۸۲۷۲۵۹
۲۵ نظر
۵۰۰۲
۲۵ نظر
۵۰۰۲
پ

رضایی: گدایی فناوری از غرب را کنار گذاشته‌ایم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در نیروهای مسلح و در همه حوزه‌های دفاعی، تفکر آمریکایی و گدایی فناوری از غرب را کنار گذاشته‌ایم و روی پای خودمان ایستاده‌ایم ولی در حوزه اقتصاد و صنعت از زمان بنی‌صدر تاکنون افرادی هستند که امروز و فردا می‌کنند و به توان داخلی اعتماد ندارند.

خبرگزاری ایسنا: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در نیروهای مسلح و در همه حوزه‌های دفاعی، تفکر آمریکایی و گدایی فناوری از غرب را کنار گذاشته‌ایم و روی پای خودمان ایستاده‌ایم ولی در حوزه اقتصاد و صنعت از زمان بنی‌صدر تاکنون افرادی هستند که امروز و فردا می‌کنند و به توان داخلی اعتماد ندارند.

محسن رضایی اظهار کرد: دشمنان همواره سعی کرده‌اند در طول تاریخ، دستاورد قیام‌های مردمی ایران را به نفع خودشان مصادره کنند که از جمله در قیام مشروطه و ملی شدن صنعت نفت نگذاشتند تلاش مردم ایران به ثمر برسد.

این استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) افزود: در ۲۲ بهمن سال ۵۷ مردم ایران، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند و۴۰ سال پای آن ایستادند و رمز این چهار دهه پیروزی و مقاومت نیز ویژگی‌های مدافعان آن بود؛ تکیه به خداوند و قرآن، اعتقاد و ایمان به ولایت و مرجعیت و جانفشانی در راه آرمان‌ها، دلیل اصلی ماندگاری نظام جمهوری اسلامی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز در گستره وسیعی از منطقه، امنیت خودمان و کشورهای دیگر را تأمین کرده‌ایم گفت: این امر قدرت بزرگی برای ایران به ارمغان آورده است البته در برخی حوزه‌ها از جمله اقتصاد عقب‌مانده‌ایم.

وی ادامه داد: دلیل اصلی موفقیت‌ها و عقب‌ماندگی‌ها مشخص است؛ هر جا آمریکایی‌ها را بیرون کرده‌ایم و فکر غربی و هواداری از آمریکا را کنار گذاشته‌ایم، پیشرفت‌های غیرقابل‌تصور به دست آورده‌ایم ولی هر جا چشم امید به آمریکا داشته‌ایم، عقب‌مانده‌ایم.

رضایی با اشاره به تحریم‌های گسترده نظامی ایران توسط بیگانگان خاطر نشان کرد: بااین‌حال در زمینه موشکی و دیگر صنایع دفاعی پیشرفت‌های عظیمی داشته‌ایم ولی درعین‌حال، در حوزه خودروسازی که میزان تحریم‌ها به‌هیچ‌وجه در حد و اندازه تحریم‌های نظامی نبوده، از بسیاری از کشورها عقب هستیم.

این فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: در نیروهای مسلح و در همه حوزه‌های دفاعی، تفکر آمریکایی و گدایی فناوری از غرب را کنار گذاشته‌ایم و روی پای خودمان ایستاده‌ایم ولی در حوزه اقتصاد و صنعت از زمان بنی‌صدر تاکنون افرادی هستند که امروز و فردا می‌کنند و به توان داخلی اعتماد ندارند و به‌این‌ترتیب از منابع عظیم موجود و نیروی انسانی جوان و بومی برای حل مشکلات و عقب‌ماندگی‌ها استفاده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه معطل گذاشتن و بلاتکلیفی در کنار ایجاد تردید، آثار تخریبی بیشتری از تحریم‌های آمریکا دارد، گفت: در چهل‌سالگی انقلاب باید رمز پیشرفت‌های معجزه‌آسای ایران را به درستی بشناسیم و دلایل عقب‌ماندگی‌ها را هم احصاء کنیم تا بتوانیم در همه عرصه‌ها به موفقیت دست یابیم.

رضایی افزود: در بخش‌های مختلف پیشرفت‌هایی داشته‌ایم و می‌توان گفت در همه امورات حرکتی رو به جلو مشاهده می‌شود ولی در زمینه صنعت و اقتصاد، پیشرفت معجزه‌آسایی نداشته‌ایم و دلیل این امر، بلاتکلیف گذاشتن نیروها و منابع داخلی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: در همه امور باید مستقل از آمریکا باشیم و این یکی از مهم‌ترین مطالبات و تأکیدات امام و رهبری بوده و هست و چنانچه این موضوع به‌طورجدی مورد اهتمام مسئولان قرار بگیرد، دهه آینده، دهه پیشرفت و اقتدار خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یه دستی نزن سردار اونا نمیدن اون به کنار در بقیه عرصه ها پدر مردمو در آوردین صف گوشت و اون ۴۵تومن یارانه الان اسم این صف های تحقیر کننده رو چی میشه گذاشت؟

      پاسخ ها

      • ‌‌‌‌ ( شب دراز است قلندر بیدار )

        رضایی چقدر تو خوبی سانسور چی تعریف کردم چاپ کن.

    • بدون نام

      احسنت درود برشما

    • بدون نام

      آره دیگه گدای هم فایده نداره مسئولان زده اند تو کار اختلاص.

    • بدون نام

      کلا برادر محسن استاد حرف مفت زدن است .

    • بدون نام

      احتمالا اگر در حوزه دفاعی هم مردم می توانستند مثل اقتصاد با گوشت و پوست خود درک کنند متوجه می شدند که در حوزه دفاعی هم دروغ گویید.

    • پروانه

      بجای استفاده از موبایل حرفاتو با کبوتر نامه بر جابجا کن

    • بدون نام

      کاش میشد گدایی مسلمات و ملزومات ملت رو هم از چین و روسیه و هند هم کنار بذارید

    • بدون نام

      آقا زاده تون چی؟

    • بدون نام

      خوشت میام توام سردار.لطفاگوشت راارزان کن.فن اوری بکنار.

    • بینام

      از شرق چطور ؟

      پاسخ ها

      • رزمنده وجانباز

        درسته الان نوبت گدائی اقتصادیه خداگرفتارتون کنه که باندانم کاریهاتون ملت وبیچاره کردیدمثلادکترای اقتصادداری چندسالی هم درمجمع شاگرداون معلون ازخدابیخبربودی چه کارمثبتی انجام دادی اونم ازجنگ ؟

    • بدون نام

      یعنی حالا دیگه نیازی نیست هواپیمای مسافربری و قطار و لوازم پزشکی و دستگاه های صنعتی مدرن برای پیشرفت کارخانجات و اکتشاف و استخراج نفت و کلیه ماشی آلات سنگین و خیلی چیزای دیگه رو گدایی کنیم ؟ احسنت و صد احسنت به شما

    • بدون نام

      یعنی حالا دیگه نیازی نیست هواپیمای مسافربری و قطار و لوازم پزشکی و دستگاه های صنعتی مدرن برای پیشرفت کارخانجات و اکتشاف و استخراج نفت و کلیه ماشی آلات سنگین و خیلی چیزای دیگه رو گدایی کنیم ؟ احسنت و صد احسنت به شما

    • آ زاد

      برای همینه که قوطی رب نداریم ،چوب بستنی ندارین و..

    • بدون نام

      درعوض آویزون بنجلهای روسی وچینی شده ایم..

    • رضایی

      به گدایی فن آوری از شرق روی اورده ایم .

    • بدون نام

      به جاش مردم را به گدایی انداختین

    • بدون نام

      خوبه خداروشکر تاحالا چیزی اختراع نکردید که به درد انسان بخوره! شما اگه یکی مثل ادیسون و داشتید پدر دنیا رو درمیاوردید

    • صدامو خفه نکن برادر

      خوب کردین فناوری غربیو و تحریم کردین وگرنه الان ماها خیلی اذیت میشدیم از این همه فناوری شماها نه فقط فناوری بلکه تمام راه های نفس کشیدن مردم و بستین

    • بدون نام

      فرقی نداره که حالا هم گدایی شرقی میکنین، سلاح های رده خارج روسیه و چین و کره شمالی را میخرین به اسم خودتون که تولید کردیم مردمو چی فرض کردین...

    • بدون نام

      حق با سردار هست. گدایی فن‌آوری رو گذاشتن کنار. الان نون تو دزدیِ فناوری و فناوریِ دزدی هست!! خخخخخخخخ خخخخخخخخخخ

    • نام مستعار: شيون

      ارزو ميكنيم يك بار ديگرچهره برادر عزيز محسن رضايى را در صحنه تلويزيون ببينيم كه يك اسكناس ١٠٠٠ تومانى را نشان داد و هشدار داد كه دلار بطرف ١٠٠٠ تومان به پيش ميرود! چرا اسيب شناسان بيكار نشسته اند ؟ چرا مديران و مدبران ارشد از كار افتاده اند!

    • iren

      ای تو روح مسئولین ،بخدا خسته شدیم دیگه... نمیدونم چرا اون شتر معروف در خونه اینا نمیخوابه راحت بشیم ما

    • بدون نام

      ما یک مته ۳/۴ در ایران نداریم یک چیز ساده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج