جاباما
۸۲۵۵۶۷
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

۳ عامل موفقیت انقلاب اسلامی از نگاه علوی

وزیر اطلاعات اعتقاد دارد که سه عامل حضور مردم، انسجام مردم و ولایت فقیه، عوامل مهم و مؤثر در موفقیت انقلاب اسلامی از ابتدا تاکنون و در تمام برهه‌های زمانی بوده است.

خبرگزاری ایسنا: وزیر اطلاعات اعتقاد دارد که سه عامل حضور مردم، انسجام مردم و ولایت فقیه، عوامل مهم و مؤثر در موفقیت انقلاب اسلامی از ابتدا تاکنون و در تمام برهه‌های زمانی بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی شامگاه دوشنبه در سفر خود به شیراز و در برنامه «دستاورد» صدا و سیمای مرکز فارس که به شکل زنده پخش شد، ابتدا فرا رسیدن ایام سوگواری سالروز شهادت حضرت زهرا (ع) را تسلیت گفت و ادامه داد: آنچه باعث سوز و گداز حضرت زهرا (س) در کنار داغ جانکاه پدری مانند رسول اکرم (ص) آن هم با نگاه نافذ سیاسی و آینده‌نگری که داشت، شد این بود که آینده جامعه اسلامی را در معرض تفرقه و حاکمیت نفاق می‌دید لذا ناله و فریاد می‌کرد.

وی با بیان این که این مبارزات امروز هم برای ما درس است، افزود: زمانی که دارای حاکمیتی هستیم که دغدغه‌های حضرت زهرا (س) را مرتفع کرده و در جهت احکام اسلامی حرکت می‌کند، باید قدر آن را بدانیم و شاکر چنین نعمتی باشیم.

علوی به فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: سه عاملی که موجب موفقیت انقلاب اسلامی در تمام برهه‌های زمانی و گذر از گردنه‌های پر پیچ و خم شد، شامل حضور مردم، انسجام مردم و ولایت فقیه است.

وزیر اطلاعات، حضور مردم را موجب بازدارندگی دشمنان دانست که آنان را به عقب رانده است و سپس ادامه داد: زمانی صدام شهرهای ما را بمباران می‌کرد و شهروندان ایران را به خاک و خون می‌کشید. در آن زمان از روزهای قبل از راهپیمایی‌های ۲۲ بهمن و روز جهانی قدس انواع تهدیدات را انجام می‌داد که اگر مردم راهپیمایی کنند، آنان را به خاک و خون می‌کشند اما این مردم همواره در تمام عرصه‌ها حضور پیدا کردند و این حضور گسترده مردم در راهپیمایی‌های روز قدس و ۲۲ بهمن نوعی پیوستگی میان مردم و نظام را نشان می‌دهد.

وی تأکید کرد: حضور مردم همواره یکی از عوامل بازدارندگی است و تاکنون همیشه مردم ایران در تمام برهه‌ها و عرصه‌ها حضور داشته‌اند، به خصوص آنجا که دشمن شفاف‌تر وارد عمل می‌شد، حضور مردم هم بیشتر می‌شد.

علوی با بیان این که البته مردم همواره با انسجام حضور پیدا کرده‌اند و از دستاورد خودشان که نظام جمهوری اسلامی است، دفاع کرده‌اند، گفت: هم حضور و هم انسجام مردم برکات فراوانی دارد و موجب دوام انقلاب اسلامی شده است و ملت با این استحکام و انسجام توانست بر توطئه‌های دشمنان فائق شود.

وزیر اطلاعات با ذکر این نکته که این حضور و انسجام نیاز به محور دارد که اگر این محور نباشد، از هم می‌پاشد، گفت: اگر تاکنون قوی مانده‌ایم به خاطر محوریت ولایت فقیه است و این محور ولایت فقیه عاملی شد برای اینکه حضور و انسجام مردم حفظ شود.

وی با بیان اینکه جایگاه رهبری در جامعه مانند نخ تسبیح است که اگر نخ آن پاره شود، دانه‌های تسبیح پخش می‌شوند، گفت: از یک طرف حضور مردم ناشی از آگاهی و بصیرت و از سوی دیگر انسجام و زیر پرچم ولایت باعث شد که این انقلاب و نظام از گردنه‌های پر پیچ و خم به سلامت عبور کند و پرچم جمهوری اسلامی ایران امروز در قله‌ها به اهتزاز درآید.

علوی با تأکید بر اینکه دشمن درصدد آسیب رساندن به این وحدت است لذا باید مراقب باشیم، گفت: به تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری وزارت اطلاعات منش حفظ وحدت را در پیش گرفته است که ملی فکر کند و بر خود واجب می‌داند که امنیت فرزندان انقلاب اعم از جناح‌های مختلف چپ و راست تأمین کند و اگر کسی از هر حزب و جناحی مرتکب خلفی شود، کارت زرد دهد و بر عکس اگر عملکرد خوبی داشته باشد، کارکردش را محترم شمارد.

وزیر اطلاعات در بخش دیگری از سخنان به جایگاه دستگاه اطلاعاتی کشورمان اشاره کرد و گفت: سرویس اطلاعاتی کشورمان دارای دو جنبه داخلی و خارجی است؛ در داخل کشورمان دستگاه‌های امنیتی متعددی فعالیت دارند که علاوه بر تشکیل کارگروه‌های مختلف مشترک، هر ماه جلسات مشترکی هم برگزار می‌کنیم که این دستگاه‌ها شامل سپاه، بسیج، نیروی انتظامی، اطلاعات سپاه، مدیریت سیاسی و شورای تأمین و حتی شوراهای بالادستی نظیر شورای عالی امنیت ملی، ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت دفاع و غیره است.

وی گفت: ما جلسات خوب و منسجمی داریم که عرصه‌ای برای هم‌اندیشی و همکاری میان این دستگاه‌هایی که در تولید امنیت مؤثر هستند، فراهم می‌شود و خروجی‌های خوبی هم دارد.

علوی با تأکید بر این نکته که دستگاه‌های امنیتی با مردم با مهربانی برخورد می‌کنند، گفت: این دستگاه‌ها امنیت را برای همه اقشار مختلف مردم فراهم می‌کنند تا با احساس امنیت کار خود را دنبال کنند، البته همه این‌ها در مواقع خطر کنار هم جمع می‌شوند.

وزیر اطلاعات گفت: در ارزیابی سرویس‌های اطلاعاتی در میان کشورهای دنیا، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از سرویس‌های اطلاعاتی دنیا مطرح است به طوری که سنگین‌ترین هجمه‌ها را با کمترین هزینه و عارضه برطرف می‌کند.

وی یادآور شد: دشمن همیشه تلاش می‌کند تا اغتشاش ایجاد کند و به قول خودشان نافرمانی مدنی در کشور ایجاد و کشته‌سازی کرده و مردم را مقابل مسئولان قرار دهد، اما دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی ایران این صحنه‌ها را پشت سر گذاشته است بدون اینکه عوارض آن‌چنانی داشته باشد.

علوی اظهار کرد: امروز مشاهده می‌کنیم که مردم ما مسائل خود را به شکل مختلف مطرح می‌کنند و مسئولان هم تمام تلاش خود را برای مشکلات می‌کنند.

وزیر اطلاعات به جنبه خارجی سرویس‌های اطلاعاتی کشورمان اشاره کرد و افزود: وزارت اطلاعات و مجموعه ارگان‌های امنیتی با بلوغ اطلاعاتی و امنیتی که دارند، فعالیت می‌کنند و سنگین‌ترین چالش‌های امنیتی را مدیریت می‌کنند و همچنین مسئله موجب شده است تا سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای مختلف علاقه به همکاری دو جانبه با ما داشته باشند.

وی ادامه داد: جلسات متعددی با سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای آلمان، روسیه، چین، مصر، عراق، قرقیزستان، تاجیکستان و غیره داشتیم و در رابطه با مسائل مختلف مباحثی مطرح کردیم و به طور کلی همه سرویس‌ها علاقه‌مند به همکاری با ما هستند و می‌خواهند ترفندهای وزارت اطلاعات را در مبارزه با تروریسم، مسائل اقتصادی، ناامنی‌های اجتماعی و غیره را کسب کنند.

علوی همچنین گفت: طبق نظرسنجی‌های خبرگزاری ایرنا، وزارت اطلاعات در سال ۹۷ رتبه هفتم مقبولیت مردمی را در میان دستگاه‌های اجرایی کشور کسب کرده است که نشان می‌دهد مردم قدر خدمتگزاران امنیتی خود را می‌دانند.

وزیر اطلاعات در ادامه مردم را تولیدکننده اصلی امنیت در جامعه دانست و گفت: ابزار فرهنگ، هنر و رسانه می‌تواند در راستای ارتقای امنیت نقش بسیار خوبی را ایفا کند. هر چه اطلاعات امنیتی جامعه بالاتر باشد، امنیت هم بیشتر خواهد شد لذا علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی برای حراست‌ها، مدیران و مسئولان و قشر نخبه، ما از طریق رسانه نیز برای ترویج فرهنگ امنیت اقدام کردیم.

وی ادامه داد: در این راستا تاکنون سریال‌ها و فیلم‌های متعددی با همکاری صدا و سیما تولید کردیم که فیلم‌ها و سریال‌های تعبیر وارونه یک رؤیا، پازل، روباه، سیانور، ماجرای نیم‌روز و غیره از جمله این‌ها هستند.

علوی تأکید کرد که تلاش می‌کنیم تا ساختن فیلم‌هایی که در عرصه امنیت تولید می‌شود، هم حافظه تاریخی مردم را به روز کنیم و هم اطلاعات امنیتی جامعه را بالا ببریم تا دشمن نتواند از غفلت جامعه سوءاستفاده کند.

وزیر اطلاعات در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امنیت دارای ابعاد مختلفی است، گفت: یک بخش از امنیت فیزیکی است که همان مقابله با تروریسم است و ما آنان را شناسایی کرده و اجازه نمی‌دهیم تا مرتکب جنایت شوند.

وی، یکی از مهم‌ترین امنیت‌ها را امنیت اقتصادی برشمرد و گفت: سرمایه جایی که احساس امنیت نباشد، نمی‌ماند لذا اگر بخواهیم اقتصاد داشته باشیم باید امنیت داشته باشیم. با هدف مبارزه با فساد اقتصادی نمی‌توانیم با خود اقتصاد مبارزه کنیم. مسلماً یک فعال اقتصادی که ۵ هزار نیرو دارد، با کسی که در بازار ارز و سکه اخلال ایجاد می‌کند، تفاوت دارد.

علوی افزود: باید با اخلالگران سکه و ارز برخورد شود اما کسی که فعال اقتصادی است و تولید می‌کند، اگر مشکل اقتصادی داشته باشد، نمی‌توان آن را دستگیر کرد و برد و این کار امنیت اقتصادی را به خطر می‌اندازد لذا باید امنیت اقتصادی را برقرار کنیم.

وزیر اطلاعات گفت: در مقطعی برخی از فعالان اقتصادی مورد تعرض قرار گرفتند و نتیجه این شد که سایر فعالان اقتصادی سرمایه خود را به خارج از کشور بردند. وقتی یک فعال اقتصادی را دستگیر می‌کنیم، مابقی احساس خطر می‌کنند.

علوی، وجه دیگر امنیت را امنیت روانی دانست و گفت: امنیت روانی یعنی جامعه امنیت را احساس کند؛ وجود امنیت به تنهایی برای آرامش کافی نیست بلکه باید مردم آن را احساس کنند.

علوی با بیان اینکه امنیت اخلاقی، نوع دیگری از امنیت است، گفت: ما باید در جامعه خود امنیت اخلاقی را به سبب آموزه‌های دین اسلام حفظ کنیم اما متأسفانه چیزی که مشاهده می‌شود این است که کرامت انسانی و مسائل اخلاقی را در جامعه رعایت نمی‌کنیم حتی در میان بچه‌های حزب‌اللهی در صورتی که مکارم اخلاق سفارش پیامبر (ص) و اسلام است.

وزیر اطلاعات، امنیت آموزشی در حوزه و دانشگاه‌ها را از دیگر موارد امنیت برشمرد و افزود: دانشجو، طلبه و اساتید ما باید احساس امنیت کنند و حرف‌های خود را بزنند و ما هم جواب منطقی به آنان دهیم.

وی با بیان اینکه امنیت حیثیتی از دیگر موارد امنیت است، گفت: مردم باید از نظر آبرویی احساس امنیت کنند نه اینکه به راحتی به کسی انگی زده شود و با آبروی او بازی شود.

علوی با تأکید بر اینکه وزارت اطلاعات سعی می‌کند که در تمام این زمینه‌ها امنیت را برقرار کند، گفت: این وزارتخانه کار خود را بر سه پایه اخلاق، شرع و قانون انجام می‌دهد.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه این وزارتخانه کارنامه بسیار بلند بالا و درخشانی دارد، گفت: بیش از یک میلیون هکتار از اراضی ملی که مورد تعارض قرار گرفته بود، توسط وزارت اطلاعات شناسایی و به بیت‌المال بازگشت داده شد؛ همچنین ما سالانه ۲۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی را شناسایی و در اختیار سازمان مالیاتی قرار می‌دهیم.

وی، شناسایی قاچاق کالا، سوخت و کالا را از دیگر اقدامات وزارت اطلاعات برشمرد و گفت: روزی حدود یک تن و سالانه ۳۶۵ تن مواد مخدر را در استان‌ها کشف و ضبط می‌کنیم که البته این‌ها مأموریت‌های اصلی وزارت اطلاعات نیست

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اقای علوی مردم نان شب ندارند یه فکر بحال مردم بگنید

    • بدون نام

      کار شما تمومه به فکر رفتن باشید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج