۸۲۶۴۵۷
۱۴ نظر
۵۰۰۸
۱۴ نظر
۵۰۰۸
پ

نقشه دستبرد عجیب به مرد صراف

چندی قبل کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت مطلع شدند که پنج مرد جوان نقشه سرقت از یک صرافی در پایتخت را طراحی کرده‌اند.

روزنامه ایران نوشت: چندی قبل کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت مطلع شدند که پنج مرد جوان نقشه سرقت از یک صرافی در پایتخت را طراحی کرده‌اند.

بلافاصله تیمی در این رابطه تشکیل شد و به‌صورت نامحسوس مردانی که نقشه سرقت از صرافی را در سر داشتند زیر نظر گرفتند.سرهنگ علی ولیپور گودرزی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با برملا شدن این راز به دستور بازپرس ایردموسی از شعبه پنجم دادسرای امور جنایی تهران، کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی وارد عمل شده و متهمان را در مخفیگاه‌شان دستگیر کردند.

گفت‌وگو با سرکرده باند

اهل وساکن یکی از شهرهای شمال غربی کشور است اما زمانی که برای اجرای نقشه سرقت به هشتگرد آمده بود دستگیر شد.

چه زمانی نقشه سرقت از صرافی را کشیدی؟

نقشه سرقتی در کار نبود. ما می‌خواستیم با مأموران مخفی پلیس همکاری کنیم. دو ماه قبل با مرد جوانی به‌نام بیوک آشنا شدم. من خیاط مبل هستم. بیوک مرا به خانه دوستش دعوت کرد. در این شب نشینی چند مرد مسلح هم بودند که همگی کلت کمری، بی‌سیم و کارت شناسایی داشتند و می‌گفتند مأمور مخفی هستند. بیوک هم گفت مأمور مخفی است و حکم دادستانی برای دستگیری یک مرد صراف دارد. او از ما خواست تا اطلاعات بگیریم و ببینیم که واقعاً آن مرد دلار فروش است یا خیر.

چطوری شما باید به این ماجرا پی می‌بردید؟

طبق نقشه‌ای که بیوک گفت، من باید با رابط مردی که پالت دلار داشت تماس می‌گرفتم و می‌گفتم که برای یک خارجی دلار می‌خواهم. بعد با آنها قرار می‌گذاشتم و به محل قرار می‌رفتم. اگر آنها برای من دلار می‌آوردند من به بهانه‌ای آنجا را ترک می‌کردم و موضوع را فوراً به مأمور مخفی‌ها اطلاع می‌دادم. آنها هم بعد از رفتن ما وارد عملیات می‌شدند تا آنها را دستگیر کنند.

پالت دلار چیست؟

در هر پالت ۱۰ کیف و در هر کیف ۱۰ میلیون دلار وجود دارد. به عبارتی هر پالت ۱۰۰ میلیون دلار است. بیوک به ما گفت آنها سه پالت دلار دارند.

به رابط نگفتی این همه دلار را برای چه می‌خواهی؟

طبق نقشه‌ای که مأموران مخفی به ما داده بودند من به او گفتم که این دلارها را برای یک خارجی می‌خواهم. حتی رابط به من گفت چرا از بانک نمی‌گیرید که من به او گفتم چون مقدار دلارها زیاد است و خریدار نیز خارجی است برایش دردسر می‌شود.

با اعضای باند چطور آشنا شدی؟

از دوستان و بستگان باجناقم بودند.

چه زمانی قرار بود این کار را انجام دهید؟

۱۰ روز قبل به خانه باجناقم در هشتگرد رفتیم و قرار بود نقشه را بزودی اجرا کنیم که بازداشت شدیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اوسیراک

      خفه بمیر بابا هی میدانی ۱۰۰ میلیون دلار چقد پول میشه اخه دله دزد بدبخت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاربر اوسیراک محترم والا بلا چنان توضیح روان و شفاف داد که اونهایی که حقیقت میگن به این روانی، سادگی و قابل فهم صحبت نمیکنند، جدا از دزدی آنها با این کار آشنایی داشته، درسته دزد هست ولی اطلاعات پخته و شسته رفته ای میدهد، بدون وقفه و من من کردن، تعجب است میگی آفتابه دزد،!!! مگر اطلاعات شما در اینخصوص بیشتر باشد، شما حساب بفرما سه میلیون دلار یعنی کم، کم سی میلیارد تومان که برای ما دریغ از یک دلار،!!!

    • ملالی

      فقط اعدام

    • بدون نام

      مملکت کردن دزدازبیکاری وفقرکه باغثش وجوداینهمه اتباع خارجی افغانی که بودجه ومنابع مردم ومملکت وهزینشون میکنیدوشغلامونم گرفتن اینوکجای دلمون بزاریم بااین بیکلری وفقرنجومی بی ابی کم بودجگی یعنی چی اینقدرزیادن وزیرکارگفته اگه اینهابرن مشکل بیکاری حل میش وبه گفته نمایندگان یعنی چی که بیش از۳ملیون افغانی فقط توکارساختمانی اشغال کردن وچندبرابران توشغلهای دیگه هستن وواین تعدادیعنی بودجه بالا۲۰۰سال مملکت فقط از لحاط شغلی سالی بالا۳۰۰ملیون ضررمیزنن به هرایرانی عاقبتش این میش بالا۴۰ملیون فقیرداریم وتوهرخانه۱تا۲نفربیکارداریم وقتی۱پرس غذا بالا۲۰۰۰لیترمیشودو۱کیلوشیرگندم مرغ برنج گوشت همچنینن ببنیدافغانیادرروزچندمیلیاردلیتراب مصرف میکنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودت فهمیدی چی نوشتی با اینهمه غلط املایی ?

    • رضا نادری

      مهم این است که چه پولهایی تو مملکت ما به طور مافیایی جابجا واختلا س میشه،نه اون دزد

    • بدون نام

      پالت
      ههههههههههه

    • پرستش

      چیه بابا تا تقی به توقی میخوره فورأ میگین اعدام انقده گنده های مملکت دزدی کردن که اینا جایی نمیره وجایی معلوم نیس

    • بدون نام

      به کوری چشم هر کی نمیتونه ببینه ما افغانی ها داریم نون بازو مون رو میخوریم تو شغلهایی مانند سنگبری کوره آجر پزی بازیافت زباله وامثالهم که فکر نمیکنم از آقایون بیکار ی که میگی کسی حاضر باشه یه روز اون کارو انجام بده داریم واسه زنده موندن جون میکنیم وافتخار هم میکنیم که داریم با این شرایط کاری دشوار و حد اقل دستمزد نون حلال داریم درمیاریم.

      پاسخ ها

      • اکبر

        شمااگرمالی بودین همونجامونده بودین وکشورتون رادرست میکردی.. اززمانی شما آدمهای بیسوادوعقب مونده اومدین ایران وضع کاگران ماخراب شده؟

      • بهرام

        افرين مرحبا به شما کارگراي زحمت کش چه افغانی چه ایرانی

      • یوسف قم

        خداوند خیرتان دهد

    • شراره

      کاربر 17:15 جناب اوسیراک هم اتفاقآ از مبلغ بالای دلارها اینگونه نظر دادند دیگه اگر جسارت نباشد شما منظور ایشان را درست متوجه نشدید

    • صاعقه

      هر چی شراره بگه درسته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج