جاباما
۸۲۸۱۲۹
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

کلاهبرداری میلیاردی از متقاضیان خودروی سنگین

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ، از کلاهبرداری توسط اعضای شرکت جعلی "ماهان خودرو" خبر داد.

خبرگزاری تسنیم: در پی طرح شکایتی در شعبه هفت بازپرسی ناحیه دو تهران و به دادخواهی تعدادی از مالباختگان علیه شرکتی به نام "ماهان خودرو"، پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری تشکیل و به اداره چهاردهم مبارزه با کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

در همان تحقیقات اولیه مشخص شد افرادی با راه‌اندازی شرکتی جعلی با نام ماهان خودرو، با اعلام تحویل چند روزه خودروهای سنگین و در پوشش تبلیغات گسترده در سایت دیوار اقدام به ثبت‌نام از متقاضیان خودروهای سنگین می‌کنند.

کلاهبرداری میلیاردی از متقاضیان خودروی سنگین

در تحقیقات تکمیلی و با جمع‌آوری اظهارات شکات پرونده مشخص شد تمام آنها به صرف اعتماد کردن به تبلیغات و نهایتاً مراجعه حضوری به محل شرکت و بدون هرگونه بررسی درباره احراز فعالیت قانونی آن، سرمایه خود را در اختیار این شرکت قرار دادند.

مالباختگان در اظهارات خود عنوان داشتند: فکر می‌کردیم که شرایط خوبی است، باید از این شرایط استفاده کرد و این فرصت را از دست نداد اما بعد از ثبت‌نام و واریز مبالغ اولیه تازه متوجه دروغ بودن وعده‌های داده شده شدیم.

اظهارات مالباختگان

یکی از مالباخته‌ها در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: از طریق سایت دیوار با شرکت ماهان خودرو آشنا شدم؛ با شماره‌ای که در سایت اعلام کرده بودند تماس گرفته و با خانمی که خود را منشی شرکت معرفی کرد، صحبت کردم، در نهایت بعد از اعلام شرایط واگذاری خودرو در کمتر از یک هفته، شماره حساب متعلق به شخصی به نام محمد به من داده شد و من نیز مبلغ 60 میلیون تومان را به این حساب واریز و مابقی مبلغ موردنظر را نیز در قالب یک فقره چک به شرکت تحویل دادم.

مالباخته دیگر نیز در اظهارات مشابه به کارآگاهان گفت: از طریق سایت دیوار با شرکت ماهان خودرو آشنا شدم، در مورخه 13 آذر 97 به آدرس شرکت در فلکه اول صادقیه مراجعه کرده و مبلغ 50 میلیون تومان نقداً کارت کشیدم، 40 میلیون تومان باقی مانده را نیز در قالب دو فقره چک بین‌بانکی به شرکت تحویل دادم.

یکی دیگر از مالبختگان نیز که از جنوب کشور برای ثبت سفارش خودرو به شرکت ماهان خودرو مراجعه کرده بود، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: پس از آشنایی با این شرکت از طریق سایت دیوار، در مورخ 15 آذر 97 به شرکت مراجعه کرده و 120 میلیون تومان پول به حساب این شرکت واریز کردم، به من گفتند که در پنجم دی ماه برای تحویل خودرو مراجعه کنم اما زمان مراجعه به شرکت، متوجه تعطیلی آن شدم، تلفن‌ همراه تمام اعضای شرکت نیز خاموش شده و کسی جوابگوی من نبود.

بررسی‌ها حاکی از آن بود افراد این شرکت از تاریخ یکم آذر 97 تا 15 دی 97 از طریق سایت دیوار برای ثبت‌نام خودروهای سنگین تبلیغات داشته‌ و به بهانه دریافت بیعانه، صدها میلیون تومان از مالباخته‌ها پول دریافت کردند.

سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی‌پور؛ معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان پرونده تاکنون ارزش این پرونده به بیش از از یک میلیارد و 400 میلیون تومان رسیده که با توجه به ادامه رسیدگی به این پرونده و احتمال شناسایی دیگر شکات و مالباختگان، احتمال افزایش ارزش مالی پرونده کماکان وجود دارد.

وی با اعلام خبر دستگیری تعداد چهار نفر از اعضای اصلی این شرکت تصریح کرد: این افراد، در یک اقدام ضربتی و همزمان، دستگیر و به اداره 14 پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند و تحقیقات از آنها برای شناسایی دیگر جرایم ارتکابی آنها در دستور کار قرار گرفته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      زمان شاه خدا بیامرز مردم انصاف سرشون میشد بد بخت وبیچاره سرشون میشد جنایت وخیانت وکلاهبرداری نمی کردند جوانها یامرام ولوطی بودند میشنیدند یکی مورد ظلم واقع شده میرفتند وحقش را میگرفتند نه حالا که همه بجای کمک کردن به همدیگر تا میتوانند سرشون کلاه می کذارند اونهم از بد بختها حتی ازبیماران در بیمارستانها اگر در این صدا وسیما بجای برنامه های آشغال آگاهی های لازم را بدهند هشدار بدند مردم نابود نمشند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بستنی فروشی جواز کسب میخواهد که ماها دوندگی لازم است همدست با رتبه دون پایه هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج