۸۲۶۵۳۶
۵ نظر
۵۰۰۵
۵ نظر
۵۰۰۵
پ

پشت‌‎پرده سفر آمریکایی‌ها به اروپا با محوریت ایران

ایالات متحده در چند ماه اخیر استراتژی جدیدی برای مقابله با ایران در پیش گرفت که محوریت آن اجماع سازی علیه ایران در اروپا بوده است. در واقع، واشنگتن که تا چندی پیش اقدامات و راهبردهای خود برای مقابله با ایران را به خاورمیانه معطوف کرده بود، اکنون تحرکات خود را فراتر از خاورمیانه برده و اروپا را برای فشار حداکثری علیه ایران هدف قرار داده است.

تابناک: ایالات متحده در چند ماه اخیر استراتژی جدیدی برای مقابله با ایران در پیش گرفت که محوریت آن اجماع سازی علیه ایران در اروپا بوده است. در واقع، واشنگتن که تا چندی پیش اقدامات و راهبردهای خود برای مقابله با ایران را به خاورمیانه معطوف کرده بود، اکنون تحرکات خود را فراتر از خاورمیانه برده و اروپا را برای فشار حداکثری علیه ایران هدف قرار داده است.

چندی پیش بود که وزیر خارجه آمریکا از برگزاری کنفرانس ورشو در لهستان برای مقابله با ایران خبر داد؛ کنفرانسی که کشورهای زیادی برای حضور در آن دعوت شدند.

بسیاری از ناظران برگزاری این کنفرانس را آغازی بر تلاش های آمریکا برای اجماع سازی فراخاورمیانه ای علیه ایران قلمداد کرده اند.

در همین راستا، روز چهارشنبه وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، «ناتان سلز»، دستیار وزیر خارجه این کشور در امور مبارز با تروریسم برای تبادل نظر با کشورهای اروپایی درباره ایران به دانمارک، سوئد و نروژ می‌رود.

طبق این بیانیه، وی برای «بحث درباره تروریسم مورد حمایت ایران در اروپا و مبارزه با سفرهای تروریست‌ها» به این کشورها سفر خواهد کرد.

این سفر در حالی انجام می‌شود که فرانسه، دانمارک و هلند اخیراً بدون ارائه مستندات کافی ایران را به تلاش برای ترور برخی نفرات در خاک این کشورها متهم کرده‌اند. جمهوری اسلامی ایران این ادعاها را رد کرده است.

این در حالی است، به تازگی خبرگزاری رویترز گزارش داده کشورهای اروپایی که در عمل به وعده‌های خود برای برخوردار کردن ایران از مزایای اقتصادی ناشی از برجام برای حفظ این توافق ناکام مانده‌اند، به سمت مواضع «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا متمایل شده‌اند.

در همین زمینه، به نظر می رسد سفر این مقام آمریکایی به اروپا دو هدف عمده را دنبال می کند:

نخست؛ تور اروپایی مقام آمریکایی برای همراه سازی کشورهای اتحادیه اروپا علیه ایران پیش از برگزاری نشست لهستان است که قرار است ۲۴ و ۲۵ بهمن در ورشو برگزار شود.

دوم؛ برخی کارشناسان سفر سلز را با تلاش کشورهای اروپایی برای راه‌اندازی یک کانال ویژه مالی برای تسهیل تجارت با ایران مرتبط دانسته‌اند. گمان می‌رود، هدف از سفر او جلب مخالفت‌هایی در درون اروپا با این کانال ویژه است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خخخخخخخخخ این که همش سیاست اشکار آمریکا است نیازی به پشت‌پرده نداره

    • بدون نام

      تمام کشورهای اروپایی در کنفرانس ورشو شرکت میکنند .فقط خانم موگرینی نمیاد که اونم اهمیتی نداره چون کشورش شرکت میکنه .اروپا متحد آمریکا است

    • بدون نام

      همه‌ی کشورهای اروپایی در نشست ورشو شرکت میکنند تلاش و سفر عراقچی به اروپا بیفایده است چون نمیتونه اروپا را منصرف کنه

    • بدون نام

      همه این شیطنت ها ناشی از ریخت وپاش پول های نفتی کشور شیطان ها عربستان است وحکام آمریکاوسیاست مدارهای اروپا همه چیز خود را به خاطر کسب ثروت و پول میدهند واطمینانی به قول وقرار آنها نیست وسیاستمدارند.

    • ژان وارژان

      یعنی واقعا امریکا عزمشو جزم کرده ها،،ولی خب وای به مردم بدبخت میره،یکی نیس به این ترامپ بی ناموس بگه به مردم چیکار داری ،،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج