۸۲۷۷۳۹
۹ نظر
۵۰۰۶
۹ نظر
۵۰۰۶
پ

قیمت تخم‌مرغ کاهش یافت

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران گفت: جوجه‌ریزی در بین مرغداران بسیار کاهش پیدا کرده و قیمت آن هم بسیار کاهش یافته است. مرغی که بعد از ۹۰ هفته باید به کشتارگاه فرستاده می‌شد بعد از ۱۳۰ هفته هنوز در مرغداری است و تخم می‌گذارد.

خبرگزاری ایلنا: رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران گفت: جوجه‌ریزی در بین مرغداران بسیار کاهش پیدا کرده و قیمت آن هم بسیار کاهش یافته است. مرغی که بعد از ۹۰ هفته باید به کشتارگاه فرستاده می‌شد بعد از ۱۳۰ هفته هنوز در مرغداری است و تخم می‌گذارد.

ناصر نبی‌پور رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران در خصوص وضعیت تخم‌مرغ و قیمت این محصول در بازار اظهار کرد: میانگین قیمت تخم‌مرغ در کشور هر کیلو ۶۵۰۰ تا ۶۶۰۰ تومان است که نسبت به دوماه قبل حدود ۲ هزار تومان کاهش داشته اما در این چند هفته قیمت آن ثابت مانده است.

وی افزود: هر شانه تخم‌مرغ دو کیلوگرمی هم در عمده فروشی‌ها حدود ۱۳ هزار تا ۱۴ هزار تومان است که در خرده‌فروشی‌ها تا ۱۵ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار در رابطه با میزان تولید تخم‌مرغ در کشور خاطرنشان کرد: میزان تولید تخم‌مرغ در کشور به نسبت ماه‌های قبل بسیار بهتر شده اما همچنان مشکل نهاد‌های دامی و انتقال این نهاده‌ها به مرغداری‌ها را داریم که قیمت آن هم بسیار افزایش یافته است.

وی افزود: نهاده‌ها به دو دسته اسمی و رسمی تقسیم شده‌اند که نهاده اسمی ذرت ۱۲۵۰ تومان اعلام می‌شود اما تا حدود ۱۵۸۰ تومان و بیشتر هم خرید و فروش می‌شود و سویا ۲۲۰۰ اعلام می‌شود اما تا ۳۷۰۰ تومان هم در بازار فروخته شده است و هیچ نظارتی بر آن وجود ندارد.

نبی‌پور عنوان کرد: جوجه‌ریزی در بین مرغداران بسیار کاهش پیدا کرده و قیمت آن هم بسیار کاهش یافته است. مرغی که بعد از ۹۰ هفته باید به کشتارگاه فرستاده می‌شد بعد از ۱۳۰ هفته هنوز در مرغداری است و تخم می‌گذارد.

وی تاکید کرد: ما به دنبال صدقه از دولت نیستیم و تنها خواهان صادرات تخم مرغ از کشور هستیم تا این محصول بر روی دست مرغداران نماند. سازمان پشتیبانی امور دام با برخی مرغداران قرارداد بسته تا تخم مرغ را از آنها بخرد و با قیمت ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان در بازار بفروشد اما احتیاجی به این کار نیست و ما ظرفیت و میزان تولید بالایی داریم و به راحتی می‌توانیم بازار را اشباع کنیم.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار عنوان کرد: با شرایطی که سال قبل برای مرغداری‌ها پیش آمد و آنفولانزا تولید را با مشکل مواجه کرد، وزارت جهاد کشاورزی اجازه داد تا مرغ‌ها تا ۱۳۰ هفته هم در مرغداری‌ها بمانند و بعضا تا ۱۶۰ هفته هم مرغ را نگهداری کردیم امادر حال حاضر در مرغداری‌ها مرغ سه ساله هم داریم که دیگر توان تخم‌گذاری ندارد اما به خاطر ریسک جوجه‌ریزی هنوز به کشتارگاه فرستاده نشده است.

طبق گزارش میدانی خبرنگار اقتصادی ایلنا، قیمت تخم‌مرغ در خرده فروشی‌ها، هر شانه تخم مرغ دو کیلویی ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت خرید خرده‌فروشان هم هر شانه ۱۷ هزار تومان است. قیمت هر دانه تخم‌مرغ هم ۷۰۰ تومان اعلام شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط خفه شین

    • کامران

      حتما ۵۰ تومن تو هرشونه!؟

    • ir

      علتش دهه فجره بعد ۲۲ بهمن چندبرابر میشه باز

    • بدون نام

      دیشب شانه ای 22 هزارتومان تخمه مرغ را میفروخت

    • بدون نام

      وجود شما .... یعنی استمرار مشکل .

    • بدون نام

      بابا تخم مرغ را را ندهید به این ملت بخورند .




      بزارید زیر مرغ باز بشه بعد گوشت مرغ بدید ملت بخورند.

    • بدون نام

      تخم مرغ کلیویی 6500 ،،امروز 14 بهمن 97 من شهرکرد گرفتم کیلویی 9500

    • اسد

      چرا دروغ تحویل می دهی یک شانه تخم مرغ خردیم ۱۹ هزار شد حساب کنید کیلو چنده؟؟؟

    • (م..ب) مصطفی بادینی زاهدان

      دوسه روزه تو زاهدان صف های چند ده متری ایجاد صده اونم برا طلا ؟؟؟؟؟نه برای 1شوته تخم مرغ مردم میخوان یقه به یقه بشن!!!!خجالت بکشید من باز فک کردم دلار هزاری شده یا پراید شده 4میلیون که اینطوری صف کشیدن خیابون بند اومده ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج