جاباما
۸۲۵۴۷۰
۹ نظر
۵۰۱۳
۹ نظر
۵۰۱۳
پ

محیط بانی که شهید محسوب نشد

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی به صدو حکم قصاص برای ضارب محیط بان خراسان شمالی با نام "سعید پرهام" اشاره کرد و گفت: حکم قصاص ضارب بعد از هشت سال در دیوان عالی تأیید شد اما بعد از گذشت این مدت "سعید پرهام" به عنوان شهید محسوب نشد.

خبرگزاری ایسنا: مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی به صدو حکم قصاص برای ضارب محیط بان خراسان شمالی با نام "سعید پرهام" اشاره کرد و گفت: حکم قصاص ضارب بعد از هشت سال در دیوان عالی تأیید شد اما بعد از گذشت این مدت "سعید پرهام" به عنوان شهید محسوب نشد.

علی اصغر مطهری در جمع خبرنگاران افزود: بنیاد شهید اعلام کرده است که بر طبق بخش نامه سال ۹۳ این فرد به عنوان شهید محسوب می‌شود این درحالیست که محیط بان های دیگری بوده اند که حین انجام کار قبل از سال ۹۳ کشته شده و به عنوان شهید معرفی شدند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این اقدام بنیاد شهید موجی از یاس و ناامیدی را در میان محیط بان ها ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای سال جاری ذخیره گاه زیستی کپه داغ در این استان در فهرست آثار بین المللی قرار گرفت، افزود: زمانیکه طرح‌ها در فهرست آثار بین المللی قرار می‌گیرند، اعتبارهای بین المللی نیز به آنها تعلق می‌گیرد اما تحمیل کردن تحریم‌ها موجب شده تا برای دریافت اعتبارات بین المللی از سوی یونسکو با مشکل مواجه باشیم.

وی با بیان اینکه محور برنامه‌هایی که در طرح‌های بین المللی انجام می‌شود، مردم محور است، ادامه داد: در طرح بین المللی ذخیره گاه زیستی کپه داغ نیز طرح‌هایی که اجرایی خواهیم کرد مردم محور خواهد بود و برای ارتقای معیشت مردم تلاش خواهد شد تا از این طریق ظرفیت و پتانسیل‌های طبیعی منطقه حفظ شود.

وی اظهار کرد: تلاش خواهیم کرد تا منطقه گلیل که در ذخیره گاه زیستی کپه داغ واقع شده است با ارتقای معیشت مردم حفظ شود. منتظر آن نمی‌نشینیم که اعتبارات بین المللی اختصاص یابد بلکه فعلاً با اعتبارات درون سازمانی کار را انجام می‌دهیم.

زباله و شکار غیرقانونی حیات وحش از مشکلات اساسی پارک ملی گلستان

وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر زباله‌های رها شده در پارک ملی گلستان اظهار کرد: برای پاکسازی پارک ملی گلستان از زباله‌ها تاکنون چندین تشکل با حضور مردم، مسئولان ذی ربط خراسان شمالی و استان گلستان تشکیل شده به طوریکه پارک ملی پاکسازی می‌شود اما حجم رها سازی زباله به اندازه‌ای است که پاک‌سازی‌ها به چشم نمی‌آید.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه باید فرهنگ مدیریت پسماند توسط مردم تقویت شود، ادامه داد: برای اینکه بتوان این موضوع را مدیریت کرد برنامه ایجاد تفرج گاه‌ها در پارک ملی گلستان پیشنهاد شده و در دستور کار است که مردم فقط در این تفرج گاه‌ها مستقر شوند و از اتراق پراکنده خودداری کنند، در این‌صورت موضوع پراکندگی زباله‌ها نیز تا حدودی رفع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت پارک ملی گلستان بالاست اما هم اکنون مشکلات زباله و شکار غیرقانونی حیات وحش مواجه است.

مطهری تصریح کرد: آتش سوزی نیز یکی دیگر از مشکلات این منطقه است چرا که برخی از آتش سوزی‌های رخ داده با بی احتیاطی مردم صورت می‌گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باید با شکارچیان غیر مجاز برخورد شدید قضایی و اعدام شوند

    • ی ط

      وای از بی عدالتی که بوی خوشش معلومه

    • ایمان

      اون خدا بیامرز شهید حساب میشه و هست،احتیاجی به گفتن و نگفتن مسولین نیست،من خودم سرباز گلیل بودم،همون شب که این اتفاق افتاد ما سرباز مرز بودیم،اون نامرد که این کارو کرد و با اسلحه به سمت شهید پرهام شلیک کرد هم فکرکردم مجازات شده،ولی الان که متوجه شدم،بهتره هر چه زودتر شرش کم شه

    • بدون نام

      خدااااااااااااااااااااا، فقط پناه بر تو

    • بدون نام

      از منظر ملی و مردمی شهید هستند.

      پاسخ ها

      • بی نام

        زیبا گفتی

    • بدون نام

      این افراد زحمت کش وجان بر کف نزد خدا شهید محسوب میشوند نه بنده خدا !! تشخیص بدهد کی شهید است کی نیست!

    • بدون نام

      چقدر نامردیه چقدر به مظلوما ظلم میشه واقعا! از محیط بان مظلومترم داریم مگه

    • بدون نام

      باسلام پسر خاله خودم پنج سال پیش حین انجام ماموریت یه آدم مست باماشین زیرش گرفت وبعداز سه روز فوت کردن گروهبان نیروی انتظامی ورسمی بودن شهید اعلام نشد داشتیم روی پست نگهبانی گلوگاه ماشین میلگرد بارزده بود میلگرد سر درجه دار رو قطع کرد بازهم شهید اعلام نشد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج