۸۲۵۴۳۰
۸ نظر
۵۰۱۲
۸ نظر
۵۰۱۲
پ

جلسات خاص مفسدان بانکی در ویلای دبی

نماینده دادستان تهران با اشاره به اجاره یک ویلای لوکس در دبی از سوی محمد امامی ،گفت: مدیران و مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان و چند مفسد بانکی متواری دراین ویلا جلسه برگزار می کردند.

خبرگزاری مهر: سومین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده بانک سرمایه دقایقی پیش در شعبه سوم دادگاه ویژه مبارزه با مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی آغاز شد.

قاضی مسعودی در ابتدای جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده بانک سرمایه، افزود: در جلسه پیشین مطالبی از سوی نماینده دادستان مطرح گردید که بخشی از آن به این جلسه موکول شد.

نماینده دادستان در ابتدای این جلسه با بیان اینکه فساد در این پرونده بسیار زیاد است، گفت: رقم فساد چندین برابر آن چیزی که گفته می شود.

قهرمانی افزود: ام پی ال بانک سرمایه یعنی نسبت سرمایه جاری به خالص ۹۴ درصد تسهیلات پرداخته شده مشکوک است و هنوز بازنگشته است. این هم اتلاف و هم نابودی سرمایه های مردم است.

وی با بیان اینکه مشکلات زیادی برای وصول بدهی ها داریم گفت: پولشویی های گسترده ای داشتند و بعضی ها اموال را به نام دیگری کردند که در دادگاه خاص خودش به این موضوع رسیدگی می شود.

وی با اشاره به گزارش شرکت های کارتن خواب، گفت: در اینها اصلا گزارش کارشناسی وجود ندارد و در رابطه با گزارش شرکت های هدایتی گزارش نادرست وجود دارد.

قهرمانی با انتقاد از اینکه آقایان به رغم گفته هایشان اقدام به امضای برخی مصوبات کردند، افزود: آقای کاظمی گفت که با انتصاب غندالی مخالف بوده است و از سویی به سیف نامه نگاری کرده است. ایشان چرا برخی مضوبات را اصلا امضا کردند.

گران نمایی هزار برابری یک ملک از سوی حسین هدایتی

نماینده دادستان تهران با اشاره به موضوع وثایق گفت: در رابطه با برخی شرکت ها سفته به عنوان وثیقه اخذ شده است. در رابطه با آقای هدایتی یک ملک هزار برابر گران نمایی شده است.

وی افزود: در رابطه با آقای رضوی برای قرارداد بدون امضا، ضمانت نامه گرفته‌اند. ضمانت نامه تعهد پرداخت بوده اما به اسم حسن اجرای کار مطرح می شده است.

قهرمانی ادامه داد: عذر خواهی آقایان شاید مرهمی برای درد مردم باشد.

حضور ۵ مطلع درجلسه دادگاه

نماینده دادستان تهران از حضور ۵ مطلع در جلسه امروز دادگاه خبر داد.

قهرمانی تصریح کرد: مجید زاهدی به امامی از داخل جلسه، محتوای جلسه هیات مدیره را پیامکی اعلام می کرده است.

سلمانی اعلایی به عنوان یکی از مطلعان در جایگاه حضور یافت.

وی در خصوص شرکت های مرتبط با صندوق ذخیره فرهنگیان که یکی از آنها سابقه دو روزه داشته است، گفت : از زمانی که آقای غندالی آمد فرصت برای برخی نفوذها فراهم شد. فشارهایی را هم وارد کردند.

مدیر شعب امور بانک سرمایه ادامه‌داد: در مورد ضمانت هایی که اشاره شد باید بگویم که در رابطه با برخی پرونده ها به ما زنگ می زدند و می گفتند چرا چنین پرونده های به شعبه ارسال نمی شود؟ آقای بخشایش و توسلی بارها سر ما داد زدند، مسافر کشی می کردم بهتر بود.

حذف سیستمی اسناد بانک سرمایه از سوی مدیر عامل

نماینده دادستان تهران ادامه داد: وقتی پرونده در دادسرا کلید زده شد، مدیر عامل اخیر بانک سرمایه به خانمی که در قسمت آی تی بانک سرمایه مشغول به کار بودند، دستور حذف سیستمی اسناد مهم را می دهد البته پرونده ای در این رابطه تشکیل شده است.

قهرمانی با بیان اینکه بسیاری از اسناد حذف و مفقود شده است، گفت: بر اساس اسناد مکشوفه پرونده تشکیل شده است.

عضو کمیته اعتباری بانک سرمایه به عنوان یکی دیگر از مطلعان با حضور در جایگاه گفت: بالغ بر سه هزار میلیارد تومان از معوقات تعیین و تکلیف شد.

یاسر ضیایی قائم مقام بانک به عنوان دیگری از مطلعان گفت: شخصی به نام کلهر به عنوان دبیر هیات مدیره منصوب شدند و ایشان به نام آقای کاظمی انتفاع شخصی می بردند و مبالغی را به عنوان ارز و سکه دریافت می کردند.

وی افزود: در مورد بحث ضمانت نامه ها واقعیت این است که این ضمانت نامه ها یک جریانی در دبی ایجادشد و آقای فرزام پشت پرده بسیاری از این ضمانت نامه ها بودند. این که کارتن خواب وجود داشته است هم به این موضوع برمی گردد.

سفرهای خاص متهمان به دبی و آلمان/ اجاره ویلای لوکس برای برگزاری جلسات خاص

وی افزود: سفرهای آقایان به دبی مشخص است و مقام قضائی احتمالا در جریان این موضوع باشد. البته در آلمان هم دیدارهایی داشتند. در رابطه با اینکه وجوه‌ چگونه خارج می شدند باید به موضوع ذی نفع توجه کرد. اغلب این ضمانت ها مربوط به کالاهای صادراتی و قیر بوده است.

قهرمانی در رابطه با دیدار ها و جلسات خاص هیات مدیره گفت: اجاره نامه ویلای لوکسی که از سوی محمد امامی اجاره شده بود را در اختیار دادگاه می گذارم.

امیر رضا فرزام راد متهم به فساد در چند بانک و مفسدان بانکی فراری هم در این ویلا قرار می گذاشتند. اعضای هیات مدیره هم در این ویلا جلسه می گذاشتند.

علی بخشایش متهم ردیف اول این پرونده در آخرین دفاعیات خود در دادگاه گفت: ادعای تبانی با گیرندگان تسهیلات به صورت کلی مطرح شده و آن را رد می کنم از دادگاه هم تقاضای برایت دارم.

متهم ردیف اول پرونده بانک سرمایه گفت: عمده مطالب دفاعیات اینجانب در دادسرا مورد توجه قرار نگرفته است.

بخشایش ادامه داد: در مسئله اعطای تسهیلات به مدیران کارتن خواب بنده هیچ نقشی نداشته و در جلسه مذکور در این رابطه حضور نداشتم.

این متهم در پاسخ به این سوال قاضی که در طول مدیریت خود چند بار به دبی سفر می کردید؟ گفت: دو الی سه بار.

قاضی مسعودی در واکنش به این سخن متهم گفت: شما پیشتر اعلام کردید که هر آخر هفته به دبی می رفتید.

بخشایش در ادامه دفاعیات خود گفت: دختر بنده در آنجا مشغول به تحصیل بود اما بیشتر سفرهای من کاری بود.

جریانی به دنبال فشار در این پرونده هستند

وی افزود: با حضور غندالی در صندوق ذخیره فرهنگیان همه چیز عوض شد. ما را هم تحت فشار قرار دادند. جریانی به دنبال این بوده و هستند که در این پرونده با اعمال فشار، مسببان اصلی را تبریه کنند. برنامه این است. این افراد در هیات دولت و در جاهای دیگر به دنبال فشار هستند.

وی افزود: جریانی وظایف را تقسیم کردند که به همدیگر کمک کنند و پرونده تشکیل شود و برای من از سال ۹۱ تا ۹۴ بنویسند.

نماینده دادستان تهران خطاب به متهم گفت: در رابطه با ویلای محل جلسات تان در دبی توضیح دهید.

بخشایش توضیح داد: در جلسه ای فردی از سوی دلاویز از من در رابطه با خرید بانک کفالت سوالاتی داشت.

نماینده دادستان تهران در واکنش به دفاعیات متهم ردیف اول پرونده بانک سرمایه گفت: دولت جدید که روی کار می آید، آقای بخشایش تا آبان ماه مستقر بودند. اما لازم به ذکر است اتهام ایشان به خاطر مدیر عاملی نیست.

نماینده دادستان تهران افزود: اتهام ایشان به دلیل امضا به عنوان عضو هیات مدیره است و ایشان با این عنوان امضاهایی کردند.

قهرمانی ادامه داد: ایشان می گویند جریانی در کار است که ما سه نفر را فدا بکنند، این‌طور نیست.

پای ۳۲ مدیر بانکی گیر است

وی خطاب به متهمان گفت: اتهام مدیران بانکی متوجه ۳۲ نفر است که شما ۳ نفر از آنها هستید و کیفرخواست برخی از آنها به دادگاه واصل می شود.

قهرمانی خطاب به بخشایش گفت: شما در جشن تولد همسر دوم مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان هم حضور داشتید.

قاضی مسعودی هم خطاب به گفت: شما با علم به اینکه این فرد سوءمدیریت دارد با وی معاشرت داشتید. جلسات باید در بانک و نه در مکان های خصوصی و خارج از کشور برگزار می شده است.

نماینده دادستان تهران خطاب به دادگاه گفت: شرکت‌ها مکررا سوابق بد اعم از چک برگشتی داشته‌اند؛ آیا شعبه‌ای می‌شناسید با چک برگشتی، ۵ میلیون وام بدهد؟

قهرمانی ادامه داد: در شرکت کارتن‌خواب‌ها صورت مالی ارائه شده در آن، مشابه و کپی است و به تایید جامعه حسابرسان هم نرسیده و واقعی نبوده است.

وی افزود: در بانک سرمایه آقایان مدیر همه در حد مدیریت ارشد بانکی بوده و تخصص داشته‌اند و سوابق ۳۰ ساله بانکی در فعالیت آن‌ها دیده می‌شود که در نحوه مدیریت آن‌ها جای سوال وجود دارد.

ر ادامه وکیل متهم بخشایش برای ارائه دفاعیات در جایگاه حاضر شد و گفت: ماحصل دو سال مدیریت موکل من در بانک سرمایه رشد قیمت سهام در بورس بوده و با کیفرخواست صادره هیچ گونه سنخیتی ندارد.

وی ادامه داد: همچنین مطابق آمار گزارشات مالی سالیانه نه تنها در طول مدیریت موکل من، ضرری متوجه بانک نبوده بلکه بانک و سهامداران منتفع شده است.

در ادامه وکیل به عدم اخذ وجه از مشتری اشاره کرد و افزود: به نظر می‌رسد موکل من ریالی از کسی تحت هیچ عنوان دریافت نکرده است.

وکیل متهم همچنین به استفاده از واژه بیت المال در کیفرخواست اشاره کرد وگفت: بانک سرمایه بانک خصوصی است و اموال و دارایی سهامداران محسوب میشود. همچنین تسویه حساب بدهکاران با تودیع وثایق مناسب انجام شده که از جمله آنها گروه شاملویی، گروه جهانبانی، گروه هادی رضوی یا گروه مدلل است.

وی افزود: با عنایت به خدمات موکل من و سابقه درخشان و عدم وجود سابقه کیفری صدور حکم برائت موکلم را از دادگاه خواستارم.

قاضی توضیح داد: درباره ضرر که گفته می‌شود در مفاهیم ما ضرر یعنی خارج کردن مال از حیطه تسلط بزه دیده که به عقیده نماینده دادستان صورت گرفته است.

در ادامه نماینده دادستان در پاسخ به دفاعیات گفت: درباره افزایش سود بانکی باید بگویم که سودهای بانکی صوری بوده است اگر شما موارد زیادی از سودهای بانکی را به این شکل بخواهید توضیح بدهید بله سودهای زیادی بوده، اما صوری بودند.

بیت المال تضییع نشده است/ پاداش و حقوق یک میلیارد و نیمی به متهم

نماینده دادستان اظهار کرد: در خصوص بیت المال درست است که بیت المال توسط متهم ضایع نشده، اما اموال زیادی از فرهنگیان را تضییع کرده است.

قاضی مسعودی مقام خطاب به متهم گفت: در جایی شما تسهیلات را مورد موافقت قرار دادید و پس از موافقت وثیقه گرفتید شما دائما می‌گویید که من می‌دانستم از سال ۹۲ به بعد این مسائل وجود دارد، اما باز با این حال در آنجا ماندید و به تخلفات خود ادامه دادید شما نیز در این میان منتفع شدید و یک و نیم میلیارد تومان به شما حقوق و پاداش داده شد؛ لذا چند شغله بودن‌ها ناشی از این موارد است.

بخشایش در واکنش به سخنان قاضی گفتمن از یک و نیم میلیارد اطلاع ندارم که قاضی مسعودی هم پاسخ داد: هم حقوق و هم پاداش بوده است.

متهم ردیف اول پرونده گفت: خیلی سالها کار می کردم و حقوق نمی گرفتم.

قاضی گفت: همه مسولانی که ما محاکمه می کنیم متاسفانه افراد ضعیف جامعه اند!؟

قاضی مسعودی با اعلام ختم سومین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده بانک سرمایه گفت: جلسه بعدی فردا برگزار خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      علا برکت الله خخخخخخخ

    • بی نام

      لطفا در مورد اون دونفری که در استرالیا با دزد کانادایی ( خاوری )دیدار کردن هم بنویسید .

    • کارمند

      فساد ورانت خواری مسئولین چنان زیاد شده که از شمارش خارج شده

    • اکبر

      چطورشد؟

    • بدون نام

      در امربکا قانونی هست که اگر متهمی اعتراف به مجرمیت کند یک درجه تخفیف میگیرد .این قانون خوبی است چون محال است به تمامی زوایای این خلافکاران رسیدگی شود

    • M.r

      اینها همشون باید اعدام بشند.

    • بدون نام

      به نظرم کل دادگاه های ایران بسیج شوند باز کم هست به رسیدگی مفسدان کلان

    • بدون نام

      ای خدا مامحتاج ۲میلیونیم اون وقت آقایون یک ونیم چرا خداجون خون اونا رنگینتره کجاست عدالت علی،علی دست خانواده خودشو میخواست قطع کندازبابته بیت المال ساق وبرگ زدن فایده نداره قانونی باید باشه فقط اعدام بابرگرداندن پولا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج