۸۲۷۱۹۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

CNN: مذاکرات آمریکا و کره‌شمالی بی‌نتیجه بود

شبکه سی‌ان‌ان در گزارشی به نقل از منابع آگاه نوشت که سفر اخیر مذاکره‌کننده ارشد کره شمالی به آمریکا و گفت وگو با مقام‌های این کشور، هیچ دستاوردی به همراه نداشت.

خبرگزاری ایرنا: شبکه سی‌ان‌ان در گزارشی به نقل از منابع آگاه نوشت که سفر اخیر مذاکره‌کننده ارشد کره شمالی به آمریکا و گفت وگو با مقام‌های این کشور، هیچ دستاوردی به همراه نداشت.

دولت کره شمالی شرط کرده است تا زمانی که آمریکا حاضر به امضای توافق صلح و اعلام پایان رسمی جنگ کره (۱۹۵۳ - ۱۹۵۰) نشود، پیشرفتی در مذاکرات حاصل نخواهد شد.

با وجود گذشت بیش از ۶ دهه، این جنگ هنوز به طور رسمی پایان نیافته و معاهده صلحی میان دو طرف امضا نشده است. با این وجود، دولت آمریکا حاضر به پذیرش خواست پیونگ یانگ نیست و با دیده تردید به پیشنهاد صلح کره شمالی نگاه می‌کند.

درهمین ارتباط مقام‌های ارشد دولت آمریکا ماه گذشته با «کیم یونگ چول» فرستاده ویژه رهبر کره شمالی در کاخ سفید دیدار و گفت وگو کردند.

به نوشته سی‌ان‌ان، این گفت وگوها عمدتا به برنامه‌ریزی دیدار آتی سران دو کشور گذشته است.

این در شرایطی است که به اذعان تحلیلگران سیاسی، تنها دستاورد دیدار قبلی این دو در خرداد ماه، عکس‌های یادگاری برای رویدادهای انتخاباتی و تبلیغاتی بوده است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با وجود بن بست در مذاکرات طی ماه‌های گذشته، همواره با اغراق در گسترش روابط دو کشور، از حصول پیشرفت در فرآیند خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی گفته است.

در عین حال به رغم گذشت نزدیک به هفت ماه از دیدار وی با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و امضای توافق همکاری با هدف کاهش تنش‌ها، پیونگ یانگ هنوز حتی تعداد بمب‌های هسته‌ای خود را برای مقام‌های آمریکایی فاش نکرده است.

«دن کوتس» مسئول هماهنگی نهادهای اطلاعاتی آمریکا سه شنبه گذشته در جلسه‌ای در مجلس سنای این کشور گفته بود که به عقیده جامعه اطلاعاتی آمریکا، بعید است کره شمالی حاضر به تسلیم همه سلاح‌های هسته‌ای خود شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج