۸۲۶۱۵۳
۷ نظر
۵۰۰۲
۷ نظر
۵۰۰۲
پ

برای تیم ملی رافا بنیتس استخدام نکنید!

توئیت عجیب مازیار ناظمی، سخنگوی وزارت ورزش در مورد گزینه های جانشینی کارلوس کی روش، این سوال را ایجاد کرد سرمربی بعدی تیم ملی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

ورزش سه: تنها چند ساعت بعد از حذف تیم ملی از جام ملت های آسیا و در حالی که هواداران ایرانی هنوز در شوک شکست سنگین مقابل ژاپن بودند، توئیت مازیار ناظمی شگفتی جدیدی را رقم زد:" باشکوه تر طلوع می کنیم! بزرگان مربیگری فوتبال جهان در صف مذاکره برای فوتبال ایران؛ زیدان، کلینزمن، مورینیو."

برای تیم ملی رافا بنیتس استخدام نکنید!

در اینکه این گزینه ها حتی پای مذاکره با فدراسیون فوتبال/ وزارت ورزش هم نخواهند نشست، تردیدی نیست اما با توجه به اینکه این توئیت می تواند نشان دهنده بخشی از ذهنیت تصمیم گیران در مورد آینده نیمکت تیم ملی باشد، نمی توان به راحتی از کنار آن گذشت.

پروسه انتخاب مربی برای هیچ تیمی کار ساده ای نیست، به ویژه اگر قرار باشد مربی جدید جانشین کسی شود که برای مدتی طولانی آن نیمکت را در اختیار داشته، از محبوبیت ویژه ای بین بازیکنان برخوردار بوده و حتی حالا و بعد از شکست اخیر هم بین گروهی از طرفداران مقبولیت بالایی دارد.

در چنین شرایطی، برای پیدا کردن جانشین برای کی روش، دو ویژگی در مربی جدید از بیشترین اهمیت برخوردار است؛ فلسفه بازی و کاریزما.

تیم ملی با هدایت کی روش سال ها براساس دفاع- ضدحمله بازی کرده و هرچند در جام ملت ها تلاش کرد تا شکل جدیدی از بازی را به نمایش بگذارد اما دوران حضور 8 ساله او بی تردید با استحکام دفاعی و پیروزی های اقتصادی در یادها خواهد ماند؛ شیوه بازی ای که حتی برای خود او هم تغییر دادن آن چندان راحت نبود.

برای تیم ملی رافا بنیتس استخدام نکنید!

بسیاری از بازیکنان فعلی تیم ملی در زمان کی روش اولین بازی های ملی شان را انجام دادند و تقریبا با شیوه بازی او تطبیق پیدا کرده اند و اگر قرار باشد مربی جدید با شیوه و استراتژی ای کاملا متفاوت روی نیمکت تیم ملی بنشیند، شاید در کوتاه مدت دچار مشکل شود.

اما شاید حتی مهم تر از مسئله فنی، کاراکتر مربی جدید است که باید مورد توجه قرار بگیرد. کی روش علی رغم همه درگیری هایی که با اهالی فوتبال داشت، درون تیمش به عنوان یک رهبر واقعی پذیرفته شده بود؛ کسی که تک تک تصمیماتش بدون کوچکترین تردیدی مورد اطاعت قرار می گرفت و البته محبتی که نثار بازیکنان می کرد، آنها را به سربازانی جان بر کف تبدیل کرده بود که حاضر به هر فداکاری ای برای او هستند.

اگر مربی جدید نتواند در کوتاه ترین زمان، رابطه مشابهی با بازیکنان ایجاد کند، کار دشواری برای موفقیت خواهد داشت. شاید از این نظر بتوان پیدا کردن جانشین برای کی روش را با چالش باشگاه هایی مثل چلسی (در دوره اول) و اینتر بعد از جدایی ژوزه مورینیو مقایسه کرد؛ زمانی که هنوز آقای خاص برای بازیکنانش در کنفرانس های مطبوعاتی خط و نشان نمی کشید.

برای تیم ملی رافا بنیتس استخدام نکنید!

تصویر معروف اشک ریختن مارکو ماتراتزی در آغوش مورینیو بعد از آخرین حضور سرمربی پرتغالی روی نیمکت اینتر نشانه محبوبیت او در بین بازیکنان نرآتزوری بود؛ چیزی که خیلی زود کار را برای رافا بنیتس اسپانیایی دشوار کرد. بنیتس علی رغم کارنامه قابل قبول، هیچ گاه مربی کاریزماتیکی نبود و حضور او روی نیمکت اینتر بعد از مورینیو و بعدا در رئال به جای کارلو آنچلوتی (یک مربی دیگر که رابطه پدرانه ای با بازیکنانش ایجاد می کند) ناکامی هایی تمام عیار بود.

بنابراین شاید بد نباشد که دوستان تصمیم گیر، تنها به فکر "استخدام یک مربی بزرگ" نباشند و کمی به ویژگی های مختلف او هم فکر کنند؛ چه بسا اسم بزرگ به تنهایی برای رقم زدن روزهای باشکوه تر کافی نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کامران

      جوش نزنید یاحضرت والا ویچ بزرگ است یانوچه های اون زیر مجموعه که پسر وزیر برای پاپا انتخاب می کنه باحق دلالی مضاعف!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چطوره شفر را بزارن تا سرمربی تیم ملی بشه چون پرسپولیس محاله بزاره برانکو از دستش بره و ما با پروفسور راحتیم و حال میکنیم

      • بدون نام

        فقط شفر هههههه

      • کامران

        یه جوری حرف نزن انگار فقط کیروش مربی هست و بقیه هیچی، اینجوری فقط سواد فوتبالی خودتو به رخ میکشی:)))

    • بدون نام

      بله تغییر تاکتیک دفاع اتوبوسی کیروش زمان بر و کار حضرت فیله

    • بدون نام

      فقط پروفسور برانکو، اونم از نوع تحت تعقیب اینترپل مدل 1390 از نوع فرار مالیاتی که جرات نکرد حتی بعد از حذف تیم ملی با تیم برگرده ایران. یادمون نرفته وقتی مربی باشگاه عربستانی شده بود و بااستقلال توی تهران بازی داشت و بخاطر تحت تعقیب بودن، توی عربستان برای بازیکنای عربستانی سخنرانی کردو گفت که به ایران نمیام چون اگه بیام دستگیر میشم. حافظه تاریخی ملت ما عجیب فراموشکاره

      پاسخ ها

      • کامران

        کاش حرف مفت هم مالیات داشت، حتما انقدر سن و سالت کم هست که ندونی وقتی تیم ملی جام جهانی بود فدراسیونی ها رو برکنار کردن و مالیاتی که به عهده فدراسیون بود مثل کیروش رو قبول نکردن بدن، همچین میگن کیروش برگشت انگار کور بود تا هتل فرودگاه برگشت پولش رو گرفت و رفت چون بخاطر تحریم مشکل انتقال بانکی داریم. جام جهانی کشتن خودشون رو که معنی نداره رو نیمکت ایران تو جام جهانی اجنبی بشینه ولی دادکان پای برانکو وایساد همه جور حاشیه ساختن براش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج