جاباما
۸۲۷۰۳۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

اتفاقی عجیب در پنجره زمستانی لیگ جزیره

باشگاه های لیگ برتری نسبت به ژانویه ۲۰۱۸ هزینه کمتری در این پنجره داشتند.

وبسایت نود: به نقل از دیلی میل، باشگاه های لیگ برتری در پنجره نقل و انتقالاتی ژانویه ۲۰۱۹ نزدیک به ۱۸۰ میلیون پوند هزینه جذب بازیکن جدید کردند؛ اتفاقی که خبر از یک کاهش عجیب می‌دهد.

بنابه آمار و تحقیقات متخصصان فوتبال موسسه دلویت، این برای اولین بار از سال ۲۰۱۲ تاکنون است که هزینه انجام شده در پنجره نقل و انتقالاتی ژانویه نسبت به سال قبل با کاهش مواجه می‌شود. نزدیک به یک سوم از این هزینه ۱۸۰ میلیون پوندی صرف انتقال ۵۵ میلیون پوندی کریستین پولیسیچ، ستاره آمریکایی دورتموند به چلسی شد.

در پنجره نقل و انتقالاتی ژانویه ۲۰۱۸ باشگاه های لیگ برتری نزدیک به ۴۳۰ میلیون پوند خرج خرید بازیکنان جدید کردند و در همان پنجره نیم فصل، انتقال های بزرگی نظیر انتقال ۷۵ میلیون پوندی ویرجیل فن‌دایک و ۵۰ میلیون پوندی آیمریک لاپورته به وقوع پیوست.

یکی از دلایل افت فاحش هزینه ها، آن است که اکثر معاملات در نهایت منجر به خروج بازیکنان لیگ برتری از مرزهای انگلیس شد. برای مثال، براهیم دیاز با انتقالی ۱۵.۵ میلیون پوندی از منچسترسیتی به رئال مادرید پیوست، موسی دمبله در انتقالی ۱۱ میلیون پوندی از تاتنهام جدا شد و راه سوپرلیگ چین و باشگاه گوانگژو R&F را در پیش گرفت و شالکه نیز برای خرید رابی ماتوندو از منچسترسیتی ۹.۶ میلیون پوند پرداخت کرد.

تیم بریج، مدیر گروه بازرگانی ورزشی دلویت می‌گوید: با ورود به مقطع تعیین کننده فصل، شاهد آن بودیم که باشگاه های لیگ برتری در مقایسه با سال های گذشته فعالیت محدودی در بازار نقل و انتقالات داشته اند.

هزینه انجام شده برای خرید بازیکن در ژانویه ۲۰۱۱، ۲۲۵ میلیون پوند بود اما این رقم در ژانویه ۲۰۱۲ تا ۶۰ میلیون پوند سقوط کرد. در ژانویه ۲۰۱۳ هزینه ای ۱۲۰ میلیون پوندی انجام شد و در دو پنجره زمستانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ نزدیک به ۱۳۰ میلیون پوند برای خرید بازیکنان جدید هزینه شد. در سه سال گذشته نیز هر ساله با افزایش هزینه ها مواجه بودیم و به ترتیب ۱۷۵، ۲۱۵ و در نهایت ۴۳۰ میلیون پوند خرج شد.

هزینه ۱۸۰ میلیون پوندی ژانویه به این معنا است که باشگاه های لیگ برتری در دو پنجره نقل و انتقالاتی فصل ۱۹-۲۰۱۸ در حدود ۱.۴ میلیارد پوند هزینه کردند که این رقم، فصل ۱۹-۲۰۱۸ را بعد از فصل ۱۸-۲۰۱۷ (۱.۹ میلیارد پوند) به دومین فصل پرهزینه تاریخ لیگ برتر تبدیل می‌کند.

دیگر یافته های دلویت حکایت از آن دارد که ۴۳ درصد از هزینه های انجام شده در ژانویه ۲۰۱۹ مربوط به شش تیم برتر لیگ برتری است. این در شرایطی است که در ژانویه ۲۰۱۸، سهم ۶ تیم بزرگ لیگ برتر از بازار نقل و انتقالات ۶۲ درصد بود. شش تیم پایینی جدول نیز مجموعا ۲۰ میلیون پوند هزینه کردند که این رقم در زمان مشابه سال گذشته برای همین تیم ها، ۷۰ میلیون پوند بود.

دلویت در پایان می‌افزاید باشگاه های حاضر در چمپیونشیپ ۶۰ میلیون پوند برای خرید بازیکنان جدید هزینه کرده اند که این رقم نسبت به ژانویه ۲۰۱۸ افزایشی دو برابری را نشان می‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج