۸۲۸۱۹۳
۵۰ نظر
۵۰۰۲
۵۰ نظر
۵۰۰۲
پ

علی دایی: آقای ناظمی، چه کاره‌ی فوتبال هستید؟

علی دایی با انتقاد شدید از اظهارنظر مدیر روابط عمومی وزارت ورزش درباره گزینه‌های جانشینی کی‌روش تاکید کرد که این فرد اجازه دخالت در فوتبال را ندارد. او هم‌چنین شیوه خداحافظی با مربی پرتغالی تیم ملی را خلاف فرهنگ ایرانی خواند و گفت که اگر ایران در جام ملت‌ها قهرمان می‌شد حتما علم فوتبال و مدیریت زیر سوال می‌رفت.

ایسنا: علی دایی درباره مشکلات تیم سایپا در راه لیگ قهرمانان آسیا، حواشی پس از حذف تیم ملی از جام ملت‌ها و گزینه‌های مطرح درباره جانشینی کی‌روش سخن گفت. او به شدت به اظهارنظرهای مدیر روابط عمومی وزارت ورزش درباره تیم ملی و سرمربی آینده آن تاخت و این موضوع را دخالت آشکار دولت در فوتبال دانست.

بخش هایی این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

* بعد از باخت مقابل ژاپن حملات زیادی به کی‌روش شد، خیلی‌ها می‌گفتند او باید تیم ملی فوتبال ایران را قهرمان می‌کرد. شما با این نظرها موافقید؟

ما حداقل امسال با کی‌روش به جمع چهار تیم برتر آسیا صعود کردیم. خاطرتان هست آخرین بار کی به جمع چهار تیم برتر رسیدیم؟ ۱۵ سال پیش بود در دوره‌های بعدی که اصلاً بالا نیامدیم. پس چطور انتظار دارید کی‌روش به راحتی تیم را قهرمان کند. برخی دوستان که انتظار داشتند کی‌روش تیم ملی را در جام جهانی قهرمان کند؟ آیا واقعاً می‌توانستیم در جام جهانی قهرمان شویم؟

* آنقدر انتظارها از تیم بالا بود که همه می‌خواستند تیم ملی قهرمان شود.

وقتی شما انتظار قهرمانی دارید باید امکانات لازم را هم فراهم کنید. باید برنامه‌های آماده سازی سرمربی را مو به مو اجرا کنید. بروید و ببینید فوتبال ما در آسیا از نظر امکانات کجاست؟ و بعد درباره قهرمانی در آسیا صحبت کنید.

* پس شما فکر می‌کنید پس از شکست برابر ژاپن نسبت به کی‌روش بی‌رحمی شد؟

ما متأسفانه نه تنها با کی‌روش بلکه با مربیان دیگر هم چنین کاری کردیم. الان شرایطی داریم که فکر می‌کنم فوتبال ما آنقدر پول ندارد که بخواهد قراردادهایی نظیر قرارداد آقای کی‌روش و یا مربیان بزرگ‌تر از آن را بپردازد. به همین خاطر فکر می‌کنم فدراسیون هم بدش نمی‌آمد کی‌روش را به راحتی کنار بگذارد اما باید بدانید کی‌روش مربی سطح بالایی بود که در دو دوره متوالی ایران را به جام جهانی برد که در تاریخ فوتبال ایران بی سابقه بود. به همین خاطر باید قدردان کی‌روش باشیم.

* قبل از جام ملت‌های آسیا انتقادات زیادی به عملکرد کارلوس کی‌روش می‌شد و خود شما گفته بودید شاید آنها به نیمکت تیم ملی نظر دارند. آیا الان هم همین نگاه را نسبت به منتقدان تیم ملی دارید؟

اگر درست نگاه کنید ما واقعاً نمی‌توانیم از نظر فنی ایرادی به کی‌روش بگیریم. شاید از نظر فنی من بگویم در فلان بازی فلان کار نباید انجام می‌شد اما صحبت کردن بعد از بازی بسیار راحت است. بعد از بازی با ژاپن من به راحتی می‌توانم بگویم فلان بازیکن نباید بازی می‌کرد و یا فلان تاکتیک تیم نباید اجرا می‌شد اما من در کنار تیم نیستم که بخواهم قبل از مسابقه نظر بدهم.

می‌خواهم بگویم شما بعد از اینکه یک بازی را ببینید خیلی مسائل را می‌توانید مطرح کنید اما مهم این است که قبل از آن مسابقه نظر درستی داشته باشید. مطمئناً ایراداتی وجود داشته که بعد از بازی با ژاپن همه کارشناسان درباره آن صحبت کرده‌اند.

* آیا به نظر شما کلینزمن، زیدان و مورینیو روزی به فوتبال ایران می‌آیند؟

با چه امکاناتی می‌خواهید این مربیان را بیاورید؟ متأسفم که آقای مازیار ناظمی درباره این مسائل صحبت می‌کند. او در وزارت ورزش است و این وزارتخانه هیچ ارتباطی به فوتبال ندارد. صحبت‌های ناظمی دخالت دولت در فدراسیون فوتبال است که با قوانین فیفا مغایرت دارد. نه تنها او بلکه آقای سلطانی‌فر هم نمی‌تواند درباره انتخاب سرمربی تیم ملی اظهار نظر کند. تنها مرجعی که می‌تواند درباره سرمربی تیم ملی تصمیم بگیرد فدراسیون فوتبال است و یا نهایتاً هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال می‌تواند درباره آن نظر بدهد.

درباره اسم‌هایی هم که گفتید باید بگویم سنگ بزرگ علامت نزدن است. شما فکر می‌کنید زیدان که رئال مادرید را رها کرده به ایران می‌آید یا کلینزمن به ایران می‌آید؟ من که چشمم آب نمی‌خورد. ای کاش ما با افکار مردم بازی نکنیم و با آنها صادق باشیم. اگر مبلغ قرارداد آقای کی‌روش سنگین بود و در پرداخت آن مشکل داشتیم چطور می‌توانید یک مربی بزرگ‌تر با دستمزد بیشتر بیاورید.

شما فکر می‌کنید این مربیان با ۱۰۰ هزار دلار و یا ۲۰۰ هزار دلار به فوتبال ایران می‌آیند. شما از آقای ناظمی بپرسید مورینیو در منچستر یونایتد چقدر حقوق می‌گرفت؟ یا بپرسید قرارداد زیدان چقدر بود؟ شما فکر می‌کنید آنها انگلیس و اسپانیا، آلمان و آمریکا را رها می‌کنند و با این شرایط و امکاناتی که نداریم به ایران می‌آیند و در اینجا کار می‌کنند؟ شرایط ایران متأسفانه سخت‌تر از کشورهای دیگر است و به همین خاطر مربیان بزرگ اگر بخواهند در فوتبال ایران با این شرایط کار کنند یک و نیم یا دو برابر دستمزدشان در اروپا را طلب می‌کنند.

چگونه ما می‌توانیم این پول را پرداخت کنیم؟ آقای ناظمی من از شما یک سوال دارم، شما در فدراسیون فوتبال چه سمتی دارید؟ وقتی در فدراسیون فوتبال سمتی ندارید بهتر است درباره وزارت ورزش صحبت کنید که در آنجا سمت دارید. فیفا دخالت دولت در فوتبال را ممنوع کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پتروس

      شیر مادرت حلالت مرد بزرگ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مهندس علی دایی سرور و سالاره

      • بدون نام

        یاساشین علی جان

    • بدون نام

      دمش گرم علی دایی؛
      دهن مازیار ناظمی رو گِل گرفت.
      مردک ناظنی فک کرده با چاپلوسی بره وزارت عددی میشه. تو یه مجری بودی که از رو نمیتونستی اخبارو بخونی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زنده باد علی دایی
        متاسفانه ب ما ملت کم خرد این ها رو آدم کردیم و حالا شعور ما رو مسخره میکنند و حرف های احمقانه تحویل ما میدهند

    • بدون نام

      آخرین بار که نتونستیم بریم جام جهانی آقی دایی شما مربی تیم ملی بودین فراموش نکنید!!!

      پاسخ ها

      • م.ر

        یه بار هم به خاطر این که این پاش ب اون پاش گفت..... نخور نرفتیم تو چهار تیم راه راستشو نمیتونست بره میخواست قیچی بزنه

    • پدر ژپتو

      خداییش لقب شهریار برازندته ، زنده باد علی دایی

      پاسخ ها

      • aaaaaaaaa

        لقب اسلامشهر و نسیم شهر بیشتر بهش میاد اسم شهر ما شهریار را خراب نکنید . وقتی از اسیا 5 تا 6 تیم به جام جهانی میره پس میخواستی ایران به جام جهانی نره . وقتی از اسیا 2 و 3 تیم به جام جهانی میرفت یعنی 78 و 98 که ایران به جام جهانی رفت اون مربی هنر کرده نه کیروش . بقول کریمی این دایی رو خدا دودستی بقلش کرده ....

    • پدر ژپتو

      خداییش لقب شهریار برازندته ، زنده باد علی دایی

    • کریس...... Ronaldo

      شهریار مربی تیم ملی باید باشه

    • بدون نام

      علی آقا اینروزها فقط آندسته افرادی دلال ها و باندها دستبکار شدند که هشت سال تیم ملی و مربی اش را ناجوانمردانه فقط کوبیدند..

    • بدون نام

      درود بر علی دایی

    • بدون نام

      دولتی که پول فدراسیون و پاداشهای تیم ملی رو میده باید هم دخالت کنه . آقای دایی بهتره از تاج بپرسی که چرا شما با فدراسیون ۵ستاره تون که ادعای مستقل بودن از دولت رو دارید بجای درامدزایی هنوز دستتون به سمت وزارت ورزش درازه ؟ چرا اینقدر طفیلی عمل کردید که الان از وزارت ورزش براتون تصمیم بگیرن. بس کنید این بازیارو بابا

    • بدون نام

      چیه شدی طرفداری تاج و کفاشیان؟؟ معامله های پشت پرده زیاد شد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زنده باد آقای دایی خیلی مردی...

    • بدون نام

      ناظمی اخبارگو با لابی گری شده تصمیم گیرنده ورزش ما. خاک بر سر این سیستم مدیریتی.

    • بدون نام

      درود بر علی دایی اسطوره فوتبال ایران

    • بدون نام

      درسته که برای قهرمان شدن باید امکاناتشو داشته باشیم اما کیروش هم میتونست با توجه به امکامات موجود طوری بازیمون نده که میت نیم قهرمان بشیم اصلا این پولی که خرج شد و به سرمربی پرداخت شد بخاطر همین بود وگرنه با همگروهی یمن ووو قرعه ای به ایران خورد قله نویی هم میتونست مارو ببره نیمه نهایی

    • بدون نام

      فقط مربی داخلی باید انتخاب شود

      دیگه بسه غارت بیت المال

      فوتبال نمی خواهیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        متاسفانه مربیان داخلی بیت المال رو نفله و حیف میکنند

    • Ali M

      واقعا این ناظمی رو مخه بس کن بابا

    • کامران

      ایشان بقول فیلم گنج قارون لوطی پای طغاره هستند!؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        طغاره نه مجیدجان نقاره

    • بدون نام

      احسنت بزرگوار
      بالاخره یکی پیدا شد دوکلمه حرف حسابی بزنه

    • بدون نام

      درود برشما جناب دائی،اگرناظمی دکمه اخر پیراهنش رابسته وکمی هم ته ریش گذاشته پس می تواند سرمربی برای تیم ملی انتخاب کند.

    • بدون نام

      به عنوان یک پرسپولیس دو آتشه کیروش به درد فوتبال ما میخورد ولی میبایست قراداد ی رو باهاش میبستن که دنبال حاشیه و حاشا کردن نباشه و واقعا فکر میکنید بهتر از کیروش تو فوتبال ما دوام میاره و فدراسیون توان پرداخت حقوقی که میلیون ها دلار یا یورو براش اب میخوره رو داره تا الان فقط شعار دادن ناظمی رو دیدیم فردا تکذیب میکنه میره پی کارش

    • بدون نام

      ادم حسابی

    • بدون نام

      آقاي ناظمي يه مدت اخبار ورزشي رو ميگفت ، هيكلشم شبيه به بشكه ميمونه اگه به روزي يه ٢ كيلو كم كردم رفت دو تا لگد به گربه زد اون موقع بياد حرف در رابطه با ورزش حرف بزنه چقدر خوب ميشد خارج از رشته تحصيلي نظر نديم

    • بدون نام

      ماست مال کیروش باز هم حمله کرد واین بدان معناست که بهش برخورده یه مربی خارجی خوب بیاد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هالو ها باورشان شده ناظمی میرود زیدان را می آورد ایران !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • ایرانی

      میشه بفرمایید درمقابل چه تیم هایی بالا اومدیم؟؟ نکنه انتظارداشید به یمن هم ببازیم؟؟؟بقول ده نمکی اگه مرد بودین میخواستین لااقل یه گل به عراق بزنید..قطر سه گل به ژاپن زد..شما خیلی راحت سه گل ازژاپن خوردید..اونم با21نفر لژیونر..چه افتخارهم میکنن؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعن

    • بدون نام

      دمت گرم.ناظمی تازه به دوران رسیده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        علی دایی از چشم پرسپولیسیها افتاده حالا پاچه خواری فدراسیون میکنه‌

      • بدون نام

        پرسپولیسی ها کیا هستند که علی دایی از چشمشون بیافته؟؟

    • ايران

      آقاى دايى كارنامه شما چيست؟ شما خودت هميشه با داورها درگيرى شديد دارى،با قلدرى سالهاى اضافه زيادى در تيم ملى بودى،دايى حتى استادش را هم راهى زندان كرد،واى به حال ما كه اسطوره آن دايى باشد

    • بدون نام

      آقای دایی من شماروخیلی دوسدارم وازناظمی متنفرم امابنظرمن وزارت ورزش حق داره درامورفوتبال دخالت کنه چطورهرجافدراسیون فوتبال وشخص تاج وکیروش کم میاوردن کاسه گدایی دست میگرفتن وازوزارت درخواست کمک مالی میکردن چطورپول وزارت خوبه اماخودش نه؟
      مازمانی میتونیم بگیم وزارت حق دخالت نداره که فدراسیونمون مستقل باشه وازوزارت گدایی نکنه
      ما

    • بدون نام

      ناظمی تلویزیونی هست علی اقای دایی .اقای وحید یامین رو تا پارسال یکم قبول داشتم الان به ربیعی علنی در شروع مصاحبه گفت ایشون اعتقاد به نظام نداره وانقلابی نیست.....! ربیعی هم گفت انتظار نداشتم یک مجری اینطور جسارت کنه! خیلی عالی گفت تو بچه یی اقای یامین پور کارگر بودم وقتی شما نبودی و از سپاه شروع کردم ولی ضد انقلاب ! در تلویزیون .....اونم جشن چهل سالگی !واقعا شورش در اومده اصول گرایی و اصلاح طلبی برید تکرار مصاحبه رو ببینید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ای که گفتی یعنی چه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • محمد

      جناب علی دایی ما شما رو خیلی دوست داریم . اما حافظه ی مردم ضعیف نیست .
      فراموش نکنید که خود شما با سفارش رییس جمهور محمود احمدی نژاد سرمربی تیم ملی شدید.

    • ارخی

      دمتت گرم علی جان

    • بدون نام

      احسنت...درود بر شرفت که حرف حق میزنی

    • بدون نام

      درود بر بزرگ مرد تاریخ فوتبال ایران

    • بدون نام

      وااای علی دایی تو بهترینی بخدا

    • بدون نام

      لایک دایی

    • بدون نام

      کیروش کجا موفق بود؟! چرا چرت و پرت میگی؟! آره برای شما که موفقیت رو حضور در جام ملتها میدونی آره موفق بود نیمی ازبازیکنان لیاقت تیم ملی رو نداشتند مثل شجاعی طارمی رضاییان کنعانی و غیره

    • بدون نام

      یاشاسین

    • فرزاد فردين

      آقاي عبدلي واقعا متشكرم

    • ایران

      ای ول علی آقا.قدر زر،زرگر شناسد نه امثال مسولیین عقب مونده که حرف میزنن که فقط دیده بشن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج