۸۲۷۰۰۲
۶۰ نظر
۵۰۰۳
۶۰ نظر
۵۰۰۳
پ

عابدینی: کی‌روش فقط یک «معضل» بود!

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال ایران گفت: کارلوس کی‌روش فقط یک معضل برای فوتبال ایران بود. باید مدیران فدراسیون فوتبال پاسخگوی ناکامی های او باشند.

ایرنا: امیر عابدینی، رئیس اسبق فدراسیون فوتبال ایران با اشاره به حذف تیم ملی از جام ملت‌های آسیا گفت: در بازی با عراق همه چیز را باختیم، مسابقه با ژاپن شکست ما نبود. بیرون کشیدن ۲ بازیکن جنگنده و خوب تیم ملی از زمین در بازی برابر عراق، نشان دهنده مشکل فوتبال ما است.

وی افزود: اصل قضیه این است که در ساختار فوتبال مشکل داریم. تامین منابع، برنامه ریزی، انتخاب ها، در همه این مسائل مشکل داریم.

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال اضافه کرد: متاسفانه در این چند وقت چیزهای خیلی زشتی از فوتبال دیدیم. در این مدت برخی مجریان تلویزیونی نقش یک دلال تمام عیار را بازی کردند. کاری نداریم که آقای مجری نقش دلال را بازی می‌کند اما چرا واقعیت ‌ها را در مورد این بی اخلاقی ها نمی‌گویند؟

عابدینی گفت: در کدام دوره جام ملتها این رفتارها را شاهد بودیم؟ کدام یک از این بازیکنان در لیگ ایران بودند که این رفتارها را رقم بزنند؟ سردار آزمون کی در فوتبال ما بازی کرده است؟ برای مثال بازیکنی مانند آزمون، مدار زندگی، اخلاق و رفتارها، نگرانی و ارزشهایش مشخص است. از نحوه عکس هایی که در فضای مجازی منتشر می‌کند مدار زنگی این بازیکن مشخص است.

عابدینی: کی‌روش فقط یک «معضل» بود!

وی تاکید کرد: این بی اخلاقی‌ها که در فوتبال در این دوره شاهد بودیم خودش بیانگر خیلی از مسائل است.
عابدینی گفت: وقتی هشت سال پرخاشگری و بهانه گیری را در فوتبال شاهد بودیم، دیگر چرا کاسه و کوزه را سر مسائل دیگر می‌شکنیم؟ این مسائل روی بازیکنان هم تاثیر می‌گذارد. بازیکنان در صحنه گل ژاپن به جای اینکه دنبال توپ باشند، به دنبال داور بودند.

وی ادامه داد: هشت سال است که شاهد این بی اخلاقی ها هستیم. یادمان نرفته که در بازی برابر تیم های عربی روی نیمکت و کنار زمین چه اتفاقاتی افتاد. جواد نکونام روی نیمکت تیم ملی در ورزشگاه آزادی چه رفتارهایی را انجام داد. آن وقت همان مربی این بازیکن را بیرون انداخت.

پیشکسوت فوتبال ایران اضافه کرد: مشکل اصلی ما در این جام این بود که به جای اینکه برای دفاع از فوتبالمان بجنگیم برای کی‌روش می‌جنگیدیم. برای اینکه از دروازه دفاع کنیم از سرمربی دفاع می‌کردیم. به جای حفظ آبروی فوتبال به دنبال حفظ کی‌روش بودیم. می‌خواستند به هر نحوی که شده تیم قهرمان شود تا انتقادها از کی‌روش را پاسخ دهند. برخی مجریان هم که برای این مربی خودشیرینی می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: علی کفاشیان، مهدی تاج و محمدرضا ساکت باید پاسخگوی این ناکامی باشند. چراکه تا کنون چنین نتیجه‌ای در فوتبال ما رقم نخورده بود.

عابدینی در خصوص تاثیر کی روش در فوتبال ایران گفت: تاثیر کی‌روش در فوتبال و لیگ ما صفر بود. لیگ در شرایط خوبی قرار داشت اما او این لیگ را تخریب می‌کرد.

وی با اشاره به اختلافاتی که با کی‌روش داشت، اضافه کرد: این مربی جمله‌ای در یکی از جلسات زد که خیلی برای من آزار دهنده بود. کی روش در آن جلسه گفت «مدیران فوتبال که هیچ، مدیران کشور باید حوله به دست بایستند و عرق من را خشک کنند.» همه مسئولان در این مدت صحبت‌های این چنینی را می‌شنیدند اما خود را به نشنیدن می‌زدند و روی این حرف ها و رفتارها پوشش می گذاشتند.

عابدینی اضافه کرد: در دوره قبل جام ملتها کی‌روش پایش را در یک کفش کرده بود که یک دلال باید در اردوی تیم ملی باشد. کفاشیان در آن مقطع گفت که امکان این موضوع وجود ندارد که کی روش در پاسخ گفت اگر این اتفاق رخ ندهد اردو را ترک می‌کند. کفاشیان هم گفت اگر اینچنین است برو اما ۱۰ دقیقه نتوانست روی حرفش بماند و حرف کی روش به کرسی نشست.

وی خاطرنشان کرد: کفاشیان که کی روش را آورده بود و از او دفاع می کرد و پس از آن هم مهدی تاج می‌گفت که کی‌روش باید بماند. اما چرایش را نمی‌دانستند.

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در رابطه با هزینه های زیادی که فدراسیون فوتبال در طول این چند سال خرج کرده اضافه کرد: فوتبال خودش هزینه اش را در میاورد و پول باید در جای خودش خرج شود.

ما برای هر تورنمنت باید اردو می رفتیم و بازی دوستانه برگزار می کردیم و امکانات به تیم ملی می دادیم اما سوال من از فدراسیون فوتبال ایران این است که چرا هیچ وقت نمی‌گویند درآمد فوتبال ایران از جام جهانی چه شد و در رابطه با آن حرفی نمی‌زنند؟

وی گفت: فوتبال هنجار قشنگ و زیبایی در جامعه است و متاسفانه در این مدت این هنجار زیبا تبدیل به یک ناهنجاری شده است. بازیکن تیم ملی بیشتر از اینکه به فکر تیم ملی باشد به فکر اینستاگرام و عکسی که در آن منتشر می کند است. در این مدت در هنجار فوتبال چه کار اخلاقی صورت گرفته است؟ هویت ملی که باید در چهره یک ملی پوش باشد آیا حفظ شده است؟

عابدینی تاکید کرد: کی روش برای فوتبال ایران یک معضل بود. او مانند فرزند ناخلف یک خانواده بود، که نمی‌شد او را بیرون انداخت. کار اشتباه را انجام می داد و همیشه هم طلبکار بود.

وی در مورد انتخاب جایگزین کی روش اضافه کرد: باید این انتخاب را به اهالی فوتبال واگذار کنند. از افراد با سواد فوتبال ایران مانند بیژن ذوالفقار نسب و با تجربه مانند علی پروین، اهالی فوتبال و اصحاب رسانه یک کارگروه تشکیل شود که در خروجی جلسات آن گزینه های مناسب برای سرمربیگری تیم ملی مشخص شود نه اینکه با سیاسی کاری و انتخاب های غیر حرفه ای باز هم فوتبال ما را وارد چالش کنند.

وی اضافه کرد: برخی اوقات یک مشاور خوب خارجی می تواند از ۱۰ مربی نامی خارجی تاثیر بیشتری داشته باشد؛ افرادی که طرح می دهند و برنامه می دهند. باید انتخاب سرمربی جدید تیم ملی علمی و مفید باشد تا دیگر فوتبال ما پس‌رفت نکند.

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه یکی از مسئولین وزارت ورزش مدعی شده که «مورینیو، زیدان و کلینزمن برای مذاکره با ایران صف کشیده اند» گفت: برگزاری جلسه و مذاکره چیز عجیبی نیست. امکان برگزاری جلسه با بزرگترین افراد دنیای فوتبال هم امکان دارد اما چه کسی می‌خواهد برود و مذاکره کند؟ آقای ساکت؟

وی اضافه کرد: در این مدت باید از هویت ملی ما حفاظت می شد. همه جای دنیا به فرهنگ ایرانی اخلاق و تمدن ایرانی احترام می‌گذارند و فوتبال هم موضوعی بود که باید این موضوع را جای می‌انداخت اما این مساله رخ نداد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Htc

      لعنت بر فساد که کل کشورو گرفته..

    • بدون نام

      معضل این فوتبال دلالها و لابی گرایی مثل تو هستن ن مربی بزرگی مانند کیروش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود برشما که اصل مطلب را ادا کردی.اگردر ایران قانون درست حسابی داشتیم این عابدینی تا حالا اعدام شده بود،بیشتر بخاطر خیانت های که به مردم گیلان داشته،

    • amir

      عابدینی با کدوم کارنامه این حرف ها رو میزنه..به قول قدیمی ها باغچه هرکی رو بیل بزنی چندتایی کرم توش پیدا میشه.آقای عابدینی خودش از اونایی است که بهتره تو حاشیه بمونه تا کسی سراغ بیل زدن باغچه نره..حالا احتمالا باید شاهد این باشیم که حاج هدایتی ها هم بیان و دم از اخلاق ورزشی بزنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باکدوم کارنامه
        عزیزم زمانی که عابدینی رئیس فدراسیون فوتبال بودشماتوی خونه یه قل دوقل بازی میکردی

    • کارشناس معضل

      مهندس کل مطالبت رو خوندم متاسفانه بى محتوى ازروى بخل و عناد و لجاجت بود و امروزه اينچنين افکارى جايى در زندگى انسانها ندارند مضاف به اينکه دوران تصدى و شاهکار مديريت شما رو هم ديديم !

    • بدون نام

      من نوکر اون ذغال منقل تم ورزشکار !!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخ
        ذغال روخوب اومدی

    • آریو

      زر مفت ی علاف دیگه
      بسه تا کی از رو حسادت که خودتون هیچ وقت........ نبودین دیگران رو به باد انتقاد میگیرین. بسه این چرت و پرت ها.

    • بدون نام

      مگه قبل از کیروش تو چه .....خورده بودی برای فوتبال ایران

    • بدون نام

      آفرین چه کارشناس خوبی هستی .باید سرمربی ایران میشدی حقتو خوردن چرانگفتی قبلا کیروش شاگردت بوده!؟

    • بدون نام

      دلال‌ها دارت یواش یواش پیداشون نئشه تا برسن به تیم ملی لنگیها چقدر حقیر هستن

    • بدون نام

      آقا تو اول بگو پول ترانسفر علی دایی و مهدویکیاو کریم باقری و چیکار کردی بعد بیا از ساختار فوتبال حرف بزن ما یادمون نرفته چقدر برای اون پرسپولیس دهه هفتاد بدهی بالا آوردی بدون حتی یک سند مالی تو باشگاه امثال شماها این مملکت و به گند کشیدن

    • بدون نام

      فعلا که کاسه های داغتر از آش و کیروشی پورها همه جا جولان میدن و همینطور که خودت اشاره کردی همه در خدمت این دلال بودن تا با موفقیتش پوز رقیب را بدخاک بمالن غافل از اینکه چه بر سر فوتبال ایران آمد و تنها به دنبتل یک موعقیت مقطعی بودن. خدارو شکر خودش فهمید که بیشتر از تین کارایی نداره و دمش رو گزاشت رو کولش و رفت وگرنه این دستمال بدستان ول کن این موزاملیکی نبودن

    • بدون نام

      .نمیمیره راحت شیم.

    • بدون نام

      خودتون چی اتفاقآ مردم نظر دیگه دارن

    • عدالت

      اشتباه گفتی اون برانکوس

    • بروسلی

      معضل امثال شما هستین که فکر میکنید همه چی سرتون میشه و هیچی سرتون نمیشه!!
      بزرگترین‌افتخارت رو بگو اقای همه چی دان
      چه گلی ب سر ما زدی تا حالا

    • حسین

      چون جلو پولشویی در ورزش و دلالان محکم ایستاده بود یک معضل بود.

    • بدون نام

      برای تو معضل بود.آقای دلال

    • بدون نام

      بله آقای عابدینی ،ماسته ریخته و جهان هم شده به کام کاسه لیسان

    • کریس...... Ronaldo

      تو و امثال تو معضل تشریف دارید آخه این قدر هم عقده ای واقعا نوبره

    • بدون نام

      قربون ننه عروس هههههههههههه

    • بدون نام

      عابیدینی انگار در دوران کی روش نتونستی باند بازی کنی به همین علت ناراحتی

    • پرویز

      آقای عابدینی ! یادت رفته جام ملتهای آسیا که شما ریس فدراسیون بودی وبرای اولین وآخرین باراصلا ازگروه مان صعود نکردیم وبه همین ژاپن باختیم ، ضمنا یادتان هست دربازیهای متمرکزدرامارات درانتخابی جام جهانی دراولین بازی با مربیگری اسطوره باتجربه تان سه برصفر ازکره جنوبی شکست خوردیم ، انصاف داشتن هم چیز بدی نیست ، شما هم هیچ تاجی به سرمان نزدید، گذشت زمان شایدمسایل راکم رنگ کند ولی پرونده ها را پاک نمیکند .

    • بدون نام

      تا بودش که جرات نداشتید حرف بزنید حالا که رفته میدان را خالی دیدید وحرف مفت میزنید .

    • بدون نام

      تو یکی حرف نزن

    • تبریزلی

      معضل ودمل چرکین امثال شمایید که مثل زالو به ریشه این فوتبال افتادین . بیشرف لنگی

    • بدون نام

      مشکل اصلی فوتبال ما آدمهای بی لیاقتی مثل تاج کفاشیان ساکت ترابیان هستند هر مربی دیگز هم بیاید همین است

    • یاران 57

      آقای عابدینی تا افراد دروغگو مثل شما در فوتبال ایران هستن وبرای صحه گذاشتن حرفات از ذوالفقار و پروین کارشناس ارشد معرفی میکنی فاتح فوتبال ملی خوانده شده، حالا برید فدراسیون چاپلوسی و دزدی بکنید، عابدینی خیلی دروغ میگی اگر کیروش آن حرف زدن و شما هم بودید سکوت کردی خیلی بی. شرفی

    • بدون نام

      قطعا شما دارید عقده گشایی میکنید.کیست که نتیجه مدیریت مزخرف امثال شما را فراموش کرده باشد.این لیگی که از مربی تا بازیکن دنبال داور میدود را که هر هفته همه دارند میبینند زد و بند در قراردادها وسبک‌مدیربت ها را که همه میدانند آیا کیروش مقصره؟ هنوز یادمون هست که در هربازی مردم فقط دعا میخوندند که بازی زودتر تموم بشه و تیم یک نتیجه ای بگیره.یادتون رفت قبل از این جام جهانی همه تون میگفتید ایران تیم‌چهارم جدول با سه باخته و بعد از بازیها میگفتید چرا ایران نباید صعود میکرد. واقعا آدمهای دورو منفعت طلب و ضد منافع ایران هستید

    • بدون نام

      اخه تو چه گلی به سر فوتبال ایران زدی که داری اینقدر حرص کیروش رو میخوری

    • کامران

      مادر عروس دو باره پیدا شد!؟
      دوست جناب هدایتی!!؟؟

    • ali hoseyni

      معضل بود چون به امثال تو میدان نمی داد

    • پرویز

      به گفته یکی از مقامات عالی وزارت ورزش دولت دهم اقای کی روش استخوان لای زخم بوده نه میتوان انرا قورت داد و نه بیرون اورد این حرف ۷ سال قبل زده شده متاسفانه باند مافیای باعث شد هم به ملت و مسئولن ایران توهین و بی احترامی شود و هم پول این ملت بیچاره که با تحریم ها می جنگد به تاراج برود ایا تاج کفاشیان ساکت فردوسی پور به خدا اعتقاد دارند ایا روز رستاخیز می توانند جواب حق الناس را بدهند باید این افراد محاکمه شوند

    • مردم ایران

      وقتی یکی مثل تو راجب کسی بد بگه یعنی اون آدم فرشته بوده ،

    • حسن روح الامینی

      لطفا خفه شو
      لابد تو واسه فوتبال نعمت حساب میشی

    • رضا

      پدر فوتبال ایران رو تو درآوردی 4 سال تو فدراسیون برای پرسپولیس خودتو پاره کردی

    • علی منصوری

      اقای عابدینی ،،تو فدراسیونی که شده مافیا اخه کی میاد پاسخگو باشه...اگر میتونستن همین حالا هم کیروش رو نگه میداشتن....فاتح جام جهانی دو دوره..فاتح جام ملتها دو دوره با قهرمانی باید هم بمونه....

    • بدون نام

      لطفا در غیاب کسی مودبانه صحبت کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چی میییییییگی

    • بدون نام

      هنه ملت ایران اینو میگفتن ولی فردوسی پور خائن و کفاشیان وتاج بی عرضه بر عکس ملت بودن

      پاسخ ها

      • عاشق فوتبال ملی

        لنگیا همه ملت ایران نیستندتازه همه پرسپولیسیهای فوتبال شناس وفهیم هم لنگی نیستند لنگ لقب افراد بی فرهنگ وبی تربیتیه که کورکورانه زیرپوشش نام تیم بزرگ پرسپولیس بدنبال اهداف کثیف خود هستند.

    • آرش

      لطفا خفه

    • ناصر

      این آقای عابدینی باز میخواد خودش رو مطرح کنه.در خیلی جاها خرابه بر جا گذاشته و تمایل رنگی دارد.بهتره به بیزینس خودش بپردازد و فوتبال را به اهالیش بسپارد.واگر باز تاریخ مصرف سیاسی اش نگذشته و همفکران سیاسی اش سر کارند به آنها بچسبد.

    • شهران

      اتفاقا ادمهایی مث تو معضل هستند

    • pouyar

      معضل كیروش نبود،معضل كسی بود كه فوتبال و والیبال رشت نابود كرد.مدیونید اگه فكر كنید عابدینی رو می گم

    • امید

      تایید میکنم حرفاتو.
      اینا رو به اون مایلی کدودن هم بگو که مثل کبک سرشو زیر برف کرد
      بهش بگو الکی ادای ادمای چیز فهمو در نیاره
      بهش بگو خودش نفهم ترین ادمه
      بهش بگو

    • بدون نام

      حرف حق زدی

    • بدون نام

      دوکلمه هم از مادر عروس

    • سورج

      آره مهندس ...
      همه بد ،،، اند فقط تو خوبی ... چی شده دوباره سر کله شماها پیدا شده ... چرا دست از سر این فوتبال نمی کنید...

    • تیم ملی و بس(کی روش)

      چیزی گیرت نیومده فکر کنم ،

    • هرچه برانکوبگه

      دمت گرم مرد بزرگ
      امثال شما باید در رأس مدیریت باشند

    • بدون نام

      واقعنکه ...این ادمها باعث نیشن ادم واقعا به کی دوش احترام بگذارد و بداند که چقدر ایشون شجاع و پاک بود میگن ادمها را از دوس و دشمنش بشناس و از ثروت یک شبه اش

    • بدون نام

      شما خودت و برخی اعضاء فدراسیون فوتبال و وزارت خانه مطبوعش معضل ترید .

    • taheri

      آقای عابدینی شما نمیتوانید در مورد آقای کیروش نظر منفی بدید.فقط اون کسانی که از نزدیک با او کار کردن و نحوه ی کارکردنش تمرینات صحبتهای درون تیمی، اونها میتونن نظر بدن چون از من و امسال شما بهتر میدونن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقای عابدینی منظورطاهری منم آخه من یکبارباکیروش رودرروصحبت کردم
        ازش پرسیدم نظرشمادرموردفوتبال ایران چیه؟
        وایشان فرمودن فوتبال ایران بایددگرگون بشه وازطریق فضانوردهادنبال بازیکنهای ایران درمریخ باشیم وقتی ضربه کاشته

    • بدون نام

      جفنگ گفتی چاله میدونی.....
      فوتبالیا خوب تورا میشناسند لنگی..‌‌

    • بدون نام

      همه جای دنیابه فرهنگ وتمدن واخلاق ایرانیهااحترام میزارن
      والاتااونجاکه مامیدونیم هیچ جای دنیاایران روتحویل نمیگیرن

    • بدون نام

      بژن ژنگوداداچ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج