۸۲۸۰۹۴
۹ نظر
۵۰۰۷
۹ نظر
۵۰۰۷
پ

پلمپ ۱۱۰ خانه در مناطق مولوی، شوش و هرندی

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران از پلمپ ۱۱۰ خانه در مناطق مولوی، شوش و هرندی خبر داد.

خبرگزاری ایلنا: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران از پلمپ ۱۱۰ خانه در مناطق مولوی، شوش و هرندی خبر داد.

محمدعلی اسدی (دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران) با بیان اینکه در طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر از مناطق شوش، مولوی و هرندی ۷۰ زن معتاد متجاهر به مراکز ماده ۱۶ تحویل داده شده‌اند، گفت: در حال حاضر ۱۱۰ پلاک در این مناطق پلمپ شده‌اند. براساس مواد ۱۳ و ۱۴ قانون، قانونگذار این حق را داده است؛ با مکان‌هایی که مواد مخدر در آنجا خرید و فروش و مصرف می‌شود، برخورد صورت گیرد، اما وضعیت خاصی که در مناطق شوش، مولوی و هرندی وجود دارد، نیازمند این است که مالکان و صاحبان این خانه‌ها شناسایی شده تا بتوانیم در خصوص این منازل نیز برخورد قانونی کنیم و این اقدامات نیز اکنون در حال انجام است.

پلمپ ۱۱۰ خانه در مناطق مولوی، شوش و هرندی

وی درباره معتادان متجاهر جمع‌آوری شده در طرح ضربتی پلیس از مناطق شوش، مولوی و هرندی گفت: براساس قانون هر جا قرار باشد به عنوان مکانی برای نگهداری معتادان متجاهر استفاده شود، لزوما باید مجوزهای مورد نیازی را که قانونگذار تعیین کرده، رعایت کنیم.

وی ادامه داد: در خصوص مرکز سروش نیز که در گذشته کاربری دیگری داشته و امروز قرار است معتادان متجاهر جمع‌آوری شده از مناطق شوش، مولوی و هرندی در آنجا نگهداری شوند، تمام الزامات لازم از جمله مجوز بهزیستی برای این مرکز نیز صادر شده است. همچنین شرایط و قراردادهایی که پروتکل ستاد مشخص کرده است در این مرکز مانند مرکز شفق رعایت می‌شود.

جمع‌آوری ۷۰ زن معتاد متجاهر

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران درباره زنان معتاد متجاهری که از این مناطق توسط پلیس جمع‌آوری شده‌اند، تصریح کرد: این زنان معتاد که از نظر پروتکل امکان نگهداری آنها در مراکز ماده ۱۶ وجود دارد، جمع‌آوری شده و در مرکز غربالگری ارجاع‌ داده‌ شده‌اند و در مراکزی که داریم پذیرش می‌شوند. در حال حاضر نیز تاکنون حدود ۷۰ زن جمع‌آوری و پذیرش شده‌اند. البته همچنان در مراکز زنان امکان نگهداری زنان بیشتری وجود دارد و چنانچه در طرح‌هایی که در حال حاضر اجرا می‌شود، زن معتاد متجاهری جمع‌آوری شود و شرایط پروتکل را داشته باشد، می‌تواند در این مراکز پذیرش شود.

اسدی خاطرنشان کرد: این زنان براساس شرایط پروتکل نباید به بیماری‌های عفونی و واگیردار مانند سل، ایدز، زخم‌باز و ... مبتلا باشند. همچنین این زنان چنانچه گواهی ماده ۱۵ داشته باشند یعنی در حال ترک باشند به مراکز ماده ۱۶ تحویل داده نمی‌شوند.

وی با اشاره به ظرفیت نگهداری زنان معتاد متجاهر خاطرنشان کرد: براساس اعلام بهزیستی تلاش می‌کنیم تا شرایط را برای نگهداری ۵۰۰ زن معتاد متجاهر در تهران فراهم کنیم. در حال حاضر در حدود ۱۱۲ ظرفیت برای نگهداری معتادان متجاهر زن وجود دارد و امیدواریم مابقی نیز ایجاد شود. البته ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر در تهران حدود ۱۵۰ نفر بود که متاسفانه به دلیل وقوع آتش‌سوزی در یکی از این مراکز در قرچک ورامین که چندی‌ پیش اتفاق افتاد، این مرکز از رده خارج شده و در حال حاضر در تهران ۴ الی ۵ مرکز با ظرفیت ۱۱۲ نفر در تهران برای زنان معتاد متجاهر وجود دارد.

کودک معتاد متجاهر نداریم

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران درباره جمع‌آوری کودکان معتاد در این طرح گفت: کودک معتاد متجاهر نداریم، اما کودکانی هستند که به دلیل اینکه با پدر و مادر معتاد زندگی می‌کنند ممکن است درگیر اعتیاد شده باشند، البته در طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر ما با کودکان معتاد برخورد نکردیم. اورژانس اجتماعی در این طرح در کنار پلیس حضور داشت و در حال حاضر نیز در محلات مستقر هستند و چنانچه با کودک معتادی برخورد کنیم، او را برای طی مراحل درمانی به بیمارستان منتقل می‌کنند.

اسدی درباره ۳۵۰ معتاد متجاهری که به تازگی از منطقه شوش، مولوی و هرندی جمع‌آوری شده‌اند و دارای زخم‌باز و بیماری‌های عفونی هستند، گفت: متولی درمان در کشور براساس قانون وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی است، ما نیز در ستاد مبارزه با مواد مخدر متولی معتاد متجاهری هستیم که اقدام به ترک نمی‌کند.براساس قانون این افراد را جمع‌آوری و نگهداری می‌کنیم اما ما متولی ۳۵۰ معتاد متجاهر مبتلا به بیماری‌های عفونی و زخم باز نیستیم. سازمان‌های دیگری مانند وزارت بهداشت هستند که باید ورود پیدا کنند و در ابتدا بیماری این معتادان را درمان کنند و سپس برای درمان اعتیادشان به ما تحویل دهند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت: در جلسات هماهنگی که با حضور استاندار برگزار می‌شود، قرار بر این شده که نمایندگان دانشگاه‌های علوم پزشکی حضور پیدا کنند تا شرایط این معتادان دارای بیماری‌های عفونی را تعیین‌تکلیف کنند. در حال حاضر این ۳۵۰ نفر معتاد همچنان در مرکز سروش نگهداری می‌شوند.

وی در خصوص از بین بردن پاتوق‌های معتادان متجاهر در مناطق شوش، مولوی و هرندی گفت: در تمام دنیا معتاد متجاهر وجود دارد و این افراد در تمام دنیا در نقاطی از حاشیه‌های شهر زندگی می‌کنند، اینکه تصور کنید که هیچ نقطه‌ای در دنیا نباید معتاد متجاهر باشد، یک امر محال است، اما باید اقداماتی را انجام دهیم که تعداد معتادان متجاهر به حداقل برسد، از همین‌رو برای این قبیل افراد خدمات کاهش آسیب را اجرا می‌کنیم تا این افراد بتوانند به خدمات بهداشتی دسترسی پیدا کرده و از بین شرایط بد و بدتر موقعیت بد را انتخاب کنند؛ یعنی بجای مصرف مواد مخدر متادون در اختیار آنها قرار دهیم. یک معتاد مانند یک بیمار است و همانطور که یک بیمار مزمن مانند بیمار دیابتی تا پایان عمر به دارو نیاز دارد، معتاد هم تا پایان عمر نیازمند دارو است.

شناسایی صاحبان خانه‌های پاتوق در حال انجام است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران در پاسخ به این سوال که وقتی فرد معتاد دوباره به محل سابق زندگی و به پاتوق‌های خود باز گردد دوباره به اعتیاد و مصرف موادمخدر روی می‌آورد، برای از بین بردن پاتوق‌ها چه اقداماتی را انجام می‌دهید؟ توضیح داد: ما قول می‌دهیم با امکاناتی که نیروی انتظامی در منطقه فراهم کرده است، تمام معتادان متجاهر را از این مناطق جمع‌‌آوری کنیم یعنی امکان ندارد، معتادان دیگر بتوانند در این مناطق به اقدامات سابق خود ادامه دهند، چراکه پلیس قرار است به مدت طولانی در این منطقه حضور داشته باشد و مانع از تجمع این افراد شود.

اسدی در پاسخ به این سوال که تا چه زمانی قرار است پلیس در این منطقه حضور داشته باشد و آیا بهتر نیست با همکاری شهرداری وضعیت منطقه از لحاظ بافت فرسوده اصلاح شود تا دیگر جایی به عنوان پاتوق و خانه‌های پلاک قرمز برای معتادان وجود نداشته باشد؟ تصریح کرد: نمی‌توانیم در تمام نقاط شهر پلیس قرار دهیم. براساس ماده ۱۰۶ برنامه ششم توسعه شهرداری موظف است در بخش نگهداری، کاهش آسیب و صیانت از بهبودیافتگان با بهزیستی همکاری داشته باشد، این اقدامات نیز در حال حاضر با برگزاری جلساتی در حال انجام است و امیدواریم نه تنها شهرداری بلکه وزارت بهداشت هم بتواند وظایفی را که قانون‌گذار بر عهده آنها گذاشته است را به خوبی انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۱۰ پلاک در این مناطق پلمپ شده‌اند. براساس مواد ۱۳ و ۱۴ قانون قانون‌گذار این حق را داده است که با مکان‌هایی که مواد مخدر در آنجا خرید و فروش و مصرف می‌شود، برخورد کنند، اما وضعیت خاصی که در مناطق شوش، مولوی و هرندی وجود دارد، نیازمند این است که مالکان و صاحبان این خانه‌ها شناسایی شده تا بتوانیم در خصوص این منازل نیز برخورد قانونی کنیم، این اقدامات نیز در حال حاضر در حال انجام است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سمت ترمینال جنوب هم برید وحشتناک هست

    • بدون نام

      شهرنو جدید منتهی با درشت نمایی عبارت واصطلاح فعلا متهاجر و اعتیاد

    • بدون نام

      نمی دونم چه حکمتیه آمار خدمت رسانی مسئولین باید اعداد گرد باشه

    • بدون نام

      ریشه اعتیادنودوپنج درصدآن مربوط به بیکاری میشودیعنی اگرجوانی بیکار باشدونتواندچند سال کارمناسبی برای خودش پیدا کندوتعصب خانوادگی نداشته باشدونسبت به ارزشهای اجتماعی ودینی بی خیال باشداحتمال اینکه گرفتاراعتیادشودبسیاربالا است وهمین جوان وقتی خودش گرفتارشد افراد دیگری را هم گرفتارخواهد کردواین چرخه همینطورادامه خواهدیافت اگرمشکل بیکاری برطرف شودخیلی از معضلات فعلی درجامعه وجود نخواهدداشت واگراین وضع ادامه داشته نه تنها برای افرادگرفتاراعتیادبلکه برای تمام مردم وحتی حکومت هم خطرناک خواهدبودچون مسئولین حکومتی هم انسان هستندواحتمال گول خوردن آنها هم وجود داردومسئول سازمانی که گرفتاراعتیادشددیگه آن سازمان کارایی لازم را نداردواین زنگ خطری برای حکومت است واگرهمه گیر شودواعتیادومصرف موادمخدریک امرعادی تلقی شودحتمآ کشورخسارت سنگینی پرداخت خواهدکرد

      پاسخ ها

      • اکبر

        درودبرشما... واقعیت رافرمودید

    • بدون نام

      از دیشب عینکم شکست و ببخشید بچه غلط املای را . این زنان را شوش و مولوی را رسیدگی کنید جز متجاهر فقیر و...زیاد دارن که هر طرفی میریم هستن یا ببرید پناه بدید یا بفرستید خمس و زکات بهشون بدن ..

    • بدون نام

      تابیکاری وفقرنجومی هست اینامسکن بالا۴۰ملیون فقیرکشورثرونمندولی عوصش خرج روزانه امکانات شغل ۲۰ملیون افغانی میدین عواقبش این میش

    • بدون نام

      تابیکاری وفقرنجومی هست اینامسکن بالا۴۰ملیون فقیرکشورثرونمندولی عوصش خرج روزانه امکانات شغل ۲۰ملیون افغانی میدین عواقبش این میش

    • بدون نام

      ماشاالله هر روز که میگذره بیشتر میشه. اینا همه از بدبختی و فلاکت و بی کاری و بی پولی به این راه میرسن. همه میدونن باعث و بانی اینهمه بدبختی کیه. خدا لعنتشون کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج