جاباما
۸۲۷۲۳۴
۶ نظر
۵۰۰۰
۶ نظر
۵۰۰۰
پ

مهاجرانی: می‌شود لیپی را سرمربی تیم‌ملی کرد

حشمت مهاجرانی می گوید آوردن نام هایی همچون لیپی و زاکه رونی برای تیم ملی کاری ندارد. به جای آنها باید یک مربی با دانش به فوتبال ایران بیاوریم.

ورزش سه: پرافتخارترین سرمربی تیم ملی در تاریخ فوتبال ایران معتقد است برای انتخاب سرمربی جدید تیم ملی نباید عجله کرد. حشمت مهاجرانی در گفتگویی با یکی از برنامه های ورزشی سیما به بیان آخرین نظرات خود درباره تیم ملی ایران، قهرمانی قطر و ... پرداخت.

برنامه دراز مدت قطری ها برای فوتبال پایه موثر بود

این بزرگترین افتخار تاریخ فوتبال قطر است که تمام آن روی برنامه ریزی برای فوتبال پایه در آکادمی اسپایر است که سالهاست به راه افتاده است.یک زمانی در تیم ملی قطر بازیکنانی را می دیدیم که همگی خارجی بودند اما حالا شک نکنید که این قطر روز به روز بر ستاره هایش اضافه می شود اگر بخواهیم دقیق تر ببینیم می فهمیم که برنامه ریزی های آنها در ارزش گذاری برای فوتبال پایه در حال جواب دادن است.

کمپ اسپایر را بزرگان فوتبال دنیا اداره می کنند و به همین دلیل همه چیز آنجا طبق برنامه پیش می رود. برنامه ای که سود دو طرفه هم برای بزرگان فوتبال دنیا و هم برای قطری ها به دنبال دارد.

جای ایران در فینال خالی بود

پیش از آغاز بازی ها در دیداری تدارکاتی برابر قطر به میدان رفتیم و توانستیم به پیروزی برسیم اما آن بازی را نمی توان با این دیدار مقایسه کرد. البته آن دیدار را کسی ندیده اما قطری ها از دقیقه ۵۰ ده نفره بودند و به همین دلیل طبیعی بود فشار بیشتری به دروازه آنها بیاید. به نظر من قطعا جای تیم ملی ایران در بازی فینال خالی بود و در سوی دیگر نیز باید تیم ملی قطر در فینال قرار می گرفت. به غیر از جایزه بازی جوانمردانه، تمامی عناوین ماندگار این بازی را آنها به دست آوردند.

دور دوم تغییرات قطر بعد از قهرمانی‌ست

قطری ها برای بازی ها همه چیز داشتند. بهترین دفاع، بهترین حمله، بهترین بازیکن این دوره بازی ها با تیم ملی قطر بودند و این دقیقا همان چیزیست که گفته بودم. آینده فوتبال قطر که در آکادمی پایه های آنها جاری بود. حالا انتظار می رود بعد ازاین جام ملت ها باز هم تحولاتی در تیم قطر ببینیم،تغییراتی که نشان از آماده سازی عنابی ها برای جام جهانی ۲۰۲۲ دارد. آنها معتقدند این تیم که امشب (شب گذشته)بازی کرد در آسیا حرف برای گفتن دارد اما در دنیا خیر.

برای آوردن مربی خارجی عجله نکنیم

فدراسیون هیچ عجله ای برای آوردن مربی خارجی نباید داشته باشد آنها باید یک مربی آشنا به علم روز فوتبال را به ایران بیاورند. تا پس مدت ها مربی دیگری را بالای سر تیم ببینیم.

هنر کی روش را نمی توان قبول نکرد

کسی نمی تواند هنر کی روش را قبول نکند. او به تیم شخصیت و هویت داده و بازیکن سالاری را از بین برده است. اما ما تمام استفاده را که باید باز هم از او نکردیم. ای کاش او همانطور که طرز صحیح دفاع را به ما یاد داد طرز صحبح حمله هم آموزش می داد.این یکی از همان استفاده هایی است که باید از کی روش می کردیم اما نکردیم.

مگر قرار است وزیر به بدرقه تیمی برود؟

البته این را هم باید بگویم که برخی درخواست های غیرمنطقی بودند مانند همان صحبتی که مطرح کرده بود که چرا وزیر به بدرقه تیم ملی نیامد! من به شخصه برای اولین بار بود که می دیدم خواسته ای اینچنینی مطرح می شود. در ضمن باید این را نیز پذیرفت وزیر هر کاری از دستش بر می آمد برای موفقیت تیم انجام داد اما باید قبول کنیم تا حالا ندیدیم که وزیر بخواهد به بدرقه تیمی برود. چیزی که مشخص است ما باید سطح توقعاتمان را پایین بیاوریم.

فیفا دی را از دست دادیم اما بهترین امکانات را داشتیم

کاملا مشخص است که مسئولان و مربیان هر تیمی به دنبال آن هستند تا شرایط تیم شان را کاملا آرام کنند. ما یکی دو فیفا دی را به گفته دوستان از دست دادیم اما چرا همان دوستان نمی گویند که بقیه امکانات را به بهترین نحو داشتیم.

تاج هم وارث یک خرابه شد

حتی برای تاج هم باید گفت او یک ساختمان در اختیار گرفت که از بیرون شیک است اما به درون آن می رویم می بینیم خرابه ای است. او وارث فدراسیونی شد که این قرار داد را بسته بودند آنهم به گونه ای که چراهای زیادی در آن وجود داشت اما کی روش به دلیل نوع شخصیتی که دارد همه آن چراها را تحت الشعاع خود قرار داد.

کی روش را نگه داریم

در مجموع من فکر می کنم اگر کی روش را نگه داریم برای آینده مان خوب است. بهرحال با هویت خود تمام کاستی را تحت تاثیر قرار داد.

باید پول تیم ملی را منطقی خرج کرد

الان ما تیم امید هم داریم اما من می دانم استیلی قرارداد ندارد و یا کرانچار پولی نگرفته است. ایرادی ندارد اگر پول داشته باشیم خرج این تیم ها بکنیم اما نباید خرج کردن منطقی با ریخت و پاش را اشتباه گرفت.

فوتبال پایه ها را باید جدی بگیریم

عجله ای برای آوردن مربی نداشته باشیم. فوتبال را باید از پایه آموزش دهیم. تیم های پایه ای ما در این هشت سال چند کلاس آموزشی داشتند که از کی روش استفاده شود و یا حتی برای تربیت مربیان پایه؟ چرا از برانکو و شفر استفاده نمی شود.

یکی دو مربی خوب داخلی برای تیم ملی داریم

ما نفرات زیادی را برای حضور در تیم ملی داریم تا بتوانند همه چیز را پایه ای و اساسی پیش ببرند. از حسن نظری در آمریکا تا مهدوی کیا و هاشمیان و علی کریمی... ما مربیان زیادی داریم که شرایطشان را دارند اما الان زود است و نباید عجله کرد. باید هر چه داریم را برای تیم های پایه بگذاریم، اصلا به عنوان قدرت اول آسیا برویم مدارس رئال و بارسا و منچستر را به ایران بیاوریم. این کمک زیادی به فوتبال ما می کند.

دتمار کرامر به ایران آمد نسل مربیان ما عوض شد

سال ها پیش یادم می آید که مسئولان فدراسیون دتمار کرامر را به عنوان یکی از بهترین مربیان وقت دنیا به تهران آوردند و در کنار او ۴۰ مربی را نیز از شهرستان ها آوردند تا زیر نظر او کار کنند تمام اساتید علم های مختلف هم حضور داشتند و پس از پایان کلاس ها نسل مربیان وقت با تحولی زیاد روبرو شد.

قطر در هیچ نظرسنجی قرار نداشت

پیش از جام جهانی در نظرسنجی ها هیچ اثری از نام تیم قطر نبود. اما در این میان ژاوی توانست درست پیش بینی کند. طبیعی است او با شناخت از بازیکنان تیم ملی قطر و کادر مربیان این تیم پیش از آغاز بازی ها این پیش بینی را انجام داد. کره و ژاپن و ایران و استرالیا بیشترین احتمال را برای حضور در جمع چهار تیم نهایی داشتند. از نقطه نظر روحی هم کسی مانند ژاوی این را می داند که وقتی تیم را به عنوان قهرمان پیش بینی می کند چه روحیه به بازیکنان آن تیم می دهد.

نقطه قوت مان بیرانوند بود

به نظر من نقطه قوت تیم ما در این بازی ها درون دروازه یعنی علیرضا بیراوند بود و در طرف دیگر نیز یکی از نقاط ضعف مان سرعت ندادن در زمان هایی خاص به بازی بود. متاسفانه نتوانستیم صددرصد از خط حمله خود استفاده کنیم.

باید برای تیم ملی بازیکن جایگزین بیاوریم

ما باید برای نسل فعلی تیم ملی بازیکن جایگزین کنیم. ما نیاز به اردوها و بازی های تدارکاتی فراوان داریم. اگر یکسال تمرین کنیم طبیعی است که چیزهایی وارد سیستم کاری ما می شود. ما باید در حال حاضر از مربیانی به صورت مقطعی مانند مارکار استفاده کنیم و یا کرانچار (بعد از بازی های امید) تا شرایط تیم ملی را مانند همیشه پیگیری کنند تا بعدا برویم یک مربی به همان صورت که می خواهیم بیاوریم.

سرمایه گذاری نباید بدون نتیجه باشد. فقط نباید به دنبال کسی باشیم که اسم و رسم دار باشد، سخت نیست مربیانی همچون لیپی و زاکه رونی را پیدا کنیم. باید مربیانی بیاوریم که به علم روز آشنا باشند.

چرا توانایی نقد نداریم؟

امشب مصاحبه آقایان حاج رضایی و تاج را دیدیم. به نظر من نقد کردن قابل احترام است. چرا ما توانایی شنیدن نقد را نداریم؟ البته شرایط به گونه ای شده است که الان کسی بخواهد از کی روش کند دفاع کند متهم می شود کسی هم نخواهد این کار را کند و از او نقد کند باز هم متهم می شود. چرا شما عاشق افکار خود هستید؟ ما به افکار شما احترام می گذاریم.

باید جوری پیش برویم که دیگر افسوس چیزی را نخوریم

الان در باشگاه ها هم همین است. در استقلال و پرسپولیس وقتی شما چیزی می گویید، می بینید در کمترین زمان ممکن در صفحات مجازی پر می شود. همه توقع ما این بود که تیم قهرمان شود اما خیلی افسوس خوردیم که تیم از ژاپن شکست خورد حالا باید برویم جوری پیش برویم که دیگر از این افسوس ها نخوریم.

قبلا می گفتم تیم هماهنگ اما الان می گویم ستاره

این روزها هر تیمی باید ستاره داشته باشد تا بتواند به برتری برسد. قطری ها برخلاف آنچه که می گویند برای این بازی ها ستاره هم داشتند ستاره ای مانند معز علی، حالا خود من هم که معتقد بودم یک تیم هماهنگ مهم است اکنون می گویم هر تیمی باید ستاره داشته باشد تا بتواند به سوی موفقیت قدم بر دارد.

هواداران به هم احترام بگذارند

درباره موضوع نقدناپذیر بودنمان هم باید بگویم یک قسمتی از آن به فرهنگ هواداری مان بر می گردد.از همه هواداران می خواهم به یکدیگر احترام بگذارند. حالا طرفدار هر کدام از تیم های لیگ که هستیم حتی در صورت نتیجه نگرفتن هم نباید به هواداران تیم مخالف ناسزا گفت چرا که در اولین اقدام تمرکز را از تیم خودمان می گیریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فدراسیون فوتبال یکبار یک کار زیر ساختی انجام بده
      حشمت خان مهاجرانی را مدیر فنی تمام رده های تیم ملی کند
      تا نتایج کوتاه مدت و بلند مدتش رو شاهد باشیم
      ایشان سرمایه فوتبال ملی ما هستند
      ولی کو گوش شنوا

    • بدون نام

      این ملت از زور حسادت دستمزد کیروش خواب نداشتند . بعد بخوان لیپی رو که دوازده برابر کیروش دستمزد می گیره رو استخدام کنن ؟

    • بدون نام

      خواهشا پیرمرد دیگه نیارید

      پاسخ ها

      • علی

        اشتباهی منفی دادم کاملا درسته

    • بدون نام

      بازی تدارکاتی قوی نداختین باعت باخت ووزیروجنگ روانی انداختن باعث باخت شدنه کیروش پهم داوروصعیف کثیف وسوتی قرن وتاریخ دفاعهای لژیوتر

    • بدون نام

      باند بازی مربیان پایه ورشوه خواری آنان ودلالان فاسد ومدیران باشگاهای فاسد ومربیان پایه فاسد مانع از رشد فوتبال در سطح پایه میشوند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج