جاباما
۸۲۷۱۷۱
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

میرکریمی سکوتش برابر اتهامات مالی را شکست

رضا میرکریمی کارگردان «قصر شیرین» معتقد است آن‌هایی که خودشان از پول‌های کثیف استفاده می‌کنند، از حضور نیروهای تازه در میدان احساس خطر کرده‌اند.

خبرگزاری مهر: رضا میرکریمی کارگردان «قصر شیرین» معتقد است آن‌هایی که خودشان از پول‌های کثیف استفاده می‌کنند، از حضور نیروهای تازه در میدان احساس خطر کرده‌اند.

میرکریمی سکوتش برابر اتهامات مالی را شکست

نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «قصر شیرین» به کارگردانی رضا میرکریمی که در بخش سودای سیمرغ سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، شامگاه امشب جمعه ۱۲ بهمن ماه، در پردیس سینمایی ملت؛ سینمای رسانه‌ها برگزار شد.

حامد بهداد بازیگر این فیلم در ابتدای این نشست درباره لهجه خود در فیلم بیان کرد: لهجه با گویش متفاوت است، از همین رو رضا میرکریمی و محسن قرایی کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس از من خواستند که لهجه ترکی نگیریم، چون این لهجه در هر نقطه متفاوت است.

میرکریمی در ادامه درباره اینکه ایده این فیلم را از کجا دریافت کرده ، بیان کرد: قصه این فیلم را از جایی نشنیدم اما ایده اصلی فیلم مربوط به پدری بود که با فرزندان خود بعد از مدت‌ها در حالی که همسرش فوت کرده، ملاقات می‌کند. البته من این ایده را قبل از «دختر» داشتم که چند بار خیز برداشتم بنویسمش اما نشد تا اینکه سال گذشته فیلمنامه آن را نوشتیم و بازنویسی کردیم.

میرکریمی درباره اینکه فیلم پایان‌بندی مناسبی نداشت، گفت: به نظرم قصه‌هایم پایان دارند برای مثال «امروز» و «دختر» هم پایان‌بندی مناسب داشتند کمااینکه به نظرم «قصر شیرین» در بهترین جا به پایان رسید.

این کارگردان درباره انتخاب حامد بهداد برای نقش اصلی فیلم «قصر شیرین» هم عنوان کرد: حامد بهداد انتخاب اول من نبود چراکه با بازیگر دیگری قرارداد داشتم البته که واقعا این آرزو را داشتم با حامد همکاری کنم ولی فکر می‌کردم او برای این فیلم گزینه مناسبی نیست. به همین دلیل با فرد دیگری پیش رفتیم ولی به دلایلی ادامه همکاری میسر نشد و به نظرم خدا خواست که حامد در فیلم باشد. البته از این جهت خدا را شکر می‌کنم چون به نظرم دانش من در این حد نبود که حامد را انتخاب کنم اما در نهایت هوش او به شدت به کار آمد.

میرکریمی ادامه داد: به نظرم این تجربه یک بازیگر حرفه ای است که باعث می‌شود در کنار چند نابازیگر خوب بدرخشد. ضمن اینکه به نظرم کار بزرگ را در این فیلم شخصیت اصلی با بازی حامد بهداد انجام می‌دهد که روحیه لایه‌لایه دارد و باید آرام آرام کشف شود. درباره انتخاب بازیگران کودک هم باید بگویم که ما فراخوان دادیم ولی بعدها متوجه شدم آنها در یک اثر تلویزیونی حضور داشتند. من با این بچه‌ها رفتاری را نداشتم که با خردسالان داشتم چراکه آنها مثل آدم بزرگ‌ها کار می‌کردند.

میرکریمی: جریانی که چندین سال است سینمای ایران را با فیلم‌های سخیف در اختیار خود گرفته، به محض اینکه از ورود افراد تازه به چرخه تولید و اکران احساس خطر می‌کنند شروع به فضاسازی و گفتن صحبت‌هایی درباره استفاده از پول‌های کثیف در آثار دیگر می‌کنند
رضا میرکریمی در ادامه این نشست و در پاسخ به سوال خبرنگاری که درباره بودجه اندک این فیلم در قیاس با پروژه میلیاردی «ما همه با هم هستیم» به کارگردانی کمال تبریزی که میرکریمی تهیه‌کنندگی آن را برعهده دارد و مدت‌هاست حرف و حدیث‌هایی درباره منابع تأمین مالی آن در برخی رسانه‌ها مطرح شده است، گفت: من یک سال است که درباره فضاسازی‌هایی که برای «ما همه با هم هستیم» صورت گرفته، سکوت کردم. قصه اصلا این نیست که منابع فیلم از کجا تهیه شده بلکه قصه این است که جریانی که چندین سال است سینمای ایران را با فیلم‌های سخیف در اختیار خود گرفته، به محض اینکه از ورود افراد تازه به چرخه تولید و اکران احساس خطر می‌کنند شروع به فضاسازی و گفتن صحبت‌هایی درباره استفاده از پول‌های کثیف در آثار دیگر می‌کنند.

وی افزود: «ما همه با هم هستیم» هنوز اکران نشده اما بعد از اکران متوجه می‌شوید که چه کمدی متفاوتی است و ما هم پولی خارج از عرف به کسی نداده‌ایم. این را هم باید بگویم که همان‌هایی از حضور ما احساس خطر می‌کنند که خودشان پول کثیف استفاده می‌کنند. ضمن اینکه برخی می‌گویند کیومرث پوراحمد نسبت به فیلم من موضع گرفته اما او رفیق من است و نسب به این موضوع حرفی نزده بلکه برخی در این باره شیطنت کرده اند و اطلاعات غلطی به او داده‌اند..

بهداد در ادامه درباره نقشش بیان کرد: فضیلتی نیست کسی در هنگام ایفای نقش از خودش فاصله بگیرد و به شیوه دیگری نزدیک شود. در عین حال فضیلتی نیست کسی نقشی را به خودش نزدیک کند. هرکدام از این‌ها اگر اتفاق بیفتد امانت‌داری نشده است و اگر خوب اتفاق بیفتد ماحصل کار خوب خواهد بود اما من بازی‌های بسیار زیاد خوبی را سراغ دارم که دال بر هر ۲ روش است. فکر می‌کنید اگر این نقش به تجربه‌ها و رنج‌های من نزدیک می‌شد آیا کار درستی کرده بودم؟ اگر پاسخ شما مثبت است بله من این کار را کردم.

محسن قرایی نویسنده فیلمنامه هم اظهار کرد: فیلمنامه فیلم مبتنی‌بر خورده پیرنگ و بر اساس جزییات است و ما نمی‌خواستیم داستان را سلیس بگوییم و باید آرام آرام جزییات را به مخاطب می‌گفتیم. ضمن اینکه درست همان زمان‌هایی که فکر می‌کنید داستان پیش نمی‌رود ، فیلم در حال دادن اطلاعات به مخاطب است. این جنس از فیلمنامه نیازمند چنین شروعی است و می‌طلبید داستان را آرام آرام پیش ببریم.

ژیلا شاهی دیگر بازیگر این اثر هم عنوان کرد: میرکریمی این فرصت را به من داد تا خودم را در فضایی که دوست دارم، قرار بدهم.

میرکریمی درباره پاسخ به اظهارنظر یکی از خبرنگاران درباره اینکه این فیلم دغدغه خاصی ندارد، گفت: توجه به ارزش‌های خانواده مهمترین مسأله است.

قرایی هم در ادامه درباره اینکه چرا شخصیت اصلی دوست ندارد فرزندانش را ببیند، گفت: نکته اصلی که این است که او تصور می‌کند اگر آنها را ببیند با آنها همراه می‌شود و البته شاید احساس عذاب وجدان می‌کند چراکه چند سالی بوده که با آن‌ها نبوده است.

سپس مرتضی خدایی فیلمبردار این اثر اظهار کرد: کل داستان این فیلم در یک روز می‌گذشت و نگه داشتن راکورد کار سختی بود.

میرکریمی درباره اینکه چرا فیلمش را برای جشنواره جهانی فیلم فجر نگه نداشته است، گفت: آنجا در بخش بازار فیلم را نمایش می‌دهیم ولی اگر در آنجا فیلم را قرار می‌دادیم باز هم می‌گفتند چون دبیر آن جشنواره است فیلمش را به جشنواره جهانی فرستاده است.

میرکریمی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه فیلمش فمینیستی است، توضیح داد: شاید این موضوع به این خاطر است که همسرم را دوست دارم ولی نمی‌دانم تعریف شما از فمینیست چیست با این حال من یک موضوع انسانی را در فیلمم مطرح کردم.

قرایی در این باره عنوان کرد: فیلم‌های ما بازتابی از جامعه ماست و در اکثر اوقات زن‌ها بهتر از مردها در فیلم‌ها هستند.

میرکریمی توضیح داد: ما ۲ قصه در فیلم داریم که یکی مربوط به گذشته و دیگری مربوط به حال است. به نظرم انگیزه‌های شخصیت اصلی به اندازه کافی گفته شده و فکر بیشتر از این بر آن تاکید می‌شد فیلم لحن دیگری می‌گرفت که مورد پسند نبود.

بهداد هم در پایان گفت: با سعید سهیلی برای بازی در فیلم او قرارداد داشتم اما از او خواستم که اجازه بدهد در این فیلم بازی کنم و از او تشکر می‌کنم که این اجازه را به من داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایندهمه سقرا کبری چیدی ، نگفتی پولشو از کجا تامین کردی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج