جاباما
۸۲۵۷۶۹
۱۰ نظر
۵۰۲۰
۱۰ نظر
۵۰۲۰
پ

جهرمی:فیلترینگ اینستاگرام مشکلات را حل نمی‌کند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این‌که فیلترینگ باید در جایی که لازم است، استفاده شود، گفت: دیدگاه ما درباره اینستاگرام همین است و فکر می‌کنیم در حال حاضر یک اقدام یک‌جانبه و فیلتر کردن، به تنهایی مشکلات را حل نمی‌کند، بلکه باعث ایجاد چالش‌های دیگر در سایر حوزه‌ها می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: محمدجواد آذری جهرمی امروز در حاشیه همایش بانکداری الکترونیک، درباره‌ی احتمال لغو فیلتر تلگرام گفت: درباره‌ی این موضوع، باید دستگاه قضائی باید بررسی کند اما آخرین صحبتی که ما شنیدیم، همان بود که دادستانی اظهار نظر کرد که علل فیلترینگ هنوز برطرف نشده که بخواهیم رفع فیلتر کنیم و هنوز هم چیزی به ما ابلاغ نشده است.

وی درباره‌ی مباحث مطرح‌شده درباره فیلتر اینستاگرام نیز بیان کرد: درباره اینستاگرام، ملاحظاتی از دیدگاه‌های مختلف مطرح می‌شود؛ برخی مطرح می‌کنند که استفاده از اینستاگرام تبعاتی دارد و تهدیداتی در این فضا وجود دارد، البته بسیاری هم معتقدند این فضا کاربردهای زیادی دارد و کسب‌وکارهای زیادی در آن هست و ابزار مهمی در زندگی روزانه‌شان به شمار می‌رود؛ هر دو گروه اعلام نظر می‌کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: مرجع تصمیم‌گیری در این‌باره، کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه است که تاکنون تشکیل نشده است؛ در شورای عالی فضای مجازی هم به این مساله پرداخته نشده و دادستانی هم حکمی درباره این مساله صادر نکرده است. فیلتر شدن یا نشدن اینستاگرام هم ماجرای امروز و دیروز نیست و از سال ۱۳۹۲ درباره‌ی آن بحث می‌شود.

آذری جهرمی خاطرنشان کرد: ما به عنوان وزارت ارتباطات اگر بخواهیم نظر کارشناسی بدهیم، باید اشاره کرد که تهدیدات هم وجود دارد و نباید فضا را به سمت دوقطبی ببریم؛ استفاده بی‌رویه آسیب‌هایی به جامعه وارد می‌کند، به خصوص در کودکان که می‌تواند اثرات بدی بگذارد و ما این تهدیدات را می‌دانیم، اما معتقدیم راهکار فیلترینگ اینستاگرام راهکار موفقی برای از بین بردن این تهدیدات نیست و شاید آن را تشدید کند. باید هم‌افزایی کرده و راهکاری ارائه دهیم که تهدیدات را حذف کنیم. برای مثال یکی از اهداف رویکردی که در رابطه با اکوسیستم کودک داشتیم که کودکان را از این فضا جدا کنیم، کاهش تهدیدات بود.

وی با بیان این‌که ما تجربه داریم از ابتدای اینترنت و از رویکرد فیلترینگ استفاده کردیم و فیلتر باید در جایی که لازم است، استفاده شود، افزود: اما وقتی ابزاری به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد، اگر بخواهیم با رویکرد فیلترینگ به آن نگاه کنیم، طبیعی است یک سری اثرات جانبی دارد که می‌تواند موفقیت‌های هدف شما را زیر سوال ببرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: درباره اینستاگرام هم دیدگاه ما همین است و فکر می‌کنیم در حال حاضر یک اقدام یک‌جانبه و فیلتر کردن به تنهایی مشکلات را رفع نمی‌کند، بلکه باعث ایجاد چالش‌های دیگر در سایر حوزه‌ها می‌شود. این نظر آشکار و پنهان ماست و نظری جز این نداریم و در جلسات هم گفتیم و حرفی هم جز این نداریم. اما اگر نظام قانونی کشور، دستگاه قضائی و شورای عالی فضای مجازی به این جمع‌بندی برسند، چارچوب دیگری دارد.

آذری‌جهرمی هم‌چنین در پاسخ به این سوال که رمرز ارزها کی رونمایی می‌شوند؟ گفت: این را باید از بانک مرکزی پرسید که برنامه‌شان برای رمز ارزها چیست اما به لحاظ تکنولوژی در حال حاضر پنج مدل پایلوت و پیاده‌سازی‌شده موفق از رمز ارز است که تصمیم‌گیری درباره‌ی آن‌ها برعهده بانک مرکزی است که البته رویکرد اولیه خود را به اشتراک گذاشته و از فعالان صنعت کسب نظر می‌کند تا درنهایت رویکرد نهایی بانک با رمز ارزها مشخص شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مردم

      مشکلات چیه.....

    • کامران

      چرا اختلاس رانت گوشت صدو دهزارتومانی بی لیاقتی آقازادگی و....راحل می کنه.

    • میثم تشویق

      شما فیلتر کن مشکل حل میشه، کثافت کاری ها کمتر میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

    • محمد

      فیلتر کنید.
      بلکه کمتر وقتمون تلف بشه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره والا

      • بدون نام

        اره والا

    • بدون نام

      در مورد تلگرامم همین حرفا زده میشد. شما که به زودی فیلتر میکنی

    • بدون نام

      جهرمی پشت پرده میخاد ببنده جلو دوربین نه
      دورنگ و چاپلوس

    • بدون نام

      اینستاگرام باید فیلتر شود خیلی بد شده و بسیاری از ناسزا وفحش و اینا توشه و عکس و اینا و رسانه های زد ایران هم داره اینستا مثل بی بی سی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج