۸۲۵۵۱۳
۷ نظر
۵۰۰۳
۷ نظر
۵۰۰۳
پ

انعکاس شکست ایران مقابل ژاپن در سایت فیفا

پایگاه اینترنتی فدراسیون جهانی فوتبال از بین رفتن تمرکز تیم ملی ایران را دلیل ناکامی این تیم در صعود به فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ عنوان کرد.

خبرگزاری تسنیم: سایت فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) پس از شکست ۳ بر صفر تیم ملی ایران مقابل ژاپن در بازی نخست از مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹، نوشت: دو تیم در فاز هجومی لحظات تحسین‌برانگیزی داشته بودند، اما این دفاع آنها بود که همچون صخره مستحکم نشان می‌داد.

پیش از این بازی هیچ تیمی نتوانسته بود دروازه علیرضا بیرانوند را باز کند و در ترکیب ژاپن هم تاکه‌هیرو تومیاسو و مایا یوشیدا در قلب خط دفاعی استثنایی بودند. از این رو شاید تنها یک لحظه عدم تمرکز می‌توانست نقش بزرگی در تعیین سرنوشت این مسابقه ایفا کند.

انعکاس شکست ایران مقابل ژاپن در سایت فیفا

بازی به شیوه بسیار رقابتی آغاز شد اگرچه فشار حملات ایران تا حدودی به خاطر تسلط و آرامش ژاپنی‌ها خنثی شد. با این حال سردار آزمون که در بخش زیادی از تورنمنت تهدیدی برای دروازه رقبا بود، یک موقعیت جدی داشت که با عبور توپ از بین پاهای دو بازیکن ژاپن در نهایت با حرکت هوشمندانه شوییچی گوندا دروازه‌بان حریف مهار شد.

سایت فیفا ادامه می‌دهد: در ادامه ژاپن به ارائه بازی هجومی میل بیشتری نشان داد، اما در نیمه دوم ایران همچنان تیم برتر میدان بود تا اینکه یک لحظه عدم تمرکز در خط دفاعی تیم کارلوس کی‌روش این روند را تغییر داد. تاکومی مینامینو بعد از به زمین خوردن روی خط محوطه جریمه، با تلاش فوق‌العاده خودش را به توپ رساند و این در حالی بود که ایرانی‌ها به داور نگاه می‌کردند.

او توپ را برای یویا اوساکو سانتر کرد و او توپ را از مقابل بیرانوند ربود و دروازه‌ تیم ملی را که تا آن لحظه باز نشده بود، فرو ریخت. این دو بازیکن در دومین گل بازی هم نقش‌آفرینی کردند، چرا که سانتر مینامینو در محوطه جریمه با دست مرتضی پورعلی‌گنجی برخورد کرد و همین کافی بود که داور یک پنالتی به سود ژاپن اعلام کند که اوساکو آن را به راحتی به گل تبدیل کرد.

از آن زمان به بعد کاملاً محتمل نظر می‌رسید که ژاپن یک گل دیگر هم خواهد زد و این در حالی بود که اینکه ایران سراپا حمله شده بود. حسن ختام پیروزی مردان هاجیمه موریاسو زمانی رقم خورد که هاراگوچی در حمله‌ای دیگر با خونسردی گل سوم ژاپن را زد تا این تیم راهی فینال شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هر کسی هر چیزی رو که کاشته درو میکنه:
      ژاپن برنامه ریزی، آکادمی، مدیریت، نظم و انظباط کاشت و نتیجش رو درو کرده و خواهد کرد.
      مسئولای ورزش ما هم پهن کاشتن و نتیجش رو تا ابد درو خواهند کرد

    • بدون نام

      لعنت به ایران

    • فقط ایران عزیزم

      خواستم جاهایی دیگه کامنت بذارم ولی خیلی شلوغ بود. خواهش میکنم به کشورمون تعصب داشته باشیم. چرا بعضیها به خاطر کیروش از تحقیر شدن کشورتون احساس خوشحالی میکنید. چرا به خاطر شکست رقیب رنگیتون تو بازیهای بین المللی همدیگر رو خفت میدید. ما از ژاپن شکست خوردیم یا مربی ژاپن؟ ایا تو ژاپن از شکست دادن کیروش خوشحالند یا شکست دادن ایران؟ شما فک کنید الان تو یه کشور عربی که ما شکست خورده ایم مورد مضحکه قرار گرفته ایم، علی الخصوص اونهایی که به این کشور رفته اند و بازی رو از ورزشگاه اونم با نتیجه بد باخته اند. اونجا چه میکشند. از وقتی که بین ما در بازیهای بین المللی کری خوانی هست این شکستها هست چه برای تیم ملی چه برای تیمهای باشگاهی. لطفا از این شکستها عبرت بگیرید و بدانید که ما بعد از اسم باشگاههای کشورهای خارجی نام کشورش را می اوریم(الهلال عربستان، العین امارات، الدحیل قطر و...) و کاری به شهر و رنگش نداریم. پس باشگاههای ایرانی هم نام ایران عزیز را یدک میکشند. با این بیانات میخواهم همه را دعوت به اتحاد ورزشی در بازیهای بین المللی میکنم تا خاطرات تلخ را فراموش کنیم و رویاهای شیرینی واسه هم بسازیم. شکست تیم ملی میتواند نتیجه ضعف ما در بازیهای بین المللی در باشگاههایمان باشد. جنگ و کری فقط برای بازیهای داخلی باشد و اتحاد و همدلی برای بازیهای ملی و بین المللی باشگاههامون باشه. خاطرات شیرین رو خودمون میتوانیم بسازیم . همانطور که خاطرات تلخ نیز ساخته خودمان هست.

    • بدون نام

      زر مفت نزن خدا لعنت کنه کنعانی زادگان رو تیم ملي نابود کرد .امید یک ملت نابود کرد .حالا بیاید بگید ده نمکی حرف مفت میزد .دیدی زدن پنج گل به یمن بدبخت و تنها دو گل به ویتنام هیچ ارزشی نداره مرد بودید عراق ميزديد مرد بودید ژاپن ميزدين اگه خیلی گل زن بودین همون یمن باید 20تا ميزدين هه. 4سال پیش پولادی رفت واسه خودش بخاطر او و اشتباه بچه گونه امسال هم کنعانی زادگان رفت واس خودش تا پایان دوره بازيگريش .آخه کجای دنیا توپ ول میکنن دست حریف بره گل بزنه و خودش با داوری که داره جریان بازی ادامه میده بحث کنه. خدای من جام بخاطر چه کسایی از دست رفت .امار خوب ایران جلوی ژاپن هم ازدست رفت بهترین خط دفاع از دست رفت. دیگه اصلا تیم ملی نفرستید جایی شرکت کنه تا همینقدر اسم ایران زنده بمونه .والا اگه سبد جلال میبرد الان فینال بود ایران .با اون وضعیت پرسپولیس تیم رفت فینال چون یک رهبر بزرگ داشت سوپر من .کیروش دومین بزرگترین اشتباه خودش کرد با نبردن سوپرمن اولی هم که نبردن جادوگر بود

    • غلامی شیرزاد

      پرمدعای تهی مغز ۰
      تواضع و فروتنی ۳

    • بدون نام

      تیم ملی بدرد توپ جمع کن میخوره و ‌۰۰۰۰۰بس فقط شانسی میره بالا

    • بدون نام

      حیف شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج