۸۲۵۳۶۷
۶ نظر
۵۰۰۷
۶ نظر
۵۰۰۷
پ

ثبت سفارش ۲۶۰ هزار تن گوشت قرمز وارداتی

رییس سازمان دامپزشکی کشور مشکل کمبود و گرانی قیمت گوشت را ناشی از اختلاف قیمت ارز در داخل و کشورهای همسایه دانست و گفت: سال گذشته میزان ثبت سفارش گوشت ۱۴۰ هزار تن بود که امسال این رقم به ۲۶۰ هزار تن رسیده است.

خبرگزاری ایرنا: رییس سازمان دامپزشکی کشور مشکل کمبود و گرانی قیمت گوشت را ناشی از اختلاف قیمت ارز در داخل و کشورهای همسایه دانست و گفت: سال گذشته میزان ثبت سفارش گوشت ۱۴۰ هزار تن بود که امسال این رقم به ۲۶۰ هزار تن رسیده است.

«علیرضا رفیعی پور» روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی وضعیت فعلی بازار گوشت قرمز را ناشی از تاثیر عوامل روانی دانست و افزود: نیاز کشور به واردات گوشت قرمز از برزیل هر ساله نزدیک ۱۴۰ هزار تن بود اما امسال نه تنها واردات گوشت قرمز گرم و منجمد گوسفندی و گوساله کاهش نیافته بلکه نسبت به سال گذشته حدود ۲ برابر افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: اکنون برای رفع کمبودها واردات دام زنده از اتحادیه اروپا و برزیل در حال انجام است و در قراردادی با ترکیه واردات دام زنده عملیاتی خواهد شد.

وی تصریح کرد: سعی داریم با واردات دام زنده از برزیل و اتحادیه اروپا مشکل کمبود و قیمت گوشت قرمز را حل کنیم.
«طبق آمارها سال گذشته 900 هزارتن گوشت قرمز در کشور تولید شد و نیاز به واردات این محصول حدود 100 هزارتن بود در حالی که اکنون میزان واردات بیش از نیاز داخلی آن است.»

** تکذیب عرضه گوشت سگ در مشهد

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: با توجه به 3 میلیون بازدید صورت گرفته از نمونه های گوشت عرضه شده در شهر مشهد، هیچگونه دام غیر مجاز عرضه نشده و آنچه که در شبکه های مجازی مبنی بر عرضه گوشت سگ در مشهد منتشر شده است، رد می شود.

رفیعی پور اظهار داشت: به طور حتم باید با کسانی که چنین اخبار کذبی را برای تشویش اذهان عمومی منتشر می کنند، برخورد قانونی شود.

** سازمان تعزیرات ناظر عرضه گوشت وارداتی در فروشگاه های زنجیره ای است

رئیس سازمان دامپزشکی کشور درباره نظارت بر توزیع گوشت های وارداتی گفت: سازمان دامپزشکی کشور برای نظارت بهداشتی بر محصولات خام دامی در فروشگاه های زنجیره ای را برعهده دارند اما بحث نظارت بر توزیع و عرضه این محصولات در این فروشگاه ها بر عهده سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان بازرسی کل کشور است.

رفیعی پور درباره دستورالعمل های حمل و نقل دام، طیور و آبزیان و همچنین فراورده های خام دامی گفت: طبق دستورالعمل های موجود مبنی بر نقل و انتقال هر گونه دام و فراورده خام دامی با هر تناژ و هر وسیله نقلیه بدون مجوز سازمان دامپزشکی کشور ممنوع است که این دستورالعمل مربوط به گذشته بوده و همچنان اجرا می شود.

وی مجموع قاچاق ضبط شده توسط ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را بیش از 180 هزار راس دام اعلام کرد و گفت: با هدف مقابله با قاچاق دام و با استفاده از سامانه های سازمان راهداری، ستاد قاچاق کالا و ارز و نیروی انتظامی، رصد برخط حمل و نقل آن پیگیری می شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: این سازمان در مقابل قاچاق دام هیچ مسئولیتی ندارد زیرا اجازه توقیف کامیون های حمل دام و فراورده های خام دامی را ندارد.

«افراد سودجو برای قاچاق، دام را خریداری، دپو و با کامیون های مخصوص از مسیرهای خاص تردد می کنند که از نظر دستگاه های نظارتی نیز دور می ماند.»

رفیعی پور اظهار داشت: در بحث مبارزه با قاچاق دام، در کنار وزارت جهادکشاورزی و سازمان دامپزشکی کشور، دستگاه های مختلفی از جمله سازمان راهداری، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و نیروی انتظامی هم نقش دارند و باید گفت وزارت جهادکشاورزی در کنار ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بهترین عملکرد را داشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کامران

      نود درصد می روند رستوران ومعرفی حواله به وسیله نمایندگان و....ازما بهترون!؟
      هرجانام خوردن می آید نام مسئولان می درخشد.

    • ir

      ولمون کنید بابا

    • بدون نام

      هرچی سگ تو دنیا هست کشتند گوشتش را ارصال میکنند ایران

    • بدون نام

      اصلا کار درستی نیست .موقع توزیع فقط یک عده بیکار گوشت گیرشان میآید وانهن میگیرند و همان موقع میفروسند اصلا عادلانه نیست یا اقوام شخص ناظر است

    • سمیه روستایی

      بابا ول کنید ..گند زدن به مملکت

    • رضا

      چه بخور بخور یه ار یک طرف گوشت با عرض چهار و دویست ی وارد میشه از اون طرف با ارز آزاد حساب میشه دست مردم با صادر میشه به عراق و کشورهای همسایه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج