جاباما
۸۲۷۲۸۵
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

خودرو‌های خودران ترافیک را بدتر می‌کنند

بررسی های جدید علمی دانشگاه کالیفرنیا نشان می دهد استفاده از خودروهای خودران ممکن است به جای کاهش مشکل ترافیک، معضل یادشده را تشدید کنند.

خبرگزاری مهر: بررسی های جدید علمی دانشگاه کالیفرنیا نشان می دهد استفاده از خودروهای خودران ممکن است به جای کاهش مشکل ترافیک، معضل یادشده را تشدید کنند.

علت این امر آن است که خودروهای یادشده خود در مورد نحوه حرکت و ناوبری تصمیم می گیرند و ممکن است بعد از پیاده کردن سرنشینان خود تصمیم بگیرند به جای پارک کردن در محلی خاص، به حرکت در سطح شهر ادامه دهند و بعد از فراخوانی برای سوار کردن و انتقال سرنشینان اقدام کنند.

در چنین شرایطی ترافیک بسیار سنگینی به علت حرکت هزاران خودروی خودران سرگردان در شهرهای مختلف به وجود می آید که نتیجه آن افزایش مشکلات شبکه حمل و نقل و نه حل آن خواهد بود.

البته گشت زنی در شهر برای مالکان خودروهای خودران هزینه کمتری در مقایسه با پرداخت هزینه پارک این خودروها دارد. تحقیقات انجام شده حاکیست گردش خودروهای خودران در شهرهای بزرگ و منتظر شدن برای فراخوانی توسط مالک به طور متوسط ۵۰ سنت در ساعت هزینه دارد. اما هزینه جای پارک برای این خودروها به مراتب بیشتر است ولی باید توجه داشت که انتخاب گزینه اول باعث تشدید ترافیک و قفل شدن خیابان ها می شود.

تحقیق یادشده حاکیست اگر تنها ۲۰۰۰ خودروی خودران تصمیم بگیرند به جای پارک کردن در سان فرانسیسکو به گشت زنی بی هدف در خیابان ها بپردازند، موجب کاهش سرعت حرکت به میزان ۳ کیلومتر در ساعت می شوند و با افزایش تعداد این خودروها کاهش سرعت نیز بیشتر می شود. این مشکل به خصوص در اماکنی مانند فرودگاه جدی تر خواهد بود. از همین رو باید هزینه پارک خودروهای خودران کاهش یابد یا راهکارهای دیگری در نظر گرفته شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همه میدونن,بسیارعالیه این خودروها.چرادروغ میگین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج