۸۲۵۹۸۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

داستان ناکامی و طلسم مهاجمان چلسی

گونزالو هیگواین که دوران سختی را در میلان پشت سر گذاشت، قرار است به طلسمی طولانی پایان دهد.

وبسایت نود: گونزالو هیگواین نوزدهمین مهاجمی است که از سال ۲۰۰۶ به این طرف، به چلسی ملحق می شود، آیا او می تواند طلسم طولانی مهاجمان شماره ۹ چلسی را بشکند؟ نگاهی داریم به بیش از یک دهه ناکامی نام های بزرگ خط حمله در استمفوردبریج.

داستان ناکامی و طلسم مهاجمان چلسی

شاید معروفترین و بزرگترین چهره ناکامی در این لیست شوچنکو باشد، طلسمی که احتمالاً از او هم شروع شد. در سال 2006 چلسی بیش از 30 میلیون پوند برای بهترین گلزن تاریخ اکراین و مهاجم آماده میلان پرداخت کرد ولی شوا تنها سه فصل در استفموردبریج دوام آورد و در 47 بازی لیگ برتری، فقط و فقط 9 گل زد. دیگر مهاجمی که همزمان با شوچنکو در چلسی حضور داشت و به توفیق خاصی نرسید، پیزارو بود. مهاجمی که در بوندس لیگا آمار خوبی داشت در چلسی در طی دو سال فقط دو گل زد.

داستان ناکامی و طلسم مهاجمان چلسی

سال ۲۰۰۸ چلسی برای جذب انلکا ۱۵ میلیون پوند پرداخت کرد. شاید در این لیست او جزو موفق ترین ها باشد، هر چند خاطرات تلخی هم از زمان حضورش در چلسی دارد، همچون از دست دادن پنالتی در فینال لیگ قهرمانان اروپا. او در ماه‌های آخر حضورش در چلسی نیز روزهای خوبی را پشت سر نگذاشت ولی طی ۴ فصل ۵۹ گل زد که آمار خیلی بدی نیست و البته به قهرمانی در لیگ برتر نیز دست یافت.

فرانکو دی سانتو با ۳.۴ میلیون پوند خریداری شد ولی در ۱۶ مسابقه گلی به ثمر نرساند. استوریج نیز با ۸.۳ میلیون پوند از منچسترسیتی خریداری شد و در طی سه و نیم فصل حضور در چلسی، فرصت های زیادی برای خودنمایی پیدا نکرد.

داستان ناکامی و طلسم مهاجمان چلسی

دیگر ناکام بزرگ این لیست، کسی نیست جز فرناندو تورس. مهاجم 50 میلیون پوندی که آنقدر بد کار کرد و آنقدر رکوردهای منفی به جای گذاشت که یکی از بدترین خریدهای تاریخ چلسی لقب گرفت. او در 4 فصل حضور در چلسی و در 110 بازی لیگ برتری فقط 20 گل به ثمر رساند.

روملو لوکاکو که در اورتون دوران درخشانی داشت در چلسی هیچگاه فرصت توفیق پیدا نکرد، او در سال 2011 با 18 میلیون پوند راهی چلسی شد ولی فقط 12 بازی برای چلسی در طی سه فصل حضور در این باشگاه انجام داد و البته گلی هم نتوانست در این تعداد بازی بزند. البته این دوران سه ساله شامل حضور قرضی او در تیم های دیگر است.

داستان ناکامی و طلسم مهاجمان چلسی

چلسی برای خرید مهاجمانی نظیر پاتریک بمفورد، دمبا با و لویک رمی، مجموعاً حدود ۱۹ میلیون پوند خرج کرد ولی هیچ یک اثرگذاری قابل توجهی در استمفوردبریج نداشتند و خیلی زود هم چمدان هایشان را بستند. دیدیه دروگبا و اتوئو نیز هر دو در اواخر دوران فوتبالی خود با قراردادی آزاد راهی چلسی شدند ولی حضور یک ساله آنها هم خیلی چشمگیر نبود.

دیگو کاستا نام بزرگ دیگر در این لیست است، مهاجمی که چلسی برای خرید او ۳۲ میلیون پوند خرج کرد و اگرچه در ۱۲۰ بازی ۵۹ گل زد و دو بار هم با چلسی قهرمان لیگ شد، ولی حاشیه هایش در میانه های فصل اول حضور کونته در چلسی، از محبوبیت او کم کرد و در نهایت چلسی چاره ای جز قطع همکاری با او نمی دید.

داستان ناکامی و طلسم مهاجمان چلسی

دو بازیکن قرضی: پاتو و فالکائو نیز هر یک دوران کوتاهی را در چلسی داشتند که ازقضا بسیار کابوس وار بود. این دو که زمانی گلزنان بزرگی بودند، روی هم فقط 5 گل زدند و به بدترین شکل ممکن به دوران خود در چلسی پایان دادند.

چلسی در تابستان 2016 برای پدیده بلژیکی، 33 میلیون پوند پرداخت کرد ولی میچی باتشوایی همچون لوکاکو هیچگاه نتوانست کیفیت خود را در چلسی به رخ بکشد و تاکنون دو بار به تیم های دیگر قرض داده شده است.

داستان ناکامی و طلسم مهاجمان چلسی

چلسی فصل قبل نیز دو مهاجم دیگر خرید: موراتا با ۵۸ میلیون پوند از رئال مادرید خریداری شد و به سرنوشتی همچون تورس دچار شد. او در ۷۲ مسابقه ۲۴ گل زد و در طول فصل نتوانست انتظارات چلسی را برآورده سازد تا اکنون راهی اتلتیکو شود. ژیرو نیز در ژانویه با ۱۸ میلیون پوند جذب شد ولی تاکنون در ۴۳ بازی برای چلسی، فقط ۱۰ گل زده و نتوانسته باری از مشکلات چلسی در خط حمله کم کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج