۸۲۵۵۹۹
۵ نظر
۵۰۰۴
۵ نظر
۵۰۰۴
پ

کیهان: اروپا علیه برنامه موشکی ایران موضع می‌گیرد

همزمان با ثبت «سازوکار ویژه مبادلات مالی» (SPV) با ایران، «جمع‌بندی» شورای اروپا در مورد مسائل مرتبط با ایران احتمالا به تصویب خواهد رسید.

کیهان نوشت: همزمان با ثبت «سازوکار ویژه مبادلات مالی» (SPV) با ایران، «جمع‌بندی» شورای اروپا در مورد مسائل مرتبط با ایران احتمالا به تصویب خواهد رسید.

ارگان یک گروهک مقیم فرانسه، بخشی از پشت پرده صحنه‌آرایی عملیات سیاسی اروپا درباره ایران را بازگو کرد.

بنابر پیش‌نویس این «جمع‌بندی» اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای در قبال ایران که قرار است تصویب شود، درباره نقش ایران در تنش‌های منطقه و برنامه موشکی تهران ابراز نگرانی می‌کند.

در سازوکار اتحادیه اروپا، «جمع‌بندی» مجموعه‌ای از موضع‌گیری‌های سیاسی در مورد یک موضوع خاص است که طی گفت‌وگوها در شورای اروپا تصویب می‌شود.

اعضای اتحادیه اروپا همچنین در «جمع‌بندی» خود به موضوع «پیشرفت درباره اصلاحات مورد نیاز در زمینه تعهدات ایران بر مبنای «اف‌ای‌تی‌اف» اشاره کرده و ابراز آمادگی کرده‌اند که در این راستا به همکاری با ایران از جمله برای ارائه کمک‌های فنی در این زمینه ادامه دهند.

روی دیگر سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال ایران که در این «جمع‌بندی» به آن پرداخته شده، نگرانی‌ها درباره رفتارهای ایران است. بنابر پیش‌نویس این «جمع‌بندی» که پیش‌بینی می‌شود به تصویب برسد، شورای اروپا از «شدت گرفتن تنش‌های منطقه‌ای و نقش ایران در این زمینه» ابراز نگرانی کرده است. در این زمینه شورا به طور مشخص به «نگرانی جدی» خود در زمینه نقش‌آفرینی نظامی ایران و حضور نیروهای نظامی ایران در سوریه پرداخته است.

نگرانی شدیدتر شورا در زمینه فعالیت‌های ایران برای توسعه برنامه موشک‌های بالستیک است و این نهاد اروپایی از ایران می‌خواهد از این فعالیت‌ها «خصوصا پرتاب موشک‌های بالستیک» که «ناسازگار» با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است، دست بکشد؛ شورای اروپا در «جمع‌بندی» خود می‌گوید اینگونه اقدامات ایران «به بی‌اعتمادی بیشتر می‌انجامد و منطقه را ناامن‌تر می‌کند.»

این شورا همچنین در «جمع‌بندی» خود، به موضوع حساس اقداماتی که ایران متهم است در خاک کشورهای اتحادیه انجام داده پرداخته و «نگرانی عمیق خود را در این زمینه ابراز کرده است.»

همچنین این شورا درباره وضعیت حقوق بشر در ایران از جمله اعدام نوجوانان و وضعیت زنان ابراز نگرانی «جدی» کرده است.

بیانیه‌ای مشتمل بر جمع‌بندی اتحادیه اروپا در مورد ایران، قرار بود هفته گذشته در جلسه وزیران خارجه این اتحادیه به تصویب برسد: اما بنا بر گزارش‌ها از بروکسل، این موضوع به دلیل ثبت نشدن سازوکار ویژه(اس‌پی‌وی) به تاخیر افتاد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      خیلی جالبه امریکا واروپا دارن صلاح میدن به منطقه خاورمیانه اون وقت ازایران میترسن اونا تروریستها را حمایت میکنن اون وقت میگن ایران طرفارتروریسته الانم میگن ایران حق ساخت موشک نداره که راحت بتونن ایرانو مچاله کنن هروقت خواستن

      پاسخ ها

      • ‌‌‌‌ ( شب دراز است قلندر بیدار )

        شریعتمداری پس اطلاعات را با مانیتور میخوانی.
        از تو یکی انتظار نبود

      • بزرگمنش

        سلاح

    • بدون نام

      قاطع صحبت کنید اقایان وزارت امور خارجه اگه ترامپ را در گفتو گو ها با طرف ا وپایی

    • بدون نام

      با طرف اروپایی مورد انتقاد قرار میدهید که او دیگر مورد اطمینان نیست به اروپایی ها هم بگویید که در طول جنگ تحمیلی چه ها که نکردید با امت ایران،از خون الوده گرفته،تا مدرنترین سلاحهای شیمیایی،تا اجاره خلبان با هواپیما با موشک سوپر اتاندارد،و... حالا میخواهید که ما را خلع سلاح کنید عجب رویی دارید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج