۸۲۷۱۷۶
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

رئیس برگزاری جام ملت‌ها: این جام سیاسی نبود

معتبرترین تورنمنت ملی قاره کهن در حالی برگزار شد که بحران موجود در خلیج‌فارس وارد بیستمین ماه خود می‌شود

فرهیختگان: معتبرترین تورنمنت ملی قاره کهن در حالی برگزار شد که بحران موجود در خلیج‌فارس وارد بیستمین ماه خود می‌شود؛ بحرانی که به‌واسطه آن عربستان‌سعودی، امارات متحده عربی و بحرین با وارد آوردن اتهام تامین مالی تروریسم، با اعمال تحریم‌های هوایی، زمینی و دریایی مناسبات دیپلماتیک خود را با قطر قطع کرده‌اند؛ اتهاماتی که دوحه به دفعات و به‌شدت آنها را رد کرده است.

با وجود تنش‌های سیاسی و دیپلماتیک خارج از زمین بازی، اما این بازیکنان تیم‌ملی فوتبال قطر بودند که مشتاقانه در انتظار رقابت‌های خود در این تورنمنت ماندند تا درنهایت تاریخ‌ساز جام ملت‌های آسیا شده و در کشور دشمن به فینال و قهرمانی برسند. این در حالی است که علی الصلات، مدیر رسانه‌ای فدراسیون فوتبال قطر در مصاحبه‌ای با «الجزیره» اظهار کرده بود: «آنها ورزشکار هستند و قرار است فوتبال بازی کنند، دلیلی ندارد مسائل سیاسی را وارد ورزش کنیم، چراکه ورزش درنهایت پیام‌آور صلح است.

این کاری است که ما انجام می‌دهیم و امیدواریم در جریان رقابت‌ها، چهره خوبی از کشورمان به نمایش بگذاریم.» با این تفاسیر و در جریان رقابت‌های جام ملت‌های آسیا این فرصت به وجود آمد تا خبرنگار اعزامی «فرهیختگان» به امارات با عارف الاوانی، رئیس کمیته برگزاری مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ درباره مسائل مختلف ازجمله موضوع مطروحه بالا گفت‌وگو کنیم که متن آن را در ادامه می‌خوانید.

از برگزاری رقابت‌های جام ملت‌ها با 24 تیم آغاز کنیم؟

ما تلاش کردیم از همه نقاط قاره آسیا تیم‌های فوتبال را به کشور خود دعوت کنیم تا برای پرورش آنها قدمی برداریم و برای رشد فوتبال در کشورهایی که این رشته کیفیت پایینی دارند نیز اثر‌گذار شویم.

چرا این دوره از مسابقات کمتر مورد استقبال مسئولان اماراتی قرار گرفته است؟

با این نظر خیلی موافق نیستم. ما تبلیغات زیادی دراین‌باره انجام دادیم و حتی ۲۴ زمین را برای تمرینات تیم‌های حاضر در این مسابقات اختصاص داده‌ایم تا فوتبال باکیفیتی را شاهد باشیم. در همین راستا نیز مدیران و مسئولان کشوری کمک زیادی برای برگزاری این تورنمنت داشتند. ما هتل‌ها و امکانات لازم را برای کادر فنی تیم‌ها و بازیکنان تدارک دیدیم و تبلیغات محیطی نیز تا جایی که امکان آن وجود داشت، انجام شد و امیدوارم تا پایان رقابت‌ها به همین روش ادامه دهیم.

عملکرد زاکه‌رونی در تیم‌ملی امارات چطور بود؟

در این خصوص مسئولان ارشد فدراسیون فوتبال امارات باید نظر بدهند و بنده نمی‌توانم درباره مسائل فنی پاسخگو باشم. با این حال تیم‌ملی ما بازی‌های خوبی را از خود به نمایش گذاشت و از لحاظ فضای عمومی جامعه به‌جز دیدار آخر مقابل قطر، یک فضای رضایتمندی از تیم‌ملی امارات بین هواداران و مردم وجود داشت.

اما شکست سنگینی مقابل قطر داشتید!

در فوتبال همیشه یک تیم برنده می‌شود و یک تیم هم بازنده و نباید خیلی مسائل این‌چنینی را بزرگ جلوه داد. در این مسابقات مهم دستاوردهایی بود که برای کشور امارات و فوتبال این کشور به وجود آمد که ارزش زیادی برایمان داشت.

قبول دارید قسمت اعظمی از جام ملت‌های امسال زیر سایه مسائل سیاسی برگزار شد؟

چرا چنین سوالی را مطرح می‌کنید؟

چون تمام رسانه‌های منطقه در این خصوص مطلب نوشته بودند.

شما خبرنگار ورزشی هستید و نباید به این مسائل بپردازید. این سوال ورزشی نیست و یک سوال سیاسی است.

درست می‌گویید اما من هم درباره آنچه رسانه‌های ورزشی می‌نویسند سوال پرسیدم.

ما یک دوره مسابقات ورزشی و خارج از مسائل سیاسی را برگزار کردیم. ما کاری به سیاست بین کشورها نداریم و به ما ربطی ندارد که در خارج از حیطه فوتبال چه اتفافی می‌افتد و چه می‌گذرد. ما سعی کردیم از هر لحاظ یکی از بهترین دوره‌ها را برگزار کنیم. شما در یک رویداد ورزشی هستید و باید سوال ورزشی بپرسید. من کاری ندارم کجا چه چیزی نوشته است. من اولین‌بار است که می‌شنوم این تورنمنت را سیاسی خطاب می‌کنند. حوزه‌های دیگر برای ما اهمیتی ندارد و اینجا درخصوص مطالب ورزشی سوال کنید.

بازی‌ها و نتایج تیم‌ملی ایران را در این مسابقات دنبال کردید؟

ایران تیم بسیار خوبی بود و یکی از قدرت‌های جام ملت‌های آسیا. از اول هم شانس قهرمانی را برای این تیم قائل بودم ولی در دیدار با ژاپن در حالی مغلوب حریفش شد که خیلی مسائل فنی حداقل در گل اول ژاپنی‌ها دخیل نبود. بعد از آن گل، تیم‌ملی ایران به‌هم‌ریخته و گل‌های بعدی را هم پذیرا شد تا درنهایت ناکام بزرگ جام لقب بگیرد.

تیم کی‌روش چقدر شانس قهرمانی داشت؟

قطعا مدعی بود. مقابل ژاپن اگر از لحاظ روانی کمی مسلط‌تر عمل می‌کردند بدون‌شک با جام قهرمانی به کشورشان بازمی‌گشتند. ایران تیم خیلی خوبی است و یکی از بهترین‌های آسیا محسوب می‌شود. موفقیت تیم‌های نخبه در سطح آسیا ارزش و اهمیت زیادی دارد، هرچند تعداد این تیم‌ها کم نیستند.

۲۴ تیمی شدن جام ملت‌ها از سطح کیفی رقابت‌ها کم نکرده بود؟

تا حدی، البته در این مورد نیز مسئولان AFC باید نظر بدهند ولی من هم با شما تا حدودی موافق هستم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این جام کاملا سیاسی بود ارزش نگاه کردن نداشت.خخخخخ قطری که به ایران میبازه بعدا اون یشدت صعود میکنه .....بعد میگن سباسی نیست!!!!!

    • بدون نام

      گل به خودی وزیرورزش نداختن بازی تدارکاتی قوی وجنگ روانیودفاع تیم ملی وداورضعیف وگرنه قهرمانی حق ایران وکیروش بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج