جاباما
۸۲۷۸۰۳
۱۳ نظر
۵۰۰۰
۱۳ نظر
۵۰۰۰
پ

چرخش عیدی کارکنان دولت در مدار یک میلیونی

اعلام رقم یک میلیون تومانی برای عیدی کارکنان در سال جاری ابهاماتی ایجاد کرد که بی‌پاسخ ماند. این در حالی است که پیش از این، ارقام حدود ۹۳۲ هزار و ۸۹۸ هزار تومانی در این رابطه اعلام شده بود.

خبرگزاری ایسنا: اعلام رقم یک میلیون تومانی برای عیدی کارکنان در سال جاری ابهاماتی ایجاد کرد که بی‌پاسخ ماند. این در حالی است که پیش از این، ارقام حدود ۹۳۲ هزار و ۸۹۸ هزار تومانی در این رابطه اعلام شده بود.

هیأت وزیران اخیراً مصوبه‌ای داشت که در آن رقم یک میلیون تومانی را برای عیدی کارکنان ثبت و دستگاه‌های اجرایی را موظف به پرداخت در این چارچوب کرد. گرچه سازمان برنامه و بودجه در بخشنامه بودجه سال جاری به دستگاه‌ها تاکید کرده بود که عیدی را ۹۳۲ هزار و ۲۵۰ تومان در نظر بگیرند اما اخیراً اعلام کرد که با توجه به ضریب مصوبه حقوق به میزان ۱۷۹۷ مبلغ عیدی کارکنان به ۸۹۸ هزار و ۵۰۰ تومان می‌رسد.

چرخش عیدی کارکنان دولت در مدار یک میلیونی

در حالی این ارقام در نهایت باید به تصویب هیأت وزیران می‌رسید که مصوبه هیأت وزیران در رابطه با عیدی کارکنان با رقم یک میلیون تومانی همراه بود که بالاتر از پیش‌بینی‌های قبلی است.

در این مصوبه تاکید شده که دستگاه‌های اجرای موضوع ماده (۵) مدیریت خدمات کشوری و ماده (۵) قانون محاسبات عمومی، نیروهای مسلح، نیروی انتظامی، قوه قضائیه و سایر دستگاه‌های اجرایی مشمول قوانین خاص مجاز هستند به کارمندان خود اعم از رسمی، ثابت، پیمانی، خرید خدمت، قراردادی و موقت و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و تحقیقاتی و قضات که به طور تمام وقت اشتغال به کار دارند مبلغ ثابت یک میلیون تومان به نسبت مدت خدمت تمام وقت در سال ۱۳۹۷ به عنوان پاداش آخر سال (عیدی) پرداخت کنند. بر این اساس عیدی کارکنان در بهمن‌ماه از محل بودجه مصوبه دستگاه‌ها پرداخت می‌شود.

گرچه پیگیری از دستگاه‌های مربوطه در مورد تغییر رقم عیدی با پاسخی همراه نبود اما از رقم ثابت یک میلیون تومانی که در مصوبه هیأت وزیران ثبت شده این گونه برمی‌آید که دولت تصمیم به افزایش مبلغ عیدی در قیاس با برآوردهای ابتدایی گرفته است.

به هر حال با توجه به تغییر شرایط اقتصادی در ماه‌های اخیر و افزایش تورم بعید نبود که در صورت تأمین منابع، مبلغ پاداش پایان سال کارکنان افزوده شود. این در حالی است که در مدت اخیر حتی بحث افزایش حقوق نیز مطرح بود که بی نتیجه ماند.

اما آنچه هیأت وزیران در رابطه با عیدی مصوب کرده تبصره‌های دیگری هم دارند؛ به طوری که تاکید بر این است که پرداخت هرگونه وجه دیگری به عنوان عیدی با عناوین مشابه علاوه بر این رقم یک میلیون تومانی توسط دستگاه‌های مورد اشاره قانون و تمام واحدهای وابسته و تابعه و سایر واحدهایی که اجرای مقررات در مورد آنها مستلزم ذکر نام است، ممنوع خواهد بود.

همچنین پرداخت عیدی به کارکنان خرید خدمت قراردادی و موقت به نسبت خدمات تمام وقت آنها در سال جاری بوده و در هر حال میزان عیدی آنها از ۵۰ درصد یک میلیون تومان کمتر نخواهد بود.

در مورد سایر گروه‌ها نیز به این ترتیب است که عیدی بازنشستگان، مستمری‌بگیران، حقوق وظیفه از کار افتادگی، حقوق وظیفه وراث مستخدمین متوفی مشمول صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و سایر صندوق‌های بازنشستگی و نیز شهدا و جانبازان از کار افتاده به مبلغ یک میلیون تومان از محل بودجه مصوب صندوق‌های بازنشستگی با دستگاه اجرایی قابل پرداخت است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کاربرس

      قدیم ی سکه میدادند!

    • نظری

      تشکر وقدر دانی میکنم که کارکنان ومدریت محترم اخبار داغ نظرات مارا تحمل میکنند وخوشحالم از اینکه ما در کشوری هستیم
      که یک روستایی مثل بنده میتوانم انتقادات خودم را به مسعولان
      بگویم وعذر تقصیر دارم اگر از مسعولان شاکی هستم همه اش به خاطر گرانی وفشار زندگی است ودر آخر عیدی کار مندان وکارگران مبارکشان باشد وخداوند کمک کند که وضعیت اقتصادی خوب شود تا ما هم شرمنده سفره خانواده نباشیم

      پاسخ ها

      • سعید رحیمی

        بخدا تو از مردم نیستی،خیی تابلوئه

      • آریا آریایی

        تو خووووبی
        ماهی چند هزار دلارررر میگیری روستایی گرامی؟
        راستی خبر داری گله گاو و گوسفندان چند برابر پارسال ارزش پیداکرده؟
        قیمت زمینهاتون چند برابر شده؟
        قیمت شیر و ماست وکره ومحصولات کشاورزی چی؟؟؟؟؟
        آخی انتقاد نکن ومظلوم کی بودی توووووو؟

    • اقتصاددان

      دلار به خاطر عوامل زیر بعد از 22 بهمن گران می شود. نشست ضد ایرانی ورشو - دادن عیدی-دادن یارانه- دادن حقوق- دادن پاداش پایان سال و........

    • بدون نام

      چه قدر این یک میلیون تومان رو تو بوق وکرنا میکنین با اینهمه گرونی خجالت نمیکشین هی دایما این مبلغو علم میکنین

      پاسخ ها

      • سعید رحیمی

        کارشون همینه ... دروغ

    • بدون نام

      می خواد یه ملیون باشه یا نهصدو خرده ای فرقی به حال ملت نمی کنه پس بوق و کرنا نکنین این قد

    • بدون نام

      مایه خجالت وشرمساری خصوصا برای مابازنشستگان باآن همه دغدغه وگرفتاری است که چرا عیدی ماکارمندان وبازنشسته ها باید یک سوم کارگران باشد چرادولت به فکرآبروی مانیست روزعیدباید توروی عروس وداماد ونوه وغیره که ازما که الان بزرگ فامیل هستیم شرمنده باشیم آرزوبه دلمان مانده که یکسال ما هم درحدکارگران عیدی بگیریم کاش ازاول شغل کارگری راانتخاب کرده بودیم تازه به همین یک میلیون هم ایراد می گیرند خداوکیلی حداقل یک ماه حقوق به ما عیدی بدهید واینقدرماراشرمنده خانواده وفامیل نکنید

    • حامد از تبریز

      یک میلیون تومان کمی بیشتر از سکه گرمی است .

    • بدون نام

      هر مقدار وزیراتون میگیرن به مردم هم عیدی بدید یکم استان قدس و اون بالایی سر کیسه رو شل کنن عیدی پنج میلیونی بدید چی میشه مگه

    • بدون نام

      نامرداااااااااااااااااااااااا

    • بدون نام

      مسئولین محترم شما که همه امکانات را حذف یا به حداقل رساندید.لطف کنید این عید نوروز را هم بخاطر فشار مالی حذف کنید عیدی هم پیشکش خودتان.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج