۸۲۷۱۳۳
۶ نظر
۵۰۰۳
۶ نظر
۵۰۰۳
پ

درهای بسته برای مغضوبین کی‌روش

رفتن کی‌روش با پایان دوران بازیکنان مغضوبش همراه شد تا آنها شانسی برای پوشیدن مجدد پیراهن تیم ملی نداشته باشند.

وب‌سایت نود: کی‌روش رفت وحالا همه آنهایی که سروکارشان با فوتبال و تیم ملی بوده به دو دسته راضی و ناراضی تبدیل می‌شوند. در این دو دسته بازیکنانی هم حضور دارند که شاید می‌توانستند خوشحال‌ترین افراد از تغییر کادرفنی باشند اما حالا دیگر این اتفاق برای آنها نوشداروی بعد از مرگ سهراب است.

آفتاب فوتبالی آنها یا افول کرده و یا نزدیک به غروب است و هر مربی دیگری هم که برسرکار بیاید تفاوتی به حال‌شان نخواهد کرد. به فراخور حال هر کدام از آنها زودتر رفتن کی‌روش شاید می‌توانست به منزله بازگشت مجددشان به تیم ملی باشد اما حالا دیگر برای شروع دوباره دیر است و آنها قبل از خداحافظی با کی‌روش با تیم ملی خداحافظی کرده‌اند.

مهدی رحمتی

جنجالی‌ترین خداحافظی تیم ملی. البته در آن زمان مقبولیت کی‌روش به حدی بود که این جنجال کوچکترین لطمه‌ای به جایگاهش در تیم ملی وارد نکرد و اکثر هواداران تیم ملی حمایت‌شان را از سرمربی اعلام کردند. فقط بخشی از استقلالی‌ها از این حرکت او ناراحت شدند.

تا مدت‌ها که ایران دروازه بان مطمئنی نداشت هرازگاهی نام رحمتی از گوشه و کنار شنیده می‌شد اما بعد از این که او در تیم باشگاهی‌اش هم دچار مشکلاتی شد و از این سو دروازه ایران امنیت خود را پیدا کرده بود کم کم نام او از اذهان محو شد. رحمتی دروازه‌بانی است که آمدن کی‌روش به ایران توانست سرنوشت فوتبالی او را عوض کند.

درهای بسته برای مغضوبین کی‌روش

کسی نمی‌داند که اگر آن اتفاق تاریخی در کارنامه او رقم نمی‌خورد چه اتفاقی می‌افتاد اما دور از تصور نیست که رحمتی می‌توانست حداقل در جام جهانی 2014 شماره یک را برتن کند و به رکوردی تاریخی برسد. اتفاقی که حالا با حضور هیچ مربی دیگری نمی‌توان متصور شد.

به خصوص این که تیم ملی تا مدتهای زیادی نه کادرفنی خواهد داشت و نه مسابقه مهمی و با استارت تیم ملی جدید، رحمتی مسن‌تر هم شده و گزینه هیچ مربی‌ای نخواهد بود. آمدن و رفتن بعضی از آدم‌ها می‌تواند سرنوشت ما را عوض کند و رحمتی به خوبی معنی این جمله را درک می‌کند! سرنوشتی که با کی‌روش شاید خیلی خوب نوشته نشد.

هادی عقیلی

عقیلی هم همزمان با مهدی رحمتی از تیم ملی خداحافظی کرد و البته رفتن او زیر سایه نام رحمتی قرار گرفت و کمتر جلب توجه کرد. عقیلی که سال‌ها مدافعی مطمئن با پیراهن تیم ملی و سپاهان بود در شرایطی که تا چند سال شرایط و آمادگی کامل برای بازی کردن را داشت بخاطر بی انضباطی در لیست سیاه کی‌روش قرار گرفت.

اگرچه ضرر کردن او کمتر از مهدی رحمتی به عنوان شماره یک تیم ملی بود اما او هم از کسانی است که حسرت تیم ملی و سرزنش برای نحوه جدایی‌اش را هیچ وقت فراموش نخواهد کرد. فوتبال هادی عقیلی چند سالی است که به پایان رسیده اما پشیمانی‌اش عمری درازتر از فوتبالش خواهد داشت. حالا دیگر رفتن کی‌روش دردی از او دوا نخواهد کرد و او مدتهاست که کفش‌هایش و تمام خاطرات تلخ و شیرین دنیای فوتبال را آویخته است.

محمدرضا خلعتبری

دردناک‌ترین حذف ممکن. یک روز قبل از جام‌جهانی، ایران به برزیل رفت و خلعتبری در تهران ماند. خط خوردن خلعتبری به قدری غیرمنتظره بود که بازار شایعات در مورد آن حسابی داغ شد. از عکس انداختن با موزیسین معروف تا مذاکره در اردوی تیم ملی با ایجنت‌ها شایعاتی بود که در مورد این حذف غیرمنتظره به راه افتاد.

خلعتبری عصبانی، مصاحبه‌ای علیه کی‌روش کرد و پرونده حضورش در تیم ملی تا زمان حضور این مربی پرتغالی بسته شد. برخلاف دو گزینه دیگر او هنوز بازنشسته نشده و حالا در 35 سالگی آنقدر آماده است و درخشیده که از پدیده راهی ذوب‌آهن شده.

او حتی اگر پیشرفتی بیش از این هم در فوتبال باشگاهی‌اش بدست می‌آورد باز هم نمی‌توانست خاطره آن روز تلخ و آن حذف را از ذهنش پاک کند. نام کی‌روش تا همیشه یکی از نام‌های حساسیت برانگیز خلعتبری خواهد بود. به خصوص که با درخشش فعلی هم او شانس زیادی برای بازگشت ندارد.

علی کریمی

یک مصاحبه عصبانی از علی کریمی تحت تاثیر اتفاقاتی که برای مهدی مهدوی کیا در جام حذفی افتاده بود پایان کارش در تیم ملی شد. مصاحبه‌ای که کی‌روش با استناد به آن به دوران ملی جادوگر پایان داد. البته علی کریمی نسبت به گزینه‌های دیگر ضرر کمتری کرد چون مدت زمان زیادی به پایان فوتبال علی کریمی نمانده بود و دیر یا زود این اتفاق می‌افتاد که نامش از لیست کی‌روش خط بخورد. کریمی فقط شانس خداحافظی با تیم ملی در جام جهانی 2014 را از دست داد. او مدتی هم روی نیمکت تیم ملی نشست و بعد از آن با تغییر موضعی ناگهانی، منتقد درجه یک کی‌روش شد.

مجتبی جباری

جباری حتی پاس منجر به گل قوچان‌نژاد مقابل قطر را داده بود و نقش پررنگی در کسب آن 9 امتیاز معروفی داشت که تیم ملی در سه بازی کسب کرد و راهی جام جهانی 2014 شد. یاغی شماره هشت اما تا جام جهانی دوام نیاورد و قبل از آن با کی‌روش به مشکل خورد.

جباری بعد از کنار رفتن از تیم ملی تحت هدایت کی‌روش در مصاحبه‌ای جنجالی گفته بود: «من سه سال زیر نظر کی‌روش در تیم ملی کار کردم ولی در این مدت از نظر فنی پیشرفتی نداشتم! همه بازی‌های ایران در جام جهانی برزیل را دیدند. ما برنامه فنی خاصی نداشتیم و سرمربی به بازی دفاعی روی آورده بود». اتفاقی که برای همیشه پیراهن تیم ملی را از او گرفت و با خداحافظی‌اش در پایان فصل قبل از فوتبال، خاطره خوبی از کی‌روش برای جباری باقی نماند.

سیدجلال حسینی

هر فوتبالیستی دوره‌ای دارد، دوره‌ای که بالاخره تمام می‌شود و تمام شدن آن تقصیر هیچ مربی یا فرد دیگر نیست. در مورد جلال حسینی هم همین اتفاق افتاد اما شاید به بدترین شکل و در بدترین زمان ممکن. به همین دلیل کنار گذاشته شدن او حاشیه‌های زیادی را به دنبال داشت.

در زمانی که اوج دعوای برانکو و کی‌روش بود و پرسپولیسی‌ها با سرمربی تیم ملی وارد چالش شده بودند کنار گذاشتن جلال حسینی چالش‌ها را عمیق‌تر کرد. بازیکنی که به بهانه جوانگرایی از تیم ملی کنار گذاشته شد اما همراه شدن پژمان منتظری باعث شد تا انتقادات زیادی متوجه کادرفنی شود.

اگرچه کنار گذاشتن جلال حسینی از نظر فنی با توجه به سن و سالش اتفاق عجیب و غریبی نبود که مانند موارد قبلی بخواهد حاشیه ساز شود اما مسائل حاشیه‌ای آن را به یک مورد بحرانی تبدیل کرد. جلال حسینی در هر صورت دیر یا زود باید خداحافظی می‌کرد اما شاید می‌توانست با شکل بهتر و با حضور در آخرین تورنمنت دوران فوتبالی‌اش همراه تیم ملی کفش‌هایش را بیاویزد. سیدجلال مدتی بعد از تیم ملی خداحافظی کرد و با مربی بعدی هم، برنخواهد گشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بین اینا فقط جادوگر و سوپرمن واقعا حیف شدن و تکرار نشدنی هستند

    • بدون نام

      کیروش خیلی از بازیکنان نابود کرد تنها اورده کیروش فوتبال کثیف و اتوبوسی بود،

    • بدون نام

      مطمئن باشید کلمبیایی ها مثل ما خارجی ندیده نیستن نتیجه نگیره باپسی میندازنش بیرون و این اتفاق به زودی به وقوع خواهدپیوست

    • بدون نام

      مطمئن باشید کلمبیایی ها مثل ما خارجی ندیده نیستن نتیجه نگیره باپسی میندازنش بیرون و این اتفاق به زودی به وقوع خواهدپیوست

    • javad persian

      دمشگرم مرد به کیروش میگن. حیف شد رفت
      ضد ستاره

    • ایرانی

      جناب نود . اربابت رفت ولی تو هنوز داری به تفرقه دامن میزنی . خیلی دلت تنگ شده که همین آدما ازت شکایت کنن . بیچاره ابن الوقت ، کیروش برای کوته فکرهابی مثل تو مهم . الباقی قشر باشعور جامعه اصلا بحساب نمیاوردنش .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج