۸۲۶۳۵۹
۳۷ نظر
۵۰۰۶
۳۷ نظر
۵۰۰۶
پ

کی‌روش رفت؛ چه کسانی خوشحال و چه کسانی ناراحت‌اند

کارلوس کی‌روش که از فروردین ۱۳۹۰ هدایت تیم ملی فوتبال ایران را نزدیک به ۸ سال به عهده داشت، سرانجام به این همکاری پایان داد و با انتشار پیامی از فوتبال ایران خداحافظی کرد.

وبسایت نود: کارلوس کی‌روش که از فروردین ۱۳۹۰ هدایت تیم ملی فوتبال ایران را نزدیک به ۸ سال به عهده داشت، سرانجام به این همکاری پایان داد و با انتشار پیامی از فوتبال ایران خداحافظی کرد.

کی‌روش در این ۷ سال و ۱۰ ماه، با ۱۰۰ بار نشستن روی نیمکت ایران طولانی‌ترین دوره هدایت تیم ملی را با اختلاف زیاد نسبت به برانکو و علی پروین به نام خود ثبت کرد.

کی‌روش که در این مدت دو بار تیم ملی را به جام جهانی رساند و دو بار در مرحله یک‌چهارم نهایی و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا شکست خورد، با عده زیادی از مسئولان و دست اندرکاران ورزش و فوتبال ایران سر و کار داشت، با خیلی‌ها دچار مشکل شد و عده‌ای هم به شدت به او علاقه داشتند.

در این فهرست مروری خواهیم داشت بر افرادی که از رفتن این مربی پرتغالی خوشحال شده و در طرف مقابل افرادی که به خاطر جدایی او احساس ناراحتی دارند.

برانکو

برانکو ایوانکوویچ بدون شک در مدت حضور کی‌روش در ایران بزرگترین حریف او به حساب می‌آمد. کسی که برخلاف مانوئل ژوزه سرمربی اسبق پرسپولیس و هموطن کی‌روش، در ایران دوام آورد و حتی پس از تهدید کی‌روش مبنی بر اینکه ایران یا جای من است یا جای برانکو، باز هم از جایش تکان نخورد و در پرسپولیس ماند.

کی‌روش رفت؛ چه کسانی خوشحال و چه کسانی ناراحت‌اند

بازیکنان

اکثر بازیکنان در فوتبال ایران به نیکی از کی‌روش یاد می‌کردند. با این حال بازیکنانی که با حضور کی‌روش پیراهن تیم ملی را از دست دادند یا جایگاه متزلزلی پیدا کردند دل خوشی از او ندارند. برخی از آنها از همان ابتدا با کی‌روش به مشکل خوردند و برخی در اواخر حضور کی‌روش از پازل تفکرات او خارج شدند.

مهدی رحمتی، محمدرضا خلعتبری، پیام صادقیان، محسن مسلمان، سروش رفیعی، وریا غفوری، شجاع خلیل زاده، سیدجلال حسینی، سید حسین حسینی و... از این دسته بودند.

در دوران سرمربی‌گری کی‌روش و دعوت از بازیکنان مختلف به تیم ملی همواره تعدادی نام بودند که افکار عمومی معتقد بود پیراهن تیم برای آنها بزرگ است اما کی‌روش به آنها اعتقاد داشت و آنها هم پاسخ اعتماد کی‌روش را می‌دادند. امیر عابدزاده، محمدحسین کنعانی زادگان، محمدرضا خانزاده شاخص ترین مثال‌هایی هستند که اگر کسی غیر از کی‌روش سرمربی تیم ملی بود به سختی می توانستند راهی به فهرست پیدا کنند.

کی‌روش رفت؛ چه کسانی خوشحال و چه کسانی ناراحت‌اند

سردار آزمون، مهدی طارمی، رامین رضاییان و سعید عزت اللهی هم از جمله بازیکنانی هستند که با وجود داشتن شایستگی فنی بسیار، حمایت زیادی از طرف کی‌روش داشتند و با رفتن او احساس خوبی ندارند.

لژیونرها و دورگه‌ها

از اواسط دوران حضور کی‌روش در ایران این فرض اثبات شد که کی‌روش به بازیکنان داخل ایران اعتقای ندارد و حضور در تمرینات تیم‌های خارجی را شرط مهمی برای دعوت به تیم ملی می‌داند. کی‌روش ابتدا به سراغ دورگه‌ها رفت و وقتی از آنها نتیجه نگرفت شروع به تشویق بازیکنان به خروج از لیگ ایران و لژیونر شدن کرد. صادق محرمی، فرشاد احمدزاده و سایر بازیکنانی که با این فرض و بدون داشتن پیشنهاد مالی بالا و تنها با انگیزه دعوت شدن به تیم ملی راهی لیگ‌های خارجی شدند حالا دیگر حال و روز خوبی ندارند.

نزدیکان سرمربی

کی‌روش که نباشد نیازی به مترجمش هم نیست، پس نقطه پایان آرین قاسمی همین جاست. همین طور مارکار آقاجانیان که بعید است جایی در کادر بعدی تیم ملی داشته باشد و می‌توان در دسته ناخوش‌ها قرارشان داد. تکلیف اعضای خارجی کادر تیم ملی هم مشخص است. جایگاه ساکت دبیرکل سابق و مسئولان رسانه‌ای و روابط عمومی فدراسیون که با کی‌روش نزدیک بودند هم چندان محکم نخواهد بود.

وزارت ورزش

با مصاحبه تندی که کی‌روش پس از بازی با یمن مستقیما خطاب به وزیر ورزش انجام داد، بدون شک مسئولان این وزارت‌خانه از رفتن مرد پرتغالی خوشحال هستند، حتی اگر در مواضع رسمی‌شان آن را پنهان کنند.

مهدی تاج

رئیس فدراسیون فوتبال در رابطه‌اش با کارلوس کی‌روش فراز و فرودهای بسیاری داشت. تاج که در زمان ریاست سازمان لیگ در لیست سیاه سرمربی پرتغالی قرار گرفته بود پس از رسیدن به سکان هدایت فدراسیون راه حمایت از کی‌روش را در پیش گرفت و در معادلات بعدی همواره پشت نام کی‌روش پنهان شد و حالا در مراودات با مسئولان بالادستی و وزارت ورزش برای انتخاب یک مربی جدید، دیگر دست بالا را نخواهد داشت و حضور او لزوما ضامن حفظ سرمربی تیم ملی نخواهد بود.

هواداران

تا این لحظه اتفاق نظر درباره کی‌روش بین آنها دیده نشده، بخشی از هواداران از رفتن او ناراحت هستند و بخش دیگر خوشحال.

رسانه‌ها

کارلوس کی‌روش به عنوان یک نام بزرگ همواره سوژه داغی برای پرداختن در رسانه‌ها بود اما از طرف دیگر چندان تن به گفت‌وگو و نزدیک شدن به جراید در این سالها نداد و می‌توان گفت رسانه‌ها از رفتن او چندان تحت تاثیر قرار نمی‌گیرند.

رقبا

اصلی ترین رقیب کی‌روش در فوتبال آسیا در سالهای اخیر، تیم ملی کره جنوبی بود که همواره در قرعه‌کشی ها مقابل نام ایران قرار می گرفت و در اکثر مواقع از مربی پرتغالی ایران شکست می‌خورد. تیم‌های بزرگ و هجومی که در مقابل دفاع چندلایه و وحشتناک تیم کی‌روش زله شدند هم موقع دیدن نام ایران نفس راحتی می‌کشند.

بلاتکلیف‌ها

عده‌ای از افراد هم هستند که از مواضع و برخوردهای آنها به برداشت دقیقی نمی‌توان رسید. افرادی مثل امیر قلعه نویی که از یک طرف همیشه منتقد کی‌روش بوده‌اند و از طرف دیگر گاهی پست‌های حمایتی از او گذاشته‌اند. کریم انصاری فرد، مسعود شجاعی، رضا قوچان نژاد و بسیاری دیگر از افراد هم ممکن است با رفتن کی‌روش خوشحال یا ناراحت باشند اما با قاطعیت نمی‌توان درباره آن اظهار نظر کرد.

سایرین

فهرست نفراتی که در این سالها با کی‌روش دچار چالش شدند آن قدر طولانی است که از حوصله بحث خارج است اما به صورت گذرا می توان به اسامی چون امید نمازی، مجید صالح، افشین پیروانی، علی کریمی، هومن افاضلی و همسرش زهره هراتیان، محمد مایلی کهن، علیرضا اسدی، عباس ترابیان، مهدی مهدوی کیا، مجید جلالی، زلاتکو کرانچار، حمید استیلی و... اشاره کرد که خبر جدایی "سی کیو" از فوتبال ایران برای آنها خبر جذابی خواهد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اوناییکه توی باند مافیا همراهش بودن و بخور بخور داشتن و اوناییکه دکلشون خراب شد ناراحتن

      پاسخ ها

      • خودم

        دقیقا اونهایی ناراحت هستن که دلشون برای تیم ملی میسوزه و اونهایی خوشحال هستن که مافیای فوتبال هستن و میخوان خون تیم ملی رو تو شیشه بکنن

    • پرسپولیسی داغان

      باز هم مثل همیشه لنگیهای خائن در صدر هستند.

    • @

      چققدر چرتو پرت میزاری

    • بدون نام

      چرا ذهن مردم را درگیر مسایل بی ارزش میکنید . به جهنم که بره . اگر منصف باشیم و عادلانه قضاوت کنیم کارهای بدش بیشتره . اما اصل موضوع اینه که کار از ریشه خرابه اگر بهترین مربیان دنیا را بیاریم با این مدیران بیسواد و پولپرست به جایی نمیرسیم

    • بدون نام

      به جهنم مردک ترسو...

    • محسن از بندرعباس عابدینی

      از همه خوشحال تر جناب برانکو پرسپولیسی که فکر میکنه الان دیگه سرمربی تیم ملی میشه بخور آش به همین خیال باش لنگی

    • بهزاد

      جام ملت ها و کی روش تموم شد اما کی روش به چند بدعت کثیف توو مافیای فوتبال ایران که توسط برانگوه ایوانگوه ویچ و سازمان پرسپوخلیس ایجاد شده بود پایان داد:
      اول اینکه به پرسپوخلیسیها فهموند تیم ملی ارث پدرشون نیست و تیم ملی تیم همه ی اقوام و قومیت های ایرانیست و متعلق به کل ایرانه، و شایسته سالاری حرف اول رو میزنه.
      ثانیا مقابل فشارهای مافیا ایستادگی کرد و در برابر ظلم قد خم نکرد.
      ثالثا به کل مردم فهموند که چه فسادی از طرف ویچ های کروات به فوتبال ایران تزریق شده و آشکار کرد که همه ی افتخارات پرسپوخلیس فقط از طریق فساد و مافیا بوده.کی روش چشم و گوش مردم رو باز کرد.
      در آخر باید قبول کنیم که یه نفاق و دودستگی ای توو فوتبال ایران ایجاد شده که محاله از بین بره، مگه اینکه تیم حکومتی و منفور پرسپولیس منحل شه و آرامش به فوتبال ایران برگرده.چون الان هم وزیر هم دارور هم کمیته انضباطی هم توپ جمع کن ها، حتی چمن ورزشگاه و باد و خورشید هم برا پرسپولیس کار میکنن.
      #انحلال تیم حکومتی
      #رهایی از فساد و مافیا

      پاسخ ها

      • مهدی عطا

        لطفا خفه شو چقدرتووامثال توعقده پرسپولیس داری

      • مهدی عطا

        حیف نان یادت باشه دهنت آب بکشی بعداسم سرورت پرسپولیس بیاری

      • علی

        معلومه خیلی سوختی

        از مافیا صحبت میکنی ، برو تحقیق کن ببین چرا کیسه بدون قلعه نویی و فتح الله زاده ، هیچ غلطی نمیتونه بکنه

        کیسه با خریدن ۳۰ بازیکن هنر نتیجه گرفتن نداره ، چون فعلا مافیاش تو سپاهانه

    • T.T

      مفت خورها خوشهالن

    • بدون نام

      بایدبرانکو هم بره چون کسانی به تیم ملی خیانت کردن جابی درایران ندارن چون معلومه بیرانوند هم خیانت به پرسپولیس کردهم به تیم ملی بخاطر دعوا برانکو

      پاسخ ها

      • علی

        برو قرصهاتو بخور

    • بدون نام

      قطعا شما خبر دلارها و صد دلاری ها ماتم زده هستید و الا فوتبال ایران که از یوغ بردگی و دفاع اتوبوسی و حتاکی و عقب ماندگی رهایی یافت!!!ایکاش شعورتان را وسط میگذاشتید آقای راهبر و از میراث واقعی کیروش راست و حسینی مطلب میزدید نه اینکه شانتاژ و سفسطه بخاطر یک مشت دلار#خجالت_بکشید_لطفا

    • بدون نام

      شما هنوز خجالت نمی کشید؟ هشت سال و دو حذف خفت بار و پاچه گیری میراث کیروش بود

    • ایرانی

      کلا مزخرف نوشتی . الان دیگه وقت این خرعبلات نیست . بجای این مقاله توهین آمیز چرا علت انتقاد منتقدین رو مطرح نکردی ؟ چرا نگفتی که هر کدوم از این افراد که بقول تو از رفتن کیروش خوشحالن ، چه انتقادی کردن ؟ یا چرا مخالف کیروش بودن . اکثر اونا به ناحق مورد حمله بی مورد کیروش قرار گرفتن . بذر کینه و نفاق رو کیروش به کمک امثال تو توی فوتبال پاشید . حالا هم که رفته شماها دست بردار نیستین . بسه دیگه . ضمنا عابدزاده چه ارزش افزوده ای نسبت به حسینی داشت ؟ بجای اینکه به انتخاب های ناپلئونی کیروش بپردازی و تحلیل کنی ، رفتی سراغ اینکه کی خوشحاله و کی ناراحت . خیلیها خوشحالن و عده قلیلی ناراحت چون نون دونیشون تعطیل شده مثل خودت . پس لطفا هیس

    • بدون نام

      اقای برانکو نوبت شما هم میرسه مربی تیم ملی بشی ببینیم چه گلی به سرمون بزنی

    • بدون نام

      به این جمع نیمی از جمعیت ایران هم اضافه کن که مخالف آقای لمپن بودند و دوستان ورزش سه و سایت نود و خبر ورزشی و ایران ورزشی و خبر آنلاین هم که شریان دلاری شان قطع شد هم دق کرده های این جمع هستند...موفق باشید خخخخ

    • هر چه برانکو بگه

      اشالا برا همیشه گم شه

    • بدون نام

      لنگیای ویتنامی خوشحالن

    • بدون نام

      خب معلومه دیگ لجن پولیسیا خوشحالن،،خائنین ب وطن،وطن فروشا

    • استقلالی

      برانگوه دلال و وطن فروشای لنگ

    • بدون نام

      این تیمی،که جام ملتها،کی روش بسته،عالیه واگرچهارسال کارکند!جام جهانی غوغامیکند

    • اژدرهای سرخ

      سرداربرانکو. قهوه ای کرد دشمناش رو.

    • طو طیا

      تقریبا اکثر مخالفان کیروش را پرسپولیسیها تشکیل میدهند که بخاطر مربی دلالشان چنین موضعی گرفته اند
      اما اگر بخواهیم منصفانه عملکرد کیروش را تجزیه و تحلیل کنیم میتوان گفت که کیروش به فوتبال ایران اقتدار و شخصیت جهانی داده که هیچ مربی ایرانی نتوانسته این کار را بکند
      به نظر بنده افرادی مثل مایلی کهن که خیلی ها از او به نیکی یاد میکنند بدترین عملکرد را در طول تاریخ فوتبال ایران داشته اند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هر کس با پرسپولیس در افتاد ور افتاد

    • بدون نام

      خدارو شکر که شرش از فوتبال ایران کم شد آدم بد دهنی بود لات کوچه خالی *

    • بدون نام

      یه زمانی هم ملت با خوشحالی میگفتن فلانی رفت، یادش بخیر،، ملت ما همیشه یه عده ای رو داره برای بلوا که چهل سال بعد میفهن اشتباه کردن، متاسفم برای خودم و ملتم، کیروش موفق باشی ملت ما لیاقت تورو نداشت، ما لیاقت تو صف ایران خودرو و سایپا وایسادن و فرغون خریدن رو فقط داریم، ما اینیم.

    • بدون نام

      بگذارید بی پرده بگوییم چه کسانی خوشحال اند!
      مدیران انتصابی از بالا تا پایین
      دلال های کلان
      واسط های البسه بنجل
      نان به نرخ روز خورها
      نشریات درپیتی
      مجریان قصه گو ،اشک ریزان سیما
      وووووو

    • اسی

      بزارید بره هر کسی مقابل پرسپولیس بزرگ قرار بگیرد خدا این چنین ذلیلش میکند. حالا باید ببینیم هواداران کیسه به کی آویزون میشن

    • sari

      من که خیلی نارحتم:/

    • ali kermanshah

      ک چی

    • بدون نام

      ما که خوشحالیم .

    • بدون نام

      خوشحال ترین افراد وزارت ورزش جانبدار و مافیایی فوتبال ایران و عده ایی از عوامل تیم های حکومتی و بیت المال خور مرکز بویژه پیروزی یا همون پرسپولیس هستند

    • بدون نام

      کیسه کشای چرک حزب باد ناراحتند بخصوص که پرعقاب هاشون روچید کی روش .رحمتی وحسینی هم خیلی ناراحتند.قلعه مرغی حزب باد هم ناراحته هم خوشحال

    • بدون نام

      اول بدانکو چون چشم به نیمکت دارد همون گونه که زیر اب بلازویچ و زد واز دستیاری به سرمربی رسید از بلارویچ وقتی پرسیدن گفت تلخترین خاطره من بدانکو بود دوم مافیا و دلالها سوم افرادی که با پول کثیف در فوتلال بازیکن و مربی از تیم ملی جا به جا میکنند سوم فدراسیون وزدات خونه که مشخص است توصبه پذیر و خطی عمل میکنند و از هنه مهمتر فوتبال دوستان که ان عرور و بازی های جام جهانی را نه خواهند دید و در اسیا دیگه باختها شروع و لازار منتقدان و کارشناس همیشکی صدا و سیما داغ خواهد شد خیابانی لباس میفرشه میثاقی بازیکن مربی مطرح میکنه و دلتلی شهاب قاسمی هم میشه انتن مجرزان صوا و سیما فردوسی پور خم دنلال تدریس در دانشگاه شریف .تمام شد اقتدار کی روش متندگار و دوست دشتی خکاهد ماند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج