۸۲۵۶۹۰
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

ونزوئلا: از روسیه تقاضای کمک نظامی نکرده‌ایم

وزیر خارجه ونزوئلا خبر منتشره درباره درخواست کاراکاس از مسکو درباره کمک نظامی به این کشور را تکذیب کرده و یادآور شد که روسیه و چند کشور دیگر به میانجی‌گری برای گفت‌وگو بین دولت و مخالفان علاقه‌مند است.

خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»: "خورخه آریاسا" وزیر امور خارجه ونزوئلا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «راشاتودی» خبر منتشره درباره اینکه گویا "نیکلاس مادورو" رئیس جمهوری ونزوئلا از مسکو تقاضای کمک نظامی کرده را تکذیب کرد. وی گفت: «چنین خبری صرفا یک شایعه است.»

آریاساگفت: «همکاری‌های دوجانبه با روسیه از زمان "هوگو چاوز" رئیس جمهوری سابق ادامه داشته و طی سال‌های اخیر عمیق‌تر شده است. به عقیده ما "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه و "نیکلاس مادورو" رئیس جمهوری ما توانسته‌اند روابط دو کشور را به سطح جدید ارتقاء دهند. روسیه و ‌ ونزوئلا در زمینه‌های مختلف اقتصادی، صنعتی، کشاورزی، مالی و حتی نظامی، با یکدیگر همکاری داشته و این مشارکت همواره وجود داشته و این همکاری بر اساس دوستی، برابری و احترام متقابل است.»

وزیر خارجه ونزوئلا همچنین اعلام کرد که روسیه به میانجی‌گری برای سازماندهی گفت‌وگو بین دولت و مخالفان در ونزوئلا علاقه مند است، ولی تاکنون پیشنهاد رسمی در این باره صورت نگرفته است. وی افزود: «سایر کشورها، بغیر از روسیه هم به این مسئله علاقه مندی نشان داده اند، ولی هنوز مورد مشخصی در این رابطه مطرح نیست.»

این دیپلمات یادآور شد که دولت ونزوئلا در تماس دائم با مقامات مکزیک و اورگوئه است که پیشنهاد میانجی درباره حل و فصل اوضاع داخلی در این کشور را داده‌اند.

لازم به یادآوری است که چند روز قبل "الکساندر شتینین"مدیر بخش آمریکای لاتین وزارت امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که مقامات مسکو آمادگی میانجی‌گری برای گفت‌وگو بین دولت و مخالفان در ونزوئلا را دارند، البته اگر شرایط برای انجام چنین مذاکراتی فراهم شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مردم

      مرگ بر مادورو جنایتکار

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کمک نخواسته اید؟ ....

    • بی نام‌

      اگر مستشار نظامی خواستید روی ما حساب باز نکنید همین سوریه کفایت می کند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج