جاباما
۸۲۷۲۵۸
۶ نظر
۵۰۱۳
۶ نظر
۵۰۱۳
پ

باور‌های اشتباه درباره تخم مرغ

سال‌ها بود که پزشکان به بیماران قلبی توصیه می‌کنند از خوردن غذا‌هایی با کلسترول بالا پرهیز کنند. تخم مرغ ۲۱۱ میلی گرم کلسترول دارد (۷۰ درصد از نیاز روزانه)، بنابراین در گذشته در لیست ممنوعه‌ها برای افراد دچار مشکل کلسترول قرار می‌گرفت.

برترین ها ترجمه از هدی بانکی:

افرادی که کلسترول‌شان بالاست نباید تخم مرغ بخورند

سالها بود که پزشکان به بیماران قلبی توصیه می‌کنند از خوردن غذاهایی با کلسترول بالا پرهیز کنند. تخم مرغ ۲۱۱ میلی گرم کلسترول دارد (۷۰ درصد از نیاز روزانه)، بنابراین در گذشته در لیست ممنوعه‌ها برای افراد دچار مشکل کلسترول قرار می‌گرفت. اما حالا تحقیقات علمی چیز دیگری می‌گوید.

شواهد نشان داده‌اند غذاهای کلسترول داری چون تخم مرغ در واقع بر کلسترول خون تاثیر چندانی نمی‌گذارند. چیزهای که می‌خوریم و بر سرم کلسترول خون‌مان اثر می‌گذارد، چربیهای اشباع، چربیهای ترانس و قندهای ساده هستند. خوردن ۴ تا ۵ تخم مرغ در هفته برای افراد که در معرض بیماری قلبی‌اند خطری ندارد.

سفیده تخم مرغ سالم‌تر از تخم مرغ کامل است

باور‌های اشتباه درباره تخم مرغ

سفیده تخم مرغ چربی ندارد و فقط 17 کالری دارد و در برابر کالری یک تخم مرغ کامل که 72 است قابل توجه به نظر می‌رسد. اما ماجرا فقط همین نیست. چربی موجود در زرده تخم مرغ برای یک صبحانه متعادل خوب است. چربی بدن را سیرتر و راضی‌تر می‌کند. اگر زرده تخم مرغ را تخورید چندان احساس سیری نخواهید کرد. ضمنا سفیده تخم مرغ به جز پروتئین، مواد مغذی خاص دیگری ندارد اما زرده‌ی آن سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین B12 و ویتامین D و کولین است.

سفیده تخم مرغ پروتئین فراوانی دارد

شهرت سفیده‌ی تخم مرغ در داشتن پروتئین زیاد و کم کالری بودن است اما اگر زرده را دور می‌ریزید و فقط سفیده‌ی تخم مرغ را می‌خورید تا پروتئین دریافت کنید اشتباه می‌کنید. زرده تخم مرغ را هم بخورید تا نه تنها چربی مفید و سیر کننده و مواد مغذی آن را دریافت کنید بلکه پروتئینی که به بدن می‌رسانید را نیز دوبرابر کنید.

تخم مرغ قهوه‌ای سالم‌تر از تخم مرغ سفید است

باور‌های اشتباه درباره تخم مرغ

برنج قهوه‌ای بهتر از برنج سفید است، نان سبوسدار بهتر از نان سفید است اما تخم مرغ قهوه‌ای بهتر از تخم مرغ سفید نیست. رنگ پوست تخم مرغ هرگز شاخص درستی برای بهتر و سالم‌تر بودن یا مغذی‌تر بودن تخم مرغ نیست. در واقع رنگ تخم مرغ هیچ ارتباطی با کیفیت غذایی آن ندارد. علت گران‌تر بودن تخم مرغ‌های قهوه‌ای نسبت به تخم مرغ‌های سفید این نیست که مرغ‌هایی ک تخم‌های قهوه‌ای گذاشته‌اند بهتر یا سالم‌ترند، بلکه علتش این است که این تخم مرغ‌ها از مرغ‌های بزرگ‌تر به دست آمده‌اند که هزینه‌ی پرورش آنها بیشتر است.

تخم مرغ برای صبحانه فوری مناسب نیست

صبح وقتی برای بیرون رفتن از خانه عجله دارید، احتمالا تخم مرغ درست کردن به نظرتان کار سخت و وقت گیری می‌رسد که انتخابش نمی‌کنید. اما اشتباه می‌کنید؛ تخم مرغ باید جزئی از روتین صبحگاهی‌تان باشد. می‌توانید وقتی منتظرید تا قهوه‌تان آماده شود تخم مرغ درست کنید. حتی می‌توانید تخم مرغ آبپز را از شب قبل آماده کنید.

تخم مرغ‌هایی که برچسب «بدون هورمون» خورده‌اند سالمند

تخم مرغ بدون هورمون در واقع یک نوع برچسب بازاری است که ارزش چندانی ندارد. همه‌ی تخم مرغ‌ها هورمون دارند. چیزی که اهمیت دارد بدون آنتی بیوتیک بودن تخم مرغ است زیرا بعضی از مرغ‌ها آنتی بیوتیک دریافت می‌کنند.

تخم مرغ‌ها را فقط باید در جا تخم مرغی ِ روی در ِ یخچال نگهداری کنید

باور‌های اشتباه درباره تخم مرغ

جا تخم مرغی تعبیه شده روی در یخچال، تنها جای مناسب برای تخم مرغ‌ها نیست. در یخچال زیاد باز و بسته می‌شود و برای همین تخم مرغ‌هایی که در آن قرار می‌گیرند در معرض تغییرات مداوم دما هستند. گذاشتن تخم مرغ داخل فضای یخچال آنها را از این نوسانات دمایی دور نگه می‌دارد، بنابراین تخم مرغ‌ها مدت بیشتری سالم می‌مانند.

تاریخ مصرف تنها ملاک سالم‌ یا ناسالم بودن آن است

اگر تخم مرغ‌ها را داخل فضای یخچال و ترجیحا در انتهای آن نگهداری کنید مجبور نیستید فقط به تاریخ مصرف ذکر شده روی پوست آن اکتفا کنید که معمولا تاریخ انقضای آن تا یک ماه پس از تاریخ تولید آن است. تخم مرغ‌ها تا زمانی که ترک برندارند و همیشه ته یخچال باشند، تا شش هفته پس از تاریخ تولید هم قابل مصرف‌اند. برای تست کردن کیفیت تخم مرغ، آن را در یک ظرف آب بیندازید؛ اگر به ته ظرف رفت هنوز خوب و سالم است اما اگر روی آب ماند، فاسد شده است.

تخم مرغ را نمی‌توانید فریز کنید

اگر تاریخ انقضای مصرف تخم مرغ‌های‌تان نزدیک است و قرار نیست به زودی مصرف‌شان کنید می‌توانید آنها را همانطور با پوست در فریزر بگذارید که البته روش خاص خودش را دارد؛ تخم مرغ‌ها را به آرامی بشکنید و سپس آنها را در قالب‌های یخ‌ یا ظرف مناسب دیگری که دارید بریزید. قبل از مصرف هم آنها را یخ زدایی کنید. البته بهتر است از این تخم مرغ‌ها برای تهیه‌ی چیزهایی مانند کیک و نان و ... استفاده کنید تا املت و خاگینه‌ و ...، چون ممکن است کیفیت تخم مرغ در اثر انجماد پایین بیاید.

باور‌های اشتباه درباره تخم مرغ

منبع: rd

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فریز تخم مرغ خخخخ

    • زهره

      عاشق تخم مرغم.همه جورش

    • بدون نام

      حالا بالاخره بخوریم یا نخوریم؟!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو بخور

    • پویا قلعه ویسی

      بوی تخم مرغ گندیده

    • بدون نام

      فعلا که تو این گرونی گوشت، همین تخم مرغ برامون مونده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج