۸۲۸۰۱۲
۱۱ نظر
۵۰۸۶
۱۱ نظر
۵۰۸۶
پ

ویژگی‌های افراد کاریزماتیک

کاریزما (فرهمندی) در لغت به معنی جذابیت زیاد و داشتن صفت‌های ویژه و ممتازی است که مورد پسند و ستایش تعداد زیادی از انسان‌ها قرار می‌گیرد. این کلمه از خاریسما که ریشه‌ای یونانی دارد گرفته شده.

برترین ها: کاریزما (فرهمندی) در لغت به معنی جذابیت زیاد و داشتن صفت های ویژه و ممتازی است که مورد پسند و ستایش تعداد زیادی از انسان ها قرار می گیرد. این کلمه از خاریسما که ریشه ای یونانی دارد گرفته شده. درواقع خاریس نام دختری در ادبیات اسطوره ای یونان است که به عنوان نماد زیبایی و جذابیت شناخته می شده است.

ویژگی‌های افراد کاریزماتیک

به انسان هایی که دارای کاریزما هستند افراد کاریزماتیک می گویند. بطور معمول به افرادی کاریزماتیک می گویند که جذاب و دلربا هستند و طرفداران زیادی دارند. ویژگی افراد کاریزماتیک این است که در ارتباط با دیگران، الگو و الهام بخشند و روی لایه های عمیق احساسی آن ها تاثیر مثبت می گذارند.

اصطلاح کاریزما در رشته های مختلفی مطرح شده و ویژگی افراد کاریزماتیک در گروه های مختلف متفاوت است. برای مثال کاریزما در جامعه شناسی به عنوان منشاء قدرت و مشروعیت شناخته می شود. در علوم سیاسی در تحلیل رهبران بزرگی مانند چرچیل، هیتلر، گاندی، جان اف.کندی و ... . افراد کاریزماتیک در سینما و موسیقی مانند مرلین مونرو، همفری بوگارت، کلارک گیبل، جیم موریسون، مدونا و ... . همچنین افراد کاریزماتیک می توانند در یک گروه کوچک مانند جمع دوستان، فامیل و خانواده جذاب و محبوب باشند.

بخشی از ویژگی های افراد کاریزماتیک ذاتی است، ولی اکثر آن ها اکتسابی است و درواقع مهارتی اجتماعی است که می توان آن را یاد گرفت. شما هم با دانستن ویژگی های افراد کاریزماتیک می توانید این مهارت ها را در خود تقویت کنید. در ادامه برخی از ویژگی های افراد کاریزماتیک را می گوییم:

وضوح کلام:

ویژگی افراد کاریزماتیک این است که می دانند چه می گویند و با صدای رسا صحبت می کنند. آن ها در حرف زدن عجله نمی کنند و فریاد نمی کشند. روی حرف هایی که می زنند فکر کرده اند و آن را زیبا، رسا و قاطعانه بیان می کنند.

شنوندگی خوب:

از مهم ترین ویژگی های افراد کاریزماتیک این است که آن ها شنوندگانی عالی هستند و به حرف های طرف مقابل خوب توجه می کنند. اگر طرف مقابل احساس کند که مشتاقانه به حرف های او گوش می دهید، دوست دارد بیشتر با شما حرف بزند. شما را به خود نزدیک و همراه احساس می کند و ناخودآگاه جذب شما می شود.

ویژگی‌های افراد کاریزماتیک

لبخندی واقعی:

یک لبخند زیبا حتما به این شکل نیست که لب و دندان ها حالت خاصی داشته باشند، بلکه لبخندی زیباست که واقعی باشد. یک لبخند واقعی از درون و عمق وجود انسان جان می گیرد. یک لبخند واقعی نیاز به تلاش ندارد و لازم نیست که همیشه لبخند بزنید. اما زمانی که یک لبخند واقعی می زنید حس زیبایی، شادی و مهربانی را به طرف مقابل القا می کنید و افراد تمایل بیشتری به صحبت کردن با شما پیدا می کنند. وقتی یک لبخند واقعی از درون می زنید به انسان ها و دنیا انرژی مثبت می دهید و همان انرژی را نیز دریافت خواهید کرد.

ارتباط چشمی:

از ویژگی های افراد کاریزماتیک این است که با دیگران ارتباط چشمی برقرار می کنند. یکی از راه های اصلی برقراری ارتباط، ارتباط چشمی است که نشان دهنده احترام و توجه به فرد و دقت به در حرفهایش است. با نگاه کردن به چشم افراد می توان بسیاری از احساساتشان را خواند و به آن ها احساس نزدیکی و همدلی بیشتری منتقل کرد. البته برقراری ارتباط چشمی در اینجا به معنی زل زدن به طرف مقابل نیست.

ویژگی‌های افراد کاریزماتیک

آشنایی با فرهنگ ها و گروه های مختلف:

یکی از ویژگی های افراد کاریزماتیک این است که دوستدار آشنایی با مردم و فرهنگ ها و گروه های مختلف هستند. این کار به آن ها کمک می کند تا دید بازتری درمورد انسان ها و فرهنگ ها داشته باشند، آن ها را بهتر بشناسند و تجربه ی بیشتری برای رویارویی با شرایط مختلف داشته باشند.

شجاعت:

از ویژگی های بارز افراد کاریزماتیک شجاعت و ریسک پذیری است. در شرایطی که اکثر انسان ها پیرو هستند و از شکست و تجربه های جدید و بزرگ می ترسند، افراد کاریزماتیک قدم پیش می گذارند. بسیاری از رهبران کاریزماتیک بزرگ دنیا همین خصوصیت را داشته اند و جنبش های بزرگی راه انداخته اند. افراد کاریزماتیک هدف ها و کارهای باشکوه را دست نیافتنی نمی بینند و معمولا هم به چیزهایی فراتر از انتظار دست می یابند.

دست و دلبازی:

هدیه دادن و مهمان کردن دیگران تاثیر معجزه آسایی روی آن ها دارد و در کسری از ثانیه دلشان را بدست می آورد. وقتی دیگران می فهمند دوستشان دارید و خوشحال کردنشان برای شما مهم است از شادی و عشق لبریز می شوند و دوستتان خواهند داشت.

بروز احساسات:

ویژگی‌های افراد کاریزماتیک

از ویژگی افراد کاریزماتیک این است که از نشان دادن احساسات خود خجالت و ترسی ندارند. آن ها احساسات خود را همانطور که واقعا هست به وسیله ی کلام و چهره شان نشان می دهند. اگر کسی را دوست دارند به او می گویند، در زمان خوشحالی خندانند و در زمان اندوه چهره شان غمگین است. بروز و انتقال احساسات به شما کمک می کند که شخصیت گیراتری داشته باشید و ارتباط بهتری با دیگران برقرار کنید.

استفاده مناسب از زبان بدن و ژست ها:

برخی از حالت های بدن مانند صاف ایستادن، بالا نگه داشتن سر و بازوها نشان دهنده ی یک شخصیت استوار، مطمئن و شاد است. از ویژگی های افراد کاریزماتیک این نیز هست که از زبان بدنشان استفاده می کنند و دست هایشان را حرکت می دهند. این کار برای انتقال بهتر مفهوم و جلب توجه مخاطب کارساز است.

اعتماد به نفس:

یکی دیگر از ویژگی های افراد کاریزماتیک این است که اعتماد به نفس بالایی دارند یا لااقل اینطور وانمود می کنند. آن ها در ارتباط نفر به نفر، هنگام صحبت در جمع و موقعیت های مختلف، محکم و مطمئن هستند. بوکفسکی می گوید "اگر می خواهید دوست داشته باشید، اول خودتان را دوست داشته باشید" .

کسی که توانایی دوست داشتن خودش را داشته باشد راحت تر می تواند دیگران را دوست داشته باشد و احتمال بیشتری وجود دارد که دیگران او را دوست داشته باشند. افراد کاریزماتیک علاوه بر اینکه اعتماد بنفس بالایی دارند و خودشان را دوست می دارند، به دیگران نیز کمک می کنند که اعتماد به نفسشان بالا برود و خودشان را دوست داشته باشند و همین باعث می شود که با دیگران ارتباط خوبی برقرار کنند.

منابع: coca, sokhanesabz

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آتیشپاره

      آقا گفتن نداره ولی همشو دارم...خخخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوبه که خودتم گفتی گفتن نداره....کاریزما نیازی یه یبان خودش نداره ...فک کنم شما خود شیفته ای

      • آتیشپاره

        عی بابا....باچه میرم دکتر....خخخ

      • صبا

        ای اتیشپاره

    • iren

      حقِ مردم چهار میلیون تومنه در ماه...چهل تومن میده میشه کاریزماتیک

      پاسخ ها

      • صبا

        واسه من که کاریزما نیست.

    • کاربر

      دقیقاً عین آقای روز بهانی

    • نگارا

      همشون یجورایی همون جسارت و اعتماد به نفسه...

    • جزیره ی ناکوجا آباد

      خیلی خوبه که شنونده ی خوبی باشی این واقعا تو روابط اجتماعی تاثیر مثبت میذاره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

    • بدون نام

      به جز وضوح کلام و اعتماد به نفس بقیه شون را دارم ولی یه مشکل بزرگ وجود داره من از ارتباط با دیگران خوشم نمیاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج