جاباما
۸۲۷۸۴۷
۱۲ نظر
۵۰۰۵
۱۲ نظر
۵۰۰۵
پ

دادستان تهران: در شمال تهران کمتر به گوشت‌ نیاز دارند

دادستان تهران در خصوص ضروت مدیریت سهمیه‌های گوشت اختصاص یافته به فروشگاه‌ها گفت: در شمال شهر تهران کمتر به این گوشت‌ها نیاز است، اما شاهد توزیع بیشتر گوشت در این مناطق نسبت به فروشگاه‌های مستقر در جنوب شهر هستیم.

خبرگزاری ایسنا: دادستان تهران در خصوص ضروت مدیریت سهمیه‌های گوشت اختصاص یافته به فروشگاه‌ها گفت: در شمال شهر تهران کمتر به این گوشت‌ها نیاز است، اما شاهد توزیع بیشتر گوشت در این مناطق نسبت به فروشگاه‌های مستقر در جنوب شهر هستیم.

دومین نشست کمیته مقابله با گران‌فروشی در دادستانی تهران، روز چهارشنبه دهم بهمن ماه با حضور انصاری رئیس سازمان تعزیرات، سردار رحیمی رئیس پلیس پایتخت، اسفنانی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران، برخی معاونان دادستان، معاونان وزرای جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان دستگاه‌های متولی به ریاست دادستان تهران برگزار شد.

جعفری دولت آبادی در این نشست با تبریک فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با اشاره به ارکان انقلاب اسلامی شامل اسلام، رهبری، وحدت و مشارکت مردم، از این چهار رکن به عنوان راه‌های نجات بخش یاد کرد و اظهار داشت: هر زمان این چهار رکن در کنار هم قرار گیرند، مشکلات مردم حل شده است و انقلاب اسلامی نیز با تکیه بر این چهار رکن پیروز گردید.

وی با تاکید بر اینکه در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نیز اتکا به اسلام، رهبری، وحدت و مشارکت مردم می‌تواند مشکلات کنونی را مرتفع نماید، راهکار تداوم انقلاب و حل مشکلات را بازگشت به این چهار علت موجده دانست.

دادستان تهران تصریح کرد: مشکلاتی که در کشور رخ داده، قابل رفع است و اگر دشمنان دنیا را هم بسیج کنند، در صورت هماهنگی این چهار محور، روز به روز ایمان به پیروزی افزایش می‌یابد و گزندی از ناحیه دشمنان به انقلاب اسلامی نخواهد رسید.

جعفری دولت آبادی با اشاره به تجربه پیامبر اسلام (ص) در تحمل سختی‌ها و مشکلات گفت: در زمان پیامبر اکرم (ص) ایمان به خدا، اطاعت از رسول خدا، وحدت، ایثار و فداکاری مسلمان منجر به پیروزی اسلام شد و در دوران فعلی نیز مشکلات با تکیه بر این چهار محور برطرف می‌شود.

وی در رابطه با فلسفه ورود دادستانی‌ها به مقابله با گران‌فروشی، برخی مواد قانونی را مورد اشاره قرار داد و افزود: با توجه اظهارات ریاست قوه قضائیه دایر بر ضرورت برخورد قاطع با گران‌فروشی و جرایمی مانند قاچاق کالاهای اساسی، اگر عده‌ای بخواهند از طریق گران‌فروشی کلان، احتکار، قاچاق کالا و فساد در امر توزیع کالاها اخلال ایجاد کنند، به صورت جدی برخورد خواهد شد.

دادستان تهران سیاست و هدف دادستانی از تشکیل کمیته مقابله با گران‌فروشی را همکاری با دولت و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های دولتی و مردم اعلام کرد و با هشدار به اخلالگران در توزیع اقلام اساسی گفت: عده‌ای که فکر می‌کنند می‌توانند در این فضای آشفته، کار خود را پیش ببرند، و باید بدانند که دادستانی مقصران اصلی این آشفتگی را در هر رده‌ای که باشند تحت تعقیب قرار می‌دهد.

وی اعلام کرد راهبردهای اصلی دادستانی تهران شامل حمایت، نظارت و مقابله با جرایم مرتبط با گران‌فروشی خواهد بود.

عدم عرضه کالا به رغم اعلام دولت، احتکار است

جعفری دولت‌آبادی با اشاره به تعریف احتکار در ماده ۴ قانون تعزیرات، افزود: نگه‌داری کالا به صورت عمده با تشخیص مرجع ذی‌صلاح و امتناع از عرضه آن به قصد گران‌فروشی یا اضرار به جامعه پس از اعلام ضرورت عرضه توسط دولت، احتکار به شمار می‌رود. بنابراین در صورتی که دولت در محل‌های مخصوص اعلام عرضه کند ولی کالا عرضه نشود، احتکار است و دادستانی می‌تواند به این موضوع ورود نماید.

وی با اشاره به بند ب ماده یک قانون مبارزه با اخلالگران در نظام اقتصادی، گفت: اخلال در امر توزیع مایحتاج عمومی از طریق گران‌فروشی کلان ارزاق یا دیگر نیازمندی‌های عمومی، احتکار عمده ارزاق و نیازمندی‌های مزبور، پیش‌خرید فراوان تولیدات کشاورزی و سایر تولیدات مورد نیاز عامه و امثال آن‌ها به منظور ایجاد انحصار یا کمبود در عرضه، اخلال در نظام اقتصادی محسوب می‌شود.

دادستان تهران گزارش‌هایی که اخیراً به دادسرای تهران واصل شده است را موید این دانست که عده‌ای درصدد ایجاد انحصار یا کمبود عمدی عرضه گوشت قرمز هستند، خطاب به اخلالگران در عرضه و توزیع کالاهای اساسی مردم، اظهار داشت: اگر احراز شود که عده‌ای قصد انحصار یا کمبود عرضه گوشت و سایر اقلام ضروری را دارند، از موارد اخلال در نظام اقتصادی محسوب شده و برخورد می‌شود.

وی اعلام کرد: عدم عرضه عمدی و احتکار عمده ارزاق، جرم و اخلال در نظام اقتصادی تلقی می‌شود و مطابق ماده ۲ قانون مبارزه با اخلالگران اقتصادی، اگر مرتکب قصد مقابله با نظام را داشته باشد، مجازات آن، افساد فی‌الارض خواهد بود.

جعفری دولت آبادی تعریف ارائه شده در ماده ۶۰ قانون نظام صنفی از احتکار را مشابه تعریف مندرج در قانون تعزیرات دانست که ورود سازمان تعزیرات و دادستانی را ایجاب می‌نماید و خاطر نشان کرد برای ورود دادستانی و سازمان تعزیرات مبانی قانونی وجود دارد. وی اظهار امیدواری کرد دادسرا با تشدید نظارت‌ها وارد مرحله بعدی نشود.

وی با اشاره به شکل‌گیری همکاری مطلوب بین دستگاه‌های اجرایی افزود: دادستانی تهران با همه ظرفیت به میدان آمده است لذا برخلاف ادعاهای مطروحه، گشت‌های مشترک که در تهران تشکیل شده، امنیتی و انتظامی نیست بلکه با حضور نمایندگان اصلی دستگاه‌ها تشکیل می‌شود و هدف از برگزاری این گشت‌ها، دادن اطمینان و آرامش به مردم است تا بدانند کالاهای اساسی وجود دارد و مشکلات توزیع و عرضه قابل رفع و مدیریت است.

جعفری دولت آبادی خواستار همکاری بیشتر دستگاه‌های دولتی در این زمینه شد و افزود: این بزرگ‌ترین فرصت برای دستگاه‌های دولتی است که از ظرفیت و حمایت دادستانی برای رفع مشکلات مردم استفاده کند.

جعفری دولت آبادی، با تاکید بر این‌که به جای انتقال نگرانی، باید به مردم آرامش داد؛ خاطرنشان کرد: در این چهل سال مشکلات بزرگی را پشت سر گذاشته‌ایم و مشکلات جزئی قطعاً حل شدنی است.

وی با اشاره به اینکه دادستانی از تصمیمات دولتی مناسب و صحیح حمایت و در نظارت‌ها مشارکت می‌کند، اظهار داشت: قدرت و اختیارات دادستانی در اعمال نظارت موجب می‌شود درهای بسته بر روی مسؤولان باز شود و برای نمونه، اگر برای ورود به انبار کالاهای احتکار ضروری باشد، با حضور نماینده دادستانی این کار به سرعت انجام می‌شود.

جعفری دولت آبادی با اشاره به اینکه، به منظور صیانت از حقوق عمومی، معاونان دادستان را از پشت میز به کف خیابان آورده‌ایم تا مشکلات مردم حل شود، تاکید نمود که دادستانی تهران به هیچ وجه قصد دخالت در کارهای دولت و دستگاه‌های اجرایی را ندارد.

دادستان تهران از رئیس پلیس تهران خواست که مأمورین پلیس در مقابل فروشگاه‌ها و مراکز بزرگ عرضه کالاهای اساسی استقرار بیشتری داشته باشد و با دلالانی که فساد ایجاد می‌کنند برخورد جدی‌تر انجام گیرد.

وی تأکید کرد کسانی که با سکوت، عدم نظارت و یا مشارکت در جرم، برای مردم ایجاد مشکل می‌کنند، قابل تعقیب قضائی خواهند بود.

دادستان تهران با اشاره به اظهارات یکی از مسؤولان که علت اصلی گرانی گوشت را به قاچاق دام زنده ربط داده بود، از مسئولین دستگاه‌های دولتی خواست با بیان اظهارات غیر کارشناسانه، موجب نگرانی افراد جامعه نشوند.

وی دستگاه‌های اجرایی را از پاس‌کاری مشکلات به یکدیگر و فرافکنی بر حذر داشت و افزود: در بخش توزیع باید از ظرفیت اصناف نیز استفاده شود.

دادستان تهران در خصوص ضروت مدیریت سهمیه‌های گوشت اختصاص یافته به فروشگاه‌ها گفت: در شمال شهر تهران کمتر به این گوشت‌ها نیاز است، اما شاهد توزیع بیشتر گوشت در این مناطق نسبت به فروشگاه‌های مستقر در جنوب شهر هستیم.

جعفری دولت آبادی ضمن انتقاد از عرضه کالا به قیمت‌های مختلف در فروشگاه‌های مختلف افزود: با این عارضه باید برخورد شود و تمرکز اصلی بر کالاهای اساسی مانند گوشت، مرغ، لبنیات و میوه خواهد بود.

دادستان تهران با تاکید بر استفاده از ظرفیت مردم، افزود: مردم هرجا تخلفی در عرضه و توزیع مشاهده کنند به پلیس، دادستانی، سازمان تعزیرات و مراکز دولتی مرتبط اعلام نمایند و با اراده خوبی که در کشور شکل گرفته است قطعاً مشکلات برطرف خواهد شد.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، فرمانده پلیس پایتخت و نمایندگان دستگاه‌ها به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و معاونان دادستان گزارش گشت‌های اخیر را ارائه نمودند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وای به این مدیران

      پاسخ ها

      • پرند

        همه جا به گوشت نیاز دارن. اینم از اون حرفا بود

    • بدون نام

      بهتر است . مذاکره کنید . بدون دادن امتیاز .
      کی الان او دنیا به کره شمالی می گوید احسنت .

    • بدون نام

      خاک برسرملت شده ....بجای پیشرفت داریم پسرفت میکنیم,دوباره بایدتوصف گوشت,برنج,مرغ و...باشیم,به این کاراتون افتخارمیکنیدمسئولین تدبیروامید...!!؟

    • بدون نام

      اقای دادستان در روستا ما تا کنون گوشت خارجی ندیدیم

    • مشتی

      حاج آقا حرفای قشنگی میزنی ولی چرا عمل نمیکنید
      شمال شهر از گوشت و مرغ یخی بدشون میاد
      بعضی از رستوران ها هم سهم مردم بیچاره رو میگیرن
      بابا چهار نفر اعدام کنید دلمون خنک بشه البته کله گنده ها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اونااحتیاج نداران

      • بدون نام

        اونااحتیاج نداران

      • بدون نام

        جوک نگفتی به نظرت

    • بدون نام

      شمال شهر اصلا ازاین گوشتها نمی خورند تشریف ببرید سعادت آباد فقط مغازه های گوشت ومرغشون را ببینید ولباس فرم فروشندهاشون پس فکر کردین مثل مل یک هفته از شش صبح تا دوازده ظهر تو صف و دست خالی برگشتندمسئولین هم جزء همان مرفهین هستند شک نکنید

    • بدون نام

      مردم بقیه شهر ها نگه انسان نیست. چرا فقط غصه تهران رک دارید؟

    • بدون نام

      ما که دیگه گوشت نمیخوریم. حقوقمون کفاف کوشت را نمیده. کفاف نون را نمیده چه برسه به گوشت. نوش جون خودت و مقامات

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج