جاباما
۸۲۸۰۵۷
۷ نظر
۵۰۱۹
۷ نظر
۵۰۱۹
پ

واکنش حمید سوریان به استوری جنجالی بهداد

«قطعاً ادبیاتی که بهداد سلیمی در استوری خود به کار برد، صحیح و قابل پذیرش نیست... ورزش فوتبال ماهیتی متفاوت دارد و ورزشکاران دیگر باید با این واقعیت کنار بیایند. فوتبال یک صنعت است و به این دلیل پول‌های زیادی در این رشته جابه‌جا می‌شود و این طبیعت فوتبال است.»

روزنامه ایران: «پس از ناکامی تیم ملی فوتبال در جام ملت‌های ۲۰۱۹، بهداد سلیمی، قهرمان نامدار وزنه‌برداری در فضای مجازی متنی منتشر کرد و در آن متن به ارقام پاداشی که فوتبالیست‌ها پس از حضور در رقابت‌های جام ملت‌ها دریافت کردند، واکنش بسیار تندی نشان داد. البته این قهرمان وزنه‌برداری پس از گذشت چند ساعت استوری دیگری در صفحه اینستاگرامش گذاشت و عذرخواهی کرد.

انتقادات این چنینی نسبت به رسیدگی بیشتر مسئولان به فوتبال برای نخستین بار نیست و در بحبوحه مسابقات جام ملت‌ها نیز محمد بنا، سرمربی نامدار تیم ملی کشتی فرنگی در صفحه شخصی خود به این موضوع پرداخت اما این برای نخستین بار بود که یک قهرمان نامدار از واژه تند «بی‌غیرت» علیه ورزشکاران رشته دیگری استفاده کرد.

حمید سوریان، نابغه کشتی فرنگی در خصوص این موضوعات گفت: «امروزه فوتبال فراتر از بحث ورزش است و یک صنعت محسوب می‌شود. نگاه کل دنیا نسبت به ورزش فوتبال خاص‌تر و ویژه‌تر است و تراکنش مالی که در فوتبال اتفاق می‌افتد با سایر رشته‌های ورزشی قابل قیاس نیست که این موضوع را باید همه ما بپذیریم. دلیل این موضوع هم توجهی است که بینندگان به این رشته ورزشی دارند.»

او ادامه داد: «من به عنوان کسی که یک رشته ورزشی را به صورت حرفه‌ای دنبال کرده‌ام، همیشه علاقه‌مند به فوتبال بودم و از دیدنش لذت بردم. من یک دوستدار و طرفدار فوتبال هستم. اینکه تیم ملی فوتبال ما در مسابقات جام ملت‌ها چنین نتیجه‌ای کسب کرد به دلیل بضاعت فوتبال‌مان است. بضاعت فوتبال ما در همین حد است و بچه‌ها تمام تلاش‌شان را کردند و می‌کنند تا فوتبال ما بتواند در مسابقات مختلفی همچون جام ملت‌ها یا رویدادهای بزرگ نتیجه بگیرد.»

وی ادامه داد: «نتیجه‌گیری در این رویدادها نیازمند برنامه‌ریزی بلندمدت است. ما باید مثل تیم ملی فوتبال قطر که به قهرمانی جام ملت‌ها رسیده در فوتبال پایه‌مان هزینه و برنامه‌ریزی کنیم تا در سال‌های آینده نتیجه بگیریم. اگر قرار باشد برنامه‌ریزی‌مان به همین گونه باشد به نتیجه نخواهیم رسید. همه ورزشکاران یک وظیفه مشترک دارند که آن وظیفه به اهتزاز درآوردن پرچم و نواخته شدن سرود کشورمان است که هیچ چیزی بالاتر از آن نیست.»

دارنده ۷ مدال طلای کشتی فرنگی جهان و المپیک در خصوص تفاوت پاداش‌ها بین فوتبال با سایر رشته‌های ورزشی گفت: «باید به ورزش‌های دیگری که در رقابت‌های بزرگی همچون المپیک و رویدادهای بزرگ دیگری که برای مردم حائز اهمیت است و نگاه دنیا به آن سمت می‌رود، تجدید نظر شود. همانگونه که کشورهای دیگر برای قهرمانان‌شان جوایزی در نظر می‌گیرند باید در کشور ما هم این گونه باشد.»

او افزود: «از طرف خودم به فوتبالیست‌هایمان خسته نباشید و خدا قوت می‌گویم. فکر می‌کنم بهداد سلیمی به عنوان یک ورزشکار بزرگ و پرآوازه که افتخاراتش را هیچکس نمی‌تواند کتمان کند و برای کشورمان یک سرمایه محسوب می‌شود یک مقدار احساسی در مورد این موضوع اظهار نظر کرده بود و نهایتاً در پست بعدی استوری گذاشت و عذرخواهی کرد.»

البته دیروز حمید سوریان هم در صفحه اینستاگرامش یک استوری گذاشت و با انتشار متن «صبر بسیار بباید پدر پیر فلک را تا دگر مادر گیتی چو تو فرزند بزاید» از بهداد سلیمی خواست تا صبور باشد. او در خصوص استوری‌اش بیان داشت: «جای یک جام در ورزش کشورمان خالی است.

فوتبال ما ۴۳ سال در جام ملت‌ها ناکام بود و حالا با این ناکامی انتظارمان به ۴۷ سال می‌رسد و مردم توقع این را دارند تا فوتبال ما جام بگیرد. امیدوارم که با برنامه‌ریزی متولیان ورزش‌مان تیم ملی فوتبال در دوره بعد نتیجه بگیرد. این خواسته مردم است و خواسته بحقی هم است که امیدوارم محقق شود. منظور من از صبر جای خالی این جام است که در فوتبال ما وجود دارد و این تنها نیازمند صبر بیشتر است.»

سوریان در خصوص واژه «بی‌غیرت» که بهداد سلیمی در پست خود به فوتبالیست‌ها نسبت داده بود، بیان داشت: «قطعاً ادبیاتی که بهداد سلیمی در استوری خود به کار برد، صحیح و قابل پذیرش نیست. این ظرفیت و پتانسیل فوتبالیست‌های ما بوده و ما باید با این واقعیت کنار بیاییم. ورزش فوتبال ماهیتی متفاوت دارد و ورزشکاران دیگر باید با این واقعیت کنار بیایند. فوتبال یک صنعت است و به این دلیل پول‌های زیادی در این رشته جابه‌جا می‌شود و این طبیعت فوتبال است.»

بازیکنان تیم ملی فوتبال پس از پست بهداد در فضای مجازی یک پست مشترک انتشار دادند و در فضای مجازی جو خوبی بین فوتبالیست‌ها و بهداد سلیمی وجود ندارد. سوریان در پاسخ به این سوال که برای جلوگیری از این فضا چه باید کرد، افزود: «باید از فضای مجازی پرهیز کنیم.

من خودم به شخصه در این فضا کم کار هستم. اینکه همه بازیکنان فوتبال عکس یک قهرمان را می‌گذارند، روی عکس او ضربدر می‌زنند و در پستی به این قهرمان می‌تازند، صحیح نیست. اگر بهداد سلیمی من باب کلمه‌ای که به کار برده عذرخواهی نمی‌کرد، شاید تا حدودی پست مشترک فوتبالیست‌ها قابل پذیرش بود اما وقتی یک تیمی متحد به قهرمان نامدار کشورمان می‌تازند، ناراحت‌کننده است.»

او ادامه داد: «نمی‌توان افتخارات بهداد سلیمی را کتمان کرد. اینکه ما چشمان‌مان را ببندیم و مدال‌ها و قهرمانی‌هایش را نبینیم و فقط بابت نوشته‌ای که گذاشته بخواهیم مورد قضاوت قرار دهیم، کم‌لطفی است. او و همانند او زحمات زیادی برای ورزش کشورمان کشیده است و امیدوارم که دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در فضای مجازی نباشیم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا ابراهیمی

      حمید اقای سوریان ۸سال برنامه ریزی کوتاه مدت بود.یا اینکه اقایان فکر بردن تیمهای درجه چندم اسیا و جنگزده بودن.از ویتنام کمتر بودیم که با یک گل اونم پنالتی باخت.

    • بدون نام

      درود واحسنت بر دلاور وقهرمان وفهیم وخوش اخلاق جناب آقای حمید سوریان چقدر زیبا ومتین از جوانان غیور جهت برافراشته کردن پرچم مقدس مملکت شون تلاش کردند قدردانی ودفاع کردند همیشه سرفراز وپابنده باشی پهلوان

    • بدون نام

      درود واحسنت بر دلاور وقهرمان وفهیم وخوش اخلاق جناب آقای حمید سوریان چقدر زیبا ومتین از جوانان غیور جهت برافراشته کردن پرچم مقدس مملکت شون تلاش کردند قدردانی ودفاع کردند همیشه سرفراز وپابنده باشی پهلوان

    • بدون نام

      برزیل را شنیدم صنعتش و درامدش از فوتبال هست و حرفای حمید سوریان را هیچ وقت تلویزیون و فدراسیون نگفت و از کشورهای دیگه برامون گفتن

    • بدون نام

      حرف بهداد سلیمی حرف خیلی هاست که از دهن بهداد زده شده. بازیکن های نسل فعلی تیم ملی سوگلی های کی روش بودند که تیم ملی رو با خونه خالشون اشتباه گرفته بودن. یکی داداشی بود یکی دیگه عشق سحر قریشی که حتماً خیریتی داشته . بیشترشون با النگو تو زمین میرفتن

    • بدون نام

      حرف بهداد سلیمی حرف خیلی هاست که از دهن بهداد زده شده. بازیکن های نسل فعلی تیم ملی سوگلی های کی روش بودند که تیم ملی رو با خونه خالشون اشتباه گرفته بودن. یکی داداشی بود یکی دیگه عشق سحر قریشی که حتماً خیریتی داشته . بیشترشون با النگو تو زمین میرفتن

    • a

      حرف بهدادسلیمی بحق بود هزینه کردن دریه ورزش بخاطربدست آوردن مقام وقهرمانی است وقتی تیمی هشت سال بااینهمه دستمزد و هزینه واختیارات دستمزدملیاردی وهزینه های گزاف واختیارات تام هیچ مقامی واسه کشوربدست نمی آوردپس دادن پادش دوازده ملیاردتومان چه معنی داره عوض تنبیه وتوبیخ پادش دادن واقعآحق کشی که هیچ این حق خوری است پول بیت المال راحیف ومیل کردن است همین دوازده ملیاردتومان رادریه ورزش دیگه هزینه میکردن وخرج کمبودهای بودجه ی ورزشی جای دیگه ای میکردن نه اینکه بدن به ورزشیکه علاوه بربدست نیاوردن هیچ مقامی
      ودر خششی تازه یه باخت تحقیرآمیزی هم واسه ملت ایران بدست آوردن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج