جاباما
۸۲۶۱۲۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

«دختر مناسب» برنده جایزه کتاب سال کاستا شد

"دختر مناسب" نوشته بارت وَن اِس و برنده جایزه بخش زندگینامه‌یِ کاستا موفق شد برگزیده کتاب سال کاستا در سال ۲۰۱۹ هم شود.

ایبنا: "دختر مناسب" نوشته بارت وَن اِس موفق شد عنوان کتاب منتخب سال کاستا در سال ۲۰۱۹ را به دست آورد و جایزه ۳۰ هزار پوندی را به خانه ببرد. این در حالی است که متخصصین و کتابفروشان بر این باور بودند که سالی رونیِ جوان برنده جایزه سال کاستا می‌شود.

«دختر مناسب» برنده جایزه کتاب سال کاستا شد

"دختر مناسب" داستان واقعی زندگی دختری جوان و یهودی است که تلاش می‌کند در دوره ررژیم نازی‌ها جان خود را نجات دهد. دختری از هلند که برای فرار از دست نازی‌ها در زیرزمین خانه خانواده‌هایی که از او حمایت می‌کنند زندگی می‌کند. یکی از خانواده‌ها پدربزرگ و مادربزرگ نویسنده‌ی "دختر مناسب" بودند. لین دو جونگ، دختر داستان از دست نازی‌ها جان سالم به در می‌برد اما خانواده‌اش متأسفانه کشته می‌شوند. بارت وَن اِس احساس می‌کند وظیفه دارد داستان زندگی پدر و مادرِ لین را بنویسد و چگونگی مرگ‌شان را کشف کند و اینگونه است که "دختر مناسب" به نگارش درمی‌آید.

جایزه کاستا بزرگداشتی برای کتاب‌های "لذت‌بخش" است و در پنج بخش داستان، زندگینامه، رمان اولی‌ها، شعر و کتاب کودک برگزار می‌شود و فقط نویسندگانی می‌توانند در آن شرکت کنند که اثر خود را به زبان انگلیسی نوشته و خود در بریتانیا یا ایرلند اقامت داشته باشند. یک ماه پس از انتخاب برگزیدگان هر بخش فقط یک کتاب به عنوان منتخب سال کاستا مشخص می‌شود.

"آدم‌های عادی" نوشته سالی رونی به عنوان برگزیده بخش رمان انتخاب شد تا رونیِ 28 ساله جوان‌ترین برنده این جایزه لقب بگیرد. "هفت مرگ اِوِلین هاردکستل" نوشته استوارت تِرتون برنده بهترین داستان در بخش رمان‌اولی‌ها شد.

"اطمینان" نوشته جی. اُ. مورگان به عنوان برنده بخش شعر انتخاب شد. در بخش کتاب کودک، "جنگ چکاوک" نوشته هیلاری مک‌کی به عنوان برنده اعلام شد.

این جایزه نخستین بار در سال 1971 و توسط شرکت زنجیره‌ای "وایت‌بِرِد" تاسیس شد و با نام جایزه کتاب "وایت‌بِرِد" شناخته می‌شد. در سال 2006 شرکت قهوه‌سازی "کاستا" مدیریت یکی از بهترین جوایز ادبی بریتانیا را به عهده گرفت. امسال چهل و هفتمین سال برگزاری این جایزه است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج