۸۲۶۶۲۳
۱۰ نظر
۵۰۰۶
۱۰ نظر
۵۰۰۶
پ

سکوت اتاق ایران در ماجرای ورود ۱۲۶۲ خودرو

 اعضای هیات رییسه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن بندرعباس با اشاره به پرونده واردات ۱۲۶۰دستگاه خودرو با کارت بازرگانی یک سرایدار در بندرعباس، سکوت اتاق بازرگانی ایران در این ماجرا را مشکوک و غیرقابل قبول دانستند.

ایرنا: اعضای هیات رییسه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن بندرعباس با اشاره به پرونده واردات ۱۲۶۰دستگاه خودرو با کارت بازرگانی یک سرایدار در بندرعباس، سکوت اتاق بازرگانی ایران در این ماجرا را مشکوک و غیرقابل قبول دانستند.

نواب رییس اتاق بازرگانی بندرعباس و خزانه دار و منشی این نهاد، روز پنجشنبه در نشست خبری مشترک، با تشریح جزییاتی از این پرونده، صدور کارت بازرگانی توسط رییس اتاق بندرعباس برای زن سرایدار منزلش را خارج از روال قانونی دانستند که اتاق ایران با وجود دریافت گزارش مستند، تاکنون سکوت کرده و در این زمینه شفاف سازی نمی کند.

نایب رییس اول اتاق بازرگانی بندرعباس در این نشست خبری گفت: صدور کارت بازرگانی خارج از روال اتاق و واردات خورو به این شیوه، با هدف فرار مالیاتی بوده که این موضوع به صورت رسمی توسط سازمان امور مالیاتی تایید شده است.

مهرداد بازرگان افزود: اکثریت اعضای اتاق بازرگانی بندرعباس در روندی قانونی، رییس اتاق را استیضاح کرده و به برکناری و عزل وی رای دادند که این رای باید به تایید اتاق ایران برسد.

وی ادامه داد: سکوت اتاق بازگانی ایران شائبه هایی درباره احتمال ارتباط اقتصادی افرادی در این مجموعه با پرونده یاد شده به وجود آورده است.

به گفته بازرگان، حمایت های غیرمشروع و غیرقانونی اتاق ایران و دادن اختیارات بی حساب و کتاب به رییس اتاق های استان ها، زمینه ساز فساد شده است.

نایب رییس دوم اتاق بازرگانی بندرعباس نیز گفت: ورود یک هزار و ۲۶۲ دستگاه خودرو بدون پرداخت مالیات و حق و حقوق قانونی دولت یک کار بزرگ است که پشت پرده های غیرقانونی دارد.

محمدرضا صفا تاکید کرد: هیات رییسه اتاق بازرگانی بندرعباس می خواهد بداند چه کسانی در این کار سود برده اند.
یکی دیگر از اعضای هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران نیز ضمن تایید گفته های سایر همکاران خود گفت: فهرستی از کارهای رییس اتاق بازرگانی بندرعباس در قالب نامه و گزارشی رسمی برای اتاق بازرگانی ایران ارسال شده است.

وی گفت: در این گزارش به مواردی مانند تخلف ها در صدور کارت عضویت، صدور کارت عضویت به نام بستگان، خودداری از صدور کارت برای تشکل هایی مانند انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل، خانه صنعت و معدن و خانه کشاورز اشاره شده است.

وی استفاده از دارایی‌های اتاق بازرگانی بندرعباس در راستای منافع شخصی، ایجاد رابطه استخدامی بین خود و اتاق بازرگانی بندرعباس و خودداری از برگزاری نشست های هیات‌ رئیسه در سال 97را بخش دیگری از موارد گزارش شده به اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد که این نهاد به هیچ کدام از موارد اشاره شده پاسخ نداده و آنها را پیگیری نکرده است.

خزانه دار و یکی دیگر از اعضای هیات رییسه اتاق بازرگانی نیز بی اطلاعی از سه دستگاه خودروی متعلق به اتاق بازرگانی بندرعباس را یکی دیگر از موارد مورد اعتراض به رییس اتاق دانست.

سید حمدی هاشمی در این باره گفت: یک دستگاه خودروی لگسوس، یک دستگاه تویوتا کمری و یک دستگاه خودروی ال90، از اموال اتاق بندرعباس است که سال هاست رییس اتاق بندرعباس آنها را در اختیار خود گرفته و دیگران آنها را ندیده و درباره چگونگی استفاده اطلاعی ندارند.

اعضای هیات رییسه اتاق بازرگانی بندرعباس همچنین خواستار ورود دادستان و مراجع قضایی و نهادهای نظارتی و مسئولان عالی هرمزگان به این پرونده و توضیح و شفاف سازی در این باره شدند.

بهمن ماه سال گذشته اخباری مبنی بر ورود 1262خودرو با کارت بازرگانی به نام یک زن کارگر منتشر شد.

با بالا گرفتن شایعه ها و اضافه شدن اخباری به شایعه های قبلی مبنی بر ‌صدور کارت بازرگانی با تراکنش مشکوک به نام یک زن کارگر، سازمان امور مالیاتی استان نیز محتاطانه به موضوع ورود کرد.

مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان در رابطه با شگرد متهمان در موارد اینچنینی ضمن هشدار به مردم بیان کرد: شگرد متهمان در سواستفاده از کارت‌های بازرگانی به این صورت است که با سودجویی از هویت افراد فقیر و بی بضاعت جامعه، کارت‌هایی را صادر می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      امیرالمومنین علی علیه السلام باشخصی که این دزدی رامیکرد چکار میکرد .همان کاررا بکنید.ایران گلستان میشود.

    • بدون نام

      بابا بنده خدا اول حق و حقوق یه عده زیادی رو داده چکارش دارید این انسان مخلص رووووووووخخخخخخ

      پاسخ ها

      • فریدون دادخواه

        اول پیدا کنید پرتقال فروش را

      • فریدون دادخواه

        اول پیدا کنید پرتقال فروش را

    • پیروزه

      اقا تا کی می خواهید بر خورد نکنید حتی موش هم شیر شده

    • علی

      جریان چیه....

    • بدون نام

      انقدر واردات خودرو را سخت کردند که خودرو سازان داخلی بتونتد اشغالهاشون با هر قیمتی که خواستند بفروشند

    • علی

      بیچاره رو بیشتر از این اذیت نکنید

    • kamran

      دقیقن....اما...

    • بدون نام

      هر دزدی هر کثافت کاری وهر حقه بازی پیدا میشه زیر سر مسئولین است هرکس در هر جایی سمتی دارد نهایت سوء استفاده را می کند اینها خدمتگذاران صدیق هستند ای مرگ بر خائنین به ملت باید این دزدان خبیث را به مردم معرفی کنید وگر نه شما هم همدست اون خائن هستید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج