قصه آن مانند آثار قبلی جلیل سامان بی‌ارتباط با سازمان منافقین نبود، نقش محوری را بازی می‌کرد. البته او نسبت به بازیگران دیگری که نام بردیم چهره جدیدتری است و از شروع فعالیتش در عرصه بازیگری سال‌های زیادی نمی‌گذرد. او بعد از این سریال در فصل اول مجموعه «بچه مهندس» بازی کرد و نقش کوتاهی در سریال «پریا» داشت اما دومین تجربه جدی او در قاب تلویزیون، با همان سریال «بچه مهندس» و نقش «مامان صدیقه» رقم خورد. باید صبر کرد و دید او در ادامه فعالیت حرفه‌ای خود چه مسیری را در پیش می‌گیرد و آیا می‌تواند در سینما هم جایی برای خود باز کند یا خیر.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ساناز سعیدی بازیش قشنگه ..امیر علی دانایی خیلی خوب بازی نمیکنه

    • بدون نام

      والله ما که هیچ کدوم را نمی شناسیم

      پاسخ ها

      • Lou

        تو رو خدا سارا بهرامی رو نمی شناسی؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج