جاباما
۸۲۶۳۵۵
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

اعلام حمایت بلغارستان از برجام و SPV

وزیر خارجه بلغارستان در دیدار عراقچی ضمن حمایت از برجام گفت: برقراری SPV می تواند تعامل و همکاری اقتصادی و بازرگانی دو کشور را تقویت کند و بلغارستان از آن حمایت می کند.

خبرگزاری فارس: سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در ادامه سفرش به سه کشور اروپایی و در سومین مقصد این سفر یعنی بلغارستان و در دیدارهای خود در صوفیا با خانم «اکاترینا زاخاریئوا» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه بلغارستان و «گئورگی گئورگیف» معاون وزیر خارجه این کشور دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار ها سید عباس عراقچی با اشاره به رفت و آمدهای متعدد سیاسی بین مقامات دو کشور طی چند سال اخیر، بر علاقمندی و اراده سیاسی موجود دو کشور جهت تقویت همکاریهای دوجانبه در عرصه های مختلف تاکید کرد و انجام رایزنی سیاسی بین دو کشور را فرصتی جهت تبادل نظر پیرامون موضوعات مهم روابط دوجانبه، منطقه ای و بین المللی خواند.

مقامات بلغارستانی نیز با اشاره به دیدار سال گذشته ظریف از صوفیا و تبادل نظر در خصوص مسایل منطقه ای و بین المللی اظهار داشتند: طی سالهای اخیر شاهد افزایش رفت و آمدهای سیاسی بین دو کشور بوده ایم. دولت صوفیا از برجام حمایت می کند و همسو با کشورهای اروپایی بر این باور است که برجام تامین کننده امنیت و ثبات در منطقه است.

وزیر امور خارجه بلغارستان در ارتباط با ساز و کار مالی اتحادیه اظهار داشت: برقراری این ساز و کار می تواند تعامل و همکاری اقتصادی و بازرگانی دو کشور را تقویت کند و بلغارستان از آن حمایت می کند.

عراقچی پیش از این هم به اتریش و اسلواکی سفر کرده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ابی

      یعنی گشتین هرچی کشور داغون رو گلچین کردین که تو کار خودشون موندن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج