جاباما
۸۲۶۰۳۷
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

سرعت نور، پیش به‌سوی آینده اینترنت کوانتوم

محققان در دانشگاه تورنتو ابزاری را به معرض نمایش گذاشتند که می‌تواند به‌عنوان ستون فقرات/ Backbone اینترنت کوانتوم در آینده مورداستفاده قرار گیرد.

خبرآنلاین: پروفسور«هوی-کوانگ لو» و همکاران دستگاهی را به صوت نمونه اولیه نمایش دادند که از یک تکرارکننده کوانتومی در ابعاد فوتون تشکیل‌شده و می‌تواند مقدمه ارتباطات راه دور کوانتومی‌شود.

«اینترنت کوانتوم» هسته اصلی پردازش اطلاعات کوانتومی محسوب شده که بسیاری از اپلیکیشن‌های جدید ازجمله «ارتباطات امن» را در بر می‌گیرد.

اینترنت کنونی به‌صورت امن تعریف‌نشده است و به همین خاطر انواع هک و نفوذ را در آن می‌بینیم. هکرها به‌طور دائم در حال کشف حفره‌های پیچیده بوده تا به دولت‌ها، سازمان‌ها و ... حمله کنند.

سرعت نور، پیش به‌سوی آینده اینترنت کوانتوم

به همین خاطر، محققان فیزیک کوانتوم را برای رمزنگاری عمیق و نفوذناپذیر مطرح کرده‌اند. یکی از فناوری‌های وعده داده‌شده QKD (توزیع کلید کوانتومی) است که از طریق آن‌همه چیز قابل‌ردیابی می‌شود. شرکای نرم‌افزاری به‌طور کامل مانیتور شده و قبل از «از دست دادن دیتا» ارتباطات لغو می‌شود. بنابراین دیتایی ردوبدل نمی‌شود و بدین‌صورت اطلاعات غیرقابل هک می‌شوند.

درحال حاضر سیگنال نوری از طریق فیبر منتقل‌شده و دیتا به‌طورمعمول از دست می‌رود، مگر اینکه از تکرارکننده در فواصل منظم استفاده شود تا سیگنال را تقویت کرده و دیتا به‌طور کامل منتقل شود.

اما اطلاعات کوانتوم متفاوت بوده و تکرارکننده‌ها برای این نوع اطلاعات مشکل‌زا است، چراکه دیتا باید در تکرارکننده ذخیره شود و خطاها پیچیده‌تر و گران‌تر می‌شوند چراکه در دمای پایین عملیات ارسال انجام می‌شود.

با توجه به این توضیحات، دکتر«هوی-کوانگ لو» رهیافتی متفاوت را ارائه کرده است و با ساخت نسل بعدی تکرارکننده‌ها به‌صورت فوتون، معایب تکرارکننده‌های معمولی را کاهش داده و یا از بین برده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      و مردمی از سرزمین پارس به همان سرعت نور فیلترش می‌کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج