۸۲۶۳۲۶
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

مرور ۵ نقل و انتقال پر سر و صدای نیم‌فصل

از محسن مسلمان و امید نورافکن تا خلعتبری و ساسان انصاری و کنستانت؛ ۵ خرید بزرگ نیم‌فصل را مرور می‌کنیم.

وبسایت نود: شاید کمتر کسی انتظارش را داشت که در نقل‌وانتقالات زمستانی تا این حد سر و صدا بلند شود و چند ستاره جابجا شوند. محمدرضا خلعتبری که در پدیده احیا شده بود و تاثیر پررنگی در نتایج نیم‌فصل نخست پدیده داشت در تصمیمی عجیب، به تیم سابقش یعنی ذوب‌آهن برگشت.

محسن مسلمان ستاره و مهندس نیم‌فصل اول ذوب‌آهن به سپاهان رفت. استقلال امید نورافکن را به تیمش برگرداند. تراکتورسازی هم در ادامه سر و صداهای این فصلش، دو ستاره دیگر خرید. البته در این بین پرسپولیس هم علاوه بر خرید ستاره‌های تابستانی، در زمستان امسال هم فعال ظاهر شد و خریدهای امیدوارکننده‌ای مانند محمد نادری و بودیمیر داشت.

محمدرضا خلعتبری، ذوب‌آهن: محمدرضا خلعتبری بعد از دو قاسمی‌نژاد بهترین عملکرد را در بین شاگردان نیم‌فصل نخست یحیی گل‌محمدی داشت. خلعتبری دو گل زد، یک پاس‌گل داد، طبق آمار متریکا به طور میانگین در هر نود دقیقه ۲ موقعیت خلق می‌کرد و ۲ شوت می‌زد. چنین بازیکن باکیفیتی در بین دو نیم‌فصل، راهی ذوب‌آهن شد تا تیم سابقش را از بحران نجات دهد.

امید نورافکن، استقلال: ستاره‌ای که در استقلال رشد کرد و شکوفا شد، ابتدای فصل از همین تیم هم لژیونر شد. دوران دوری امید از استقلال اما دوام زیادی نداشت و او بعد از یک نیم‌فصل ناموفق در شارلوآ به ایران بازگشت. گزینه اول نورافکن هم بازی در تیم محبوبش بود. به خصوص حالا که استقلال بیشتر از هر زمانی به حضور او نیاز دارد. نورافکن هم‌زمان می‌تواند هم مشکل سمت چپ دفاعی تیمش را رفع کند و هم کمربند میانی تیم شفر را تقویت کند.

محسن مسلمان، سپاهان: برای مشخص شدن کیفیت مسلمان بعد جدایی از پرسپولیس، کافی است نگاهی به آمار او در نیم‌فصل اول بیاندازیم. طبق آمار متریکا، مسلمان با وجود افت در ذوب‌آهن، در نیم فصل اول با میانگین ۸۱.۱ لمس توپ در هر ۹۰ دقیقه برترین بازیکن ذوب آهن از این حیث بود که نشان از میل بالای این بازیکن برای در دست داشتن نبض بازی دارد و ارسال ۱ پاس کلیدی در هر ۹۰ دقیقه از او هافبکی ساخته که اگر در فرم ایده‌آلش باشد، می‌تواند یکی از کلیدی ترین بازیکنان هر مسابقه‌ای باشد. قلعه‌نویی امیدوار است مسلمان را به فرم آماده دو فصل قبلش برگرداند تا هیچ تیمی جلودار سپاهان نباشد.

ساسان انصاری، تراکتورسازی: قلعه‌نویی در نیم‌فصل محمد ابراهیمی و علی قربانی را خرید تا ساسان انصاری را آزاد کند. ساسان هم راهی تراکتورسازی شد تا جای خالی لی‌اروین را پر کند. ساسان در نیم‌فصل اول چهار گل برای سپاهان زده بود، یعنی ۲۴ درصد از شوت‌هایش را گل کرد. انصاری اگر آمادگی نیم‌فصل نخست را حفظ کند، می‌تواند تراکتوری‌ها را امیدوار کند که به آمار یک خلق موقعیت در هر بازی‌اش ادامه دهد.

کوین کنستانت، تراکتورسازی: هافبک دفاعی گینه‌ای-فرانسوی، پر سر و صداترین خرید نیم‌فصل تراکتورسازی بود. بازیکن ۳۱ ساله‌ای که دو فصل سابقه پوشیدن پیراهن آث‌میلان را در کارنامه دارد. آسمان تبریز با خرید این بازیکن، پرستاره‌تر از قبل هم شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      استقالم فقط نور افکن گرفت؟ و اسماعیل و بقیه هم روح تشریف دارن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج