۸۲۶۶۵۵
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

فاصله انیمیشن ایران با جهان چقدر است؟

اولین نشست روز دوم جشنواره فیلم فجر به انیمیشن "آخرین داستان" اختصاص داشت که در این نشست عوامل تولید این اثر نسبت به وضعیت انیمیشن در جشنواره ‌انتقادات شان را مطرح کردند.

خبرگزاری ایسنا: اولین نشست روز دوم جشنواره فیلم فجر به انیمیشن "آخرین داستان" اختصاص داشت که در این نشست عوامل تولید این اثر نسبت به وضعیت انیمیشن در جشنواره ‌انتقادات شان را مطرح کردند.

احسان رسول اف با بیان اینکه این اثر کاملاً مستقل است، گفت: این پروژه در کنار دیگر پروژه‌های این مؤسسه انجام شده و تأمین بودجه این اثر توسط خود استودیو هورخش بوده و من در بخش پست پروداکشن وارد این پروژه شدم و می‌توانم بگویم که این طرح در سینمای کاملاً مستقل تولید شده است.

عوامل این فیلم در توضیح اینکه این اثر برای گروه سنی مثبت ۱۳ سال تولید شده معتقدند که این فیلم قطعاً برای نوجوانان ساخته شده و سعی کرده‌اند رده بندی سنی درستی را در نظر بگیرند.

اشکان رهگذر که کارگردان و نویسنده این پروژه ۹ ساله بوده است در توضیحاتی بیان کرد که حدود هزار نفر در این طرح همکاری کردند و متأسفانه ما مصرف کننده انیمیشن‌های آمریکایی هستیم و قطعاً چیزی کم از انیمیشن‌های جهانی نداریم بلکه فقط باید دانش مان را تکرار کنیم.

برای این فیلم که از موسیقی‌های اقوام از شمال و جنوب و شرق و غرب ایران بهره گرفته شده، یک تحقیق پنج ساله درباره موسیقی نواحی انجام شده است، بر همین اساس اشکان رهگذر در توضیح این نکته گفت: من همراه با کریستف رضاعی این تحقیقات را انجام دادیم و در ادامه با حضور آقای رسول اف به مشاوران این حوزه دست پیدا کردیم و چون اشعاری به زبان کردی و جنوبی داشتیم از خودشان مشورت می‌گرفتیم. همچنین شهرام ناظری هم این اثر زیبا را به پروژه ما هدیه کردند.

تینا پاکروان که مسئول انتخاب صداپیشگان این انیمیشن بوده درباره نحوه انتخاب صداپیشگان که بیشتر از چهره‌های سینمایی و شناخته شده هستند گفت که در همه جای جهان سعی می‌شود برای انیمیشن‌ها از چهره‌ها و سوپر استار استفاده شود تا از این طریق بتوانند آثارشان را بین مردم شناخته شده‌تر کنند.

با توجه به اینکه در این انیمیشن سینمایی از موسیقی‌های اقوام استفاده شده است و در بخش‌هایی شخصیت شهرزاد این اثر آوازهایی را می‌خواند، تینا پاکروان در این خصوص توضیح داد: در این بخش‌ها آوازهای شهرزاد به صورت دو صدایی اجرا شده است. امیدوار بودم صدای شهرزاد را دو صدایی نشنویم و تنها صدای خودش باشد و اینکه چون آواز شهرزاد قصه ما در ذهن ضحاک می‌پیچد، صدای اهریمن زنانه است.

مجید مظفری که از صداپیشه‌های این فیلم بوده با بیان اینکه "دلم می‌خواست امسال اصلاً در این جشنواره نباشم" گفت: تنها به خاطر این تلاش ۹ ساله بود که پذیرفتم در جشنواره حضور پیدا کنم، زیرا میدانم باید از انان حمایت شود و باید که اگر حمایتی از آنها شده بود ۹ سال تولیدش طول نمی‌کشید.

در ادامه اشکان خطیبی هم در سخنانی با انتقاد از شرایط جشنواره اظهار کرد که با مجید مظفری هم عقیده است و شاید ۱۰ سال باشد که نسبت به جشنواره چنین حسی دارد.

او همچنین گفت: فاصله انیمیشن ایران با جهان همین صندلی‌های خالی در سالن نشست و سالن سینما هست.

اشکان رهگذر کارگردان، احسان رسول‌اف تهیه کننده، بابک ارجمند مجری طرح، ژینوس پدرام تدوینگر، علیرضا علویان طراحی و ترکیب صدا، تینا پاکروان مسئول انتخاب صداپیشگان، مجید مظفری صداپیشه، اشکان خطیبی صداپیشه، بانیپال شدند و صداپیشه این انیمیشن سینمایی در این نشست حضور داشتند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج