۸۲۸۳۰۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

خاطرات فوتبال؛ طرحی برای مبارزه با آلزایمز

تحقیقات سازمان «خاطرات ورزشی» اسکاتلند نشان می دهد که خاطرات فوتبالی و هر آنچه به فوتبال مربوط می شود، تاثیر چشمگیری بر کنترل روند پیشروی بیماری آلزایمر و بهبود بیماران مبتلا به اختلالات شناختی دارد.

ایرنا: تحقیقات سازمان «خاطرات ورزشی» اسکاتلند نشان می دهد که خاطرات فوتبالی و هر آنچه به فوتبال مربوط می شود، تاثیر چشمگیری بر کنترل روند پیشروی بیماری آلزایمر و بهبود بیماران مبتلا به اختلالات شناختی دارد.

تارنمای رسمی فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) روز دوشنبه نوشت: تصاویری وجود دارند که برای همیشه در ذهن ما حک می شوند و برای بسیاری از مردم، آن تصاویر به فوتبال ارتباط دارند.

خاطرات فوتبال؛ طرحی برای مبارزه با آلزایمز

چه کسی می تواند روزی که تیم محبوبش قهرمان شده را فراموش کند؟ یا شهرآوردی که بازیکن مورد علاقه اش در آن هت تریک کرده است را از یاد ببرد؟

با این حال، متاسفانه آلزایمر و سایر اختلالات شناختی رفته رفته این تصاویر و خاطرات را غیر قابل دسترس می کند.
امسال دهمین سالروز طرح خلاقانه ای است که قدرت منحصر بفرد فوتبال را به عنوان ابزاری در جهت مبارزه با این بیماری، جمع آوری کرده و به کار گرفته است.

«مایکل وایت» تاریخ نگار باشگاه فالکرک اسکاتلند، بنیانگذار این طرح است؛ کسی که تلاش هایش به پروژه موسوم به «خاطرات فوتبال اسکاتلند» منتهی شد.

در واقع پروژه «خاطرات فوتبال اسکاتلند» که چند سازمان خیریه آن را حمایت می کنند، هنگامی آغاز شد که در ۲۰۰۹ مایکل وایت، عکس های قدیمی بازیکنان و مسابقات فوتبال را به یک خانه سالمندان برد و به آنها نشان داد و بازخورد مناسبی دریافت کرد.

این سازمان که با همکاری موزه فوتبال اسکاتلند و سازمان خیریه آلزایمر این کشور تشکیل شده است با استفاده از عکس ها و یادگاری های فوتبالی به طور موفقیت آمیز ارتباط بیماران را با خاطرات مرتبط و داستان های شخصی فراموش شده، برقرار کرده است.

براساس آزمایشات صورت گرفته، خاطره درمانی موجب بهبود حالات رفتاری بیماران شده و آنان را برای مبارزه با انزوای اجتماعی به عنوان عمده عارضه این بیماری، مهیا می کند.

همسر یکی از افراد سالمند که در این پروژه شرکت دارد می گوید: من با یک مرد افسرده وارد جلسات می شوم اما با همسرم به خانه بر می گردم. او بعد از شرکت در جلسات یادآوری به مرد دیگری تبدیل می شود؛ برق خوشحالی در چشمانش می درخشد و انگار روحی تازه در او دمیده شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج