۸۲۷۸۱۸
۴ نظر
۵۰۰۲
۴ نظر
۵۰۰۲
پ

امید هواداران استقلال به نیم فصل پرماجرا

استقلال تهران از ابتدای فصل تاکنون ۲۵ بازیکن را جذب کرده که این تعداد بازیکن یک عدد عجیب در فوتبال ایران به نظر می‌رسد.

ایلنا: یکی از نکات جالب توجه تیم استقلال در فصل هجدهم تعداد بالای بازیکنانی بود که این تیم چه در ابتدای فصل و چه در میانه‌های فصل جذب کرد. وینفردشفر اما جذب این تعداد از بازیکنان را برای پیشبرد اهداف تیمی خود می‌داند و معتقد است هر کدام به یک علت جذب این تیم شده‌اند.

در ابتدای فصل بود که بازیکنان کلیدی این تیم از جمع آبی‌پوشان جدا شدند و مدیران وقت استقلال مجبور به جایگزینی بازیکنان دیگری به جای جدا شده‌ها شدند. اما نحو عقد قرارداد با این بازیکنان به یک علامت سوال بزرگ در میان هواداران استقلال تبدیل شده بود. جذب بازیکنان متعدد در یک پست یا پر کردن لیست زیر ۲۳ سال این تیم از جمله ابهاماتی بود که آبی‌پوشان با آن‌ها دست در گریبان بودند.

در گزارش زیر به بررسی سرنوشت خریدهای استقلال در این فصل می‌پردازیم :

روح الله باقری

ستاره فصل قبل تیم خونه به خونه بابل یکی از اولین خریدهای استقلال در این فصل بود. بازیکن گیلانی آبی پوشان در این تیم شماره ۱۰ را بر تن کرده است و هر موقع که به کار گرفته شده توانسته به کار آبی‌پوشان بیاید. باقری در مقایسه با دیگر بازیکنان خط حمله استقلال عملکرد بهتری داشته و می‌کوشد تا در نیم‌فصل دوم نیست تا جایگاه خود را در خط حمله استقلال تثبیت کند.

امید هواداران استقلال به نیم فصل پرماجرا

محمد دانشگر

بازیکن مورد علاقه علی دایی یکی دیگر از خریدهای این فصل استقلال بود. این بازیکن چند پسته که میتواند به غیر از دفاع مرکزی در پست های دفاع کناری و هافبک تدافعی هم بازی کند جایگزین سید مجید حسینی شده بود اما هیچگاه نتوانست مانند مجید حسینی مثمرثمر عمل کند و باید دید می تواند در ادامه فصل عملکرد خوبی داشته باشد یا خیر.

امید هواداران استقلال به نیم فصل پرماجرا

فرشاد محمدی مهر

دیگر بازیکن جدید استقلال از پارس جنوبی آمده است. مدافع کناری جوان و خوش استایل فصل قبل تارتار در ترکیب آبی پوشان رقابت سخت و فشرده‌ای با ووریا غفوری دارد و حالا با آماده‌شدن خسرو حیدری برای بازی وی باید با دو نفر برای فیکس شدن رقابت کند.

امید هواداران استقلال به نیم فصل پرماجرا

مارکوس نیومایر

در ابتدای فصل به عنوان جانشین سرور جپاروف به استقلال آمد اما هیچگاه نتوانست ذره‌ای از توانایی‌های جباروف را به نمایش بگذارد. ستاره 32 ساله سابق قاسم پاشا بعد از کش و قوس های فراوان به استقلال آمد اما بعد از ارائه‌ی نمایش‌های ناامید کننده از این تیم جدا شد و به تیم آرائو سوییس پیوست.

امید هواداران استقلال به نیم فصل پرماجرا

مرتضی تبریزی

بزرگترین و پردردسر ترین خرید این فصل استقلال همین بازیکن است. ستاره ذوب آهن سرانجام آبی پوش شد. یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان بابت رضایتنامه وی به ذوب‌آهن پرداخت شده است. تبریزی در نیم فصل اول تنها دو بار موفق به گلزنی شد که همین عامل باعث شد در مقاطعی روی نیمکت استقلال قرار بگیرد.

امید هواداران استقلال به نیم فصل پرماجرا

طارق همام

یکی از بهترین خریدهای استقلال در این فصل همین بازیکن چپ پای عراقی است. ظاهر او کاملا شبیه به هوار ملامحمد و با لقب مسی عراق از او یاد می‌شود. این بازیکن بعد از ایمن حسین گزینه استقلال شد اما زودتر از این بازیکن آبی پوش شد و حالابه یکی از مهره‌های کلیدی استقلال تبدیل شده است. البته همام در جام ملت‌های آسیا مصدوم شد و تا رسیدن به شرایط آرمانی باید مدتی را به دور از زمین مسابقه بگذراند.

امید هواداران استقلال به نیم فصل پرماجرا

علی کریمی

یکی از بدشانس ترین بازیکنان تیم ملی که به دلیل آسیب دیدگی حضور در جام جهانی را از دست داد و با درخشش خود در لیگ برتر در فهرست اولیه کی‌روش برای جام ملت‌های آسیا قرار گرفت اما مصدومیت از ناحیه کمر باعث شد جام ملت‌ها را هم به دلیل مصدومیت از دست بدهد. کریمی که با حواشی فراوان به استقلال آمد و خیلی زود هم فیکس شد امیدوار است بدشانسی دست از سر او بردارد تا بتواند کیفیت خود را نشان بدهد.

امید هواداران استقلال به نیم فصل پرماجرا

مرتضی آقاخان

مهاجم فصل قبل پیکان تهران در حالی به استقلال آمد که خیلی زود خبر مصدومیتش دست به دست شد و پای خود را به تیغ جراحان سپرد تا نیم فصل دوم بتواند برای استقلال به میدان برود اما بدشانسی گریبان وی را در اردوی ترکیه گرفت و آقاخان در حالی که به تازگی از کمند مصدومیت جدا شده بود دوباره مصدوم شد و هشت ماه دور از میادین خواهد بود.

امید هواداران استقلال به نیم فصل پرماجرا

الحاجی گرو

مهاجمی که جایگزین تیام شد اما هیچگاه نتوانست خاطرات خوش تیام را در ذهن هواداران استقلال تداعی کند و بدون گل زده استقلال را ترک کرد. جذب او هجمه‌های زیادی را علیه مدیران سابق استقلال روانه کرد و هواداران استقلال به تندی از آن‌ها بابت جذب گرو شاکی بودند. گرو در نهایت و با توافقی دو طرفه از جمع آبی‌پوشان جدا شد.

امید هواداران استقلال به نیم فصل پرماجرا

میثم تیموری

دیگر خرید پر حرف و حدیث استقلال این بازیکن جوان بود. تیموری هم مانند آقاخان با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کرد اما در اواخر نیم‌فصل اول شرایط بازی را به دست آورد و باید با زکی‌پور، نورافکن و سهرابیان برای حضور در جناح چپ خط دفاع استقلال رقابت کند.

امید هواداران استقلال به نیم فصل پرماجرا

امید نورافکن

هافبک چپ‌پای استقلال که دوباره به جمع شاگردان شفر اضافه شده امیدوار است خاطرات خوب گذشته را دوباره با پیراهن استقلال زنده کند و دوباره پیراهن تیم ملی را بر تن کند. نورافکن بعد از یک نیم‌فصل نیمکت نشینی به استقلال بازگشته و باید ببینیم حضور او به استقلال کمک خواهد کرد یا خیر.

امید هواداران استقلال به نیم فصل پرماجرا

اسماعیل گونکالوس

اسماعیل گونکالوس گینه‌ای مهاجمی است که در نیم فصل دوم به باشگاه استقلال منتقل شده است و قرارداد خود را به مدت خود یک فصل و نیم امضا کرده است. با تایید نهایی تست پزشکی، قرارداد این بازیکن امضا شده و باید ببینیم این بازیکن می‌تواند خاطرات بد الحاجی گرو را از ذهن هواداران استقلال پا کند یا خیر.

امید هواداران استقلال به نیم فصل پرماجرا

آیاندا پاتوسی

آیاندا پاتوسی بازیکن اهل کیپ تاون آفریقای جنوبی که ۲۶ ساله است. پست اصلی او وینگر چپ است و این در حالی است که او به خاطر قابلیت بازی با هر دو پا درپست هافبک تهاجمی و هافبک راست نیز به بازی گرفته می شود. از خصوصیات بارز او می توان به قدرت دریبل زنی بالا و همچنین سرعت بالایش اشاره کرد این هافبک ۲۶ ساله مهارت خوبی نیز در زدن ضربات ایستگاهی دارد همچنین او از آمارخوب گلزنی در تیم های سابق خود برخوردار است. پاتوسی به جای نیومایر به استقلال آمده است و باید ببینیم می‌تواند جای خالی جباروف را پر کند یا خیر.

امید هواداران استقلال به نیم فصل پرماجرا

جوانان خریداری شده؛ جوانان جویای نام؟

الله‌یار صیادمنش

جوان گلزن و تند و تیز استقلال در خط حمله که با کش و قوس فراوان به عضویت استقلال درآمد عملکرد رضایت‌بخشی را در خط حمله استقلال از خود به ثبت رسانده و نوید یک مهاجم خوب برای آینده فوتبال ملی کشور می‌دهد. صیادمنش شاید مهم‌ترین بازیکن جوانی باشد که برای استقلال به خدمت گرفته شده است و توانایی‌های زیادی را از خود نشان داده است.

سجاد آقایی

وینگر تکنیکی و جوان استقلال که سابقه بازی در آلومینیوم اراک را نیز در کارنامه دارد یکی از بازیکنان مورد علاقه شفر بود که هر گاه آماده بود برای استقلال بازی کرد اما نتوانست عملکرد خوبی را از خود نشان دهد و احتمالا در نیم فصل دوم او را با پیراهن استقلال نخواهیم دید.

سینا خادم پور

بازیکن استقلال بود و قرضی به نفت تهران رفت و نمایش چندان خوبی هم نداشت. دوباره به استقلال بازگشت اما جایی در تفکرات شفر نداشت و دوباره از این تیم جدا شد.

امیرحسین اسماعیل زاده

مدافع چپ تیم ملی امید هم یکی دیگر از نفراتی بود که به تیم استقلال پیوست و آبی پوش شد. او با آبی ها قرارداد 5 ساله بست.

شاهین طاهرخانی

شاهین طاهرخانی که سابقه بازی در تیم ملی جوانان و باشگاه های گسترش فولاد و پیکان را در کارنامه خود داشت، با قراردادی 5 ساله به استقلال تهران پیوست.

ابوالفضل محمد حسنی

محمد حسنی که سابقه حضور در تیم ملی امید را در کارنامه خود دارد، 21 ساله است و در پست مهاجم به میدان می رود. این بازیکن جوان سابقه حضور در استقلال خوزستان را در کارنامه خود دارد و چهره ای آینده دار است.

امیرمحمد زالی

وی مدافع راست 22 ساله ای است که سابقه حضور تیم امید ایران را در کارنامه دارد و سابقهای درخشان در تیم های پایه تهران از خود بر جای گذاشته است. زالی در کنار حضور در تیم امید، سابقه حضور در تیم های جوانان، امید و بزرگسالان نیروی زمینی را در کارنامه خود دارد و سهمیه زیر 23 سال به حساب می آید.

احمدرضا احمدوند

مهاجم جوانی که توانایی بازی در نوک پیکان خط حمله، وینگر راست و چپ را در کارنامه خود دارد. این بازیکن سابقه حضور در جوانان استقلال تهران را در کارنامه خود دارد. این بازیکن 20 ساله، سابقه حضور در تیم ملی جوانان را نیز در کارنامه خود دارد و در تیم های مقاومت و سایپا نیز به میدان رفته است.

محمد مهدی طاهری

این بازیکن در دو سمت خط میانی می تواند به استقلال کمک کند. طاهری که متولد 1376 است در تیم های امید پیکان و مقاومت به میدان رفته و هم اکنون نیز در تیم امید ایران حضور دارد و بازیکنی آینده دار به حساب می آید.

امیرحسین کارگر

کارگر از محصولات آکادمی استقلال به حساب می آید. این بازیکن جوان فصل گذشته با تشخیص شفر به تمرینات استقلال اضافه شد و با تصمیم سرمربی آبی ها فصل آینده نیز در کنار آبی پوشان حضور خواهد داشت.

امید سام کن

سام کن لیگ هفدهم در لیگ برتر با پیراهن سپیدرود رشت در لیگ برتر حضور داشت و نمایش های قابل قبولی از خود به جای گذاشت. این مدافع جوان که متولد سال 1375 است، پیش از این در نیروی زمینی تهران حضور داشت و در لیگ گذشته برای تیم خود بیش از 600 دقیقه به میدان رفته است. با این حال سام کن مورد توجه شفر نبود و به سپیدرود برگشت.

حیدر علی احمدزاده

آخرین بازیکن این پست نیز در خط حمله حضور دارد. احمدزاده می تواند در دو سمت راست و چپ خط حمله به عنوان بال کناری استقلال را کمک کند. این بازیکن نیز سهمیه زیر 23 سال محسوب می شود.

* امید هواداران استقلال به نیم فصل دوم

با جذب تمامی این بازیکنان تاکنون استقلال از دو جام از سه جام ممکن حذف شده است و تنها‌ لیگ‌برتر را پیش روی خود می‌بیند. سرمربی آلمانی استقلال امیدوار است خاطرات تلخ نیم فصل اول را به دست فراموشی سپرده و با بازیکنان جدیدی که در نیم فصل دوم به جمع یاران استقلال اضافه شده‌اند بتواند تیم درخور نام استقلال و هواداران آن بسازد. تیمی که بتواند در گروه مرگ لیگ قهرمان آسیا نفس بکشد و از مرگ به زندگی برسد. تیمی که در لیگ جزود مدعیان باشد و تا روز آخر دست از تلاش برای قهرمانی بر ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اووووووه چخبره
      دیگ کی مونده کیسه نگیره تازه ادعامیکنن وزیرم پرسپولیسه
      این۴۰تابازیکنو فقط به ریالم حساب کنی بزنی توماشین حساب منفجرمیشه
      این همه پولو ازکجا اوردن
      آره دیگ وزیرم پرسپولیسه
      پرسپولیس۶تابازیکن کیسه۴۰تابازیکن
      البته کسیه کشه به هوچی گری عادت دارن
      یه عده شون الان میگن میتونیم میگیریم ایناهمونابودن ک اول فصلم برای ما کری میخوندن با خریدهایی ک پرسپولیس اول باشون باب مذاکره رو بازکرد بعد رفتن استقلال تهش ک هیچی نمیشن میگن وزیر پرسپولیسه
      اگ اینجوره کاش وزیر استقلالی بود ماهم۴۰تابازیکن میگرفتیم این همه پول تودستمون بود با گرو و نیومایر و بویان فسخ کنیم پولشونم بدیم جاش بازیکن بگیریم یک میلیون دلار
      کاش وزیر استقلالی بود ۶تابازیکن برای کیسه میگرفت ۴۰تابرای پرسپولیس

    • بدون نام

      لیست ریخت و پاش تیم حکومتی در این فصل

      روح الله باقری،محمد دانشگر،فرشاد محمدی مهر،مارکوس نیومایر،مرتضی تبریزی،طارق همام،علی کریمی،مرتضی آقاخان،الحاجی گرو،میثم تیموری،امید نورافکن،اسماعیل گونکالوس،آیاندا پاتوسی،الهیار صیادمنش،سجاد آقایی،سینا خادم پور،امیرحسین اسماعیل زاده،شاهین طاهرخانی،ابوالفضل محمد حسنی،امیر محمدزالی،احمد رضا احمدوند،محمد مهدی طاهری،امیرحسین کارگر،امید سامکن،حیدعلی احمد زاده...؟؟؟چه خبره
      وزیر هم پرسپولیسیه

    • M

      حرف نزن لنگی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وقتی یه کیسه کش کم میاره
        و هیچ جوابی نداره خخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج