جاباما
۸۲۷۳۵۰
۳۵ نظر
۵۰۵۶
۳۵ نظر
۵۰۵۶
پ

مشکلات جنسی شایع میان زوجین؛ چاره چیست؟

شما تنها نیستید! در این مطلب از متداول‌ترین مشکلات جنسی بین همسران برای‌تان می‌گوییم که از مشاوران زیاد پرسیده می‌شود.

برترین ها - ترجمه از هدی بانکی: شما تنها نیستید! در این مطلب از متداول‌ترین مشکلات جنسی بین همسران برای‌تان می‌گوییم که از مشاوران زیاد پرسیده می‌شود.

ما برای رابطه جنسی وقت نداریم

مشکلات جنسی شایع میان زوجین؛ چاره چیست؟

با وجود اینهمه مشغله و کار و بچه‌ها و رسیدگی به امور خانه و ... شاید احساس کنید دیگر وقتی برای رابطه جنسی با همسرتان باقی نمی‌ماند. اگر هم وقتی برای با هم بودن پیدا کنید احتمالا روی کاناپه لم می‌دهید و برنامه مورد علاقه‌تان را تماشای می‌کنید و فکر عشق بازی در اتاق خواب‌تان به ذهن‌تان خطور نمی‌کند. این غفلت و گیر افتادن در روتینی که رابطه جنسی در آن جایی ندارد به نفع رابطه‌تان نیست. رابطه جنسی یک راه مهم ارتباطی برای همسران است که هم جنبه‌ی جسمی و فیزیکی دارد و هم جنبه‌ی روحی و عاطفی. سعی کنید در صورت امکان زودتر به خانه برگردید تا زیاد خسته و آشفته نباشید. گاهی بچه‌ها را به سایر اعضای خانواده بسپارید و با همسرتان تنها باشید. خلاصه هر کاری که لازم است و با شرایط‌تان جور در می‌آید انجام دهید تا رابطه‌ی جنسی بخش پُررنگی از رابطه‌تان باشد، چون مانند چسبی است که شما را به عنوان زوج محکم به هم پیوند می‌دهد.

رابطه جنسی برایمان خسته کننده شده

زیاد پیش می‌آید که زندگی جنسی‌تان برای شما کسل کننده و خسته کننده شود. اما تحقیقی نشان می‌دهد که این احساسی است که زنها زودتر از مردها به آن می‌رسند. در این بررسی زنها اعلام کرده بودند که بعد از یک سال نسبت به فعالیت‌های جنسی بی‌علاقه شده‌اند. طبق یافته‌ها، معمولا زوجها به الگویی از عشقبازی و رابطه جنسی دست پیدا می‌کنند که برای‌شان مناسب‌ترین است. مثلا زن کاری می‌کند یا حرکتی انجام می‌دهد که مرد خیلی دوست دارد و مرد نیز رفتار یا حرکتی دارد که زن خیلی می‌پسندد و به هر دو خوش می‌گذرد و همینطور ادامه می‌دهند. متاسفانه بعد از مدتی این شیوه‌ی عشقبازی و رابطه جنسی، کسل کننده و بسیار عادی می‌شود. رابطه جنسی برای دو طرف ممکن است خوشایند باشد اما دیگر هیجانی ندارد. اگر این سناریو برای‌تان آشناست، باید راهی پیدا کنید و همدیگر را تشویق به رفتارها و حرکاتی جدید کنید؛ این کار می‌تواند به سادگی پوشیدن یک لباس زیر جدید و جذاب، ماساژی دلپذیر یا تماشای فیلمی رومانتیک با هم باشد. فانتزی‌های‌تان را رو کنید و آنها را امتحان کنید.

شوهرم مرتبا درخواست رابطه جنسی دارد

خیلی از زنها درست به اندازه مردها تقاضای رابطه جنسی دارند. اما زنها به جنبه‌ی هیجانی و عاطفی به عنوان شور و حال جنسی تمایل بیشتری دارند و اهمیت بیشتری می‌دهند و اگر ارتباط عاطفی و صمیمت روحی را احساس نکنند تمایلی به برقراری رابطه جنسی ندارند. مردها برای شاد بودن در زندگی زناشویی و رضایت از آن به غذا و رابطه جنسی و احترام نیاز دارند و اهمیت بیشتری می‌دهند. احساس امنیت برای زنها چیزی است که همه‌ی نیازهای بعدی را به دنبال خود می‌کشد؛ از محبت و صمیمیت گرفته تا جنبه‌ی فیزیکی رابطه جنسی!

زندگی زناشویی ما بدون رابطه جنسی است

مشکلات جنسی شایع میان زوجین؛ چاره چیست؟

تعریف زندگی زناشویی بدون رابطه جنسی، گوناگون است اما معمولا به این معنی است که همسران بیش از یک سال، بدون ارتباط جنسی سپری کنند. بعضی از بررسی‌ها، ۲۰ درصد از روابط زناشویی را بدون رابطه جنسی اعلام کرده‌اند. چیزی که معمولا مشاوران در مواجهه با چنین مسئله‌ای به زوج‌ها می‌گویند این است که این فقط مشکل آنها نیست و تنها نیستند. زوج‌ها با همین حرف کمی آرامش پیدا می‌کنند و موانعی که بر سر راه روابط جنسی‌شان وجود دارد تا حدودی برداشته می‌شود. سپس از طرفین خواسته می‌شود علت عدم رابطه جنسی‌شان را عنوان کنند. جالب است بدانید مشاوران هرگز این را نمی‌شنوند که «همسرم دیگر برایم جذابیت جنسی ندارد». بلکه بیشتر زوج‌ها همچنان همسر خود را جذاب می‌دانند، وشرایط زندگی، مسئولیت‌ها و پیر شدن بدن خودشان (نه همسرشان) را دلیل عدم ارتباط جنسی می‌دانند.

رابطه جنسی برایم دردناک است

گاهی احساس راحتی نکردن خانمها حین رابطه جنسی و دردناک بودن آن دلیل پزشکی دارد. یکی از بیماریهای جسمی که رابطه جنسی را دردناک می‌کند واژینیسموس است که عضله‌ی واژن به طور غیرارادی دچار اسپاسم می‌شود. وقتی چنین اتفاقی می‌افتد، دخول برای زن دردناک می‌شود. همسر ِ این زن باید بداند که او کنترلی روی آنچه اتفاق می‌افتد ندارد. اسپاسم عضله واژن ممکن است همیشه یا فقط گاهی روی بدهد. پزشک بعد از تشخیص این مشکل، راهکارهای درمانی را ارائه خواهد کرد. مسئله‌ی جسمی دیگری که باعث دردناک شدن رابطه جنسی می‌شود، بسیار بزرگ بودن آلت تناسلی مرد است که می‌تواند حین رابطه برای زن ایجاد درد کند. به هر حال دردناک بودن رابطه جنسی هر علتی که داشته باشد می‌توانید با کمک پزشک، راهکار مناسبی برای آن پیدا کنید و با راهنمایی‌های مشاور، رابطه‌ی جنسی بدون درد و لذتبخش داشته باشید.

خیلی خسته‌ایم و نمی‌توانیم فعالیت جنسی داشته باشیم

مشکلات جنسی شایع میان زوجین؛ چاره چیست؟

اگر علت سرباز زدن شما از رابطه جنسی، خستگی است باید راه حلی برایش پیدا کنید. قبلا شاید به همسرتان می‌گفتید: امشب نه چون سرم درد می‌کند اما حالا می‌گویید: امشب نه چون خیلی خسته‌ام. شما باید فعالیت‌های زندگی‌تان را اولویت بندی کنید تا وقت و انرژی کافی برای فعالیت جنسی با همسرتان داشته باشید. هر دوی شما باید تصمیم بگیرید چه راهی مناسب شماست.

زن می‌خواهد از نظر روحی برای رابطه آماده شود و مرد می‌خواهد از نظر جسمی برای رابطه آمادگی پیدا کند

معمولا خانمها پیش از اینکه برای رابطه آماده شوند نیاز دارند از جنبه‌ی روحی و عاطفی برای این کار آماده شوند. آنها دوست دارند به آرامی و سرفرصت از طریق کلامی و با حرف زدن و پیشنوازیهای ملایم به سمت این رابطه پیش بروند و ابتدا روح خود را تغذیه و سیراب کنند. اما آقایان معمولا دوست دارند از جنبه‌ی جسمی و فیزیکی به همسرشان نزدیک شوند و برای آنها برقراری تماس فیزیکی موجب تقویت جنبه‌ی عاطفی و سایر رفتارهای اغواگرانه می‌شود. اتفاقی که این میان روی می‌دهد تشکیل یک سیکل معیوب است! اگر مرد نیاز روحی زن را نادیده بگیرد و رابطه جنسی را شروع کند و زن رد کند و نپذیرد، این مشکل تشدید می‌شود زیرا زن از نظر حسی و عاطفی، فاصله احساس می‌کند و مرد نیز بابت طرد شدن آزرده می‌شود. کنار کشیدن زن شدیدتر می‌شود و ...، این چرخه ادامه دارد! اینجا همان نقطه‌ای است که هر دو باید توقف کنند. مرد باید به همسرش حس عمیق‌تری از صمیمیت و تحسین و مهرورزی بدهد و زن هم باید جنبه‌ی جسمی عشق ورزی‌اش را قوی‌تر کند. روابط سالم و موفق براساس درک متقابل شکل می‌گیرند.

مرد رابطه جنسی ناگهانی و خودجوش می‌خواهد و زن رابطه جنسی برنامه ریزی شده

مشکلات جنسی شایع میان زوجین؛ چاره چیست؟

همسری که رابطه‌ی جنسی پیش بینی نشده را دوست دارد، ناگهانی بودن آن برایش لذتبخش است و دوست دارد هروقت دلش خواست این رابطه را برقرار کند. اما عده‌ای از افراد آنقدر اهل برنامه ریزی و زمانبندی هستند که حتی روی تقویم می‌نویسند چه زمانی وقت برقراری رابطه جنسی است. رابطه جنسی برنامه ریزی شده غیرعادی و غیرمتداول نیست و گزارش‌ها نشان می‌دهند ۳۶ درصد از زوج‌ها، طبق برنامه از پیش تعیین شده رابطه جنسی برقرار می‌کنند. این افراد عقیده دارند نیمه شبی که قرار است صبح فردا زود از خواب بیدار شوند و سر کار بروند، ناگهان رابطه جنسی برقرار کردن درست نیست، یا وقتی بچه‌ها در خانه هستند چگونه می‌‌شود اقدام به رابطه جنسی کرد. به هر حال باید طرفین به یک توافق میان خود برسند و زمینه‌های مشترک را پیدا کنند.

با هم هماهنگ نیستیم

یکی شوخی‌های جنسی رکیک را دوست دارد و دیگری از این رفتار بیزار است. یکی دوست دارد راه و روش‌های جدید را امتحان کند و آن دیگری دوست دارد طبق روتین پیش بروند. خیلی از همسران فکر می‌کنند باید از هر لحاظ با هم یکی باشند و یک چیز بخواهند و عین هم رفتار کنند، بنابراین از تفاوت‌ها می‌ترسند. ذائقه‌ی جنسی هم درست مانند ذائقه‌ی غذایی می‌تواند جورواجور و متفاوت باشد اما همچنان می‌توانید راههای زیادی برای لذت بردن از هم پیدا کنید. در مورد آنچه دوست دارید و ندارید با هم صمیمانه حرف بزنید، بدون اینکه همدیگر را سرزنش کنید. در بیشتر مواقع تفاوت‌های جنسی با زدن پُلی از کمی گذشت و درک قابل عبور است.

زندگی جنسی‌مان تغییر کرده

مشکلات جنسی شایع میان زوجین؛ چاره چیست؟

بیماری، ناتوانی، فرسودگی، تغییرات در وزن و ... همگی می‌توانند شرایط زندگی جنسی را تغییر دهند. شما باید زندگی جنسی‌تان را طبق الگوهای جدیدتان تغییر دهید. شما و همسرتان باید یاد بگیرید همگام با تغییرات، سازگاری نشان دهید و رشد کنید و راههای جدیدی پیدا کنید. هر کاری که می‌توانید برای شاداب نگه داشتن ارتباط‌تان انجام دهید.

شور و هیجان‌مان را از دست داده‌ایم

برگرداندن شور و اشتیاق جنسی نیاز به تشخیص علت فروکش کردن این هیجان دارد. یک از بزرگترین دلایل شور و هیجان شدید در شروع رابطه این است که خیلی همدیگر را نمی‌شناسید و انگار همه چیز برایتان مثل یک راز و هیجان انگیز است. اما حالا همدیگر را خوب شناخته‌اید و ضمنا استرس‌های زندگی مانند کار و بچه‌ها و مسائل مالی هم شما را تحت فشار می‌گذارند. پس نترسید و فکر نکنید مشکل حادی بین‌تان وجود دارد. فقط باید فکر کنید و ببینید چگونه می‌توانید دوباره آتش اشتیاق‌تان را شعله ور کنید. بیشتر با همسرتان ارتباط برقرار کنید، موبایل و ... را کنار بگذارید و به همسرتان گوش دهید، به احتمال زیاد حرفهای نگفته‌ی زیادی برای هم دارید.

میل و انگیزه‌ی جنسی ندارم

مشکلات جنسی شایع میان زوجین؛ چاره چیست؟

زمانی که تمایل جنسی‌تان خیلی کم است سعی کنید به اصول اولیه برگردید. همسران باید تعریفی که از رابطه جنسی دارند را گسترش دهند و فعالیت‌هایی غیر از دخول را نیز وارد آن کنند. هر گونه تماس فیزیکی بین همسران که از سر عشق و توجه باشد جزو فعالیت‌های جنسی هم می‌تواند تلقی شود؛ گرفتن دست همدیگر، نوازش، بوسه‌های غیر جنسی و حتی فقط پهلو به پهلوی هم نشستن هم بخشی از این روابط‌ اند. با تغییر دیدگاه‌تان، فشار را از دوش هم بردارید تا درهای جدیدی از لذت‌ها و با هم بودن‌های خوشایند به روی‌تان گشوده شوند.

زمانهای نیاز جنسی‌مان با هم متفاوت است

خیلی از زوج‌ها از این شاکی‌اند که همزمان با هم نیاز جنسی ندارند. راه حل این مشکل هم توافقی است که باید میان‌تان ایجاد کنید. هر دوی شما باید برای این کار تلاش کنید و رسیدن یه یک زمان مشترک را برای هم تسهیل کنید.

بعد از جروبحث هیچ تمایلی به رابطه جنسی ندارم

درمورد ریخت و پاش بودن خانه یا اینکه همسرتان فراموش کرده قبض آب را پرداخت کند با هم بحث می‌کنید و این مشاجره، میل جنسی‌تان را می‌کُشد. شاید یکی از طرفین بعد از یکی دو ساعت این بگومگو را فراموش کند اما آن دیگری همچنان عصبانی و دلخور است. حتی برخی از همسران تعجب می‌کنند که چطور بعد از آنهمه مشاجره، طرف مقابل اصلا به رابطه جنسی فکر می‌کند! هر دوی شما باید نسبت به هم مهربانتر باشید و بیشتر به هم احترام بگذارید. صمیمیت جنسی خودش خواهد آمد!

همیشه من باید شروع کنم

اگر یکی از همسران (معمولا مرد) احساس کند همیشه خودش باید شروع کننده رابطه جنسی باشد، خشم و دلخوری بوجود خواهد آمد. او احساس می‌کند اگر پا پیش نگذارد هرگز هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. این مورد هم مانند سایر موارد باید توافقی باشد. اگر شما کسی هستید که همیشه منتظرید همسرتان به سمت شما بیاید و شروع کننده باشد باید طرز فکر و روش‌تان را تغییر دهید و هرازگاهی هم شما پیشقدم شوید.

همسرم کارهایی را که من دوست دارم انجام نمی‌دهد

مشکلات جنسی شایع میان زوجین؛ چاره چیست؟

گاهی یکی از طرفین فقط به خواسته‌ها و نیازهای خودش توجه می‌کند. نادیده گرفتن خواسته‌های جنسی همسرتان اصلا به نفع رابطه‌تان نیست. هیچکدام از شما نباید احساس کنید مجبورید کاری را که دوست ندارید انجام دهید و همینطور خواسته‌های هیچ یک از شما نباید بی‌اهمیت تلقی شود. بیشتر با هم حرف بزنید و خواسته‌های‌تان را بدون سرزنش و محکوم کردن هم به زبان بیاورید. لذت بردن از رابطه جنسی و راحت بودن با آن حق هر دوی شماست.

منبع: rd

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محبوبه

      منبع rd?

      پاسخ ها

      • کیانا

        یه مجله هست Readers digest

    • reza

      چقدر سخت شد!
      پشیمون شدم!

    • بدون نام

      هی! توو این وضعیت اقتصادی و فرهنگی و ...دیگه حوصله ای واسه این چیزا نیست.

    • بدون نام

      تنها راه چاره طلاق است
      تمام این مشکلاتی که نوشتید هیچ راه چاره ای نداره و خودتون هم میدونید
      پس بیخودی مقاله درمانی ننویسید

      تنها راه حل طلاق است
      وقتی زندگی اینطور میشود باید جدا زندگی کرد

      نه اینکه زجر بکشیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به نظرتون با طلاق مشکل حل میشه؟ مگه چند بار میشه طلاق گرفت؟! یعنی بیاییم یک سال زندگی مشترک کنیم بعد که به یکنواختی رسیدیم طلاق بگیریم؟ این که عاقلانه نیست اصلا! باید مشکلات رو شناسایی کنیم و تا جاییکه امکانش هست اونا رو حل کنیم و طلاق قطعا آخرین راهه و زمانیکه زندگی به بنبست کامل برسه باید سمتش رفت.

    • بدون نام

      نظر منه میتونه درستم نباشه ولی تو زندگی زناشویی نباید خیلی به خودت سخت بگیری که همه چی عالی باشه باید با همسرت راحت باشی هیچ قاعده و قانون خاصی نداره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا. باید راحت باشیم با هم و از کنار هم بودن احساس لذت و آرامش کنیم. وقتی فاصله ایجاد بشه دیگه نمیشه کاری کرد.

    • بدون نام

      از رابطه جنسی متنفرم وبرام سواله که چه وقت مردها از این کار خسته میشن؟!!!ودست از سر زنها برمیدارند
      از این مقاله های کپی شده دست بردارید ،انتظار دارید زن ومرد بعداز بیست سال زندگی مشترک واسه هم جاذبه جنسی داشته باشند؟!!!!!!منکه فقط میخوام دوتا بچه مو به بهترین شکل بزرگ کنم وکمکشون کنم به آرزوهاشون برسند،از رابطه جنسی بیزارم وازاین مقاله ها نفرت دارم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب شما مشکل دارید قطعا. نیاز جنسی در ذات انسان وجود داره و مثل سایر نیازهاست و باید برآورده بشه و شما که از این موضوع بیزارید حتما اختلالی در بدتون بوجود اومده که باید به پزشک مراجعه کنید. همسرتون هم که قصد برطرف کردن نیاز جنسیشو داره گناهی نکرده!

      • بدون نام

        واقعا عالی گفتی! بعد از ۲۰ یا ۳۰ سال زندگی دیگه رابطه جنسی هیچ معنی نداره و اگر سالی یکبار هم رخ بده باید خدا رو شکر کرد

      • بدون نام

        معلومه که عقده ای جنسی هستی

      • بدون نام

        خوب نخون
        برای اونایی نوشته که بیزار نیستن

      • بدون نام

        شما که همچین طرز فکری دارید حق نداشتید ازدواج کنید و زندگی طرف مقابلتون را با نظرات خود نابود کنید .

      • ممد کاویانی معروف به امیر حافظ

        واقعا از رابطه جنسی بیزاری؟؟؟؟حتما خودتو به یک روانشناس معرفی کن...جالب که دوتا بچه داری ولی بیزاری جلل خالق!!!!!!!

      • علی شورا

        شایدم ریشه در کودکی داشته باشد...

      • شیرداود

        اصل زندگی بر اساس همون چیزیه که تو ازش بیذاری

      • نورالدین

        دایی جا...من 4تا زن داره باتزم سیر نمیشه میره صیغه ...اونوقت!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • اریک

        من جای شوهرت بودم صدباره یکی دیگه را جایگزینت میکردم که به ارزوت برسی

      • بدون نام

        کاربر عزیز با کمال احترام حتما سری به مشاور و روانشناس بزنید حیف زندگیتونه خودتون و همسرتون در اولویت هستید بچه در اولویت بعدیه

      • بدون نام

        شما مرد هستي يا خانم ؟

      • آقا بابا

        بابا الکی میگه اینجور ادمها از بقیه بدترن

      • بدون نام

        حتما بد انجامش دادین، وگرنه خیلی خوبه

    • بدون نام

      شیرینی زندگی سالم به خواب و خوراک و ورزش و تفریح و مهم تر از اینها رابطه جنسی سالم هست به نظر من

    • دریاااا

      کاربر عزیز که نوشتی از رابطه جنسی متنفری
      شما باید خودتو درمان کنی هر چه سریعتر،اقایون هیچ وقت سیر نمیشن از این کار.مطمن باش همسرت حس نفرتتو موقع رابطه جنسی درک میکنه و اگه خودتو درمان نکنی همسرت کسه دیگه ایی رو جایگزینت میکنه چون همسرت عشق میخواد نه پرستار بچه.تو باید برای خودت زندگی کنی نه اینکه تماااام وقتتو بزاری برای فرزندانت.همه چی باید سره جای خودش باشه.اول خودت ،همسرت بعد فرزندانت.زیاده روی در تربیت بچه ها هم اشتباه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بايد دليل تنفرش مشخص بشه برخي زنها با رفتاراشون و يا سردي بيش از حد اين تنفر و در مرد ايجاد ميكنند

    • قدردان نعمت های خدا

      من به عنوان یه مرد بیشتر مطالب این مقاله رو لمس کردم.
      بارها خوندم این مطلبو،خیلی نکات کلیدی توش هست که اگه واقعا کسی بخواد تو زندگیش تو حوزه روابط زناشویی تحول مثبتی ایجاد کنه، قطعا راهگشا خواهد بود.
      برادرا و خواهرای عزیزم،مشکل همه ما ایرانی ها(تو هر زمینه ای)فقط و فقط یه چیزه!
      نمیتونیم باهم درست حرف بزنیم!

      من و همسرم تازه بعد از نزدیک ۱۰ سال از زندگی مشترکمون شروع کردم به شفاف حرف زدن باهم در مورد رابطه مون.
      و چقدر داره اتفاقای خوبی میفته.

      پاسخ ها

      • صبا

        دقیقا حق باشماست.

    • بدون نام

      من زن میخاممممممم.

      پاسخ ها

      • یه نفر

        منم یه دبل چیز برگر

    • بدون نام

      خیلی بدرد بخور و خوب بود چیزی رو جا ننداخته بودید .

    • فرشاد

      بچه ها ببخشید اینو میپرسم ولی چرا بعضی خانم ها ازین قضیه متنفر هستن؟
      میدونم مرد ها هم دیگه بعضا شور این قضیه رو در میارن ولی الان بعنوان یه پسر 22 ساله مجرد واسم سواله
      خب چرا؟
      مگه خدا ازین حس هم توی وجود مرد و هم توی وجود زن قرار نداده؟
      بعضی وقتا چیزایی میخونم حس میکنم کلا ازدواج نکنم بهتره
      آیا این درسته که من فکر میکنم همه ی خانم ها ازین رابطه متنفر هستن؟ :((
      رابطه در حد معقول منظورمه
      نه افراطی

      پاسخ ها

      • سارای

        به نظرمن بستگی به خیلی چیزا داره بعضی مردا تمام احساسات زنشونو سرکوب میکنن از بس بیسواد و کم درکن
        البته خیلی مواقع مردا سرد و بی احساسن

    • بدون نام

      دل خوش میخواد یک تن سالم و زندگی بی دغدغه از جوانان امار بگیرید ماهی یکبار هم اتفاقی صورت میگیره بدون لذت بردن علاقه بر ااین رابطه کم شده استرس یکی از عواملش هست ونبود شادی در جامعه دغدغه زندگی بی ربط نیست

      پاسخ ها

      • r

        اره دلت خوش باشه پول باشه همدیگرو واقعا دوست داشته باشین والا بهترین لذت بدشم درکل بعضی زن هستن قیافه مریضی دارن همیشه شوهر بیچاره چکارکنه بعضی ها این کارو دوسندارن مردی که خوب باشه بلد باشه زنشم همیشه راضیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج