۸۲۵۶۷۶
۱۶ نظر
۵۰۰۳
۱۶ نظر
۵۰۰۳
پ

نامه نمایندگان به سران قوا درباره وزیر نفت

جمعی از نمایندگان مجلس در نامه‌ای خطاب به سران قوای سه‌گانه و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به وضعیت مدیریتی کشور در زمینه انرژی، نفت و گاز خواستار اصلاح مدیریت وزارت نفت از سوی این مقامات شدند.

خبرگزاری ایلنا: جمعی از نمایندگان مجلس در نامه‌ای خطاب به سران قوای سه‌گانه و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به وضعیت مدیریتی کشور در زمینه انرژی، نفت و گاز خواستار اصلاح مدیریت وزارت نفت از سوی این مقامات شدند.

این نمایندگان در این نامه به راهکارهای کوتاه‌مدت مقابله با تحریم‌ها در بخش نفت و گاز و همچنین راهکارهای میان‌مدت و بلندمدت مقابله با تحریم‌ها در بخش نفت و گاز اشاره کرده‌اند که انجام مذاکرات راهبردی با کشورهای بزرگ که به صورت سنتی شرکای تجاری ایران در حوزه نفت و گاز بوده‌اند از جمله این پیشنهادات است.

استفاده از ظرفیت پالایشگاه‌های خارجی جهت پالایش نفت خام ایران و فروش فرآورده، توسعه طرح‌های شیرین‌سازی میعانات گازی جهت گسترش بازارهای فروش، استفاده از سازوکار یکپارچه‌سازی میدان‌های مشترک نفتی و گازی با کشورهای عراق، قطر، عمان و امارات از دیگر راهکارهای اشاره شده دراین نامه است.

در این نامه به اقداماتی در رابطه با مراودات نفتی و گازی با دیگر کشورها از جمله هند، چین، برزیل، عراق، روسیه، اروپا و سایر همسایگان اشاره شده و نسبت به آنها انتقاد شده است که در این نامه آمده است: با وجود ارائه ده‌ها راه حل توسط کارشناسان و مسئولان ارشد وزارت نفت به شخص وزیر متاسفانه ایشان نه تنها اقدام موثری جهت اجرایی نمودن این طرح‌ها به عمل نیاورده است بلکه از بدو ورود اقدامات سوال‌برانگیزی در قطع روابط نفتی ایران و متوقف کردن برخی قراردادهای نفتی و گازی با برخی کشورهای منطقه و تعدادی از کشورهای قدرتمند جهان انجام داده است.

در بخش دیگری از این نامه آمده است:

عدم استفاده از ظرفیت پیمانکاران داخلی که می‌توانست بخش بزرگی از نقدینگی کشور را به سمت سرمایه‌گذاری در بخش نفت و گاز هدایت کند، بی‌توجهی نسبت به احداث مخازن بزرگ ذخیره‌سازی نفت در داخل و خارج از کشور، عدم اهتمام کافی جهت عرضه ثابت نفت خام در بورس انرژی و عدم توجه به ظرفیت تولید محصولات پالایشگاهی جهت ارتقای رشد اقتصادی کشور از دیگر ضربات و خسارات مدیریتی آقای زنگنه بر صنعت نفت و گاز کشور بوده است.

این موارد تنها بخش اندکی از موضوعات گفتنی و مستند در مورد تفکر و رفتارهای مدیریتی آقای زنگنه است. نشان می دهد که ایشان نه تنها در این مدت اهتمام عملی برای مقابله با تحریم‌ها از خود بروز نداده است بلکه تقریباً همه روزنه‌های موجود جهت بی‌اثر کردن تحریم‌ها را خواسته یا ناخواسته مسدود کرده است.

با توجه به جمیع موارد فوق ما جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این برهه تاریخی و حساس و با توجه به از دست دادن فرصت‌ها توسط وزیر نفت از شما بزرگان تقاضا داریم تا با اصلاح مدیریت وزارت نفت تصمیمی عاجل جهت تامین منافع ملت و افزایش توان مقابله با تحریم‌های آمریکا اتخاذ نمایید.

اسامی امضاکنندگان این نامه به شرح ذسل است:

محمد دهقان نماینده مردم شاندیز، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر، احمد سالک نماینده مردم اصفهان، سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین، هدایت‌الله خادمی نماینده مدرم ایذه، ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد، هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور، سید محمد باقر عبادی نماینده مردم بیرجند، مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم، امیر خجسته نماینده مردم همدان، محمود بهمنی نماینده مردم ساوجبلاغ، حسن نوروزی نماینده مردم رباط‌کریم، سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان، سید تقی کبیری نماینده مردم خوی.

حبیب‌الله ده‌مرده و حسینعلی شهریاری نمایندگان مردم زاهدان، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه، محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان، فرهاد فلاحتی نماینده مردم قائنات، سید محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر، حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار، عبدالله سامری نماینده مردم خرمشهر، محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز، حسن کامران نماینده مردم اصفهان، نصرالله پژمان‌فر نمایده مردم مشهد و اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسد آباد از جمله ۷۲ تن از نمایندگانی هستند که این نامه را امضا کرده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این هفتاد ودوتن کدام 72 تن هستند ؟ لابد دلواپسانند که کار ازپیش نبردند که استیضاح کنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه نمایندگان مهمی امضا کرده اند همه از طیف دلواپسان منافع منی

      • رضا

        با اون گندي كه روحاني و ظريف زدن هنوزم از واژه ي دلواپس استفاده ميكنيد؟هر بدبختي كه سر ملت نادون ما بياد حقشه

    • بدون نام

      چرا وزیر نفترا ملزم به پاسخگویی به این موارد نمیکنید یا استیضاح یا مناظره تلویزیونی یا اینکه دستگاه های نظارتی و اطلاعاتی بصورت جدی این قضیه را دنبال کنند چناچه عمدی بوده دستگیر و محاکمه و مجازات شود تاهیچ وزیر و نماینده و مدیری جرات نکند منافع ملت عزیز و رشید ایران را نادیده بگیرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط محاکمه...

    • بدون نام

      با این بندهایی که این نمایندگان دادند وظرفیت عظیم نفت وگاز من فکر میکنم اگر من رییس جمهور واقعی با قدرت واقعی بودم در عرض بیست سال علاوه بر اینکه ملتم را در رفاه کامل قرار میدادم دو تا کشور همسایه رو هم میخریدم!!!یعنی واقعا این پولها کجا انبار ویا نابود میشود؟!!!!

    • موید

      تنها راه نجات وزارت نفت برکناری یا استضیاح شخص زنگنه وزیر میباشد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود بر زنگنه مدیر لایق و توانا

      • علی

        او وزیر نفت در کرسنت هم پرونده دارد و محترمانه توسط دولت برکنار شود بهتر است آبروی او حفظ شود به صواب نزدیک تر است خداوند عزیز خیر دهد.

    • مردم

      وزیر نفت باید برکنار و محاکمه شود

    • محمدرضا بختیار

      چرا در بین نمایندگان سیاسی بازی و نقش بازی کردن اپیدمی شده است و با افکار بچگانه و مسخره سعی در بازتاب فریب دادن عوام نسبت به فعالیت های خود و خود را مبرا دانستن در برابر مشکلات اصلی جامعه می دانند بیش از هشتاد در صدد از نابسامانی های فعلی کشور در تمام امور اعم از فرهنگی و اقتصادی و سیاسی و آموزشی و کشاورزی و پزشکی فقط فقط از طرف مجلس و نمایندگان کلید خورده است!!!!

    • بدون نام

      کاش بجای بحث های سرگرم کننده تکراری بفکرحقوق معلولین شدید بهزیستی درمنزل بودید که باماهی 100 وهشت تومن شرم آور زجرمیکشند وتکدگری میکنند آ قایان قانونگذار بی قانون بی رحم ازخداشرم کنید.

    • بدون نام

      این نماینده های اردبیل چقد بی خاصیت شدن نه موافقن باچیزی نه مخالفن نه بحثی نه نظری نه سخنرانی نه پیشنهادی .وای بر ما چرا چرا به اینا رای میدیم نماینده نفرستیم مجلس که سنگینتریم .فقط مشغول استفاده از امتیازات نمایندگی هستند دیگه کاری ندارن

      پاسخ ها

      • علی

        راست میگویند این نمایندگان محترم جبهه پایداری .این {ه وزیری است که باج نمیدهد وگردن کلفتی میکند؟ این چه وزیریست که پیمانهارا با پیمانکاران سفارش شده ما نمی بندد؟ اصلا چرا همه پیمانهارا با آن پیمانکار بزرگ که همه پیمانهای خوب مال آنهاست نمی بندد؟ این مزایده ومناقصه گذاشتن ها که مال بچه قرتیهاست یعنی چه ؟ مگر ما کشکیم که برای پیمانهایت به توصیه های ما توجه نمیکنی؟ اصلا چرا توهر اتاق وزارت نفت یک روخانی مستقر نیت که نماز جماعت برگزار کند؟

    • سعید

      آقای زنگنه باید استیحضاح بشن ایشون وزیر لایقی نیستند البته از این طیف وزرا زیاد داریم. ولی متاسفانه زد و بند در وزارت نفت زیاد است. با مدیریت زنگنه مشکلات دوچندان میشوند.

    • مهدی صفری

      بقیه نماینده هاقول گرفتن بعدازاتمام خیانتشان استخدام شوند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج