جاباما
۸۲۵۷۹۲
۱۷ نظر
۵۰۱۲
۱۷ نظر
۵۰۱۲
پ

افزایش مراجعات به کمیته امداد در پی گرانی‌ اخیر

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از افزایش مراجعات به کمیته امداد در پی گرانی‌های اخیر خبر داد.

خبرگزاری ایلنا: رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از افزایش مراجعات به کمیته امداد در پی گرانی‌های اخیر خبر داد.

پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد در نشست دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب که امروز در کمیته امداد برگزار شد، ضمن تبریک ۱۲ بهمن گفت: ۷ هزار میلیارد تومان برای ریشه کنی فقر در نظر گرفته شده و برای همه مددجویان در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ حدود ۱۴ درصد خدمات را افزایش دادیم. همچنین خانواده های تحت پوشش موقت در سال ۹۷ بیشتر شدند و ۶۲۰ هزار خانواده جدید تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفتند

فتاح همچنین افزود: در تبصره ۱۶ در زمینه وام قرض الحسنه اشتغال در سال ۹۷، ۱۴۰۰ میلیارد تومان سهم کمیته امداد بوده که تا پایان سال صد در صد آن دریافت خواهد شد . همچنین صد هزار فقره وام اشتغالزایی ۲۰۰ میلیون تومانی به مددجویان کمیته امداد داده شده و ۲۵۰۰ میلیارد تومان سهم کمیته برای اشتغالزایی در سال ۹۷ بوده است که ۲۰۰ میلیارد آن دریافت شده است.

وی در ادامه گفت: مرحله اول سبد کالا دریافت و به همه افراد نیز داده شده است همچنین کمیته خواستار این بوده که مبلغ به صورت کالا بر خلاف سایر دستگاه‌ها دریافت شود و طی نامه‌ای که به رئیس جمهور نوشته شده درخواست کردیم که به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد نوبت دوم تحویل سبد کالا در دهه فجر اتفاق بیفتد و مرحله سوم نیز اسفندماه خواهد بود.

فتاح خاطرنشان کرد: کمک‌های مردمی در سال ۹۷ حدود ۳۵ درصد نسبت به سال ۹۶ افزایش داشته است.

رئیس کمیته امداد در خصوص بودجه کمیته در سال ۹۸ تصریح کرد: در کمیسیون تلفیق مجلس مصوب شده که ردیف اصلی ما ۱۲ درصد رشد داشته باشد که برابر رشد کل بودجه دولت است. همچنین بر اساس تبصره ۱۴ در لایحه دولت ابتدا بودجه همان هفت هزار میلیارد بود که برای افزایش آن به نتیجه نرسیدیم. سپس خواستار این شدیم که به مجلس برویم که طی بررسی‌ها هفت هزار میلیارد به ۸۴۰۰ میلیارد افزایش پیدا کرد.

فتاح همچنین افزود: ۲۰ درصد مستمری مددجویان کمیته و بهزیستی اضافه شده و دو هزار میلیارد برای کمیته و بهزیستی نیز در نظر گرفته شده است. دو هزار میلیاردی که برای مستمری مددجویان در نظر گرفته شده با اعتراض‌های آنان به پنج هزار میلیارد افزایش یافته است یعنی این رقم ۲.۵ برابر شده است.

رئیس کمیته امداد در خصوص معافیت مددجویان کمیته از پرداخت امتیاز آب و برق و گاز اظهارکرد: در بودجه کمیته امداد در سال ۹۸ ردیف معافیت از پرداخت امتیاز آب و برق و گاز در کل کشور برای مددجویان بیان شده که ساخت ۱۰ هزار خانه برای منطقه جنوب و کرمان توسط نوبخت توافق جدیدی است که محقق شده است.

رئیس کمیته امداد در خصوص ازدواج مددجویان و خروج افراد از پوشش‌ کمیته امداد گفت: در ۱۰ ماه ابتدای سال مراجعات به کمیته بنا بر گرانی‌های اخیر افزایش یافته و هدف کمیته این بوده است که جامعه به خطر نیفتد. همچنین بالاترین نرخ ازدواج ۹۰ هزار فقره در سال ۹۶ بوده و فقر سبب جلوگیری از ازدواج افراد نشده است. همچنین کمترین نرخ طلاق برای جامعه هدف کمیته امداد محسوب می‌شود.

او در ادامه گفت: یکی از دلایل خروج افراد از تحت پوشش‌های کمیته امداد ازدواج است در حالی که بیمه برای آنها باقی می‌ماند.

وی با اشاره به قبولی مددجویان در کنکور گفت: رتبه زیر هزار در کنکور کم نداشتیم که باید دولت از این افراد حمایت و بیشتر توجه کند.

فتاح همچنین افزود: در سال ۹۷ حدود ۶۲۰ هزار خانواده جدید تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفتند و در این زمینه پرداخت‌های‌ وام را تقویت کردیم و ما در این حوزه از منابع بانکی استفاده نمی‌کنیم و پنج میلیون تومان وام بدون ضامن به افراد پرداخت می‌کنیم و صف وامی وجود ندارد و همه این وام‌ها از محل کمیته امداد پرداخت می‌شود و اجاره‌نشین‌هایی که تحت حمایت کمیته بودند و مشکلاتی داشتند در زمینه حل مشکلات آنها موفق بوده‌ایم و سرانه آنان را نیز افزایش داده‌ایم.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه رسیدگی کمیته کفایت نمی‌کند بیان کرد: کمیته امداد در ۱۴ اسفند ۵۷ با فرمان امام خمینی تاسیس شد این نهاد کار خود را خیلی ساده آغاز کرد و بعد از ۴۰ سال به یک بلوغ معنوی رسیده که ۲۰ خدمت متنوع را به مددجویان ارائه می‌کنند.

وی در ادامه گفت: تمام مددجویان بیمه تکمیلی و حوادث دارند اما با این وجود درخواست‌ها افزایش یافته است. همچنین شش درصد از جمعیت سال ۵۷ که تحت پوشش کمیته بودند به چهار درصد رسیده است. اما رسیدگی کمیته حداقلی است و کفایت نمی‌کند.

رئیس کمیته امداد افزود: ۴۵ درصد از افرادی که تحت پوشش کمیته امداد هستند به دلیل فوت سرپرستان خانوار است، ۳۵ درصد به علت ناتوان شدن سرپرست، ۹ درصد به علت طلاق و زندانی شدن سرپرست و بیماری‌های صعب العلاج است که اگر در این زمینه مشکل دارو و بیمه حل شود دیگر فردی به کمیته مراجعه نمی‌کند که در این راستا باید سایر ارگان‌ها در چارچوب نظام برای از بین بردن این عوامل تلاش کنند اگر اشتغال رونق و تورم مهار شود مراجعین به کمیته امداد نیز کاهش

می‌یابد. کمیته، معتادان را تحت پوشش قرار نمی‌دهد و این وظیفه سازمان بهزیستی است.

فتاح هدف کمیته امداد را رفع فقر مطلق دانست گفت: هدف کمیته امداد رفع فقر مطلق است نه ریشه‌کنی فقر در حالی که ریشه‌کنی فقر وظیفه همه ارگان‌ها است. همچنین به مستمری مددجویان در سال ۹۸ ، ۲۰ درصد اضافه خواهد شد. به عنوان مثال یک خانواده پنج نفره اکنون ۵۵۰ هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند که با افزایش ۲۰ درصدی ۱۱۰ هزار تومان اضافه می‌شود.

وی در خصوص عیدی سال ۹۸ مددجویان بیان کرد: سال‌های گذشته برای یک ماه عیدی داده می‌شد که در سال‌های گذشته به اندازه یک ماه به مددجویان مستمری داده می‌شود که تاثیرگذار نبود اما به احتمال زیاد عیدی مستمری بگیران بسته حمایتی است و عیدی به آنها تعلق نمی‌گیرد.

او با اشاره به اینکه درخواست شده که ردیف بودجه درمان از کمیته گرفته شود، گفت: ۶۲ درصد از خانواده‌های کمیته امداد ما زنان سرپرست خانوار هستند در حال حاضر اکثر مددکاران ما خانم و زن هستند و خدمات به این زنان باید مطابق با شرایط آنان باشد که در این راستا ۲۰ نوع خدمت از سوی کمیته به زنان سرپرست خانوار ارائه می‌شود همچنین ۳۰۰ نفر از این زن‌ها بیمه تامین اجتماعی دارند که بسیاری از آنها با ۱۰ سال سابقه بازنشسته شده است و سال گذشته ۲۳۰ میلیارد تومان برای حمایت از زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیته امداد در پایان گفت: بسته‌های حمایتی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در بازار کنترل شده و زیر قیمت در بازارها عرضه می‌شود. همچنین برای رفع فقر مطلق ۳۲۰ هزار خانواده امسال تحت پوشش موقت قرار دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      میشه بگید قیمت محل کارتون چقدره؟

      پاسخ ها

      • بنده فقط خدا

        بعبارتی افزایش مستحق صدقه!
        علی برکت الله.
        همه چیز از جمله گوشت و مرغ هست،اما برای چه کسی؟وزیر کشاورزی! که میگفت خب خب....

      • بدون نام

        این بودکرامت انسانی که دستاورددولت کفگیروامیداست

    • بدون نام

      نشانه فقر گسترده داراثر بی تدبیری مسولین است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ربطی به این دولت واون دولت نداره.مشکل جای دیگس.سیاست نظامه

    • نظری

      آقای فتاح قربان کلامت / این گرانی بازار اکجا در آمده اینهمه حقوق بگیر میلیونی مگر مملکت را نمی چرخانند پس کی بو دکی بود پول نفت کجا رفت

    • بدون نام

      اگر حقوق حقوق بگیران متناب با تورم نباشه تعداد مراجعان بیشتر هم خواهد شد. الان هر کارمندی هم داره هزینه جوان بیکارش رو میده هم هزینه والدین خودش دو.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خداروشکر هممون صدقه بگیر شدیم ...

    • نااشنا

      با تدابیر مفتضحانه دولت اوضاع بدتر هم میشه.

    • ir

      کلاتونو بندازید بالاتر درشان قوم اریای این نیست ..

    • بدون نام

      ... بجای اینکه کاری کنید کمیته امداد بسته بشه پررونق ترش میکنید

      پاسخ ها

      • والنتیناخانم

        لابدکاربربی فکراگربودجش رومیدادن به کارمندان خداخوربهترنبوددرست حرف بزن نباس برترین هاچرت پرت های اشخاصی سبک مغزمثل تورانمایش دهد

      • مهدی آبی

        کاربر والنتینای بی سواد
        متن رو بخونید بعد زر بزن هر چند معلومه سواد نداری

    • بدون نام

      این طور که معلومه همموپ باید بریم زیر پوشش کمیته امداد خیلی خوب بهشون میرسن بهترین گزینه هست

    • پروانه

      خودت چندروز پیش گفتی نیازمندان برکت هستن

    • بدون نام

      والا‌من‌تحت‌پوشش‌کمیته‌امدادهستم‌به‌خدانه‌کرایه‌خونه‌کمکم‌کردن‌نه‌پارسال‌عیدی‌بهم‌دادن‌نه‌هیچ‌کمک.دیگه.ای‌به‌پسر‌۶ساله‌ام‌هم‌کمک‌نمیکنن‌میگن‌نفقشوپدرش‌بده‌‌میگم‌پدرش‌بدهکاروفقیرنمیده میگه‌دیگه‌به‌ماربطی‌نداره

    • ش پوراحمدی

      بااین وضعیت که داریم پیش میرویم انشالله ازاوایل سال آینده جمعیت به دودسته تقسیم میشوند . یهچندصدهزانفرکه شامل وزراووکلاوروساوکله گنده های مملکت وصاحب منصب وصاحب ملتد راکناربگذاریم که سفره انقلاب رابین خودتقسیم کرده اند مابقی ملت باید برای امرارمعاش درکمیته امدادثبت نام کنند بنظرمن بهتره اون ته مانده سفره راخوب جمع آوری کنیدسال بعدبرای صدقه دادن به مردم لازم میشه علی برکت الله .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج