۸۲۷۲۸۴
۳۵ نظر
۵۰۰۱
۳۵ نظر
۵۰۰۱
پ

فرار به رو جلو به سبک کی‌روش

انتشار مصاحبه کارلوس کی‌روش پس از پایان جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ نشان می‌دهد که او از قبل برای توجیه ناکامی تیمش برنامه‌ریزی کرده است.

خبرگزاری تسنیم: روز گذشته انتشار بخشی از مصاحبه کارلوس کی‌روش با یکی از شبکه‌های تلویزیونی و اظهارات جنجالی پیرامون وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال خبرساز شد. بررسی برخی از نکات در این مصاحبه تلویزیونی نشان می‌دهد که کی‌روش پیش از حضور در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ به توجیه ناکامی احتمالی خودش در این رقابت‌ها می‌اندیشید.

بهانه‌های عجیب و باورنکردنی کی‌روش در این مصاحبه نشان دهنده زیرکی سرمربی پرتغالی تیم ملی است آن هم در شرایطی که او رسیدن به پایان خط و قطع همکاری احتمالی با فدراسیون فوتبال ایران پس از جام ملت‌ها را به شکل کامل پیش بینی می‌کرد. در همین شرایط است که کارلوس کی‌روش به انواع و اقسام بهانه‌های غیر واقعی و باورنکردنی در فاصله دو هفته تا آغاز جام ملت‌ها متوسل می‌شود.

تیم ملی فوتبال ایران آخرین اردوی آماده سازی خودش پیش از حضور در جام ملت‌ها را در کمپ اسپایر کشور قطر برگزار کرد، جایی که پس از تیم کی‌روش میزبان بایرن مونیخ و پاری‌سن‌ژرمن بود و نکته جالب توجه کی‌روش از این شرایط هم رضایت نداشته است. آخرین بازی تدارکاتی تیم ملی هم در اردوی قطر مقابل تیم کشور میزبان و اتفاقات قهرمان جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ برگزار شد.

کی‌روش البته مدعی است که مایل به بازی با تیم‌هایی مثل استرالیا و برزیل بوده اما جالب این است که کی‌روش پیش از این بارها مخالفت خود را با برگزاری بازی با تیم‌های بزرگ اعلام کرده بود. کی‌روش بارها گفته بود که برای بازی با تیم‌های بزرگ باید ۱.۵ میلیون دلار هزینه کرد و اینگونه بازی‌ها نتیجه‌ای ندارد. او حتی در یکی از نشست‌های خبری‌اش با اشاره به دیدار دوستانه چند سال پیش ایران و برزیل این سؤال را مطرح کرد که عایدی این بازی برای تیم ملی چه بوده است؟

کی‌روش ۲۱ مهر ۹۷ درباره بازی‌های دوستانه تیم ملی گفته بود: «می‌خواهم فنی و فوتبالی جواب شما را بدهم. من به دنبال این هستم تا تیمم مقابل تیمی به میدان برود که بتواند حداقل ۷۰ درصد مالکیت توپ را در اختیار داشته باشد. شما بازی عراق و‌ آرژانتین را دیدید؟ من دیدم. در این مسابقه آرژانتین ۹۰ درصد مالکیت توپ و میدان را در اختیار داشت و در نهایت ۴ بر صفر پیروز شد.

در پایان این مسابقه بازیکنان عراق اعتماد به نفس‌شان را از دست داده بودند. در این میان فقط ایجنت‌ها بودند که کمیسیون خوبی از این مسابقه نصیب‌شان شد. من نمی‌خواهم این اتفاق برای تیم ملی رخ دهد. من می‌خواهم تیمم با حریفانی بازی کند که ۷۰ درصد مالکیت توپ در اختیارش باشد تا بتوانیم چگونه حمله کردن و دفاع کردن را تمرین کرده تا در جام ملت‌ها از آن بهره ببریم.

نمی‌توانیم با اسپانیا تمرین کنیم و ۹۰ درصد توپ و میدان در اختیار آنها باشد اما در جام ملت‌ها بیاییم با یمن بازی کنیم. امیدوارم این نکته فنی من را به صورت کامل به مردم انتقال دهید.»

سرمربی تیم ملی با انجام چنین بازی‌هایی رسما اعلام مخالفت کرده بود و حالا مدعی می‌شود که تمایل داشته تیم ملی با برزیل یا استرالیا دیدار کند. تیم ملی در واقع طبق خواسته کادر فنی تمامی بازی‌های تدارکاتی مورد نظر کی‌روش را انجام داد و حتی پیش از ترک تهران پاداش این مسابقات دوستانه را نیز دریافت کرد. مهدی تاج نیز بارها اعلام کرد که بازی‌های دوستانه به خواست کی‌روش برگزار می‌شود.

در این شرایط کی‌روش از جانب خودش، همکارانش و بازیکنان تیم ملی مدعی می‌شود که به دلیل عدم حمایت و دریافت دستمزد یا پاداش‌ها از تمرکز کافی برخوردار نیستند. حالا می‌توان پرسید که منظور کی‌روش دقیقا کدام پاداش است آن هم در شرایطی که آخرین پاداش‌های بازی‌های تدارکاتی پیش از جام ملت‌ها پرداخت شده و در جریان رقابت‌ها یک میلیون و ۵۰ هزار دلار طبق رئیس فدراسیون فوتبال به اعضای تیم پرداخت شد.

در کدام دوره از تاریخ تیم ملی فوتبال در جام‌های ملت های آسیا چنین امکانات، پشتیبانی مالی همچنین اجرایی وجود داشته که حالا کی‌روش تلاش می‌کند ناکامی خودش را مرتبط با چنین عواملی بداند؟

نکته قابل توجه دیگر زمان و دلیل پخش این مصاحبه در مقطع کنونی است. به نظر می‌رسد پخش این صحبت‌ها درست بعد از سفر کارلوس کی‌روش به صورت برنامه ریزی شده و کاملا هدفمند از سوی گروه خاصی صورت می‌گیرد تا همچنان مربی محبوب و مورد نظر خودشان را تطهیر و وزارت ورزش یا فدراسیون فوتبال را به عنوان عامل ناکامی تیم ملی در جام ملت ها معرفی کنند. با این وجود افکار عمومی با آگاهی نسبت به شرایط تیم ملی و امکانات مطلوبی که در اختیار این تیم قرار داشت و با توجه به حضور ۸ ساله کی‌روش، قطعا عامل اصلی ناکامی ملی‌پوشان فوتبال ایران را به خوبی شناسایی کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تا دلت بخواد تو این مملکت انسان ساده هست که حرفهای این دلال بزرگ رو باور میکنن

    • بدون نام

      حالا که رفته و نمیتونه از خودش دفاع کنه، هی بنویسید...

    • zhako

      واقعا باید تاسف وهزاران تاسف برای کسانیکه سنگ کیروش رو به سینه شان میزدن.تف به ذات کثیفت کیروش.مطمئن باش به هیچ جا نمیرسی.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زر نزن لنگی

    • zhako

      واقعا باید تاسف وهزاران تاسف برای کسانیکه سنگ کیروش رو به سینه شان میزدن.تف به ذات کثیفت کیروش.مطمئن باش به هیچ جا نمیرسی.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو بشین ببین ب کجاها رسیده و خواهد رسد

    • د.م

      هشت سال هزینه هشت سال خون دل خوردن بدون هیچ دستاوردی تنها دستاورد کیروش جنگ رسانه‌ای ودودستگی درفوتبال

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قابل توجه لنگی های حقیر ویتنامی

      • zhako

        دمت گرم.عین واقعیت گفتی

    • بدون نام

      وزیر ورزش باید اخراج بشه. حرف های کیروش واقعا خیلی چیزا رو مشخص کرد. به خاطر دشمنی با کیروش آبرو و امید یک ملت از بین برد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        موافقم

    • سید مسعود مرتضوی

      ای کاش یک فرد باشرف و منصفی پیدا میشد و یک تحلیل دقیق از هشت سال حضور او انجام میداد تا مشخص شود که سوء مدیریت در فوتبال ایران و سوء استفاده بزرگ کیروش از این شرایط .تا چه اندازه به فوتبال ایران زیان وارد کرده است.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مگه فوتبال ما قبل کیروش چی بود،زر هم ک میزنی زری بزن ک ی کم منطق باشه توش

    • بدون نام

      مردم ما ظاهربین تر از چیزی هستن که فکرشو بکنین فقط چون طرف انگلیسی صحبت میکنه و چشاش ابیه از نظر اینا خداست و همه کارش درسته و این ماییم که همیشه اشتباه میکنیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        توخوبی

    • آرش

      بیشعور کی روش مخالف بازی بزرگ نبود، تیمهای بزرگ نمیومدن با ما بازی کنن، یا پول میخواستن که نداشتیم یا مشکلات سیاسی داشتن با مت. اینو بفهم باشه؟

      پاسخ ها

      • پرویز

        چرا چرت میگید کی روش همیشه می خواست رکینگ جعلی اول اسیا را داشته باشد برای همین فقط به دنبال بازی با تیم های ناشناخته مثل توگو کینه بیسائو گامبیا و .... بود به نوعی عوام فریبی

      • بی نام

        تا باشه از این ریخت و پاشا،کسی ککشم نمیگزه،الکی یه دعوای سوری هم درست میکنن که سر مردم گرم بشه،بعدش میرن سراغ نفر بعد،این وسط کلاه گشاد سرما میره که حرفای اینارو باور میکنیم.

      • محمدی

        بیشعور را برو تو آینه ببین دوست گرامی

      • بدون نام

        باشه

    • بدون نام

      فدراسیون فوتبال ایران تا صحبت بازنشستگی که میشه آقای تاج میگه فدراسیون نهاد غیر دولتی هست ولی نمیدانم چرا وقتی فوتبال ایران نتیجه نگرفته با زبان کیروش میگه تقصیر دولت و وزارت ورزش و جوانان هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تازه بودجه دولتی هم میخوادنهادبظاهرغیردولتی

    • پرویز

      متاسفانه در کشور مان ادم های وطن فروش کم نیستتد درست ۴ سال پیش که باید کی روش از ایران می رفت برنامه نود کی روشی پور با یک نظر سنجی مهندسی شده با اعلام ۷۰ درصد حکم به ابقای این دلال موزامبیکی داد در حالیکه همه می دانستند این نظر سنجی مهندسی شده بوده خلاصه هنوز کسانی برای اینکه در نظر افکار عمومی محاکمه نشوند دست به درج اینگونه مطالب می کنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هم برنامه نودهم آباجی احسان علیخانی

    • بدون نام

      آره ارواح عمه تون راست میگین بیچاره ها فضای مجازی اینقدر گسترش پیدا کرده که همه مردم دیگه با سواد شدن حالا بعد کیروش مشخص میشه جند مرده حلاجید همین ویتنام نمیذاره براحتی بریم جام جهانی الان غیر از ژاپن وکره واسترالیا وعربستان کشورهایی مثل قطر ازبکستان ویتنام عراق اردن هم از ما قوی تر میشن تازه کویت هم تعلیق بود وارد گود میشه ببینیم وتعریف کنیم جوجه ها رو آخر پاییز میشمارن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه عزیزم جوجه هاروآخرپاییزمیخورن

    • بدون نام

      درود بر تسنیم درود به شرفتان که در کتمان حقیقت نیستید درود درود

    • علی

      شرف را از تسنیم یاد بگیرند آن خبرگزاری های که قلم فروشی میکنند
      مرحبا به تسنیم

    • بدون نام

      کیروش یک شیطان پلید بود ولی مشتی احمق نمیخواهند حقیقت به این روشنی را بپذیرند
      چون ما به استثمار و بردگی عادت کرده ایم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        توهم برده اون کروات دلالی

    • بدون نام

      کیروش خواهان بازی با تیم هایی بود که درصد پیروزی بر آنان بالا باشد و از پاداش و رنکینک کذایی آن بهره مند شود کیروش یک دلال کثیف بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ن ک برانکو با لنگ داره جلوی رعال بارسا بازی میکنه

    • بدون نام

      فکر کردین کی‌روش هم مثل ما مسلمونها دروغ راحت میگه نه عزیز دل برادر اون احتیاجی به دروغ وپاره خواری نداره این کارها مختص ایرانی‌هاست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        موافقم

    • بدون نام

      توی کتاب گینس بایداسم کیروش ثبت بشه بعنوان کلاهبردارترین ودغلبازترین انسان تاریخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج