۸۲۷۴۵۵
۱۳ نظر
۵۰۰۰
۱۳ نظر
۵۰۰۰
پ

نگاهی به نقاط قوت کارنامه کی‌روش در تیم ملی

سرانجام زنگ پایان کار کارلوس کی روش در تیم ملی ایران به صدا درآمد و این مربی پرتغالی پس از هشت سال حضور روی نیمکت تیم ملی، به پایان راه خود در ایران رسید.

وبسایت نود: سرانجام زنگ پایان کار کارلوس کی روش در تیم ملی ایران به صدا درآمد و این مربی پرتغالی پس از هشت سال حضور روی نیمکت تیم ملی، به پایان راه خود در ایران رسید.

کی روش که از سال ۲۰۱۱ به عنوان سرمربی تیم ملی کشورمان انتخاب شد، طی هشت سال حضور روی نیمکت ایران عملکرد بسیار موفقی از برخی جهات داشت که از نقاط مثبت و بسیار ارزشمند در کارنامه او در تیم ملی ایران به شمار می روند. در ادامه نگاهی به برخی از ویژگی های مثبت و موفقیت های پرونده کاری کی روش به عنوان سرمربی تیم ملی ایران خواهیم داشت.

بهتر کردن جایگاه ایران در رده بندی فیفا

کی روش هشت سال پیش هدایت تیمی را بر عهده گرفت که در رده ۴۶ رده بندی فیفا قرار داشت و تیم چهارم آسیا بود، اما اکنون او تیمی را تحویل می دهد که در رده بندی تیم های ملی جهان، در ۴۹ ماه گذشته تنها یک بار به عنوان تیم دوم قاره آسیا معرفی شد اما در ۴۸ ماه به عنوان تیم برتر آسیا بود که این امر بیانگر ثبات تیم کی روش در رده بندی های فیفا است. در آخرین رده بندی تیم های ملی جهان از سوی فیفا، ایران در رده ۲۹ جهان قرار داشت و همچنان تیم برتر قاره آسیا بود.

پرورش نسل جدید بازیکنان

یکی از بزرگترین نقاط قوت کی روش تزریق نسل جدیدی از بازیکنان جوان به تیم ملی بود؛ جوانانی که تا چند سال آینده می توانند مهره های قابل اتکا برای تیم ملی باشند. تیم ملی در سال ۲۰۱۱ در شرایطی بود که اکثر بازیکنان ۲۷ سال به بالا بودند و تنها سه بازیکن زیر ۲۳ در تیم ملی بودند، اما در تیم کی روش اکثر بازیکنان بین ۲۴ تا ۲۷ ساله هستند و بیشتر آنها تجربه بسیار خوبی به لحاظ تعداد بازی های ملی و حضور در رقابت های بین المللی دارند.

با وجود انتقادهای زیاد به کی روش، اما وی در دوران مربیگری در ایران به حدود ۷۰ بازیکن فرصت داد تا اولین بازی ملی خود را تجربه کنند که حدود ۵۰ نفر از آنها در لیگ برتر ایران مشغول بازی بودند.

نگاهی به نقاط قوت کارنامه کی‌روش در تیم ملی

دو صعود متوالی به جام جهانی

کی روش نخستین مربی تاریخ فوتبال ایران لقب گرفت که موفق شد دو دوره متوالی تیم ملی را به جام جهانی برساند. تیم ملی در حالی با هدایت کی روش به جام جهانی 2014 صعود کرد که این امر به عملیات غیرممکن تشبیه می شد اما مربی پرتغالی از غیرممکن، ممکن ساخت و با سه پیروزی در سه بازی آخر، به ویژه آخرین بازی برابر کره جنوبی در خانه حریف، جواز حضور در جام جهانی را به دست آورد.

داستان دومین صعود ایران با کی روش به جام جهانی بسیار متفاوت بود و ایران توانست با آسودگی خاطر، دو هفته به پایان بازی های مرحله انتخابی، پس از روسیه میزبان و برزیل، به عنوان سومین تیم صعود کننده به جام جهانی شناخته شود. ایران در حالی مسافر روسیه شد که از 10 بازی مرحله انتخابی، در 9 بازی دروازه خود را بسته نگه داشت و تنها در بازی آخر برابر سوریه دو گل دریافت کرد.

نتایج درخشان برابر تیم های قدرتمند آسیایی

یکی دیگر از نقاط برجسته در کارنامه کاری کی روش کسب نتایج بسیار خوب در مصاف با تیم های قدرتمند در سطح آسیا بود. کره جنوبی که همواره مانع سختی پیش روی ایران بود، در حسرت پیروزی برابر شاگردان کی روش ماند و عاقبت به این خواسته خود نرسید. کی روش چهار بازی متوالی کره جنوبی را شکست داد و یک بار هم در سئول برابر این تیم به تساوی بدون گل رسید.

ازبکستان دیگر تیمی بود که در روزهای حضور کی روش روی نیمکت ایران، خاطره خوشی از تقابل با تیم ملی ندارد. برترین تیم آسیای میانه با مربیان مختلفی برابر ایران حاضر شد اما از شش دیداری که ازبکها برابر ایران انجام دادند، تنها یک بار توانستند دروازه تیم کشورمان را باز کنند. ازبکستان که در دو دوره اخیر رقابت های مقدماتی جام جهانی با ایران همگروه بود، در هر دو دوره در خانه مغلوب شد. خاطره انگیزترین برد ایران مقابل ازبکها، دیدار برگشت مرحله انتخابی بود که ایران با برتری دو بر صفر در ورزشگاه آزادی، حضورش در جام جهانی روسیه را قطعی و جشن صعود برپا کرد.

کلین شیت های جهانی

تیم ملی در اولین دیداری که با هدایت کی روش در جام جهانی به میدان رفت، اولین کلین شیت خود در تاریخ این رقابتها را ثبت کرد. حضور علیرضا حقیقی در درون دروازه ایران در مصاف با نیجریه باعث شگفتی همگان شد؛ اما حقیقی با نمایشی فراتر از انتظار توانست دروازه ایران را بسته نگه دارد تا برای اولین بار ایران یک بازی در جام جهانی را بدون گل خورده به پایان برساند.

در جام جهانی روسیه این اتفاق بار دیگر تکرار شد و تیم ایران با درخشش علیرضا بیرانوند در اولین بازی خود مقابل مراکش به خوبی مقابل حملات حریف ایستادگی کرد تا اینکه با گل به خودی ثانیه های پایانی بازی، تیم ملی به دومین برد خود در تاریخ رقابت های جام جهانی دست یابد.

انسجام و استحکام در خط دفاعی

کی روش تیمی ساخت که به لحاظ ساختار دفاعی بسیار منسجم و مستحکم بود. ایران در دوران کی روش در خط دفاعی عملکرد فوق العاده ای داشت و به راحتی تسلیم حریفان نمی شد. تیمی که گل زدن به آن کار ساده ای نبود و حتی آرژانتین با لیونل مسی بزرگ هم به سختی و در ثانیه های پایانی توانست یک بار دروازه ایران را باز کند. ایران با هدایت کی روش در بسیاری از بازی های رسمی، و گاهی چندین بازی متوالی، دروازه خود را بسته نگه داشت و از این نظر به رکوردهای فوق العاده ای هم دست یافت.

نگاهی به نقاط قوت کارنامه کی‌روش در تیم ملی

کامبک ممنوع!

تیم ملی با هدایت کی روش، به ویژه در مسابقاتی که با برتری ایران در جریان بود، هرگز به هیچ حریفی اجازه نداد تا در یک بازی دوستانه یا رسمی، بازگشت موفقی به بازی داشته و گل های خورده را جبران کند. تیم کی روش به خوبی بستن راههای نفوذ حریف و همچنین حفظ برتری مقابل آنها را بلد بود.

کسب بیشترین امتیاز در تاریخ جام جهانی

کی روش در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه توانست بهترین عملکرد تیم ملی در تاریخ جام جهانی را به نمایش گذاشته و رکورد کسب امتیاز در یک دوره جام جهانی را بهبود بخشد. ایران با هدایت کی روش برای اولین بار موفق به کسب ۴ امتیاز در مرحله گروهی شد تا بهترین نمایش تیم ملی به ثبت برسد. از این گذشته، ایران که در گروهی بسیار سخت با تیم های مراکش، پرتغال و اسپانیا به رقابت پرداخت، بازی های بسیار قابل قبول و فراتر از انتظاری ارائه کرد و هیچ نشانی از یک تیم متوسط، از پیش بازنده و سردرگم نداشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احمد

      همين اماروارقام باعث شد بخواب رفتيم وندانستيم تيم ايراداتي دارد که هرگزنفهميديم بازي باسيراليون وچندتيم درب وداغون روجشن گرفتيم وبابرديمن شادشديم درمقابل عراق فهميديم اسيب پذيريم وژاپن هم ابهت پوشالي تيم ملي رودرهم شکست ،کيروش مثل زالوفقط پول کشورروخورد ودررفت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی بده که آدم درموردکسانیکه نه ازلحاظ فنی وعلمی ونه ازلحاظ شخصیتی با اونا قابل مقایسه نیستیم اظهارنظرکند.

    • بدون نام

      اگر خودتون بخواید از ضعفهای کیروش نام ببرید چه مواردی رو اشاره میکنید

    • بدون نام

      هیچ کار مثبتی نکرده با تیمهای ضعیف بازی کرده تیم اول اسیا شده چرا با عراق وژاپن نتیجه نگرفت دیدین چگونه چوبش خورد تمام بازیکنان از لیگ برتر فراری داد ایا اگر این مربی بود امثال دژاگه کنعانی رامین رضایی و.. بازی میداد فقط پول بیت المال برد.

    • بدون نام

      چقدر غریب رفت کی روش شجاع دلم سوخت خدا پشت وپناهت امبدوارم مجریان صدا و سیما و کارشناسان ۰روزی دستشون رو بشه که برای پول و بله قربان گوبی حتی به تیم ملی هم رحم نکردن لطفا چاپ کن من و همفکرهام حلالتون نمیکنیم شد داستان حلالیت تاجری قبل از رفتن به مکه از شترس حلالیت طلبید شتر ها حلالش نکردن گفتن چرا گفت سختی و ناملابمات را تحمل کردبم و...ولی بک دفعه یک خررا جلوی ما بستی و گفتین دنبالش برین توهین از این بزرگتر.حالا توهین بیشتر از این که خیابانی و.قاسمی و مبثاقی شدن مجری!؟!؟ واقعنکه

    • سادی

      چی شد پس . نوشتید شکست دادن تیم های بزرگ اسیا . ولی فقط اسم کره و ازبکستان رو اوردین . از کی تا حالا ازبکستان شده از قدرت های اسیا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زمانیکه شماخواب بودی .

      • یاران 57

        بعد از رفتن کیروش همین ازبک و قزاق و عمان و امارات متحده عربی چنان بالایی سر فوتبال ایران بیاره آنموقع بگید رتبه اول آسیا شدن 29جهان فایده نداشت بازیکن سالاری خواهید دید، وقتی سرمربی فهیم و بادانش دنیا مربیان درجه 5 آسیا با هجوم هواداران ش با حرف های زشت وحتی برای بازیکنان تیم ملی هر روز حاشیه سازی وتخریب کنند یمن هم باید ایران میبرد حتی عمان و عراق ویتنام همینطور، تیم ملی جهانی رفت حمله وحشیانه کردن آسیا رفت همین صدا و سیما با دروغ فاحش برعلیه سرمربی مجری نوحه خوانی خیابانی ب راه انداخت درحد لالیگا،،، راستی یادتون قدیم ها یار 12میگفتنن،اصلا ، شنیدی؟؟صدا سیما رفته بایکی 20 ساله مصاحبه می‌کند طرف مقابل ميگه دوست دارم یک سیلی زیر گوش سرمربی بزنم ب کسی سیلی میزنه از پدرش بزرگتر هست سرمربی تیم یک کشور به نام ایران هست،،، آقایان نظر دهنده الکی نظر نده اگر پول گرفتی هیچ وگرنه فوتبال ایران توسط مافیا اداره میشه وگرنه ایران قهرمان آسیا بود در نظر دادن وجدان ت واطلاعات داشته باش

    • بدون نام

      درود برکی روش،لعنت به خیابانی،تمام تلاش کی روش فقط بخاطر ندانمکاری یک،دوبازیکن هدررفت.لعنت برخیابانی،امیدواریم زحمات کی روش حفظ شودواینده گان قدربدانند.لعنت به خیابانی.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیابانی ازاون زمان که کاسبیش باجیوانی توسط فردوسی پور خراب شدوکیروش هم حمایت نکرد داره میسوزه.

    • ماقهرمان دسته سه شدیم شماچی؟

      بابا این احمق دیگه کیه اخه رتبه فیفا چیه قطر رتبه نود داشت ولی قهرمان اسیا شد همش با بازیکنای خیابانی سیرالعون بازی کردن وتیمهای ضعیف درجه چهارم وپنجم ورتبه گرفتن خری یاخودتو به خریت زدی کدوم بازیکن رو دلال ساخت یکیشو بگو تا ماهم بدونیم به قطرخرده میگیریم رفتن از جاهای دیگه بازیکن میارن ولی بازیکنای خودمونو نگا کن از کشورهای دیگس حالا فک کن دورگه
      دیگه بایازده بازیکن دفاع کنی خب تیم گل نمیخوره یکیم همش میگن مردم راضین راس میگن تو نود نظرسنجی بزارن تاببین راضین یانه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا شماراضی بشو بقیه اداتودربیارن.

    • تلما

      دوستان خوبم چرا یه سری به کیروش حمله میکنند و یه سری هم به هموطنان و مجریان شبکه ها این کار کار خوبی نیست.
      آقای کیروش یه کارنامه ایی داره و رفتن از ایران اما مردم در آینده ایشونو قضاوت میکنن.و امید واریم مسئولین به هوش باشند ودر ادامه راه یک مربی کار بلد ودر خور تیم ملی بیارن...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج