جاباما
۸۲۷۶۴۵
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

توضیح درباره طرح یکسان‌سازی قبور شهدا

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا با اشاره به تذکر رهبر انقلاب درباره کار غلط یکسان‌سازی قبور شهدا گفت: منویات مقام معظم رهبری در خصوص قبور شهدا با توجه ویژه دنبال می‌شود.

خبرآنلاین: مدیرعامل سازمان بهشت زهرا با اشاره به تذکر رهبر انقلاب درباره کار غلط یکسان‌سازی قبور شهدا گفت: منویات مقام معظم رهبری در خصوص قبور شهدا با توجه ویژه دنبال می‌شود.

چند روز پیش(چهارشنبه) و در آستانه‌ دهه‌ی فجر، آیت‌الله خامنه‌ای در مرقد مطهر امام خمینی رحمه‌الله حضور یافتند و در گلزار شهدای انقلاب عنوان کردند: یکی از کارهای بدی که بعضی از مدیران گلزارهای شهدا انجام می‌دهند، این کار غلط یکسان‌سازی قبور شهدا است.

ایشان پس از زیارت مزار شهدای بهشت زهرای تهران با بیان این این که یکی از کارهای بدی که بعضی از مدیران گلزارهای شهدا انجام می‌دهند، این کار غلط یکسان‌سازی قبور شهدا است افزودند: این [جا] خوب است؛ همین درست است، بیایند صاحبان این شهدا، پدرانشان، مادرانشان، فرزندانشان، همسرانشان، علامتی داشته باشند، عکسی داشته باشند، این خوب است. این شکل، شکل طبیعی است. هیچ لزومی ندارد که ما این [علامت‌ها] را صاف کنیم، به خیال اینکه می‌خواهیم زیباسازی کنیم. زیبایی هر جایی و هر چیزی به حَسَب خودش است؛ زیبایی انسان، زیبایی باغ، زیبایی قبرستان، زیبایی هر چیزی را باید به حَسَب خودش محاسبه کنیم.

دستور شهردار تهران به مدیرعامل سازمان بهشت زهرا

پس از تذکر رهبر انقلاب و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری؛ شهردار تهران به مدیرعامل سازمان بهشت زهرا دستور داد مزار شهدا به صورت طبیعی و طبق سلیقه خانواده های آنان حفظ شود.

در پی حضور رهبر معظم انقلاب در آستانه بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی در حرم بنیانگذار کبیر انقلاب و مزار مطهر شهدای دفاع مقدس، معظم‌له در تذکری یکسان‌سازی قبور شهدا را کار غلطی دانستند و بر تداوم‌ و استمرار حفظ شکل اولیه آنها تاکید فرمودند.

به همین منظور و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری، پیروز حناچی شهردار تهران به مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) دستور داد که مزار مطهر شهدا باید به صورت طبیعی و طبق سلیقه خانواده های محترم و معزز شهدا و با یادگاری‌هایی که از این عزیزان برجای مانده حفظ شود.

یک آجر از قطعات مطهر شهدا جابه‌جا نخواهد شد

سعید خال، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا ‌(س) این باره گفت: منویات مقام معظم رهبری به‌دقت و همانطوری که تاکنون هم در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) با توجه ویژه و خاص انجام شده، دنبال خواهد شد.

وی افزود: همین ابراز رضایت رهبر معظم انقلاب از وضعیت بهشت زهرا (س)، باعث دلگرمی ما بود و بنده هم تازمانی که در این مسئولیت و خدمت هستم یک آجر از قطعات مطهر شهدا جابه‌جا نخواهد شد.

خال تاکید کرد: در پی حضور و بازدید حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز دهم بهمن ماه از گلزار شهدای بهشت زهرای تهران، معظم له طی سخنانی ضمن گلایه از برخی مدیران گلزارهای شهدا مبنی بر یکسان سازی قبور مطهر شهدا، رضایت خود را از حفظ قبور مطهر شهدای بهشت زهرا(س) ابراز فرمودند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آخه فقط بحث قبورشهدا نیست، خیلی جاهااین کارراانجام دادندوخیلی از قبور را به اشتباه وجابجا سنگ انداخته اندوقتی هم که اعتراض میکنیم تازه گردن گلفتی هم میکنند ومیگویند همینی که هست وتهدید هم میکنند.مثل قبرستان ملارد که شخصا توسط شخصی به نام مرتضی خلج تهدید شدم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج