۸۲۶۹۲۲
۱۱ نظر
۵۰۰۸
۱۱ نظر
۵۰۰۸
پ

قالیباف: موضوع فیلترینگ را سیاسی کرده‌ایم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در بحث فیلترینگ به جای حل و فصل، این موضوع آن را سیاسی کرده‎ایم وگرنه فیلترینگ در همه کشورها وجود دارد.

خبرگزاری ایسنا: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در بحث فیلترینگ به جای حل و فصل، این موضوع آن را سیاسی کرده‎ایم وگرنه فیلترینگ در همه کشورها وجود دارد.

محمدباقر قالیباف در نخستین اجلاسیه سراسری مسئولین کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در مرکز امامت مشهد اظهار کرد: چهل سال از انقلاب اسلامی را پشت سر گذاشتیم و چهل سالگی در فرهنگ الهی نقطه اوج حوزه‌های جسمانی و مادی با ترکیب مسائل عقلی و روحی است و در همین چهل سالگی انقلاب باید این فرصت را پیدا کنیم که یک نگاهی به گذشته خودمان داشته باشیم.

وی با اشاره به اعمال انواع توطئه‌های دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی ایران افزود: اگر یک درصد این توطئه‌ها علیه کشوری دیگر اعمال می‌شد قطعاً فروپاشی را در پی داشت ولی وضعیت ما در استقلال، آزادی، جمهوریت و اسلامیت به سمت عالی در پیش است و ما در این حوزه در میان کشورهای دیگر بی‌نظیر هستیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: البته ما ضعف‌هایی هم داریم و این ضعف‌ها در گرایشات و اعتقادات نیست بلکه در حوزه ساختاری است اینجاست که در چهلمین سالگرد انقلاب باید به آن بپردازیم و متأسفانه یکی از اشکالات جدی ما این است که از دولت‌سازی و اداره کشور مدلی را طراحی نکردیم.

وی اظهار کرد: هر کشوری با هر مبانی فکری و باوری که دارد اداره می‌شود و در اداره کار و در محیط اجرایی الزاماتی وجود دارد که باید اجرا شود و در جایی این الزامات با آرمان‌های ما تعارض پیدا می‌کند یا باید این تعارضات را حل کرد و یا آن را کنار گذاشت که اگر کنار گذاشته شود نسبت به باورهای مردم خلل ایجاد خواهد شد و اگر بخواهیم آن را حل کنیم چگونگی حل آن مهم است اینکه با روش‌های مبتنی بر ارزش‌ها حل کنیم یا بر اساس فرهنگ سرمایه داری و لیبرالیسمی؟

قالیباف با اشاره به اینکه ما در مباحث اجرایی در خصوص الزامات اجتماعی هیچ وقت به صورت دقیق و روشن ننشسته‌ایم آن را حل و فصل کنیم، ادامه داد: مثلاً در بحث فیلترینگ به جای حل و فصل، این موضوع آن را سیاسی کردند.

وی تصریح کرد: هنوز معلوم نیست پارادیم اقتصادی ما چیست و هنوز روی این موضوع به بحث ننشسته ایم. در ۴۰۳ میلیون حساب سپرده بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد سود سپرده است. اینها مال چه کسانی است؟ همه این افراد بر اساس قانون از مالیات معاف هستند بیش از ۸۵ درصد این سودها به کمتر از ۲ درصد صاحبان سهام تعلق می‌گیرد و این سیستم بانکداری و نقدینگی ماست!

قالیباف ادامه داد: ما ۱۲ هزار قانون داریم که در تضاد هم هستند که قانونمندان قانون شکن از همه این قانون‌ها استفاده کرده و از وام‌های کلان بهره مند می‌شوند ولی کسی که ۵ میلیون وام درخواست دارد نوبت به او نمی‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه مشکل ما نداشتن منابع انسانی و مالی نیست بلکه ناکارآمدی است، خاطرنشان کرد: امروز دانشگاه محل حل مشکلات جامعه، حکومت و مشکلات بین جامعه و حکومت است.

قالیباف افزود: امروز بی‌توجهی به نخبگان و جوانان و عدم استفاده از ظرفیت آنان سبب شده ما نتوانیم مشکلات پیش رو را حل کنیم. سیستم مدیریت ما در کشور یک سیستم خسته و بسته و منفعل است و اگر کاری نکنیم باید زیر ذلت دشمن برویم.

وی با اشاره به مسئله FATF گفت: هدف FATF که در رأس آن آمریکا و انگلیس است این است که می‌خواهد هر کشوری که در برابر خواسته‌های سرمایه داری بایستد آن را از چرخه اقتصاد جهانی حذف کند. آمریکا وقتی نتوانست هژمونی و سیطره خود را با شورای امنیت، سازمان ملل، بانک جهانی و قدرت سخت در ایران پیاده کند رویکرد خود را به قدرت نرم و هوشمند تغییر داد و بحث FATF را مطرح کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد:ما نظامی داریم که در مقابل استکبار ایستاد و باید موضوع FATF را دقیق دنبال کرد ما از FATF نباید عبور کنیم بلکه باید نسبت به آن تصمیم‌گیری کنیم. اساس مذاکره با آمریکا را نظام تصمیم گرفت ولی در چگونگی، اجرای مذاکره را به روش مبارزه انجام ندادند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خسرو

      مغزهای پوسیده زنگ زده .. وقتی میخوان کاری بر خلاف میل مردم انجام بدن خودشونو با همه دنیا مقایسه میکنن ...
      ولی نمیگن همه دنیا قانون مبارزه با‌پولشویی تصویب شده الا ما ... نمیگن ازادی بیان .. حقوق مردم چطور‌ باشه ... همچی باید گرون بشه چون قیمتش سایر نقاط جهان بالاس ولی‌نمیگن اوضاع اشتغال و دستمزد هم در سایر کشورهای جهان خیلی بالاس .. برید بابا این طرفیا اونطرفیا دیگه حناتون رنگ نداره .. دیگه تموم ماجرا در خیال خوش میخواد ریس جمهور بشه

    • بدون نام

      خواهشا فقط از طرف خودت حرف بزن آقا

      پاسخ ها

      • ‌‌‌‌ ( شب دراز است قلندر بیدار )

        قالیباف شهرداری چهره واقعی شما را نشان داد همان گونه که چهره واقعی روحانی را همه دیدن آری انتخابات مجلس و ریاست جمهوری را ببین از تعجب کمیت کار شاخ در میآوری
        نمایندگان که همه به فکر جیب خود هستن
        مدیریت حسن هم که بوی گندش دنیا را برداشته است .

    • بدون نام

      فیلترینگ را باید اقتصادی بکنیم. نه سیاسی. حتی میتوانیم تاریخی هم بکنیم

    • پرستوی مهاجر

      این روزا زیاد اظهارنظر میکنی جناب سرهنگ....
      نکنه باز هوای انتخابات در سر داری؟

    • کارمند

      جناب دکتر سردار خلبان شهردار در همه ی امور صاحب نظر هستند ازجمله واردات گوشت

      پاسخ ها

      • رضا

        استرالیا چه خبر،رای نمیاری زحمت نکش

    • بدون نام

      شما هر چیز را سیاسی میکنید مردم میگن نان ندارم کارگر میگه 6ماه حقوق نگرفتم موسسه های اعتباری پول مردم را میخورند خودروسازها پدر مردم را در آوردن اختلاس میشه آقازاده هاتون آن ور آب با پول. بیت المال دارند حال میکنند مردم هم حرف بزنند میگویید طرف سیاسی است کار آمریکا است دست بردارید حرف حق همیشه برای شماها تلخ است سانسور چی سانسور نکن این حرف مردم به تنگ آمده است

    • بدون نام

      تا العان کجا بود؟

    • بدون . نام

      آمارهای محرمانه که فقط دست بانک مرکزی و شخص اول و دوم مملکت است دست ایشون که جزو رجال درجه دو هم نیست چه کار میکند معلوم است یکی از مهره های از ما بهترون برای ۱۴۰۰ می باشد

    • محمدرضا بختیار

      آقای قالیباف مبحث فیلترینگ از مجرای حقوقی و نظامی و حوزوی کشور صورت پذیرفت با لابی های سیاسی در قوای سه گانه!!!در تمام کشور ها فیلترینگ صورت می پذیرد ولی نه در حوزه و فضای مجازی بلکه در امور و کانال های واردات و صادرات و اهداف خاص هستند نه چنین مسائل کم اهمیت!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج