۸۲۷۹۳۳
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

زاکانی: امروز نیاز به یک انقلاب داریم

زاکانی با تاکید براینکه کشور در شرایطی قرار دارد که نیازمند یک تحول فراگیر است و نمی توان با شرایط فعلی این مسیر را ادامه داد، افزود: ما در سال ۵۷ پرونده استبداد را بستیم و در سال ۵۸ نیز لانه جاسوسی را فتح کردیم اما امروز گویا نیاز به یک انقلاب داریم.

خبرگزاری تسنیم: علیرضا زاکانی بعداز ظهر امروز در مجمع عالی بسیج استان همدان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و گرامیداشت ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم همه ما در مسیر امام (ره) و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی ثابت قدم بمانیم.

وی با تاکید براینکه کشور در شرایطی قرار دارد که نیازمند یک تحول فراگیر است و نمی توان با شرایط فعلی این مسیر را ادامه داد، افزود: ما در سال ۵۷ پرونده استبداد را بستیم و در سال ۵۸ نیز لانه جاسوسی را فتح کردیم اما امروز گویا نیاز به یک انقلاب داریم.

اهم سخنان زاکانی به شرح زیر است:

*انقلاب ما یک انقلاب پویا، پرتوان و اساسی است اما پیکره جامعه را بیماری فرا گرفته است و نیاز به بیماری زدایی دارد تا امر مهم جامعه سازی اسلامی محقق شود.

*اگر انقلاب سوم در جامعه ایجاد نشود عملا اهداف انقلاب اسلامی نیز محقق نمی‌شود اهدافی مانند استقلال، آزادی، عدالت، پیشرفت معنوی و مادی، ظلم ستیزی در جهان و کمک به مستضعفان عالم که انقلاب اسلامی به عنوان آرمان‌های اصلی خود در عالم اعلام کرده است.

*با انقلاب سال ۵۷ ما به استقلال سیاسی دست یافتیم اما هنوز استقلال فرهنگی و اقتصادی نداریم چرا که امروز ما به دلیل وابستگی های خود در این عرصه ها تحت فشار قرار گرفته‌ایم.

*گر اقتصاد ما امروز ضربه پذیر است برای این است که مقاومتی نیست، این اقتصاد به فرموده رهبر انقلاب باید مردمی باشد تا آسیب نبیند.

*مردم علاوه بر حق مالکیت بر اموال مشروع، حق نظارت دارند یعنی باید فضای کشور شیشه‌ای شود تا مردم بتوانند بر کارها نظارت کنند.

*طبق اصل ۸ قانون اساسی مردم دارای حق بازخواست هستند و برای اینکه از حق خود برخوردار شوند باید این حق تبدیل به قدرت شود.

*امام (ره) فرمودند به من بگویید خادم مردم، رهبری نیز همین فرمایشات را دارند، با این اوصاف دیگر جایی برای آقایی مسئولان نمی ماند.

*اگر در جامعه اسلامی مسئولیت جنبه الهی نداشته باشد آن مسئول بدبخت تربن فرد جامعه است، وقتی فردی مسئول می شود باید از همه چیز خود بگذرد و در برابر همه کارها پاسخگو باشد.

*بزرگترین آفت جامعه ما سه ضلعی پرستش قدرت، ثروت نامشروع و بیگانه است، مافیایی که ۴۰سال است کشور با آن مشکل دارد.

* چند وقتی است برخی افراد از وجود یک دولت پنهان دم می زنند و می‌گویند که این دولت نمی‌گذارد ما کار انجام دهیم در حالیکه ساختار پنهان پرستش قدرت، ثروت نامشروع و دشمن است که نمی‌گذارد کارها در کشور پیش رود.

* همانگونه که مسئولان در برابر مردم وظیفه دارند مردم نیز به فرموده حضرت امیر در برابر حکومت اسلامی مسئول هستند.

* در برابر مکتب امام (ره) مخالفان دین اسلام و رقبای این مکتب که مکتب امام را قبول دارند اما به آن پایبند نیستند، قرار دارد.

*عدم پایبندی به مکتب امام، نگاه حداقلی به دین، عدم توجه به ولایت مطلقه فقیه، عدم توجه به مردم سالاری دینی و نگاه از بالا به مردم در برخی مسئولان دیده می شود، از ابتدای انقلاب تا کنون هرگاه ما مطابق امر الهی پیش رفتیم موفق بودیم.

*عزتمندی ایران و مردم در گرو عمل به اسلام است، انقلاب اسلامی ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که در هیچ جای دنیا پیدا نمی‌شود.

* ما در جنگ با مزیت‌های انحصاری خود جنگیدیم و به پیروزی رسیدم وگرنه از نظر نظامی امکاناتی نداشتیم که بخواهیم با آنها در برابر دشمنان بایستیم.

*دشمنان مکتب امام سعی می‌کنند خدمات ملموس نظام را کم جلوه دهند و نیازهای کاذب مردم را بزرگ کنند تا اینگونه بین نظام و مردم شکاف ایجاد شود.

* تفکر غربی، خواب آلودگی و سطحی شدن انقلابیون، عدم رشد مناسب بصیرت در جامعه، دنیا طلبی و مقام پرستی گریبان کشور را گرفته است و سبب کاهش خدمت رسانی به مردم در مسئولان شده است.

* باید ماتریس انحطاط در کشور شکسته شود و ادامه نیابد که برای تحقق این موضوع مهم نیز لازم است انقلابیون از خواب آلودگی و سطحی شدن خارج شوند و برای انجام کارها کمر همت ببندند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اقای زاکانی مجلس و قانون و مجریان مشکل در مشکل برای مردم شده اند تا کی باید صبر کرد و با چه عمری؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج