۸۲۶
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

۱۰ نكته طلايي براي ازدواجي هميشه پايدار

به‌نظر شما كليد يك رابطه موفق با همسرتان چيست؟ بسياري از مردم در زندگي روزمره خود بارها به اين سوال بسيار مهم فكر مي‌كنند، درحالي‌كه نمي‌دانند گاهي مواردي كه فراموش كرده‌انديا بي‌اهميت تلقي مي‌شوند مي‌توانند به داشتن رابطه‌اي سالم و شاد كمك كنند.

به‌نظر شما كليد يك رابطه موفق با همسرتان چيست؟ بسياري از مردم در زندگي روزمره خود بارها به اين سوال بسيار مهم فكر مي‌كنند، درحالي‌كه نمي‌دانند گاهي مواردي كه فراموش كرده‌انديا بي‌اهميت تلقي مي‌شوند مي‌توانند به داشتن رابطه‌اي سالم و شاد كمك كنند. اگر مي‌خواهيد رابطه خود را با موفقيت ادامه دهيد، به نكات زير توجه كنيد:


1 حتي شده يك ساعت

به ياد داشته باشيد رابطه‌اي كه فاقد اوقات ارزشمند باشد، زنده نخواهد ماند. بنابراين روزانه يك ساعت و ماهانه يك روز از وقت خود را فقط به يكديگر اختصاص دهيد و كل آن زمان را براي باهم بودن صرف كنيد.


۲ همان‌طور كه هست

اغلب اوقات جزئياتي كه ابتدا شما را مجذوب همسرتان كرده، بعد از مدتي براي‌تان ناخوشايند مي‌شود. ياد بگيريد همسر خود را همان‌طور كه هست دوست داشته باشيد و تلاشي براي تغيير او نكنيد.


3 آنچه را دوست نداريد بشنويد، نگوييد

بحث و گفت‌وگوي مفيد را ياد بگيريد و هرگز سخني را كه خودتان علاقه‌اي به شنيدن آن از دهان همسرتان‌نداريد، بازگو نكنيد. فقط به ياد داشته باشيد مهم‌ترين‌نكته پس از مشاجرات، توانايي‌بازسازي رابطه به‌نحو‌ احسن است.


۴ به دنبال ايده جديد
روابط زناشويي خود را مستحكم نگه داريد. اين روابط ممكن است پس از گذشت چند سال به سرازيري بيفتد. اگر خواهان يك رابطه موفق هستيد، هرگز نبايد اين سقوط را بپذيريد. به محض آگاهي از اين موضوع، جريان را با همسر خود درميان بگذاريد، علت را جست‌وجو كنيد. گاهي در زندگي مشترك ممكن است يكي از زوج‌ها تمايل بيشتري به ايجاد رابطه داشته باشد. شما مي‌توانيد با اين موضوع به‌عنوان يك ايده جديد برخورد و از آن استقبال كنيد.


۵ بخشنده باشيد

ياد بگيريد كه ببخشيد و مشكلات را ناديده بگيريد. اگر حس مي‌كنيد پس از يك مشكل مهم ديگر نمي‌توانيد همسر خود را ببخشيد يا احساس مي‌كنيد صداقتي كه بين شما بوده باز نخواهد گشت، به‌خودتان و همسرتان يك فرصت بدهيد سپس با فرد جديدي مشكل خود را درميان بگذاريد.


6 مهم‌ترين حس

احساس امنيت در يك رابطه، نياز ضروري همه افراد است. فراموش نكنيد يك رابطه موفق بر پايه سازش‌ها و توافق‌ها ايجاد مي‌شود.


10 نكته طلايي براي ازدواجي هميشه پايدار

۷ اهميت پول

مسئله اقتصادي يكي از اساسي‌ترين عوامل ايجاد كشمكش در ميان بسياري از زوج‌هاست. براي اينكه رابطه شما به‌خوبي پيش برود، بايد موارد مالي را نيز در نظر بگيريد و حتي به فكر تعيين بودجه با تمام تفاصيل آن براي خانه‌تان باشيد.


8 گوش كنيد

گفت‌وگو در ايجاد يك رابطه موفق نقش بسزايي دارد. به حرف‌هاي همسر خود با دقت گوش بدهيد و از سرزنش و قضاوت بپرهيزيد. در گفت‌وگوهاي بين خود و همسرتان هرگز اجازه ندهيد احساسات شما بر تفكر شما غلبه كند و همواره به ياد داشته باشيد گفت‌وگو در مورد مسائل مختلف به شما كمك مي‌كند درك عميق تري از يكديگر داشته باشيد.


10 نكته طلايي براي ازدواجي هميشه پايدار

۹ وابسته باشيد اما مستقل بمانيد

سعي كنيد همواره بين حس وابستگي و استقلال خود تعادل برقرار كنيد. به همسر خود بگوييد به او نياز داريد، اما هرگز دائما به او وابسته نباشيد و استقلال او را از بين نبريد، زيرا با اين كار حس آزادي همسرتان را نابود خواهيد كرد. در مقابل، سعي نكنيد كارها را بدون مشورت و همياري همسرتان انجام دهيد، چون با اين كار نيز باعث مي‌شويد او حس كند شما هرگز به همسرتان احتياجي نداريد‌. در نتيجه براي جلوگيري از بروز چنين مشكلاتي سعي كنيد هميشه يك توازن درست بين استقلال و وابستگي‌هاي خود ايجاد كنيد.يادتان باشد كه يك رابطه موفق نتيجه تعادل منطقي بين استقلال و وابستگي‌ است...


10 اين نشانه شكست نيست

هرگز تصور نكنيد مراجعه به مراكز مشاوره و درميان گذاشتن مشكلات با آن‌ها نشانه شكست يك رابطه است. مراجعه به مشاوره مي‌تواند به بازگشت يك رابطه رو به شكست كمك فراواني كند يا حتي يك رابطه معمولي را به يك رابطه بي‌نظير و كامل تبديل كند. امروزه بيشتر مردم براي حل مشكلات خود به مراكز مشاوره مراجعه مي‌كنند.


هم مشكل داشته باشيد هم موفق باشيد

ايجاد يك رابطه موفق و حفظ دائمي آن هميشه با سختي‌هايي همراه است اما فراموش نكنيد كه اين روابط دست نيافتني نخواهند بود و همان‌طور كه بسياري از زوج‌هاي موفق ثابت كرده‌اند فقط نياز به يك مشاركت صد‌در‌صدي و ۲ طرفه است داشتن يك رابطه موفق صرفا به معناي داشتن يك زندگي كامل و بدون مشكل نيست، به ياد داشته باشيد فقط اگر شما و همسرتان هردو خواهان ايجاد چنين رابطه‌اي باشيد به واقعيت خواهد پيوست و همه چيز همان‌گونه كه شما مي‌خواهيد پيش خواهد رفت. همواره به ياد داشته باشيد كوچك‌ترين گام‌ها براي بهتر شدن رابطه بين شما و همسرتان مي‌توانند نقش مهمي در برقراري روابط موفق ايفا كنند. علاوه‌بر ‌اين‌ها نبايد فراموش كنيم با اين‌كه داشتن روابط موفق در تمام مراحل زندگي اهميت ويژه‌اي دارد، اما دوران قبل و بعد از ازدواج از لحاظ نوع مسئوليت‌ها باهم متفاوتند و طبيعتا نوع تلاش‌هايي كه در هريك از اين دوران انجام مي‌شود با يكديگر متفاوت خواهند بود. به‌عنوان مثال، بعد از ازدواج شما نمي‌توانيد با بروز يك مشكل به راحتي رابطه را قطع كرده و به‌دنبال فرد ديگري باشيد. در اين دوران شما مسئول يافتن راه‌حل‌هاي مناسب هستيد‌، حتي اگر مشكلات روحيه و شغل شما را تحت‌تاثير قرار دهند باز هم شما در قبال رابطه خود با همسرتان مسئول‌تر هستيد.

منبع : مجله زندگی ایده آل

10 نكته طلايي براي ازدواجي هميشه پايدار
10 نكته طلايي براي ازدواجي هميشه پايدار
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • nemat

      ali

    • marz

      خیلی باحال بود.من میخوام زود ازدواج کنم.دلم خواست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج