جاباما
۸۲۵۸۷۴
۷ نظر
۵۰۰۷
۷ نظر
۵۰۰۷
پ

رایزنی اروپا با آمریکا برای اجرای SPV

فلاحت‌پیشه گفت: ما برای مقابله با تهدیدهای مختلفی که اروپایی ها از آن نگران هستند هزینه زیادی می دهیم درحالی که دلیلی وجود ندارد ما چنین هزینه هایی را پرداخت کنیم؛ ضمن آنکه اروپایی ها هنوز واکنش مثبتی به روحیه مشارکت جویانه ایران نشان نداده اند.

خبرآنلاین: فلاحت‌پیشه گفت: ما برای مقابله با تهدیدهای مختلفی که اروپایی ها از آن نگران هستند هزینه زیادی می دهیم درحالی که دلیلی وجود ندارد ما چنین هزینه هایی را پرداخت کنیم؛ ضمن آنکه اروپایی ها هنوز واکنش مثبتی به روحیه مشارکت جویانه ایران نشان نداده اند.

بعد از خروج آمریکا از برجام نگاه ها متوجه اروپا شد و تنها چند دقیقه بعد از اعلام خروج از برجام توسط ترامپ، حسن روحانی اعلام کرد اگر اروپا انتظارات ایران را برآورده سازد ایران از برجام خارج نخواهد شد. موضوعی که مقدمه ای شد برای سلسله مذاکرات ایران و اروپا و رسیدن به یک راه حلی درباره مبادلات پولی و بانکی؛ موضوعی که این روزها از آن به عنوان کانال ویژه ارتباط مالی ایران و اروپا یا همان «spv» یاد می شود و حالا گفته می شود به روزهای تصمیم گیری نهایی در این رابطه نزدیک می شویم اما سوال اینجاست چقدر می توان به این ساز و کار دل بست؟

حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در این رابطه به خبرآنلاین گفت: درباره spv تا امروز بحث های زیادی مطرح شد که عمدتا از بابت محتوا بود اما در حال حاضر می توان گفت spv گلوله برفی بود که عملا امروز که به لحظه اجرایی شدنش نزدیک می شود چیزی از آن باقی نمانده است اما با این وجود هنوز برخی افرادی در ایران منتظر spv هستند.

او ادامه داد: به اعتقاد من امروز نمی توان نگاه راهبردی به spv داشت به ویژه آنکه این قانون امروز هم ابلاغ شود برای اجرا باید مدتی از آن بگذرد. به عبارت دیگر اروپایی ها برای ابلاغ و اجرای آن در حال مذاکره با آمریکا هستند نه ایران. لذا این موضوعاتی است که باید برای ارزیابی سطح توقعات از spv به آن توجه کنیم.

فلاحت پیشه ادامه داد: اینکه چقدر اروپایی ها در کار کردن با ما جدی هستند باید گفت جمهوری اسلامی ایران حتما باید نسبت به اروپایی ها نگاه واقع بینانه ای تعریف کند. ما برای مقابله با تهدیدهای مختلفی که اروپایی ها از آن نگران هستند هزینه زیادی می دهیم درحالی که دلیلی وجود ندارد ما چنین هزینه هایی را پرداخت کنیم؛ ضمن آنکه اروپایی ها هنوز واکنش مثبتی به روحیه مشارکت جویانه ایران نشان نداده اند. بنابراین وقتی این نگاه به صورت واقعبینانه و متقابل تعریف شد آن زمان است که ما راحت تر می توانیم با اروپایی ها کار کنیم.

او درپاسخ به این سوال که چرا از گلوله برف spv چیزی نمانده گفت: دلیلش مذاکرات اروپایی ها و نفوذ آمریکایی ها است. نهایی شدن SPVدر شرایط کنونی تنها می تواند تاثیرات سیاسی برای ما داشته باشد و انتظار گشایش اقتصادی و یا تحول شگرف در حوزه مراودات بانکی و مالی با توجه به فشار های آمریکا و نفوذ این کشور نباید از آن داشت و ما به طور جدی باید مسیروراه کارهای دیگری را برای حل این مشکلات دنبال کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حتی اگه spv آماده بشه شرکتهای بزرگ باما همکاری نخواهند کرد.فقط شرکتهای بزرگ همکاری می کنند البته آن هم هنوز قطعی نیست

    • بدون نام

      اینم یه سرکاری دیگه
      ته این رشته کجاست خدا داند!

    • ابی

      فکر کنم با قاره آفریقا وارد مذاکره بشیم بهتره از اروپا که آبی گرم نشد

    • بدون نام

      دردنیای روبه رشد وشناخت هرچه بیشتر انسانها،دردنیایی که انسان دنبال زندگی بهتر وهمزیستی بیشتر بادیگر اقوام وجمعیتهاست ،همانطور که درقرآن آمده ،مقدم دانستن تعصبات دینی برقوای عقلی وتفکرات عملی وعلمی یک نوع تحجر واپسگرایانه جاهلی است.خداوند انسان رابرمدار عقلی استوار میداند همواره توصیه کرده روی زمین گردش کنید ویگدیگر رابشناسیدوبه عزت وعظمت خداوند پی ببرید وبایکدیگر تعامل ودوستی استوار کنیدوازگذشتگان پند بگیرید.جنگ وجدال درهیچ کجای ادیان الهی جای ندارد آنهم درعصری که انسان درحال تسخیر کرات دیگر است چون از حالت جهالت خارج شده به بلوغ انسانی رسیده.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        موعظه میکنی

      • بدون نام

        برو حوزه علمیه تدریس کن چه ربطی به کانال مالی اروپا داره

    • سعیدا

      مثل این است که 100 کیلو شیر به اروپا بدهیم بعد منتظر بمانیم ببینیم یک کیلو ماست یا کره به ما میدهند یا هر تفاله ایی که دلشان خواست انتخاب هم با ما نیست هر چیز بنجلی که خودشان دلشان خواست عجب دولتمردان فهیمی دارین ملت را گرسنه نگه میدارن تا با یه بیسکوییت مردم راضی شوند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج